You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 13:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #852128 Wysłany: 10 Mar 2020, 08:00; 
 Temat postu: Problem przy wyhamowywaniu, dziwne obroty, gaśnie gdy zimny
Offline
Forumowicz

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Easy
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Mar 2020,
Posty: 2
Cześć
Mam problem z moim Punciakiem. Generalnie temat wygląda tak:
- samochód, gdy dojeżdżam do skrzyżowania na "luzie" lub generalnie gdy wrzucam kiedykolwiek "luz", to jedzie, ale obroty spadają mu do około 600
- gdy się zatrzymam, dokładnie w momencie, gdy koła przestają się obracać, to obroty skaczą do 800 i są stabilne na tym poziomie

Już to brzmi dziwnie. W aucie mam system S&S, benzyna + gaz, ale to jeszcze nie koniec.

- gdy silnik jest zimny, to samochód w momencie, gdy te obroty opadają gaśnie, zarówno na benzynie, jak i na gazie. Jeszcze kilka dni temu wiązało się to ze stałymi błędami: sprawdź silnik, s&s niedostępny, hill holder niedostępny. Błędy się pojawiały i nie znikały po ponownym odpaleniu.

Komputer pokazywał stan awaryjny przepustnicy. Wymieniłem ją, ale problem z obrotami i okazjonalnym gaśnięciem nadal występuje. Z tym, że teraz błędy znikają po ponownym odpaleniu, a na kompie brak jakichkolwiek śladów, więc nie jeżdżę ze świecącym się check enginem i błędami od s&s. Były wymieniane świece, wlewany środek do czyszczenia wtrysków paliwa.

Podejrzewacie co to może być? Czy to zachowanie z niższymi obrotami "na luzie" jest standardem? Biorę pod uwagę mapsensor, jak nie to, to moja wiedza dalej nie sięga.

Może ktoś podpowie, z góry dzięki.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #852129 Wysłany: 10 Mar 2020, 13:16; 
 Temat postu: Re: Problem przy wyhamowywaniu, dziwne obroty, gaśnie gdy zi
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1264
Pomógł: 11
zbysiontko, zawory były ustawiane ? też się z tym zmagam, ta sama konfiguracja co u Ciebie, co ciekawe na zimnym chodzi idealnie, dopiero po dłuższej jeździe u mnie się coś takiego zaczyna objawiać. U mnie było już sprawdzane wszystko, błędów na komputerze brak, zastanawiam się jeszcze czy to alternator nie daje takiego efektu przynajmniej u mnie ( na zimnym zaczyna go być słychać i na jałowym napięcie skacze )

To zachowanie na pewno nie jest standardem, samochód mam od nowości w rodzinie i nigdy się tak nie działo

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852130 Wysłany: 10 Mar 2020, 14:07; 
 Temat postu: Re: Problem przy wyhamowywaniu, dziwne obroty, gaśnie gdy zi
Offline
Forumowicz

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Easy
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Mar 2020,
Posty: 2
No widzisz, ale jednak co innego, bo u mnie potrafi go zdusić tylko, jak jest zimny.

Zawory nie były ustawiane, auto ma 67k przejechane, czy to byłby już czas?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852131 Wysłany: 10 Mar 2020, 20:08; 
 Temat postu: Re: Problem przy wyhamowywaniu, dziwne obroty, gaśnie gdy zi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Byłby czas. Zawory przy LPG powinny być sprawdzane 2x częściej. Z praktyki wynika, że na produkcji regulacja nie jest zbyt precyzyjna. Zadbane zawory powinny służyć długo. Po jakiś 3 regulacjach u mnie różnice są niewielkie, w granicach tolerancji pomiaru.Ostatnio nawet dałem wydechom +0,03 mm luzu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852137 Wysłany: 11 Mar 2020, 12:04; 
 Temat postu: Re: Problem przy wyhamowywaniu, dziwne obroty, gaśnie gdy zi
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1264
Pomógł: 11
zbysiontko, interwał regulacji na samej benzynie to 60 tyś, przed założeniem instalacji powinieneś ustawić zawory, natomiast przy instalacji LPG ten interwał skraca się do 30 tyś i lepiej się tego trzymać :mrgreen:
Myślę że w twoim przypadku jak nie regulowałeś zaworów to jest główna przyczyna twoich objawów na ten moment

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852140 Wysłany: 11 Mar 2020, 18:18; 
 Temat postu: Re: Problem przy wyhamowywaniu, dziwne obroty, gaśnie gdy zi
Przed założeniem tematu wypadało przejrzeć, przeszukać forum. Problemy tego typu były już omawiane nie raz.

1. Zacząć od podstaw, typu "odma". Po zimie na pewno będzie zawalona "majonezem" u 99% z was.
System odmy (mniejszy, cieńszy wężyk) odpowiada za powietrze dla biegu jałowego (mniejsza część idzie przez szczelinę celowo zawsze niedomkniętej przepustnicy). Jak "gluty" lecą, odpadają od ścianek wężyka, to silnik może się dławić.
Odma, system z 2 przewężkami: http://fiatpunto.com.pl/post841117.html#p841117

2. Nie wymieniać nic w ciemno. Zrobić prostą diagnostykę, czyli pomiar podciśnienia w dolocie wakuometrem. Wtedy można porównać (przez komputer i program FES/MES), czy MAP sensor działa prawidłowo (on ma też w sobie czujnik temperatury). Inne czujniki też (np. płynu chłodzącego) przejrzeć komputerem (+ sondy lambda obowiązkowo).

Może się okazać, że np. jest nieszczelny dolot, masz "lewe powietrze". Może źle działać lub być nieszczelny elektrozawór par paliwa (ma dwa o-ringi), właśnie przy przyłączu małej odmy i tuż pod przepustnicą, która była wymieniana. Można go potrącić i rozszczelnić. Sam układ par paliwa można podobno zalać (jak się tankuje pod korek, dosłownie - "odbijanie" pistoletu 3 i więcej razy).

3. Problemy, czy błędy związane z elektryką i różnymi układami, jak wspomaganie, czy inne cuda ("hill holdery") = elektryka. Grande/EVO ma słabą, podatną na korozję (gnijące przewody masowe i nie do końca szczelna skrzynka bezpieczników pod maską). Alternator zalewany wodą od góry i/lub omywany od dołu. Słaby akumulator może robić błędy (tu też wina komputera, który zbyt szybko sprawdza napięcie i na podstawie "zapadów" np. przy rozruchu przedwcześnie odłącza niektóre układy/moduły). Zacierający się alternator może stawiać mechaniczny opór silnikowi (nawet na tyle, że go zgasi - ale wcześniej/najpierw powinny być też problemy z uruchomieniem, że silnik ciężko kręci).

4. To, że świece "były wymieniane" nic nie wnosi. Kluczowy jest ich stan, jak bardzo zużyte były (przerwa), jak wyglądały (po wyglądzie ocenia się stan silnika i "kulturę techniczną" użytkownika). Są jeszcze cewki (moduł) i przewody. Są inne rzeczy typu pompa paliwa (ciśnienie dla spokoju można by zmierzyć - 3,5 bar). Jeśli rzadko jeździ na benzynie (bo kierowca sknera i ma "jak najwcześniej" ustawione przełączanie), to też wtryskiwacze mogą cierpieć. Jak jeszcze na rezerwie, to i pompa dostanie.

5. Instalacja LPG może bardzo namieszać w silniku. Nieprawidłowa regulacja i/lub awarie typu "przelewanie" może powodować ciężki rozruch albo duszenie silnika. Gaz może "rozjechać" się oraz tzw. mapy (dawki paliwa zależnie od obrotów i osiągów) w ECU silnika (samochód nie wie, na jakim paliwie jedzie).

6. Do pewnego stopnia wahania obrotów w okolicach biegu jałowego są "normalne". Pod pedałami sprzęgła i hamulca masz "krańcówki" (przyciski, wyłączniki). Komputer w sterowaniu bierze pod uwagę te dwa sygnały i coś tam "przewiduje" właśnie m.in. zmieniając obroty (i nie zawsze zgadnie, co kierowca miał na myśli).

7. Na pracę silnika, generowane podciśnienie (samochód to samobieżna pompa próżniowa) ma wpływ np. układ hamulcowy (w skrajnych przypadkach niektóre typy awarii w hamulcach zgaszą ci silnik przy próbie hamowania "do podłogi", nawet na postoju), sprzęgło raczej nie (choć ma wspólny zbiornik z hamulcami, jak już, to mechanicznie mogłoby źle łapać/rwać i przyduszać silnik). Może tu się coś stało (próżnia). Reduktor LPG też jest wpięty w podciśnienie (w kolektor dolotowy)...

8. Luzy zaworowe. Większość to olewa i palą później głupa, że nie wiedzieli (czytaj: nie interesowali się nigdy). Czas się zainteresować (szkoda silnika). Jednym z typowych objawów rozregulowanych zaworów jest np. zmniejszona moc silnika (czasem zależy od temperatury, zimny ma mniej mocy, ciepły więcej, ale też odwrotnie), ale nie koniecznie mniejsza prędkość maksymalna. Druga rzecz to właśnie tendencja do duszenia się, ale typowo przy ruszaniu z miejsca (i/lub przy hamowaniu nieco rzadziej).

9. Pod koniec listy (to nie są wszystkie opcje) można dorzucić stary rozrząd i/lub przestawiony nieco (niekoniecznie o cały ząbek paska). Jak jesteśmy w "tych" rejonach, to jest jeszcze czujnik położenia wału korbowego (w starszych Fiatach sprawiał problemy, ale to było raczej typu: nie odpala jak jest ciepły).

To są przykładowe (dość typowe) punkty (wiele z nich się przenika, jedno zależy od drugiego - są też kumulacje np. punkt 1, 8 i 5 albo 1, 3 i 4), które każdy powinien sobie na podstawie lektury forum przyswoić, zanim zacznie pytać (wtedy już nie będzie za bardzo po co i o co). Pewne rzeczy są też uniwersalne dla większości samochodów, Fiat tu w niczym nie jest wyjątkowy. To jest wiedza ogólna motoryzacyjna (i w większości problemów wystarcza).

PS
Czyje to forum?
Proponuję eksperyment: zablokować na pół roku możliwość zakładania nowych tematów, można się tylko dopisywać, dopytywać w istniejących.
Forum i tak jest niszowe, ruch prawie zerowy (a jak już, to nowi śmiecą) więc żadna strata (forum przez to nie padnie, bo już leży).


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO