You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 08:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #853378 Wysłany: 08 Lip 2020, 17:22; 
 Temat postu: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 53
Witam

Mam dość dziwny problem. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięci sprzęgła obroty spadają ni 500-600 rpm. Nie dzieje się tak za każdym razem, ale dość często. Jak mam włączoną klimę potrafi nawet zgasnąć. Sytuacja ta jest i na benzynie i na LPG. Na biegu jałowym jak odpuszczę gaz obroty spadają prawidłowo do wartości 800-900 obrotów. Sporo jest takich przypadków na rozmaitych forach, ale nigdzie niema jakiegoś konkretu. Instalacja LPG ma przejechane 6000 Km. Na przeglądzie gazownik mówił, że wszytko po stronie instalacji jest ok. ( BRC sq 32 ).
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #853380 Wysłany: 08 Lip 2020, 21:07; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Nie ma jednej konkretnej przyczyny, a często to są kombinacje małych usterek (typowo 2-3-4 rzeczy się sumują po trochu).
Niewielkie zmiany obrotów przy zmianie obciążenia (operowanie sprzęgłem/hamulcem) są normalne, ale nie mogą dusić silnika.

0. Jaki rocznik i przebieg? Czy objaw występował przed montażem LPG? Jeśli nie, to masz podpowiedź.

1. Za takie numery jak przygasanie silnika przy zmianie obciążenia (przy ruszaniu zwłaszcza) odpowiadają np. złe luzy zaworowe (ale wtedy też auto powinno mieć mniejszą moc, lub moc jest tylko na zimno, a na ciepłym silnik słabnie). Najczęściej zaniedbywana rzecz w silnikach 8V. To (i nie tylko to) powinno być obowiązkowo sprawdzane przed montażem LPG, a nie jest w 99,9% przypadków.

2. Zbyt duże zmiany podciśnienia w dolocie (nieszczelności, układ hamulcowy - serwo wpływa na dolot, próżnia dla reduktora LPG, zaworek od dopalania oparów paliwa, odma). Z banalnych rzeczy filtr powietrza przytkany. Albo MAP_sensor się kończy (lub brudny).

3. Sprzęgło ma czujnik ("krańcówkę"), komputer wie czy naciskasz, czy nie. Na tej podstawie "coś" robi (nikt nie wie dokładnie co), ale to "coś" też wpływa na silnik, obroty. Z hamulcem jest podobnie (naturalne zmiany podciśnienia w dolocie, gdy działa serwo, ale też są zmiany, regulacja ze strony elektroniki - sygnał dla świateł STOP jest wykorzystywany).

4. Samo sprzęgło może mieć usterkę/zużycie, najczęściej docisk, siłownik (np. nieszczelny).

5. Ładowanie sprawne? W skrajnych przypadkach alternator potrafi stawiać taki opór mechanicznie, że silnik nie odpali (rozrusznik nie da rady). Na tym samym pasku lata klima, może to ona oporuje (nawet jak wyłączona). Klima działa, chłodzi?

6. Coś z układem zapłonowym, gazownicy naruszyli. Świece były nowe przy montażu LPG?

7. Coś w układzie paliwowym namieszali.

8. Wydech. Nieszczelność albo niedrożność.

9. Rozrząd, zmienne fazy. Kiedy był robiony rozrząd? Co ile zmieniasz olej (czy według propagandy "long-life")?


Góra
  
 
 
 Post #853383 Wysłany: 08 Lip 2020, 21:12; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 53
Rocznik 2015, przebieg 56000. Instalacja LPG zakładana przy przebiegu 51000.
Przed montażem LPG nie zauważyłem takich usterek. Przy ruszaniu takich problemów niema. Tylko przy zatrzymywaniu się - wciskaniu sprzęgła. Filtr powietrza wymieniłem kilka dni temu. Swiece zapłonowe wymienię przy 47000. W tym tygodniu wymienię jeszcze przewody zapłonowe. Jak zdejmę obudowę filtra powierza zobaczę czy gdzieś przewód od podciśnienia nie jest walnięty i lewego powietrza nie łapie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853384 Wysłany: 08 Lip 2020, 21:21; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Nieszczelność powinna zaniżać podciśnienie na biegu jałowym (powinno być około +300 mbar = inaczej -0,7 bar) i powodować nieco większe drżenie silnika, co można zmierzyć wakuometrem (wężyk małej odmy) albo odczytać MAP sensor przez złącze diagnostyczne (i program "FES", czy "MES"). Czujnik pedału sprzęgła też pokaże.
Jeśli jeszcze nie masz, to polecam zakupić sobie "kabelek", interfejs do diagnostyki.

Przy tak niskim przebiegu luzy zaworowe jeszcze raczej będą OK (ale nigdy nie wiadomo).


Góra
  
 
 
 Post #853590 Wysłany: 03 Sie 2020, 16:39; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 17 Maj 2012,
Posty: 53
Byłem kilka dni temu u gazownika z tym problemem. Zmienił szybkość spadania obrotów( czy jakoś tak ) i coś jeszcze, ale nie wiem dokładnie co. Sprawę konsultował z infolinią dla instalatorów BRC. Jest trochę lepiej, ale dziś znowu zgasł po wciśnięciu sprzęgła. Obroty spadły za nisko. Po powrocie z urlopu znowu ich będę męczył. Dam im samochód na cały dzień i niech robią aż będzie ok. W końcu jest na gwarancji. Myślenie czy zgaśnie przed skrzyżowaniem czy nie jest już denerwujące.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853597 Wysłany: 03 Sie 2020, 22:07; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 730
Pomógł: 36
piszesz że obroty ci spadają i na gazie i na benzynie, a skoro tak, to nie gazownika męcz tylko mechanika, auto musi idealnie pracować na benzynie, tak na prawdę instalacja lpg to nic innego jak proteza wtryskiwaczy benzynowych, przełączając na gaz odcinasz jedynie wtryskiwacze benzynowe i zamiast nich zaczyna działać ta proteza, komp gazowy służy tylko do przeliczenia czasów wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu i nic więcej, za całość sterowania silnikiem na jednym i drugim paliwie odpowiada oryginalny komp benzynowy
także zakręć zawór na butli i auto do mechanika niech szuka przyczyny na oryginalnym zasilaniu paliwem, tak napisałem żeby na gazie było dobrze, benzyna musi być w idealnym stanie, a jakakolwiek usterka na benzynie odzywa się na gazie ze zdwojoną siłą


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853632 Wysłany: 06 Sie 2020, 21:56; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Witaj w klubie. Mój też tak ma. Zrobiłem mu urządzenie, które po wciśnięciu sprzęgła dodaje na chwilę nieco gazu. Wpięte jest w potencjometry pedału gazu. Przyszlifowałem nieco krążek przepustnicy, żeby minimalnie więcej powietrza dostawał, ale ten numer trzeba stosować uważnie.
Obecnie przy wymianie oleju zrobiłem płukankę i nieco ostrzej traktuję silnik - 3 bieg i do 5000RPM. Myślę, że wariator może teraz pracować lepiej. Kropką nad i jest wymontowanie rury dolotu przed filtrem powietrza. Krop odżył. Teraz jeździ dużo lepiej, tyle że po wciśnięciu gazu do deski wyje jak lokomotywa. Ostatnio nie zgasł. Mój też gasł tylko włączonej klimatyzacji. Jak ją wyłączę to jak ręką odjął. Już myślałem, żeby klimę wyłączać przy wciśniętym sprzęgle. Zajęło mi to prawie 6 lat.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853656 Wysłany: 09 Sie 2020, 14:20; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1264
Pomógł: 11
Mam podobne objawy i do tej pory nierozwiązane, nie zawsze, ale czasami po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 600-700, nigdy nie zdarzyło się żeby silnik zgasł, czy to na LPG czy na benzynie. Co ciekawe jeśli jadę na klimie, czyli wyższe obciążenie, ale w domyśle komputer steruje tak żeby obroty też były wyższe to ten efekt praktycznie nie występuje. W najbliższym czasie stoję przed wymianą alternatora, łożysko zaczyna być słychać i tak po cichu mam nadzieje że to alternator daje taki opór że może i dlatego te obroty by tak spadały chwilowo ?

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853700 Wysłany: 15 Sie 2020, 21:57; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Może tu jest też związek (poza wymienionymi wcześniej punktami) ze starą akcją serwisową, pierwsze 2-3 lata produkcji. Czyli niestabilny bieg jałowy (i coś jeszcze było) i podobno wgrywano nowe wsady do ECU wtedy (zmieniona część odpowiedzialna m.in. za przepustnicę).
Może dalej jest jakiś błąd. Programiści w branży "moto" do najlepszych nie należą (mówiąc kulturalnie).

W ogóle to jest takie podejrzenie, że niepotrzebnie zbili bieg jałowy do 700 RPM. To trochę za mało.
Chyba wszystkie starsze Fiaty z silnikami rodziny FIRE zawsze miały więcej: 750-1000 RPM zakres (nie bez powodu tak "wysoko").
Nie można tego dowolnie obniżać, bo "kultura pracy" (i tak od zawsze niska) jeszcze bardziej spada.


Góra
  
 
 
 Post #853946 Wysłany: 10 Wrz 2020, 20:16; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Oto najnowsze moje ustalenia. Stan mojego Puntka się poprawił w wyniku zmiany nastaw sterownika gazowego. Mój niszowy sterownik AGIS P13 ma wiele rodzajów korekcji (zaleta i wada w jednym). A to "szybka" korekcja od ciśnienia gazu, a to drugiego rodzaju korekcja od ciśnienia gazu, korekcja od temperatury, czas uśredniania odczytu ciśnienia. W toku ewolucji zmieniałem te nastawy, bo na samym początku i tak były źle ustawione. Bywało różnie, aż w końcu pojawiły się nowe objawy szarpania w wyniku zmiany czasu uśredniania ciśnienia. Miałem zatem dwie alternatywne sytuacje, albo auto szarpie, albo gaśnie po wysprzęgleniu, szczególnie pod obciążeniem klimatyzacją albo alternatorem (np. na światłach). Kolejna teoria brzmiała - komp gazowy i benzynowy nie mogą się dogadać, każdy ciągnie w przeciwną stronę. W końcu zacząłem ograniczać te wszystkie korekcje wprowadzane przez gazowca pozostawiając standardową mapę i zaczęło się polepszać. Wczoraj wyłączyłem już wszystko co zbędne, zatem pozwoliłem ECU benzyny przejąć pełną kontrolę nad silnikiem. Dziś jazda była już dużo lepsza. Jeszcze obserwowałem niewielkie objawy, ale pozwólmy się ECU benzyny porządnie zaadaptować. Jeśli wrócą ciepłe dni i jazda na klimie, zobaczę czy silnik będzie próbował gasnąć, a także czy będzie poszarpywał. Mam nadzieję, że w końcu będzie dobrze. Taki sam samochód z identyczną instalacją jeździł w rodzinie dobrze!!! Teraz sytuacja się zmieniła, tamten szarpie, a mój jeździ przyzwoicie. :D . Czas się będzie za niego zabrać.

Samo gaśnięcie mogło być powodowane tym, że podczas hamowania silnikiem sterownik odcina wtrysk. Nagłe odcięcie poboru gazu skutkuje wzrostem ciśnienia fazy gazowej bo reduktor ma swoją bezwładność. Przy odczycie wysokiego ciśnienia na wtryskach gazowych komp gazowy mógł dokonywać zmniejszenia czasu wtrysku gazu poniżej czasu skutecznego otwarcia wtryskiwaczy, wtrysk nie następował, a obciążony silnik zaliczał glebę.

To że silnik źle pracuje również na benzynie może być powodowane zła adaptacją ECU benzynowego powodowaną przez różną reakcję instalacji gazowej w podobnych warunkach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853951 Wysłany: 11 Wrz 2020, 10:05; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 730
Pomógł: 36
misci napisał(a):
Przy odczycie wysokiego ciśnienia na wtryskach gazowych komp gazowy mógł dokonywać zmniejszenia czasu wtrysku gazu poniżej czasu skutecznego otwarcia wtryskiwaczy, wtrysk nie następował, a obciążony silnik zaliczał glebę.

błąd w rozumowaniu, komp gazowy sam z siebie nie dokonuje żadnych korekt, gdyby tak było, to nad całością nie dałoby sie zapanować bo komp benzynowy wprowadzałby jedne korekty, gazowy drugie i w efekcie niemożliwe byłoby "zgranie" tego wszystkiego, komp gazowy zachowuje się jak kalkulator który mierzy czas wtrysku benzyny jaki otrzymuje od kompa benzynowego i na podstawie mnożnika ustawionego przez instalatora przelicza na czas wtrysku gazowego i to wszystko, o wszystkim zawsze decyduje komp benzynowy, on jest zawsze nadrzędnym urządzeniem, no i jeżeli instalacja gazowa nie domaga to owszem może "głupieć"

misci napisał(a):
To że silnik źle pracuje również na benzynie może być powodowane zła adaptacją ECU benzynowego powodowaną przez różną reakcję instalacji gazowej w podobnych warunkach.


to i owszem, jeżeli instalka gazowa jest miernej jakości, źle zamontowana, źle zestrojona bądź zepsuta, to mogą występować różne cuda, dlatego jeżeli pojawiają się problemy z silnikiem w autach "dwupaliwowych" to zawsze w pierwszej kolejności należy wyeliminować wpływ instalacji gazowej na silnik, a więc zakręcić zawór na butli (tym samym odciąć dopływ gazu do silnika, samo przełączenie na benzynę może nie wystarczyć, zawsze może nie trzymać elektrozawór), pojeździć na benzynie co najmniej 20 km i dopiero wtedy zacząć obserwować silnik, zawór na butli należy odkręcić dopiero po stwierdzeniu że na benzynie silnik pracuje idealnie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853954 Wysłany: 11 Wrz 2020, 14:17; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Cytuj:
błąd w rozumowaniu, komp gazowy sam z siebie nie dokonuje żadnych korekt


Nie wiem na jakiej instalacji kolega jeździ ale moja umożliwia korygowanie czasu wtrysku gazu w zależności od ciśnienia gazu oraz od temperatury. Komputer benzynowy nie ma tu nic do gadania bo temperaturę i ciśnienie gazu mierzy tylko gazowiec.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853964 Wysłany: 12 Wrz 2020, 09:03; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
1. Większość ludzi chyba nie ma takich bajerów, instalacje są raczej proste (prymitywna, sztywna "mapa LPG", czyli mnożniki czasu wtrysku benzyny i tyle).
2. Problem z gaśnięciem/przygasaniem silnika występuje również w samochodach bez LPG...
3. Ale coś jest na rzeczy i hipoteza ma sens (że silnik prawie gaśnie, bo przy hamowaniu silnikiem nie ma paliwa podawanego, a wciśnięcie sprzęgła zabiera mu "napęd" od kół, czyli musi przygasnąć/zgasnąć). Ale normalne to to nie jest...

Obstawiam, że to jakaś niedoróbka "informatyków" Fiata/Magneti-Menelli (programować ogólnie może i "umią", ale sterowanie rzeczywistymi obiektami/procesami na żywo, to na prawdę specjalizacja, nie każdy to ogarnia jak widać). Instalacja LPG może tę wadę uwydatniać, wzmacniać efekt.


Góra
  
 
 
 Post #853968 Wysłany: 12 Wrz 2020, 10:02; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Dokładnie tak. Instalacja wprowadza dodatkowe opóźnienie do układu sterowania i może nie zdążyć. Mile wspominam czasy kiedy pedał gazu był połączony mechanicznie z przepustnicą. Nie trzeba było sterownika, oprogramowania i działało to o wiele lepiej. Tylko kierowca decydował jak otworzyć przepustnicę.

P. S. Mam taki sam silnik we Fiacie Qubo 2015. Tam inne jest ECU no i STAG Qbox. Problemów brak.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853996 Wysłany: 14 Wrz 2020, 09:58; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 730
Pomógł: 36
też jeżdżę na qboxie plus i problemów nie mam żadnych...
z tymi korektami po temp, ciśnieniu gazu, obrotach, podciśnieniu w kolektorze dolotowym itd. to też jest sztywna korekcja i jak ustawisz że przy 60 stopniach ma być zubożone o 2, tak tak zostanie zawsze, dziś, jutro, za dziesięć lat, tę korektę robisz względem bazowego mnożnika, nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany... dynamiczną adaptację mogą wykonywać tylko kompy benzynowe i ewentualnie kompy gazowe ale tylko te podłączone do OBD, tu brane są pod uwagę korekty STFT i LTFT pobrane z kompa benzynowego, ale wystarczy poczytać forum lpg i wnioski można wyciągnąć takie że to różnie działa i wielu gazowników tego nie włącza bo zdarza się że problemy są większe niż korzyści
jak ten twój silnik zachowuje się przy zasilaniu benzyną, wszystko jest ok? oczywiście zawór na butli ma być zakręcony... jeżeli na benzynie też będą te spadki obrotów to po prostu ten silnik tak ma i nic z tym nie zrobisz (zakładam że silnik i podstawowe zasilanie paliwem działa idealnie)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853998 Wysłany: 14 Wrz 2020, 14:17; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Hmm. Jak napisałem, po wyłączeniu "ulepszaczy" auto jeździ dobrze. Trudno jest gdybać jeśli nie zna się dokładnej strategii działania ECU benzyny i gazu, a takiej producent nie zdradza. Jest piękna instrukcja do Agisa P 13, ale nie podaje fizycznego znaczenia poszczególnych cyferek i nie podaje nawet kierunku w którym trzeba podążać. MES nie podaje STFT i LTFT, albo je inaczej nazywa. STFT i LTFT wyłuskuje z OBDII jedynie AGIS, ale z wartościami bywa różnie. Podglądając je na benzynie też nie utrzymują się w pobliżu zera. Czy są przez AGIS'a poprawnie odczytane? Nie wiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854176 Wysłany: 04 Paź 2020, 14:13; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
A jak wam reaguje auto na hamulec?

Mój np. zwiększa obroty do równych 1000 jak się zaczyna staczać z górki "na luzie" i lekko hamuję.
Odwrotnie: wjazd z rozpędu pod górkę (ale powoli, korki w mieście), na luzie, plus lekko hamulec, zbija obroty do równych 500 (ale nie ma tendencji do gaśnięcia).
Efekty nie występują zawsze i wszędzie (w dodatku raz słabiej, raz mocniej).
Nie wiadomo od czego zależą - może od pogody? :lol:
Paliwo chyba nie ma większego znaczenia (Pb/LPG).

Czyli "komputer" coś sobie kalkuluje na podstawie zmian prędkości kół i sygnałów (sprzęgło / hamulec). Tylko różnie mu to wychodzi, ciężko stwierdzić, co autor rozwiązania miał na myśli - podbicie obrotów dla zwiększenia "ssania" w dolocie, co wspomaga hamulce? Tylko dlaczego możliwe jest nadmierne obniżenie obrotów - żeby co, hamulce nie były "za mocne"? Bzdura.


Góra
  
 
 
 Post #854203 Wysłany: 05 Paź 2020, 20:16; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Mój tak samo ma. Podnosi obroty przy dotaczaniu się z mała prędkością nawet bez użycia hamulca. Obniżenie obrotów też zauważyłem. Pod obciążeniem klimatyzacją potrafił zgasnąć. Miałem też inny objaw - pojedyncze szarpnięcie przy przekraczaniu prędkości obrotowej silnika ok. 3000RPM tylko czasami. Do tego wypadanie zapłonu pod obciążeniem. Teraz jakby wszystko ustało. Od kilku dni nic się nie dzieje.

Mam Qubo z tym samym silnikiem i w nim sterownik obroty podbija kiedy puszczam sprzęgło. (Pewnie żeby silnik nie zgasł jak kierowca zapomni wcisnąć gaz :lol: ).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854321 Wysłany: 23 Paź 2020, 03:17; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Ciekawostka. Istnieje odwrotny problem, po angielsku zwą go "rev. hang", czyli "zawieszanie się" silnika na określonych obrotach (kierowca zmienia bieg, puszcza gaz wciskając sprzęgło, a obroty stoją w miejscu lub spadają nienaturalnie powoli). Szczególnie nowe samochody na to cierpią.

Winne jest oprogramowanie ECU. Cel jest durny, emisja spalin (bo nagłe zmiany obciążenia - w tym szybkie zdjęcie/dodanie gazu - powodują niekontrolowane, duże skoki emisji różnych toksycznych składników). Więc nawet przez tę sekundę w trakcie zmiany biegów, producenci próbują emisję obniżyć.

Przykładowy filmik po angielsku: https://www.youtube.com/watch?v=mm6SSeLivqE

Największe jaja zaczynają się przy walce z tą przypadłością. Otóż niektórzy produkują "przystawki"...włączane w instalację samochodu praktycznie jak sterownik od LPG. Czyli między ECU i wtryskiwacze benzyny. W celu skrócenia/wyłączenia dawkowania paliwa, aby szybko zbić obroty (aby auto reagowało na gaz jak z prawdziwą przepustnicą na lince).
Przykład: http://www.revhang.altervista.org/

Czyli w naszych Grande/EVO, LPG naturalnie działa jak "przystawka zbijająca obroty" (czasem do zaduszenia silnika włącznie). :lol:


Góra
  
 
 
 Post #860541 Wysłany: 03 Gru 2023, 09:07; 
 Temat postu: Re: Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500-600
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 531
Pomógł: 8
Pytanie. Różne programy serwisowe twierdzą, że EVO/2012 ma bieg jałowy 750 rpm. Czy to prawda (posiadacze EVO)?
Czyli podniesiono z równych 700 w Grande. Ciekawe po co/dlaczego... 8)

PS
A jak inne modele, 500, Tipo (po ile mają RPM)?

▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓[ Dodano: 03 Gru 2023, 08:05 ]▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓

Podsumowując. Takie efekty to ogólne zaniedbanie pojazdu (płyny, filtry, szczelności wszelkie dolotu/wydechu, luzy zaworowe, rozrząd, kompresja, zapłon, paliwo, czujniki) oraz niedbały montaż instalacji LPG (czyli większość), źle dobrane podzespoły, źle zamontowane (szczególnie wężyki od listwy LPG do kolektora) i wyregulowane na oko (i tylko na postoju).

Dodać do tego można śmieszne rzeczy typu montaż butli "do jazdy na wstecznym". :E Może wystąpić taki efekt.
:arrow: https://www.google.com/search?q=butla+lpg+do+jazdy+na+wstecznym Chodzi o orientację toroida w bagażniku (gdzie patrzy wielozawór i jak jest umiejscowiony smok). Przy hamowaniu i niskim stanie gazu może przerywać dopływ. Albo odwrotnie, przy ruszaniu.

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO