You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 10:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #851400 Wysłany: 25 Gru 2019, 20:47; 
 Temat postu: 1.2 8V traci moc
Offline
Forumowicz

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 25 Gru 2019,
Posty: 1
Witam!
Mój pierwszy temat na forum, szukałem podobnych tematów i nie mogłem znaleźć.

Do rzeczy!
Auto ma 202000 km przebiegu ostatnio czyli 3 miesiące temu musiałem zmienić w nim po raz trzeci rozrząd wcześniej był wymieniany przy 140000 km niestety śruba koła zębatego na wale nie była dokręcona, nie wiedząc o tym korzystałem z auta i udało mi się zrobić około 45000 km. Klin zerwał się w trakcie jazdy więc postanowiłem wymienić go wraz z pompą napinaczem czyli jak się powinno to robić. W wyniku nie odpowietrzenia układu chłodniczego i testów na zapalonym silniku, mechanik chciał go przetestować więc mnie zabrał na przejażdżkę i z początku było ok po około 15 minutach jazdy samochód stracił kontrolę nad wolnymi obrotami chwilę potem zaświecił się check. Mechanik nie wie czemu ale na postoju przed warsztatem zauważyłem że wentylator chłodzenia chodzi na maxa nawet pracował w czasie jazdy a nie było jakoś super ciepło więc zwróciłem mu na to uwagę, wtedy właśnie się zorientował o czym zapomniał, kazał mi natychmiast wyłączyć silnik przy mnie szybko odpowietrzył chłodnicę potem blok i w tym momencie było słychać wyraźnie dźwięk taki sam jak wkłada się metal rozgrzany do czerwoności do wody. Auto nie naprawione chłop mi wmawia że to nie mogło niczego popsuć i koniec, ja biorę auto i jade do innego ten znalazł przyczynę od razu krokowy i czujnik na przepustnicy nie wiem dokładnie jaki nie pamiętam teraz, oba są wytopione, połączyłem owe fakty no i myślę że silnik bez chłodzenia zagrzał się na tyle że plastiki się stopiły. Mimo całej przygody auto po drugiej interwencji działało dobrze może trochę za szybko włącza mi się wentylator na chłodnicy ale ogólnie moc jest dźwięk właściwy żadnych problemów do kilku dni temu.

Wracam z Niemiec na święta do domu ok 900km mam i w trakcie jazdy zauważyłem że przy prędkości około 150 km/h gdy puszczę gaz czyli hamuję silnikiem zaczyna migać check engine dodanie gazu załatwia sprawę, ponadto silnik mam takie wrażenie jest jakiś słabszy ale do domu dojechałem.
Na miejscu się okazało że auto ma problem nawet ruszyć z miejsca ale jak już ruszy to jedzie ale nie ma przyśpieszenia a te jest nie regularne czyli przerywa w czasie przyspieszania szarpie delikatnie autem, ciągnie przestaje na ułamek sekundy i znów zaczyna ale ogólnie słabiej niż wcześniej na postoju gdy dodam gazu obroty najpierw spadają a następnie rosną i wydaje mi się że wolniej(oczywiście bez włączonego biegu). Podobną sytuację pamiętam z mojego motorka który się dusił zbyt dużą ilością powietrza. Ostatni objaw to zapalenie silnika trwa dłużej czasami nawet trzy razy dłużej a check się nie swieci.

Czy ktoś może miał coś podobnego w swojej Kropce i może wie jak to usunąć?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #851402 Wysłany: 26 Gru 2019, 09:10; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V traci moc
A miałem tu długo nie włazić, aby się nie denerwować... :twisted:
Do jakich debili wy te auta oddajecie?
"Mechanik"... :roll:
Jazda bez płynu (czy z bardzo źle odpowietrzonym układem) może poważnie uszkodzić silnik i to w kilka minut (a nawet mniej).
Pewnie skończy się na uszczelce głowicy (a może gorzej, dół też - tłoki/pierścienie), nie koniecznie od razu (znaczy objawy mogą stopniowo narastać całymi miesiącami).
Albo "tylko" osprzęt ucierpiał (wężyki, czujniki, elementy wykonawcze - jakieś elektrozaworki, silniczki).


Góra
  
 
 
 Post #852338 Wysłany: 03 Kwi 2020, 16:18; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V traci moc
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 03 Kwi 2020,
Posty: 5
Nie wiem czy to co napiszę może Ci pomóc, ale:

W punto 1.2 8V mojego ojca od jakiegoś czasu pojawiały się objawy nieszczelności UPG. Poza tym samochód nagle zrobił sie strasznie zamulony na niskich obrotach. W ogóle nie miał ochoty jechać. Jeździłem nim wtedy i bardzo mnie to wkurzało. Kupiłem litr oleju półsyntetycznego 2T, wlałem go na stacji benzynowej (przed tankowaniem) i zatankowałem samochód do pełna, po czym wyjeździłem paliwo do zera. Samochód zaczął jeździć normalnie, całkowicie go to odmuliło. Po jakimś czasie wymieniliśmy UPG.

O ile może to pomóc "odmulić" silnik, to myślę, że przy świecącym się check engine to raczej nie pomoże.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855594 Wysłany: 15 Mar 2021, 11:26; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V traci moc
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 15 Mar 2021,
Posty: 2
Cześć

Posiadam Punto 1.2 73 km z 2011 diesel. I w weekend auto straciło moc, przy dodawaniu gazu mocno szarpało i ledwo co przyśpieszało, a poza tym mocno dymił na szaro. Myślałem, że to może być dpf i zacząłem troszkę mocniej gazować na luzie, i pluł wodą, ale po 15 minutach gdy ruszyłem miałem wrażenie, że jest jeszcze gorzej. Wiecie może co sprawdzić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855799 Wysłany: 07 Kwi 2021, 08:55; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V traci moc
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Kwi 2021,
Posty: 1
Bez podłączenia do komputera to możesz sobie wróżyć, podłącz i zobacz jakie błędy wyrzuca, może to być egr


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855812 Wysłany: 09 Kwi 2021, 10:11; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V traci moc
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 15 Mar 2021,
Posty: 2
Byłem na diagnostyce i nie wyrzuciło błędu, a EGR nowy więc raczej nie on.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855872 Wysłany: 16 Kwi 2021, 10:50; 
 Temat postu: Re: 1.2 8V traci moc
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 26 Mar 2021,
Posty: 6
Tak szybko bym nie wykluczał tego EGR.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO