You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 03 Maj 2024, 09:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #850040 Wysłany: 01 Paź 2019, 21:58; 
 Temat postu: Przerwy w zapłonie GP 2007 r./ 1,4 / 8 V.
Offline
Puntoświr

Miejscowość: GRUDZIĄDZ
Rejestracja: 29 Lip 2008,
Posty: 130
Witam,
Do tej pory moje autko sprawowało się dosyć dobrze. Od wczoraj jednak (sprawdzałem świece. Wykręciłem je, przeczyściłem i wkręciłem) coś się dzieje. Podczas jazdy nagle silnik jakby gasł. Za chwilę znowu jest OK. Podczas braku zapłonu aż przyhamowuje.
Czasami zdarza się to raz na godzinę , czasami kilka razy z rzędu. Świece były OK, założyłem je dobre. Przewody również założyłem dobrze.
Jaka może być przyczyna ? Proszę o jakieś sugestie.
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #850042 Wysłany: 01 Paź 2019, 23:22; 
 Temat postu: Re: Przerwy w zapłonie GP 2007 r./ 1,4 / 8 V.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Cytuj:
sprawdzałem świece. Wykręciłem je, przeczyściłem i wkręciłem


Po co?
Świece się wymienia, a już na pewno nie czyści. To nie Komarek!
Trzeba je wymienić, a wszystko powinno wrócić do normy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850045 Wysłany: 12 Paź 2019, 21:09; 
 Temat postu: Re: Przerwy w zapłonie GP 2007 r./ 1,4 / 8 V.
Proszę (bumar1) wyjaśnić pojęcie "czyszczenie", bo każdy to rozumie inaczej. Stąd większość problemów.

Dla jednego czyszczenie to myjka ciśnieniowa, albo gotowanie w wodzie z mydłem, albo drapanie papierem ściernym (albo szlifierką kątową), moczenie w kwasach/zasadach, moczenie w innej chemii (rozpuszczalniki, paliwa), drapanie szczotką drucianą (ręcznie lub maszynowo, obrotowa), piaskowanie, wypalanie w piecu, ultradźwięki, "suchy lód", itd. Jest wiele metod "czyszczenia", każda daje inny efekt (i każda ma wady i zalety).

Przykładowo używając szczotki drucianej można wetrzeć metal w izolator świecy (ceramika działa na metal jak "osełka"), będą zwarcia, przeskoki iskier po izolatorze. Chemia (rozpuszczalniki) może się zwęglić na izolatorze - też będzie źle.

Przy zdejmowaniu przewodów ze świec można je (przewody) uszkodzić, naderwać.
Świece (gwint) można "przeciągnąć" (świeca to nie jest śruba, to cienkościenna tulejka) albo rezystor wewnętrzny pęknie.
Podczas mierzenia przerwy można ją niechcący powiększyć.
Robota prosta, a czeka wiele pułapek.

[ Dodano: 12 Oct 2019, 21:07 ]

misci napisał(a):
Po co? Świece się wymienia, a już na pewno nie czyści.

Też się zdziwiłem, ale się regeneruje świece przemysłowe (bo kosztują nawet grubo ponad 100 dolców/sztuka).
Reconditioning Service for industrial spark plugs: http://bgservice.com/55.html W bogatym USA takie usługi.


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO