You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 11:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #855201 Wysłany: 05 Lut 2021, 00:11; 
 Temat postu: Multi Air - budowa, zasada działania, awarie, regeneracja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 1014
Pomógł: 8
Cześć!
Chciałem podlinkować filmik opublikowany przez Profesora Chrisa (myślę, że część osób kojarzy tego Pana :) ) dotyczący systemu Multi Air.
Została tu wytłumaczona budowa i zasada działania w bardzo przystępny sposób i myślę, że warto przekazać tą wiedzę szczególnie użytkownikom tego systemu oraz wszystkim kogo to interesuje ;)

Filmik znajdziecie TUTAJ

Jeśli macie jakieś ciekawe materiały dotyczące tego systemu to zapraszam do kontynuacji wątku ;)

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 

 
 Post #855209 Wysłany: 05 Lut 2021, 22:02; 
 Temat postu: Re: Multi Air - budowa, zasada działania, awarie, regeneracj
1. Fajnie, ale można było się dopisać do istniejących tematów, a nie zakładać kolejny. NIE pomagasz w ten sposób ludziom z problemami.
Przykład 1: http://fiatpunto.com.pl/topic54150.html Przykład 2: http://fiatpunto.com.pl/topic48531.html Przykład 3 (tylko dla zalogowanych): http://fiatpunto.com.pl/post842995.html#p842995

2. MultiAir to kolejny dowód jak upośledzona umysłowo jest motoryzacja. Tworzą sobie problemy nieistniejące w innych, poważniejszych branżach/gałęziach przemysłu. "Moto" na najgorszych ludzi, od projektantów po szeregowych mechaników.
Skoro to taki wrażliwy i precyzyjny element hydrauliki siłowej, to powinien mieć osobną pompę i zbiornik (np. jak do wspomagania kierownicy) i filtr dokładny. A nie pracować w oleju z silnika! Chociaż użytkownicy-melepeci (czyli większość populacji) i tak by to zaniedbywali (brak wymian oleju), więc na jedno wychodzi.
A jednorazowy montaż (na wcisk, z trwałą deformacją) elektrozaworów to już czyste chamstwo, jawne plucie w twarz klientom.


Góra
  
 
 
 Post #855248 Wysłany: 08 Lut 2021, 16:26; 
 Temat postu: Re: Multi Air - budowa, zasada działania, awarie, regeneracj
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
1. Tjet to nie multiair. Multiair to multiair -> 1 wałek z 3 krzywkami/cyl i aktywator. Tjet to zwykły DOHC, bez udziwnień.
2. Multiair to nie tylko 1,4 i 2,4, ale też 0,9 Twinair, 1.0 firefly obecnie dostępny, czy w Giuliach ten 2.0 200/280KM to tez Multiair.

Jeszcze ciekawostka - w Giuliach 2.0 żeby wykręcić filtr oleju do aktywatora to trzeba zrzucić głowicę - żeby klient przypadkowo nie wymieniał tego filtru przedłużając żywotność całości.

Muliair ma sondę szerokopasmową a Tjet zwykłą. Także w MA jest mniejsze ryzyko, że tłok spłynie jakby zrobiło się z jakiegoś powodu ubogo - powinien interweniować sterownik.

[ Dodano: 08 Lut 2021 16:18 ]

pmx007p1 napisał(a):
2. MultiAir to kolejny dowód jak upośledzona umysłowo jest motoryzacja. Tworzą sobie problemy nieistniejące w innych, poważniejszych branżach/gałęziach przemysłu. "Moto" na najgorszych ludzi, od projektantów po szeregowych mechaników.

Nie motoryzacja tylko normy emisyjne. To jest efekt zielonego lewactwa w UE i tyle. Granica absurdu norm emisji została już dawno temu przekroczona. 1.4 MA już nie spełnia obecnych norm :E

Fakt, że konstrukcja aktywatora mogłaby być bardziej przemyślana -> oddzielne zespoły na cylinder a już szczytem byłoby pełna wymienność elementów, ale widocznie tak jest taniej przy produkcji. A później niech się martwi klient. Gw wytrzyma ;)

U mnie teraz był podejrzany aktywator (140 000km od wymiany) przy cyrkach z cofaniem zapłonu, ale na nowym to samo.... także wlatuje nowy słupek, bo przy cenie zakupu słupka na poziomie 2-5kzł (w zależności od stanu), remontować nie ma sensu.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO