|
Obecny czas: 27 Lip 2024, 09:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
czech22 |
#856620 Wysłany:
02 Sie 2021, 20:07; Temat postu: Dokręcanie wałka rozrządu. Planowanie głowicy |
|
![Offline Offline](https://fiatpunto.com.pl/styles/fisubsilver2/imageset/pl/icon_user_offline.gif) |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3106 Pomógł: 50
|
Czy do firmy zajmującej się planowaniem można zawieźć głowicę z wałkiem rozrządu. Jeżeli musiałbym odkręcić wałek, to jak dokręcać go bez klucza dynamometrycznego. Mam klucz, ale od wartości 20 Nm
|
|
Góra |
|
![](images/spacer.gif) |
|
|
ipIV |
#856662 Wysłany:
06 Sie 2021, 15:51; Temat postu: Re: Dokręcanie wałka rozrządu. Planowanie głowicy |
|
![Offline Offline](https://fiatpunto.com.pl/styles/fisubsilver2/imageset/pl/icon_user_offline.gif) |
Admin ds. technicznych forum. |
![Awatar użytkownika](./download/file.php?avatar=2_1671322072.jpg) |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
20Nm nie przekręcisz M7-ki. Bo chyba tam są M7. Zawsze można wyjechać kluczem poza skalę w dół i pi*drzwi będzie oki, ale klasy trzymać poza skalą pewnie nie będzie ![Wink ;)](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_wink.gif) Nigdy się momentem dokręcania wałka nie przejmowałem, byle nie przeciągnąć za mocno. Zawieźć pewnie można, ale czy przykręcą go później z odpowiednim momentem... to już zależy od pracownika czy się do tego przyłoży. Ja jak planowałem głowicę to zawiozłem całość razem z pokrywą.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. ![Szczerbol :E](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/szczerbaty.gif)
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
![](images/spacer.gif) |
czech22 |
#856666 Wysłany:
06 Sie 2021, 22:42; Temat postu: Re: Dokręcanie wałka rozrządu. Planowanie głowicy |
|
![Offline Offline](https://fiatpunto.com.pl/styles/fisubsilver2/imageset/pl/icon_user_offline.gif) |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3106 Pomógł: 50
|
Nie było problemu z przyjęciem głowicy. To już jak, się okazało, nowoczesność w domu i zagrodzie. Mam jeszcze pytanie odnośnie małych okrągłych wgłębień w płaszczyźnie głowicy. Czy oznaczają że więcej nie można planować ![Question :?:](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_question.gif)
|
|
Góra |
|
![](images/spacer.gif) |
pmxoo7pI |
#861952 Wysłany:
07 Kwi 2024, 19:47; Temat postu: Re: Dokręcanie wałka rozrządu. Planowanie głowicy |
|
![Offline Offline](https://fiatpunto.com.pl/styles/fisubsilver2/imageset/pl/icon_user_offline.gif) |
Puntoświr |
![Awatar użytkownika](./download/file.php?avatar=30889_1683092264.jpg) |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 596 Pomógł: 9
|
Czy te powierzchnie leżące ciut poniżej płaszczyzny to są "znaczniki", nie wiem, ale mogą przypadkiem być (znaczy nie wolno ich "zmazać" obróbką). Głowice FIRE mają minimalną wysokość dopuszczalną, w większości serwisówek takie dane są podawane (np. 124, 125, czy 126 z ułamkiem i tolerancja plus/minus), co ciekawe prawie do każdego modelu z podobnych lat nawet, mogą się różnić sporo (albo autorzy książek tak się przykładają do pracy). Pole manewru może wynosić np. 0,2 mm (np. głowica ma 126,6 a w książce jest 126,4). Niestety głąby od obróbki mają dziwne tiki nerwowe, nawyki, biorą za dużo i stosują numerologię (drą 10 albo 20 setek, gdzie do "zabielenia" mogło wystarczyć 6-7 setek, to nie, "muszą" zjebać "dychę", żeby było równo, nie wiadomo po co). Czyli jedna fachowa z pozoru regeneracja (bo w sumie jest OK, auto jeździ) potrafi zamknąć możliwość drugiej naprawy w przyszłości!
_________________
Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
![](images/spacer.gif) |
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|