You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 06 Mar 2021, 13:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #854985 Wysłany: 18 Sty 2021, 13:25; 
 Temat postu: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Cze 2008,
Posty: 90
Jaki muszę kupić prostownik do naładowania oryginalnego akumulatora w Punto Evo 2011, 1.4 77KM - system Start & Stop.
Wiem że nie może to być zwykły prostownik, ale jakiś specjalny do systemu start&stop - na co muszę patrzeć aby kupić dobry?
PS. Akumulator oryginalny jeszcze.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #854988 Wysłany: 18 Sty 2021, 16:21; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 2994
Pomógł: 42
To nie system start stop decyduje o prostowniku. Ty masz naładować akumulator. Prawdopodobne, że masz akumulator zalany zwykłym elektrolitem. A do jego ładowania wystarczy zwykły prostownik.
Poza tym jak do tej pory nie musiałeś go ładować, to czy nie warto kupić nowy akumulator. Stary jest już w agonii.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854989 Wysłany: 18 Sty 2021, 17:11; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12517
Pomógł: 46
Dokładnie tak jest jak mówi czech22, no chyba że doszło do zwykłego rozładowania aku. Ale jak samochód jest jeżdżony, napięcie ładowania jest ok, to aku jest w stanie agonalnym.

Tzn można się próbować pobawić w jego reanimację, ale to już zabawa i może pociągnie jeszcze sezon letni i tyle w temacie będzie.

Przy wymianie aku, warto spr. parametry ładowania w aucie czy wszystko jest ok. No i do S&S aku EFB w obudowie L2. 242x170x190. Np. Exide EL600 czy Centra CL600 (to jest ten sam aku co fabrycznie).

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW@138kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854998 Wysłany: 19 Sty 2021, 14:55; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Cze 2008,
Posty: 90
ipIV napisał(a):
Dokładnie tak jest jak mówi czech22, no chyba że doszło do zwykłego rozładowania aku. Ale jak samochód jest jeżdżony, napięcie ładowania jest ok, to aku jest w stanie agonalnym.

Tzn można się próbować pobawić w jego reanimację, ale to już zabawa i może pociągnie jeszcze sezon letni i tyle w temacie będzie.

Przy wymianie aku, warto spr. parametry ładowania w aucie czy wszystko jest ok. No i do S&S aku EFB w obudowie L2. 242x170x190. Np. Exide EL600 czy Centra CL600 (to jest ten sam aku co fabrycznie).

Odpalił od kabli po kilku sekundach od podpięcia - jak nowy.
Teraz się naładował i wszystko ok.

Teraz tyko pytanie. Oryginalny akumulator wygląda tak:

Image

Parametry:
mój: 12V 63Ah 450A

Exide EL600: 12V 60Ah 640A
Centra CL600: 12V 60Ah 640A

Jak widać parametry się trochę różnią, jaka to jest różnica dla mnie? Jakie wady, a plusy?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #854999 Wysłany: 19 Sty 2021, 15:44; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12517
Pomógł: 46
kanon7 napisał(a):
Jak widać parametry się trochę różnią, jaka to jest różnica dla mnie? Jakie wady, a plusy?


Różnią się im plus. Pojemność podobna, prąd rozruchowy dużo większy (chociaż są podane wg innej normy, ale EN jest bardziej pesymistyczna od SAE). EL/CL600 to po prostu współczesny odpowiednik. Źle się wyraziłem, że to ten sam.


kanon7 napisał(a):
Odpalił od kabli po kilku sekundach od podpięcia - jak nowy.


Przyjdzie -10 i znowu będzie problem. Z tym stwierdzeniem jak nowy to trochę przesadziłeś ;) Jakby podpiąć tester lub/i opornicę lub/i przebadać pojemność to już nie będzie tak różowo.... Ale zapewne jest szansa przejechać na nim jeszcze sezon wiosna/lato/jesień.

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW@138kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855000 Wysłany: 19 Sty 2021, 16:15; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 2994
Pomógł: 42
Kolego kanon7, prawdopodobnie pod naklejką masz korki do wglądu. Jeżeli tak, to warto sprawdzić gęstość elektrolitu. Dlatego, że stary akumulator trudno naładować i nigdy zalecanej gęstości ( w wyniku ładowania) nie osiągniesz. Wtedy dokładnie wiesz na ile jest sprawny akumulator. Wartość napięcia jest myląca. Dla przykładu można mieć napięcie na poziomie 14,5 z uszkodzoną jedną celą.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855001 Wysłany: 19 Sty 2021, 17:03; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12517
Pomógł: 46
czech22 napisał(a):
Kolego kanon7, prawdopodobnie pod naklejką masz korki do wglądu. Jeżeli tak, to warto sprawdzić gęstość elektrolitu. Dlatego, że stary akumulator trudno naładować i nigdy zalecanej gęstości ( w wyniku ładowania) nie osiągniesz. Wtedy dokładnie wiesz na ile jest sprawny akumulator. Wartość napięcia jest myląca. Dla przykładu można mieć napięcie na poziomie 14,5 z uszkodzoną jedną celą.

Różnie to bywa np: https://www.youtube.com/watch?v=tArleavSW8o :E Sam elektrolit też nie wszystko w każdej sytuacji powie.
Ale nie ma co się cudów spodziewać po ~10 letnim aku.

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW@138kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855008 Wysłany: 19 Sty 2021, 20:45; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 145
Pomógł: 1
kanon7 napisał(a):
Jaki muszę kupić prostownik do naładowania oryginalnego akumulatora w Punto Evo 2011, 1.4 77KM - system Start & Stop.


Mam dokładnie taki sam akumulator jak Ty. Samochód jest z 2014 roku z systemem start&stop. Akumulator jest jeszcze oryginalny (6 lat). Już w lato 2016 roku start&stop przestał wyłączać silnik. Po podpięciu w serwisie do komputera wyskoczyło ponad 200 błędów: akumulator niedoładowany. Podładowali mi akumulator, ale doradzili by kupić prostownik (robię krótkie trasy). Nie było jakiś spacjowanych wymagań. Od stycznia 2017 roku (czyli już 4 lata) ładuję regularnie własnym prostownikiem CTEK MXS 5.0 (https://www.ceneo.pl/21681383), który kosztuje około 300 złotych. Ostatni raz ładowałem godzinę temu. Prostownik sprawdza się znakomicie, ale w sieci są jakieś testy mówiące, że funkcja recond nic nie daje. I tak jej nie używałem, wiec nie mogę nic o niej napisać. Sam prostownik jest bardzo prosty w obsłudze: raz ustawiasz czy ładujesz samochód czy motor (chodzi o wielkość akumulatora i prąd ładowania: dwie opcje). Ustawiasz też czy masz akumulator AGM (a nie masz i nie kupuj takiego do Punto). Po kilku przyciśnięciach guzika "mode" wszystko jest skonfigurowane. Kolejnym razem prostownik zapamiętuje ustawienia (wystarczy podpiąć do akumulatora i gniazdka), ale zawsze warto sprawdzić czy coś się nie przestawiło. Prostownik ma także złącza oczkowe (są też zwykłe krokodylki), wiec możesz je podpiąć na stałe do akumulatora. Kolejnym razem wystarczy podpiąć szybkozłączkę. To zapewni lądowanie przy zamkniętej masce silnika (kable podpinasz od dołu przy przednim kole).

Co do wiekowego akumulatora: już rok temu w serwisie mówili, że mój nadaje się do wymiany. Niemniej przy kilkukrotnym w roku ładowaniu prostownikiem pojeździł kolejny rok (półtorej zimy). Ile jeszcze pojeździ? Zobaczymy, póki co odpala po profilaktycznych doladowaniach. Ładuję wiosną (po zimie), w lato (dużo krótkich tras) i jesienią (przed zimą). Teraz podładowałem z okazji mrozów. W sumie ładuję raz na kwartał.

Przymierzam się do tego akumulatora: https://intercars.pl/produkty/384561-ak ... 0ah-640a-p
lub tego: https://intercars.pl/produkty/1839002-a ... 0ah-640a-p

W serwisie chcą jakieś 6-7 stów + ponad 100 za wymianę.

Gdyby ktoś wiedział czy w tym konkretnym akumulatorze (oryginalnym) da się zdjąć nakrętki, będę wdzięczny za informację.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855011 Wysłany: 19 Sty 2021, 21:34; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 2994
Pomógł: 42
Tak na marginesie. Ostatnio pomogłem zakupić alfę z silnikiem 1.4 t jet. Start Stop. Okazało się, że akumulator ma zaledwie 45 AH. Czyli zwykły.
Kręci bez problemu, nawet w mrozy. Dlatego wychodzę z założenia, że następny akumulator do mojego Tipka to wzmocniony 50 AH. Bez używania start stopu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855012 Wysłany: 19 Sty 2021, 21:34; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Ładowarka automatyczna CTEK jest produkowana w kilku wersjach, to bardzo dobry sprzęt, wykonany dość solidnie. Z tego co pamiętam, po zaniku napięcia z gniazdka sieciowego 230V, jeśli nie odłączymy klem zaciskowych od ładowanego akumulatora, powinna po ponownym pojawieniu się napięcia 230V, kontynuować proces ładowania, lub podtrzymania akumulatora w stanie naładowanym. CTEK ma sporo ciekawych dodatkowych funkcji. Ja u siebie korzystam z ładowarki automatycznej AW05-1208 (Auto Welle), która dość przyzwoicie radzi sobie z procesem ładowania akumulatorów ( a ładuje ich wiele). :D

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855013 Wysłany: 19 Sty 2021, 21:52; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 145
Pomógł: 1
AndyPol napisał(a):
Ładowarka automatyczna CTEK jest produkowana w kilku wersjach


Jeśli wiesz, że nie będziesz używać funkcji recond, jest słabsza wersja 3,8A: https://ctek-ladowarki.pl/55-%C5%82adow ... xs-38.html

Jest też wersja do akumulatorów EFB (start stop): https://ctek-ladowarki.pl/75-%C5%82adow ... stop-.html

Czy naprawdę jest sens taką kupować? Nie wiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855018 Wysłany: 20 Sty 2021, 00:36; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12517
Pomógł: 46
Kropkownik napisał(a):
Przymierzam się do tego akumulatora: https://intercars.pl/produkty/384561-ak ... 0ah-640a-p
lub tego: https://intercars.pl/produkty/1839002-a ... 0ah-640a-p

W serwisie chcą jakieś 6-7 stów + ponad 100 za wymianę.


Na allegro kupisz taki aku, najlepiej z odbiorem osobistym - Centra CL600 czy Exide EL600 za ok. 350zł. Sam wymienisz. klucz 13 i 10 albo gratis sklep Ci wymieni ;)
Odkręcić pasek trzymający aku, odpiąć przewód masowy, odpiąć przewody od czujnika IBS, odkręcić IBS od klemy "-", zdjąć osłnę plusa, odkręcić klemę +, wyjąć aku. Składamy w odwrotnej kolejności, w szczególności dotyczy podłączania klem.


Kropkownik napisał(a):
Gdyby ktoś wiedział czy w tym konkretnym akumulatorze (oryginalnym) da się zdjąć nakrętki, będę wdzięczny za informację.


W tym z foto raczej tak. Pod listwą gdzie jest naklejka będą korki. W tych nowych Centra/Exide już nie. Ale dla użytkownika, który nie ma jakieś więszej wiedzy nt aku nie ma to znaczenia. Kupić, przy zakupie spr. datę produkcji (imo max rok), wrzucić do auta, jeździć.

[ Dodano: 20 Sty 2021 00:36 ]

czech22 napisał(a):
Kręci bez problemu, nawet w mrozy. Dlatego wychodzę z założenia, że następny akumulator do mojego Tipka to wzmocniony 50 AH. Bez używania start stopu.


Rozruszniki są dużo lepsze niż np. w PII. Mają przekładnię a nie bendix na jednym wale z wirnikiem silnika, przez co żeby ruszyć nie potrzebują super sprawnego aku.

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW@138kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855023 Wysłany: 20 Sty 2021, 20:56; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 145
Pomógł: 1
ipIV napisał(a):
Na allegro kupisz taki aku, najlepiej z odbiorem osobistym - Centra CL600 czy Exide EL600 za ok. 350zł. Sam wymienisz. klucz 13 i 10 albo gratis sklep Ci wymieni ;)


Dziękuję za wskazówki i pomysł z Exide EL600. Pytanie czy oszczędzać tę 100 w stosunku do Bosha?

Właśnie widzę, że na Allegro ten Exide EL600 jest tańszy o jakieś 75 złotych w stosunku do tego samego modelu w Intercars. Pytanie jak z jakością akumulatorów na Allegro? W hurtowni to jednak "gwarancja", że produkt nie leży na półce pół roku. No chyba, że się mylę?

ipIV napisał(a):
Odkręcić pasek trzymający aku, odpiąć przewód masowy, odpiąć przewody od czujnika IBS, odkręcić IBS od klemy "-", zdjąć osłnę plusa, odkręcić klemę +, wyjąć aku. Składamy w odwrotnej kolejności, w szczególności dotyczy podłączania klem.


Odpinam "-" z szybkozłączki (tak jak w instrukcji podczas długiego postoju). Odkręcam klemę "-" kluczem 10. Zdejmuję osłonę bieguna "+", przy czym uważam by nie uszkodzić drugiego plastikowego bolca (jeden już urwałem przy pierwszym razie). Osłonę podnosi się pionowo do góry. Odkręcam "+" kluczem 10. U mnie jest jeszcze zabawa bo mam przewody oczkowe do CTEKa (muszę najpierw je zdjąć). Później rzeczywiście jest mocowanie ze śrubą 13 i przeciągnięcie paska przez dziurkę osłony termicznej akumulatora. Do odkręcenia mocowania paska najlepiej jest użyć klucza w kształcie litery T. Podłączamy oczywiście w odwrotnej kolejności. Do ustawienia jest godzina i data. Niknie pamięć Trip A oraz B. Reszta działa bez problemów.

To tak w razie przyszłych pytań kogoś szukającego informacji na forum ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855024 Wysłany: 20 Sty 2021, 21:25; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12517
Pomógł: 46
Kropkownik napisał(a):
Właśnie widzę, że na Allegro ten Exide EL600 jest tańszy o jakieś 75 złotych w stosunku do tego samego modelu w Intercars. Pytanie jak z jakością akumulatorów na Allegro? W hurtowni to jednak "gwarancja", że produkt nie leży na półce pół roku. No chyba, że się mylę?

IC jest drogim sklepem w detalu.

Na allegro w większości sprzedają sklepy specjalizujące się w aku. Najlepiej zrobić taki numer: zadzwonić czy ten model mają na stanie, jak mają to dzwonić dalej aż będą musieli na zamówienie sprowadzić. Wtedy jest duża szansa na bardzo świeży egzemplarz. A przy zakupie i tak można zerknąć na date produkcji - żaden problem.

Kropkownik napisał(a):
Zdejmuję osłonę bieguna "+", przy czym uważam by nie uszkodzić drugiego plastikowego bolca (jeden już urwałem przy pierwszym razie)


Nowa osłona plusa kosztuje 20-30zł ;)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW@138kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855291 Wysłany: 12 Lut 2021, 14:24; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Cze 2008,
Posty: 90
Kupiłem nowy akumulator Exide EL600 12V 60Ah 640A (EFB S&S)

Samemu mogę wyciągnąć stary aku i założyć nowy i auto odpali? Czy trzeba jakieś czary mary, albo serwis, pod komputer podłączyć?

Image

W jakiej kolejności odpinać?
Środkowy -> Minus -> Plus (wkładam nowy akumulator) Plus -> Minus -> Środkowy


Dobrze myślę?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855292 Wysłany: 12 Lut 2021, 14:35; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Rejestracja: 06 Gru 2010,
Posty: 557
Pomógł: 3
kanon7 napisał(a):

Samemu mogę wyciągnąć stary aku i założyć nowy i auto odpali?


oczywiście że tak , tutaj żadnych cudów nie ma :)

_________________
GP 1.2 8V 69 KM blue suggestivo 2011 3D TSK Poland
http://www.youtube.com/watch?v=3jD2eENE6r8 - kilometrów powoli przybywa ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855293 Wysłany: 12 Lut 2021, 14:40; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Cze 2008,
Posty: 90
piasek_71 napisał(a):
kanon7 napisał(a):

Samemu mogę wyciągnąć stary aku i założyć nowy i auto odpali?


oczywiście że tak , tutaj żadnych cudów nie ma :)

Takich cudów co się nasłucham S&S, że ryzyko odpinania akumulatora, nie wolno S&S zostawić bez rozłączonego akumulatora. Do dzisiaj żałuje zakup punto z S&S.
Bez S&S mamy tylko plus i minus i wszystko jasne. A S&S jakieś dodatkowe klemy, prawidłowość ich zakładania, a najlepiej jedź do mechanika bo wybuchnie....

A kolejność odpinania prawidłowa?
Środkowy -> Minus -> Plus (wkładam nowy akumulator) Plus -> Minus -> Środkowy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855306 Wysłany: 13 Lut 2021, 07:00; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Rejestracja: 06 Gru 2010,
Posty: 557
Pomógł: 3
kanon7 napisał(a):
nie wolno S&S zostawić bez rozłączonego akumulatora.

a najlepiej jedź do mechanika bo wybuchnie....



:shock: pierwsze słyszę :!:

w zeszłym roku wymieniałem akumulator , wymiana lekka łatwa i przyjemna
S & S też mam , jednak w ASO mi wyłączyli na stałe bo denerwowało mnie gaśnięcie silnika na każdym skrzyżowaniu .

kolejność wymiany tak jak napisałeś , wyjmowanie > środkowy pasek , minus , plus , zakładanie >. plus , minus , środkowy pasek i cała filozofia .

[ Dodano: 13 Lut 2021 07:00 ]

wymieniaj śmiało , nic się nie stanie :)

_________________
GP 1.2 8V 69 KM blue suggestivo 2011 3D TSK Poland
http://www.youtube.com/watch?v=3jD2eENE6r8 - kilometrów powoli przybywa ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855335 Wysłany: 17 Lut 2021, 05:12; 
 Temat postu: Re: Jaki prostownik musze kupić? System Start & Stop
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12517
Pomógł: 46
kanon7 napisał(a):
Kupiłem nowy akumulator Exide EL600 12V 60Ah 640A (EFB S&S)

Samemu mogę wyciągnąć stary aku i założyć nowy i auto odpali? Czy trzeba jakieś czary mary, albo serwis, pod komputer podłączyć?

Image

W jakiej kolejności odpinać?
Środkowy -> Minus -> Plus (wkładam nowy akumulator) Plus -> Minus -> Środkowy


Dobrze myślę?



Minus za szybkozłączkę (czerwony przycisk), odpinasz wtyczkę czujnika IBS (to coś na "-") z dwoma cienkimi przewodami, odkręcasz plus, odkręcasz pasek mocujący aku.

Poza samochodem przekładasz czujnik IBS do nowego aku i w odwrotnej kolejności.

Żadna filozofia, nic nie wybuchnie.

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW@138kW & Fiat Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO