You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 14:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #850605 Wysłany: 01 Lis 2019, 17:36; 
 Temat postu: 1.3 MJT - klekotanie wtryski, popychacze i rozrząd naraz?
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Witek
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 11 Kwi 2016,
Posty: 8
Cześć,
Z racji mojego bardzo małego doświadczenia w tej marce muszę się podpytać bardziej obeznanych :)
Mój kropek od jakiegoś czasu zaczął klepać 2013r, 1.3, 75KM. Stuki/klepanie dosyć głośne było słychać zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku,. Auto nie kopcilo, nie straciło mocy, jeździło jak zawsze tylko klekotało niemiłosiernie.
Auto odstawione do mechanika i jego diagnoza i lista rzeczy to wymiana wszystkich popychaczy hydraulicznych, wymiana wszystkich czterech wtrysków z mega drogim wyjęciem ich, i nowy rozrząd. Jakieś uszczelki, płyny, oleje to już drobnica. Łącznie około 6 tys zł. :shock:
Czy to możliwe ze to wszystko naraz zdechło? Rozrząd był założony nowy ok. 20 tys km temu, teraz auto ma 125 tys. I znowu zakładać nowy? Wtrysków 55219886 się nie regeneruje w tym aucie?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #850650 Wysłany: 03 Lis 2019, 23:45; 
 Temat postu: Re: 1.3 MJT - klekotanie wtryski, popychacze i rozrząd naraz
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 575
Pomógł: 9
Czy to możliwe ze to wszystko naraz zdechło? NIE.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850656 Wysłany: 04 Lis 2019, 11:54; 
 Temat postu: Re: 1.3 MJT - klekotanie wtryski, popychacze i rozrząd naraz
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Wrz 2014,
Posty: 199
Pomógł: 6
Zmień mechanika.

_________________
MOJE PUNTO EVO: doposażony o klimatyzację automatyczną z grzałką PTC, tylne szyby elektryczne, tylne hamulce tarczowe, czujnik deszczu, ASR, ESP, HH, boczne poduszki powietrzne i kurtyny, Pwr 115, 3 KM, Tq 255,2 Nm http://fiatpunto.com.pl/topic54732.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850657 Wysłany: 04 Lis 2019, 13:49; 
 Temat postu: Re: 1.3 MJT - klekotanie wtryski, popychacze i rozrząd naraz
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 575
Pomógł: 9
Rozcinasz filtr i sprawdzasz czy SA opiłki metalu do tego zerkasz do baku w poszukiwaniu opiłków https://www.youtube.com/watch?v=FWe27EFFIRQ jeśli nie ma wyciągasz wtryski https://www.youtube.com/watch?v=5t0bHR6d7L4 i je myjesz https://www.youtube.com/watch?v=6uU5eKMMSdA .
Te wtryski się normalnie regeneruje czasem samo mycie wystarczy .Bez wymiany poszczególnych elementów .
Wszystkie popychacze na raz pierwszy raz słyszę .Nie wymieniałem jeszcze ani jednego u siebie
Rozrząd hm ja wymieniałem pierwszy raz przy przebiegu w okolicy 200 tys teraz mam 350 a Ty będziesz miał już 3 rozrząd przy 125 tys ?
Gdzie instrukcja zaleca pierwszą wymianę przy 250 tys , serwis zaleca skracanie do 150 tys , szamani internetowi zalecają przy przebiegu 100 :) .
Z ciekawostek dodam ze olej wymieniałem jeszcze niedawno co 30 tys ale pod naporem INTERNETU postanowiłem skracać do 15-20 tys :E nie mam żadnych problemów ,pierwsze niedomagania wtrysków się pojawiły w okolicy 270 tys ale po umyciu wtrysków najtańszą myjka z allego ustąpiły .
O mega drogim wyciąganiu wtrysków nie wspomnę jak mechanik ma sprzęt to wyciąganie ich to bułka z masłem :)

No chyba ze LEJESZ KIEPSKIE PALIWO od szwagra co na tirach śmiga ,wymieniłeś fabryczny filtr paliwa po 60 tys na jakieś tańsze 4 krotne badziewie .Wymieniasz olej u mechanika a on zamiast dedykowanego wlewa najtańszy mineralny ( z beczki jaka na jego warsztacie stoi w koncie od 10 lat dumnie odwrócona napisem CASTROL do klienta ) a on sam przywiesza ci przywieszkę najleniwiej na masce lub na lusterku:) byś widział ze było wymienione na 5W40:) To tak wtedy popychacze i wtryski jak i sam rozrząd jego ślizgi czy koła debate nadają się do wymiany .ALE JEŚLI DBASZ O AUTU to nie ma opcji by to wszystko na raz zdechło tym bardziej przy Twoim małym przebiegu .


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO