You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 09:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #855533 Wysłany: 09 Mar 2021, 15:41; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów dziwny przypadek 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Lis 2020,
Posty: 14
Po wymianie TPS silniczka krokowego, świec ,czyszczeniu dokładnie przepustnicy wymianie kabli WN , alternator podmieniony , dokonałem adaptacji przepustnicy i przyuczenia koła fonicznego przez interface.Zamieniłem miejscami sondy lambda. Błędy skasowane i do ***** nędzy dalej to samo . Zaczynam się irytować bo jest to najzwyczajniej dziwne . Silnik prosty jak konstrukcja cepa , walczę jak idiota od momentu kupna ( zmagałem się z różnymi parchami ) ale to punto zaczyna mnie emocjonalnie rozdupcać ... Nie wiem o co chodzi ... Panowie proszę o jakieś tropy , za co mam się chwicić ... Tylu fachowców na tym forum a nikt nie potrafi wysnuć merytorycznej porady ... Proszę o pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #855551 Wysłany: 10 Mar 2021, 10:09; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów dziwny przypadek 1.2 8v
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
yyy... ale... tu nie ma fachowców... my wszyscy jesteśmy jedynie userami, jedni bardziej, inni mniej zaawansowanymi i jedynie co tutaj robimy to dzielimy sie swoimi doświadczeniami, machanicy na takich forach nie przesiadują (a jak już, to rzadko to robią)... poza tym przez neta naprawdę nie jest łatwo zdiagnozować auto...
butle od gazu zakręcałeś tak jak ci pisałem? może reduktor puszcza ci niewielką ilość lpg wężykiem podciśnienia do dolotu, efekt może być taki że silnik jest zalewany gazem i benzyną, sonda poda do kompa sygnał że jest za bogato, no wiec komp skoryguje uchylenie przepustnicy, co za chwilę okaże się że za ubogo (masz mikser więc lpg u ciebie działa podciśnieniowo) i tak w koło Macieju... na samym lpg czy pod obciążeniem może być jak najbardziej ok, sprawdź, to nic nie kosztuje...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855553 Wysłany: 10 Mar 2021, 12:31; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów dziwny przypadek 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Lis 2020,
Posty: 14
Dziekuję kolego za zainteresowanie . Lecę na garage i sprawdzę . Przyznam że reduktor mam skręcony na maksa (stary trup) da się jezdzić na gazie po osiągnięciu ok 75 * . Na bank jest do wymiany . Powiedz jeszcze czy zakręcenie butli zda egzamin jak w przewodach z gazu będą jeszcze opary ?? czy spróbować wypalić całę resztki i dopiero obczaić co i jak .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855555 Wysłany: 10 Mar 2021, 13:59; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów dziwny przypadek 1.2 8v
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
w sumie najlepiej niech pracuje na gazie, zakręć zawór i wtedy sprawdzaj, wypalą się resztki i pozostanie tylko benzyna


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855572 Wysłany: 11 Mar 2021, 17:29; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów dziwny przypadek 1.2 8v
No to zacząć by wypadało od podstaw mechanicznych. Ustawienie rozrządu i luzy zaworowe. Szczelność dolotu, ale i wydechu.
Później cuda elektroniki, czujniki - diagnostyka OBD2 (czy aby wszystkie parametry mają sens, nic nie przekłamuje?). Ładowanie, główna masa.
Na końcu zawsze jest opcja uwalonego ECU (zdarzało się i chyba nawet na tym forum były przypadki).


Góra
  
 
 
 Post #855586 Wysłany: 14 Mar 2021, 11:16; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów dziwny przypadek 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Lis 2020,
Posty: 14
Zakręciłem zawór z butli ,oraz odkręciłem miejsce montażu filtra fazy ciekłej w parowniku (celem wymiany na nowy filtr) także zszedł cały gaz z instalacji .Wymieniłem uszczelki kolektora dolotowego . Wrzuciłem nowe miedziane uszczelki do sond lambda oraz posmarowałęm lekko smarem miedzianym dla lepszej masy, dodałem opaski zaciskowe do węża z kolektora do serwa hamulcowego . Dodałem dodatkową masę z karoseri do przepustnicy . Przy okazji zdjęcia kolektora wyczyściłem piny ze starownika . Założona nowa uszczelka pod przepustnicą ( stara była spłaszczona miała 4,5 mm nowa 5,3 mm ) . Po złożeniu wszystkiego silnik zachowuje sie tak samo . Na ssaniu pracuje dobrze po nagrzaniu do ok 45-50* zaczyna sie lekko dławić .Przy temperaturze około 80 * zaczyna kuleć w interwałach co 10 sekund ( trzy spadki obrotów i chwile działa dobrze,potem powtórka.Gdy włączę światła i ogrzewanie tylnej szyby falowanie się uspokaja . Mam "Fajnie" skonfigurowanego MES`a , Na jakie parametry mam zwrócić uwagę ?? Ładowanie aku 13.9V na postoju . Co dalej panowie ... ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855613 Wysłany: 17 Mar 2021, 17:35; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów dziwny przypadek 1.2 8v
1. Nie słuchasz za bardzo co ludzie pisali. Strona 1, sprawdź pompę paliwa, ciśnienie, wtryski. Dla spokoju (nie, że to jest najczęstsza przyczyna i do tego jedyna).

2. Mechanika (sprawdzić, aby wykluczyć nieprawidłowość i mieć spokój na przyszłość): rozrząd i luzy zaworowe. Wtedy można dalej grzebać w innych układach, w elektronice zwłaszcza (łącznie z awarią ECU, były takie przypadki opisywane na innych forach, ewentualnie wgrywali inne oprogramowanie i to uspokajało silnik - co ciekawe ten problem i rozwiązanie przeniósł się aż do Grande, pierwsze 2-3 lata produkcji na pewno).
Ideałem byłaby jeszcze kompresja/szczelność cylindrów oraz stety/niestety uszczelka głowicy (test na spaliny w płynie). W międzyczasie termostat (działa?) i korek chłodnicy (ma zaworek). Układ chłodzenia jest OK, czysto, nie zapowietrza się?

3. Rzeczy niby sprawdzone, wymienione do tej pory (przepustnica/krokowiec od biegu jałowego), nadal mogą być złe (wadliwa część, podróbka, błędny montaż lub "diagnoza", niedbałe czyszczenie, regulacja, reset, adaptacja się nie powiodła itp.). Zawsze jest taka opcja.

4. Jakie parametry sprawdzać? Na logikę, co jesteś w stanie ocenić, np. temperaturę powietrza (jest jeszcze zimno) i (pod)ciśnienie (MAP sensor). Temperatura płynu chłodniczego (czy nie głupieje wskazanie po nagrzaniu). Tego typu rzeczy. Jeśli jest kilka parametrów jednego typu (np. czasy wtrysku/zapłonu, spalanie stukowe), to czy są takie same dla 4 cylindrów.

Tu zarzut dla starszych forumowiczów (Punto 2 i nowsze generacje), co dawno temu mieli interfejsy, że nie zgrali (zrzut ekranu) "wzorcowych" parametrów na sprawnym silniku i dość młodym (wtedy) samochodzie. Mielibyśmy teraz co porównywać...


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO