You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 09:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #860885 Wysłany: 08 Sie 2023, 19:04; 
 Temat postu: Regeneracja silnika za 7000zł
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 08 Sie 2023,
Posty: 7
Cześć,

Mój punto lekko szarpał przy utrzymywaniu stałej prędkości, coś jak wypadanie zapłonu. Zleciłem diagnostykę mechanikowi, z założeniem, że wymieni, kable, świece, cewki. Zadzwonił do mnie i powiedział, że na 2 i 4 cylindrze mam 12 barów zamiast 15 i czasami spada do 6 barów. Auto nie bierze, ani grama oleju, ma przejechane prawie 170 tys. km. Zrobili próby olejowe i jeszcze jakimś dokładniejszym urządzeniem, sprawdzili stan słupka. Werdykt: góra silnika do regeneracji (słowa mechanika, nie wiem o co chodzi). Chciałem się zorientować, czy zdjęcie głowicy, planowanie, wymiana zaworów i innych elementów naprawdę może kosztować 7 tys. złotych? Biorąc pod uwagę, że dół silnika jest zdrowy. I nie zrozumcie mnie źle, nie jestem januszem biznesu, który chce mieć wszystko do 1000 zł zrobione, ale zakładałem, że taka regeneracja zamknie się w max 4500-5000 zł.

Co o tym sądzicie, naciąganie klienta, czy cena jest realna?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #860886 Wysłany: 08 Sie 2023, 20:49; 
 Temat postu: Re: Regeneracja silnika za 7000zł
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
Jeżeli mowa o silniku multiair, a tak wynika z miniaturki to może tak być, sam moduł multiar to koszt 4-5 tys zł. Jeżeli jest on uszkodzony to cena może być realna.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #861004 Wysłany: 24 Wrz 2023, 14:12; 
 Temat postu: Re: Regeneracja silnika za 7000zł
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 08 Sie 2023,
Posty: 7
Po dłuższej przerwie zostałem oddelegowany do jakiegoś specjalisty z fiata, podpiął się pod samochód i po zobaczeniu błędu P0481-13 (Awaria obwodu sterującego wentylatorem 2 biegu), stwierdził, że do wymiany jest komputer i oraz moduł MA. Biję się w czoło, że sam wcześniej nie pomyślałem o kupieniu OBD i podpięciu się przez MES, ale wszystko jest dla mnie nowe do tej pory. Pogrzebałem dzisiaj w skrzynce z przekaźnikami i bezpiecznikami. Znalazłem przepalony bezpiecznik dla tego obwodu i będę zamawiać nowy. Co do tego szarpania, jest gorzej po wymianie oleju silnikowego. Przeglądałem forum i wychodzi na to, że prawdopodobnie ominęli krok z kalibracją MA po wymianie oleju. Zrobię ją jak przyjdzie nowy bezpiecznik i zdam relację, czy szarpanie się poprawiło.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #861045 Wysłany: 05 Paź 2023, 19:59; 
 Temat postu: Re: Regeneracja silnika za 7000zł
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
adamd napisał(a):
Przeglądałem forum i wychodzi na to, że prawdopodobnie ominęli krok z kalibracją MA po wymianie oleju.

Niekoniecznie. Nie każdy soft sterownika ma taką funkcjonalność. Czyli pominięcie tego pewnie nie ma większego znaczenia.

A jak to multiair to uderz do Cinsoft-u. Może mają aktywatory w dobrej cenie ;) Można też spróbować kupić w miarę świeży słupek z aktywatorem w cenie samego aktywatora.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO