|
Obecny czas: 08 Maj 2024, 07:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
GCh |
#851226 Wysłany:
09 Gru 2019, 10:36; Temat postu: GP 1.4 16v- muli, strzela, szarpie |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Mar 2013, Posty: 11
|
Cześć wszystkim, Od pewnego czasu zmagam się z problemami z silnikiem w GP Starjet z LPG. Objawy: -strzały pod maską (w dolot?), -okresowy brak mocy, -raz na 2 tygodnie check engine + tryb serwisowy i jedynie podtrzymanie obrotów aż do restartu, -często brak mocy i max 3,5k obrotów -prawie non stop migający check engine w czasie jazdy, który zaczyna się po pierwszym przekroczeniu powiedzmy 80km/h albo wejściu na wyższe obroty, -szarpanie budą, nierówna praca, -P0301 - wypadanie zapłonu na 1 cylindrze -> wymienione świece na NGK V-line i cewka na tym cylindrze- delikatna poprawa, ale błąd wciąż wyskakuje, -P0221 -P1682 Przewertowałem już wiele tematów na tym forum i w necie i mam jeden wielki mętlik, bo zazwyczaj błędy te nie występowały jednocześnie. Zastanawiam się czy dla świętego spokoju wymienić pozostałe cewki i mieć już komplet nowych (może ELM327+torque pro nie ogarnia numerów cylindrów? )? Przy wymianie cewki (przekłądałem je też między sobą z nadzieją, że błąd będzie wyskakiwał na innym cylindrze i będzie pewne, ale nie) zauważyłem, że listwa, która jest montowana na cewkach ma uszkodzone te zapadki- czy to może powodować niedokładny styk i problemy z zasilaniem? Chciałbym do końca tygodnia sprawdzić jeszcze co się da, a jak się nie uda to puścić auto do mechanika (który i tak zacznie śpiewkę od cewek i świec...), ale niestety auto potrzebuję na co dzień, nawet w takim stanie
|
|
Góra |
|
|
|
|
radex324 |
#851227 Wysłany:
09 Gru 2019, 11:36; Temat postu: Re: GP 1.4 16v- muli, strzela, szarpie |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
Pomiar kompresji, Kup sobie elm327(viaken 100%) + adapter 3(żółty) i MESem odczytaj wszystkie błędy. [ Dodano: 09 Gru 2019, 11:34 ]Skąd jesteś? [ Dodano: 09 Gru 2019, 11:36 ]Nie masz uszkodzonego czujnika wału korbowego? U mnie strzały były w dolot jak koło źle założyłem
|
|
Góra |
|
|
GCh |
#851228 Wysłany:
10 Gru 2019, 14:59; Temat postu: Re: GP 1.4 16v- muli, strzela, szarpie |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Mar 2013, Posty: 11
|
Dzięki za odpowiedź. Pomiar kompresji postaram się zrobić na dniach. Elma mam takiego jak na screenie, a adapter żółty gdzieś chyba zapodziałem- dzięki za przypomnienie o nim. Dzisiaj poszukam i zainstaluję MESa. http://cascosklep.pl/public/upload/cata ... 137774.jpgCzujnik wału sprawdzę po robocie i dam znać. Jak będę miał MESa to coś słyszałem jeszcze o jakiejś adaptacji tylko nie pamiętam co to miało być dokładnie do srpawdzenia. Jestem z Katowic/Siemianowic jakby coś. W razie czego mechaniora ktoś poleci? [ Dodano: 10 Gru 2019 13: ]CPW ok- problemu z odpalaniem czy też róznicy w działaniu ciepły/zimny nie ma. Dzisiaj sprawdze co MES pokaże. Dostałęm też informację o ew. adaptacji koła fonicznego. Kompresja będzie sprawdzona w weekend, wtedy też poczyszczę wtyczki i może przepustnicę + adaptacja.
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#851274 Wysłany:
12 Gru 2019, 10:44; Temat postu: Re: GP 1.4 16v- muli, strzela, szarpie |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Ciężko doradzać bo masz LPG , a jak wiadomo robi to problemy takie jak w/w. Z mej historii motoryzacyjnej , jak był problem z cewką (w innym fiacie/lanci) to słabo się wkręcał do 2000obr ,potem jechał jako tako , natomiast jak był wywalony czujnik wału to łapał odcinke ~5000obr i strzelał. Przy lpg warto zakręcić butle , i pojeździć na benzynie + zalać coś do czyszczenia wtrysków (polecam kleen flo no. 695) , jeśli nie pomoże tzn. iż problem nie leży w paliwie a zapłonie. Jak się wyeliminuje na benzynie to można się bawić w LPG , inaczej nigdy nie dojdzie się do tego co robi problem. Dodatkowo zapewne wyczytałeś o adaptacji komputera iż przy LPG lubią się "przestawiać"
PS: ponad rok temu wymieniałem czujnik położenia wałka (na głowicy się znajduje) ,ale poza wyskoczeniem błędu przy dosyć dynamicznej jeździe nie było oznak jego zużycia , sprawdź też map sensor - najlepiej wszystko sprawdzać kompem wg cyferek czy są prawidłowe
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
kamileoo92 |
#851296 Wysłany:
15 Gru 2019, 13:34; Temat postu: Re: GP 1.4 16v- muli, strzela, szarpie |
|
|
Puntoświr |
Imię: Kamil
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BYTOM Rejestracja: 18 Maj 2018, Posty: 156
|
Ja miałem tak w punto 2. Check świecił się, gdy było wilgotno. Wkręcał się ledwo na 2000 obrotów. Został wymieniony czujnik, problem znikł.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|