|
Obecny czas: 28 Kwi 2025, 08:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
arek7 |
#857299 Wysłany:
23 Paź 2021, 19:00; Temat postu: Pobór prądu na postoju 4.5 amper |
|
 |
Forumowicz |
Imię: arek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 23 Paź 2021, Posty: 1
|
Witam, problem mam następujący. Grandziak stał ok 2-3 tygodnie bezczynnie, zaczęły się problemy z hałasującym alternatorem i wyładowanym aku (7 letni). Po wyjęciu alternatora i próbie zakręcenia sprzęgło stawiało duży opór, postanowiłem kupić regenerowany. Wymieniłem alternator na Magneti Marelli oraz aku Centry 44Ah 400A. Auto po wymianie stało 4 dni, akumulator został rozładowany. Akumulator naładowałem i dokonałem pomiarów multimetrem i wyszło że przy wyłączonym zapłonie, zamknięte drzwi pobór prądu to 4.50 amper i wartość waha się po przecinku. Sprawdzone wszystkie bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika i pod kierownicą. Odłączony alternator, pobór 0.20A, 0.10A. Radio odłączone. Czy uszkodzony ( teoretycznie nowy) alternator może pobierać tak wysoki prąd przy wyłączonym zapłonie? Plus z rozrusznika też odłączyłem i pobór równie wysoki.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Jachaś |
#857300 Wysłany:
23 Paź 2021, 20:52; Temat postu: Re: Pobór prądu na postoju 4.5 amper |
|
 |
Moderator |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019, Posty: 857 Pomógł: 47
|
arek7 napisał(a): alternator, pobór 0.20A, 0.10A Rozumiem że w tym zdaniu chodzi o to że odłączyłeś alternator i pobór prądu spadł z 4,5 na 0.1-0.2A ? Zresztą nie rozumiem pytania. Skoro znalazłeś źródło problemu i sam zdiagnozowałeś przyczynę, to czego od nas potrzebujesz?
_________________ Moje Punto Easy Sport MY2012
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#857303 Wysłany:
24 Paź 2021, 15:59; Temat postu: Re: Pobór prądu na postoju 4.5 amper |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Alternator na wyłączonym zapłonie może pobierać ZERO  Pewnie gdzieś jest przebicie na uzwojeniu/prostowniku... Tak to jest z regenerowanymi, jeszcze zapewne metodami pakistańskimi jak było kryterium 100% cena  Żeby kupić regenerowany to trzeba mieć sprawdzony zakład. A jak będzie zrobione dobrze to nie będzie tanio. Będzie prawie jak za nowy. Do GP można mieć nowy alternatorek Denso (czyli OE) za 500-700zł w zależności ilu amperową wersję się wybierze  Szkoda pieniędzy na coś nie wiadomo co za 300zł. W razie usterki/szybszej awarii koszty robocizny czy poświęconego własnego czasu będą wyższe. W GP alternatory wytrzymują dużo więcej niż w PII 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#861342 Wysłany:
06 Sie 2024, 07:09; Temat postu: Re: Pobór prądu na postoju 4.5 amper |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 741 Pomógł: 11
|
Czy na postoju "zero" absolutne, to nie wiem, miliampery jakieś pewnie lecą. Natomiast na włączonym zapłonie kluczykiem, to inny temat, tu już całe ampery mogą iść, bo zależnie od "inteligencji" regulatora, może on wstępnie magnesować wirnik (to "wstępnie" to może być 100% na nieruchomy wirnik, najtańszy szajs pokroju "AS-PL ARE..." tak robi). Usterki regulatorów też często na tym polegają. Dostają przebicia jakiegoś wewnątrz i walą pełne zasilanie na wirnik. Oraz napięcie ładowania, cała charakterystyka przesuwa się w dół. Regeneracja alternatora wcale nie jest taka prosta. A na koniec można go ubić (regulator) np. poprzez kręcenie wiertarką (być może w skrajnych przypadkach i w trakcie dokręcania nakrętki na kole pasowym, gdy "pneumat" rozpędzi wirnik). Więcej ciekawostek w dziale poradników do Grande: https://fiatpunto.com.pl/topic56801.htmlNatomiast te 3-4-5 amperów to chyba typowy pobór właśnie wzbudzenia (wirnik). Więc na >95% wiadomo o co chodzi w temacie. ========================[ Dodano: 06 Sie 2024, 06:01 ]=========================Małe uzupełnienie. Przykładowe pobory prądu w różnych modelach. W spoczynku. https://aftersales.fiat.com/elearnsections/main.aspx?nodeID=199007647&languageID=2&markID=1&modelID=199000000&valID=199000001&prodID=199000000&modelName=Fiat%20-%20199%20-%20Grande%20Punto&langDesc=English§ionName=Service%20News&validityName=1.4%208v&isExaminer=Załącznik:
Komentarz do pliku: Pobory (tylko niektóre modele mają "uśpienie", trzeba poczekać).
Pobory_w_spoczynku_-_oficialnie.jpg [ 135.42 KiB | Obejrzany 742 razy ]
_________________
Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|