You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 11:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #854704 Wysłany: 17 Gru 2020, 08:41; 
 Temat postu: Wypadanie zapłonów.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Wrz 2020,
Posty: 148
Pomógł: 5
Szanowni członkowie.
Od kupna auta walczę z błędami związanymi z wypadaniem zapłonów. Pokazuje 3 błędy, pierwszy że stwierdzono wypadanie zapłonów, dwa kolejne wypadanie zapłonu na 2 oraz na 3 cylindrze. Wymieniłem świece, przewody, oraz cewkę zapłonową. Rozrząd jest nowy i sprawdzony już dwa razy czy jest dobrze poskładany.

Macie jakieś pomysły na to? czytałem gdzieś że też dobrze jest zamienić wtryskiwacze na listwie i sprawdzić czy wypadanie nie powędrowało za nimi. Lub też że płytki do regulacji zaworów już są zużyte.

Fiacik Doblo, silnik 1.4 8V 77KM, sama benzyna, przebieg 193 tyś. km.

Dziękuję za pomysły.

_________________
Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09


Góra
 Profil  
 

 
 Post #854710 Wysłany: 18 Gru 2020, 00:32; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 1014
Pomógł: 8
A ciśnienie sprężania było sprawdzone?

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854742 Wysłany: 21 Gru 2020, 05:02; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów.
1. Jak można wymieniać/sprawdzać rozrząd i nie sprawdzić też przy okazji luzów zaworowych? :roll: Nie pojęte...
2. Fajnie, że wymienione, ale jak wyglądały stare świece? Po wyglądzie świec można wstępnie diagnozować silnik.
3. Ciśnienie paliwa, wtryskiwacze (zamiana miejscami), kompresja do sprawdzenia.
4. Katalizator i sondy żyją?

PS
Ten silniczek (1,4 8V) oficjalnie jest za słaby do Doblo. Fiat nieprawidłowo dobrał silnik. Przez to one cierpią i statystycznie padają częściej niż w lżejszych modelach (Grande/EVO). Jeśli się okaże, że jest do remontu, to wcale nie będzie "dziwne" (i przebieg nie ma znaczenia).


Góra
  
 
 
 Post #854772 Wysłany: 23 Gru 2020, 09:24; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Wrz 2020,
Posty: 148
Pomógł: 5
Już po. Po wymianie rozrządu, świec oraz kabli nie wiedziałem że trzeba jeszcze wykonać adaptację koła fonicznego. Teraz ok i błędy zniknęły, i nie wracają.

_________________
Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854780 Wysłany: 23 Gru 2020, 16:14; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów.
A wcale nie "trzeba" w większości przypadków. Jak się użyje prawidłowo blokad (a nawet bez się da), to nauki/adaptacje przeważnie nic nie zmieniają w zachowaniu silnika (przynajmniej w Grande/EVO).
W dziale "Zrób to sam" (->Grande) są dwa tematy o rozrządzie i blokadach (1,4/8V), jako ciekawostka do poczytania.

Ale fajnie, że pomogło i auto "naprawione". :eye:


Góra
  
 
 
 Post #857552 Wysłany: 08 Mar 2024, 16:29; 
 Temat postu: Re: Wypadanie zapłonów.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Wrz 2020,
Posty: 148
Pomógł: 5
Niestety rozrządu nie robiłem sam, tylko zleciłem komuś. Po roku jeżdżenia wrócił problem, ale teraz tylko na 2 cyl i powyżej 3200 obr. Mam wrażenie że to nie problem z rozrządem tylko z którymś z czujników położenia wałków rozrządu.

Ale zacznę od sprawdzenia znaków na kołach. Znajomy który miał punto z tym silnikiem sam kiedyś źle ustawił rozrząd i jedynym objawem były podobne błędy, a że jest to silnik bezkolizyjny to jedynym fizycznym objawem było delikatne szarpanie obrotów na luzie po dłużej jeździe autostradą z wyższymi obrotami.

[ Dodano: 08 Mar 2024, 16:29 ]

Kończąc, problemem okazało się koło pasowe, w którym wykręciła się jedna śruba całkiem, druga była luźna. Po wymianie jest ok.

_________________
Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO