You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 15 Sty 2021, 16:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #854844 Wysłany: 05 Sty 2021, 20:19; 
 Temat postu: Różnice w wersjach silników 1.2 8v
Offline
Forumowicz

Imię: xxx
Samochód: Cinquecento
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 05 Sty 2021,
Posty: 1
Jestem nowym użytkownikiem na forum i z góry przepraszam jeżeli nie ten dział.

Mam pytanie do osób którzy majstrowali przy silnikach w starszych jak i nowszych punto.

Jakie są różnie miedzy najnowszą wersją 1.2 69KM czyli 169a4000 a starymi z Punto 1 i 2.

Chodzi mi konkretnie o to czy po odkręceniu tego nowego mocowania można założyć stary alternator i łapę tak jak w poprzednich wersjach, otwory wyglądają podobnie.
2 sprawa czy taki silnik można odpalić na starszym osprzęcie z przepustnicą linkową.
3 sprawa czy to koło pasowe napędzające alternator i czujnik położenia wału można zamienić na starsze.


Jestem aktualnie w trakcie remontu Fiata Cinquecento i chce zrobić swap na 1.2 8v.
Temat swapów do cinquecento był przerabiany na innych forach od kilkunastu lat, i stare silniki z Punto 1 i 2 pasują bez problemu.

Natomiast z tego czego udało mi się dowiedzieć na temat silnika 169a4000 to że ma koło rozrządu ze zmiennymi fazami, czy to może być przeszkodą.

Image Image
Image Image Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #854849 Wysłany: 05 Sty 2021, 21:24; 
 Temat postu: Re: Różnice w wersjach silników 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 133
Pomógł: 7
Mnie zastanawia po co chcesz wymyślać koło na nowo i zakładać zwykłego "dziada" 1.2 8v ( i to euro 6) zamiast iść utartą ścieżką w coś 16v (1.2 16v albo 1.4 16v z P2 albo po "grubości" T-Jet)

Cytuj:
Natomiast z tego czego udało mi się dowiedzieć na temat silnika 169a4000 to że ma koło rozrządu ze zmiennymi fazami, czy to może być przeszkodą.


Zmienne fazy absolutnie nie będą przeszkodą pod warunkiem że przeszczepisz całość razem ze sterownikiem który wysteruje zmienne fazy (czyli elektroniczny pedał gazu również do przełożenia i cała masa innych fantów) co oznacza że odpowiedź na
Cytuj:
2 sprawa czy taki silnik można odpalić na starszym osprzęcie z przepustnicą linkową.


brzmi że możesz, nikt ci niczego nie broni odpalić silnika bez sterowania wariatorem (a jak będzie chodził to już inna sprawa), tylko wracając do mojego pierwszego zdania, po co cudować?


I najważniejsze pytanie, co pytanie dotyczące CC robi na forum Punto?


Dla mnie wątek do zamknięcia


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854863 Wysłany: 07 Sty 2021, 04:14; 
 Temat postu: Re: Różnice w wersjach silników 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 17 Kwi 2017,
Posty: 23
Z tego co widzę to ta łapa do alternatora jest przykręcana w miejscu, gdzie w cento przychodzi łapa silnika, więc tak czy inaczej musiałaby wylecieć. A stary alternator powinien pasować.

Jachaś napisał(a):
Dla mnie wątek do zamknięcia


Omiń wątek gościu i wyjdź.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO