|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 02:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
czech22 |
#814884 Wysłany:
13 Lis 2016, 10:57; Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Odkręć korek w chłodnicy i jak potrafisz w nagrzewnicy. Wlewasz płyn aż zacznie się przelewać w jednym i drugim wylotem. Zakręcasz korki i włączasz silnik. Potem kontrolujesz sytuację, aby silnik się nie przegrzał i odpowietrzasz, znaczy luzujesz obydwa korki. Kolejność bez znaczenia.
|
|
Góra |
|
|
|
|
Aldik |
#814905 Wysłany:
13 Lis 2016, 16:18; Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Jan
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Sie 2016, Posty: 36
|
W nagrzewnicy to w sensie koło nagrzewnicy na wężach !?
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#814911 Wysłany:
13 Lis 2016, 17:49; Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
No tak, ale nie jest to konieczne. Wiele razy odpowietrzałem bez jego odkręcania i poszło. Ważne, aby w chłodnicy był okręcany. Dogrzewasz do temp ok 60 stopni i na chwile wyłączasz. Znowu nagrzewasz do 90 stopni i wyłączasz. Potem podnosisz obroty do ok. 2000 i przeciśnie. Uważaj, aby płyn nie wylewał się ze zbiorniczka.
|
|
Góra |
|
|
Aldik |
#814916 Wysłany:
13 Lis 2016, 18:37; Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Jan
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Sie 2016, Posty: 36
|
No tak zrobiłem, ale nadal nie jest jak trzeba, podczas jazdy czyt obrotów pow 2 tyś jest bardzo dobrze ale na wolnych już nie tak jak powinno. Wydaje mi się że sprawny układ powinien grzać zawsze równo bez względu na temp. A i co ciekawe zauważyłem że na lewą stroną (kierowcy) grzeje słabiej niż na pasażera i zauważyłem to nie tylko ja,
[ Dodano: 13 Lis 2016, 18:37 ]
A no i podkreślę że wszystkie węże jak i chłodnica są gorące, jedynie wąż wychodzący z nagrzewnicy jest hmm ciepły ale nie parzy jak inne.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#814917 Wysłany:
13 Lis 2016, 18:41; Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Albo masz jeszcze zapowietrzona nagrzewnicę, albo utrudniony przepływ. Czy po zwiększeniu obrotów wąż jest gorący.
|
|
Góra |
|
|
Aldik |
#815063 Wysłany:
15 Lis 2016, 05:50; Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Jan
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Sie 2016, Posty: 36
|
Nie zwróciłem uwagi czy wąż robi się cieplejszy po dodaniu gazu. Mam jeszcze jedno punto na placu od kolegi, ten sam motor tylko bez klimy. JEst tak samo, że po dodaniu gazu jest cieplejsze powietrze, ale różnica jest taka że w tym drugim jest O WIELE cieplej nawet na wolnych, pochodził dzis 4 minuty i juz gorąc leciał.
|
|
Góra |
|
|
wujekbaniu |
#844113 Wysłany:
02 Gru 2018, 01:39; Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Ariel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 19 Lis 2013, Posty: 232
|
Udało się coś wymyślić ? Mi też na wolnych na początku nie grzał a teraz nie grzeje nawet przy 3 tys
|
|
Góra |
|
|
Aldik |
#850736 Wysłany:
08 Lis 2019, 20:53; Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Jan
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Sie 2016, Posty: 36
|
A więc po trzech latach wyszło co jest. Okazało się, że głowica była pęknięta, pewnego ranka w końcu zaczął się przegrzewać i teraz po pospawaniu i wymianie uszczelki ogrzewanie wróciło ! Wreszcie ciepło ! Widać była szczelina i płyn delikatnie uciekał ale co najgorsze powodowało to zapowietrzenie sie układu a przez to nie chciał grzać
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|