|
Obecny czas: 16 Maj 2025, 07:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
pies86 |
#531216 Wysłany:
21 Gru 2011, 20:20; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
chłopaki jeśli już mówimy o uszczelnieniu to nie daje się żadnego sylikonu...tylko masę uszczelniająca te samą co do miski olejowej.Sylikonem to kabinę prysznicową można uszczelnić 
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#531250 Wysłany:
21 Gru 2011, 21:52; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
pies86 napisał(a): to nie daje się żadnego sylikonu...tylko masę uszczelniająca te samą co do miski olejowej.Sylikonem to kabinę prysznicową można uszczelnić Nie daje się go bo...? Silikon czerwony, wysokotemperaturowy - sprawdza się w 100% i nie ma sensu kombinować z innymi rzeczami, które różnią się głównie nazwą. Ja mam na nim pompę robioną chyba z 6 lat i jakieś 60-70tys km temu i zero problemów. Miskę też jakieś 20-30tys km temu na nim robiłem i działa. [ Dodano: 21 Gru 2011 21:52 ]OPIS
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#531315 Wysłany:
22 Gru 2011, 03:26; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
mi mechanik robił pokrywe zaworów,pompę wody,miskę olej. na czerwonym sylikonie i po czasie pierw pokrywa zaczeła puszczać potem pompa i w koncu miska też.perypetie z pompom były powtarzane jeszcze 3 razy i tez na czerwonym w koncu pojechałem do znajomego mechanika ale niestety drogiego który mi powiedział "czerwonym sylikonem to ty se możesz uszczelnić coś w rowerze"  polecił masę-wszystko uszczelniłem sam tą masą i nic nigdzie nie kapie.A i wraz z nabywaniem mojej wiedzy o samochodach spotkałem się nie raz z opinią że czerwony sylikon jest do bani.Więc różnią się czymś więcej niż tylko nazwą ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif) składem za pewne 
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#531335 Wysłany:
22 Gru 2011, 09:38; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
pies86, może to kwestia umiejętności mechanika a nie użytego środka?  Ja jak pisałem, mam sporo rzeczy robionych na czerwonym, samodzielnie i zero problemów od dłuższego czasu.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#531377 Wysłany:
22 Gru 2011, 13:19; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Co do dekla zaworow to w ASO aktualnie klada go na uszczelce + czarne coś, jakby sylikon bo miekkie. Dawniej kladli tylko na samej uszczelce.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#531379 Wysłany:
22 Gru 2011, 13:21; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
buladag napisał(a): Co do dekla zaworow to w ASO aktualnie klada go na uszczelce + czarne coś, jakby sylikon bo mkekkie. Dawniej kladli tylko na samej uszczelce. To czarne to pewnie ta masa uszczelniająca. U mnie pokrywa zaworów też na czerwonym była i przy wymianie wałka rozrządu, czyli po 50tys km mechanik się aż zdziwił, że nic nie cieknie  A na samej uszczelce, bez tej masy albo silikonu to spore ryzyko, bo jakoś te uszczelki szybko padają i ciekną.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#531398 Wysłany:
22 Gru 2011, 14:50; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
STax napisał(a): jakoś te uszczelki szybko padają i ciekną. Nie wiem jak w 1.1, ale w 1.2 8V z PII dekiel jest tylko na 4 śrubach i dlatego tak często się to rozcieka, w tych nowszych 1.2 8V już to poprawili. Dla porównania jako ciekawostka u mnie w japońcu dekiel jest przykręcany jak mnie pamięć nie myli na 9 śrub.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
Ostatnio edytowany przez buladag, 22 Gru 2011, 14:52, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#531399 Wysłany:
22 Gru 2011, 14:52; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#531425 Wysłany:
22 Gru 2011, 16:23; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Dokładnie.Mechanicy używają "tego czarnego" z prostej przyczyny,szczeliwo,bo tak się to fachowo nazywa,jest sprzedawane w sporych "opakowaniach" lub tubach,więc bardzej się kalkuluje dla warsztatów.Technicoil sprzedawany jest w niewielkich tubkach,nie spotkałem się z tubą do pistoletu,taką w jakich są silikony dekarskie i akrylowe.Znam wariatów co składają mechanizmy na akrylu,i nic nie cieknie,ale pokrywy rozrządu sklejam tylko na uszczelce+szczeliwie.Poza tym czerwony silikon wysokotemperaturowy wygląda w moim mniemaniu mało profesjonalnie,może dlatego ze dzieciaki na wiosce paćkają tym silniki do wuesek i rometów 
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
Paul123 |
#531438 Wysłany:
22 Gru 2011, 16:58; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
Ja używam Technicoll 300 stopni C i nigdzie gdzie go uzyłem nic złego sie nie stało, bo to nie jest zwykły silikon, tylko techniczny przeznaczony do motoryzacji, jest koloru czarnego (sa tez czerwone) i gdy sie go nałoży w odpowiedniej ilości to praktycznie nic nie widać żeby coś było "silikonowane". Podstawą używania m.in. silikonu jest bardzo dobre przygotowanie podłoża czyli oczyszczenie, wyszlifowanie drobnym papierem np. 1000 z zabrudzeń i odtłuszczenie. Dla nie wtajemniczonych tak ten silikon wygląda: http://p.alejka.pl/i2/p_new/25/57/silik ... ll_0_b.jpg
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#531497 Wysłany:
22 Gru 2011, 20:16; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
Anzel, no ja też jak byłem mały to składałem ogarka na czerwonym sylikonie i też dziadostwo ciekło:D
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
talsen |
#572045 Wysłany:
16 Kwi 2012, 23:19; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
Są jeszcze silikony z domieszką aluminium,lub miedzi też odporne na +360 stopni.Można je kupić w "Praktikerze". Właśnie takim chcę uszczelnić pokrywę zaworów. Zobaczymy jaki będzie efekt.
|
|
Góra |
|
 |
graczyk |
#572049 Wysłany:
16 Kwi 2012, 23:41; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: artur
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HLX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 05 Mar 2012, Posty: 2280 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#572084 Wysłany:
17 Kwi 2012, 08:50; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#861626 Wysłany:
02 Lut 2024, 21:05; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 745 Pomógł: 11
|
Fotki z internetu. Co się dzieje w zaniedbanym silniku, jazda na kranówie i/lub z padniętą UPG, plus długi postój (jakiekolwiek usterki związane z wodą, naprawia się natychmiast, bo korozja wchodzi i zakres prac będzie minimum 3 razy większy, na dzień dobry, albo będzie nie do naprawy jak będziesz ją odkładać na później). Załącznik:
Komentarz do pliku: Kranówa/UPG/długi przestój, odwlekanie naprawy!
Kranowa_i-lub_UPG.jpg [ 125.13 KiB | Obejrzany 1626 razy ]
Załącznik:
Komentarz do pliku: Nalej wody i zostaw auto na parę miesięcy!
Pompa_wody_zardzewiala_(nagle_sama).jpg [ 161.8 KiB | Obejrzany 1626 razy ]
NIGDY nie jeździmy na wodzie (a na pewno nie na kranówie). Jedynie w sytuacji awaryjnej i tymczasowo (na dojechanie do warsztatu/sklepu/stacji benzynowej). Nigdy nie stosować chemii (jakieś odkamieniacze - to są żrące środki, kwasy/zasady) do płukania (w sprawnym układzie chłodzenia i przy regularnych wymianach płynu, nic się nie wytrąca, nie osadza itd.).
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|