Przy zakupie nie dali ci karty?
http://fiatpunto.com.pl/post325042.html#p325042 Przykładowa karta kodowa Fiat. Tego się nie gubi.
To już jest sygnał ostrzegawczy, że coś było kombinowane z samochodem, a wszyscy poprzedni właściciele to "nieogary" (nie ogarniają za bardzo) lub cwaniaczki, mają coś do ukrycia (naturalnie "przypadkiem" zgubili kartę).
Centralny zamek i Immo, to dwie osobne funkcje. Chociaż pilot załatwia obie na raz (chyba). Oraz Body Computer tym zarządza (przy immo, to Body+ECU).
Podobno kluczyk mechaniczny nie powinien odpalać silnika. Jak odpala, to znaczy, że jest usunięte immo(?).
U mnie tak jest: oba kluczyki odpalają i można jeździć. Ale ja wiem, że kupiłem ulepa, był lekko bity, więc i elektronikę też mogli "robić".
Podobno (według eLearn), antenka alarmu/centralnego zamka jest bezpośrednio wpięta do Body Computera (antenka immo, to wiadomo, przy stacyjce). Obejrzyj ten rejon, czy wszystkie wtyczki na miejscu. Do tego OBD2, połączenie z Body, czy są błędy.
https://4cardata.info/elearn/199/2/199000000/199000001/199000004/199000885Kluczyk by warto sprawdzić, czy w ogóle coś nadaje: goście od dorabiania kluczyków/alarmów/immo powinni mieć takie testery. Wyjdzie, czy to kluczyk zdechł, czy Body nie odbiera (nie może lub nie chce słuchać kluczyka).
PS
Jak ktoś się bawi w elektronikę, to są też domowe sposoby wykrycia nadajnika, prawie dowolnej częstotliwości. Wystarczy szybka dioda prostownicza (zwykła nie da rady), która ogarnia zakres radiowy i czuły miernik, mikroamperomierz albo lepiej. Klasyczny ze wskazówką nawet (zależy jaka moc nadajnika): wskazówka się ruszy jak nadajnik coś wysyła. "Układ pomiarowy" z 2 elementów.
Być może pilot byłby też w stanie zakłócić zwykłe radio, trzeba by spróbować posłuchać na różnych zakresach: AM / FM.