Uwaga była do czujnika korby, 2-pinowego, nie "Hall" (w Grande przynajmniej), a tam podane powody mogą być prawdziwe (Punto 1 miało podobnie, też czujnik wału "pływał", tylko wyżej, czyli koncepcja ta sama od 20-30 lat).
Drugi motyw, wykrywanie stanów awaryjnych też, ale nie zawsze - silnik przy uszkodzonym czujniku nie odpala, a błędów przeważnie brak!
Tu by trzeba zapytać mózgów z Magneti_Menelli co mieli na myśli. Oraz zrobić "inżynierię wsteczną" obwodu czujnika w ECU.
Po czwarte, był tam skrót myślowy dotyczący uszkodzeń oscyloskopów, zwarć, zwłaszcza w urządzeniach zasilanych z sieci.
Filmik z EEVBlog:
https://www.youtube.com/watch?v=xaELqAo4kkQUważać trzeba też na elementy indukcyjne, byle ceweczka, elektrozaworek, silniczek (w lampie, czy przepustnicy) może upalić wejście oscyloskopu.
Podobnie jest z lutownicami (nie transformatorowe), grot jest uziemiony. Widziałem speców, co próbowali lutować pracujący układ na 230V na żywca.
█████████████████████████___[ Dodano: 03 Maj 2024, 17:45 ]___███████████████████████Coś odnośnie czujników i diagnostyki oscyloskopem, czego NIE robi większość mechaników samochodowych na świecie. Zamiast tego tradycyjne podmiany na oślep...i dalej źle. Przypominam "specom" z Fejsbuczka, że rozrząd można ustawić bez blokad, tylko na znaki
własne (fabrycznych nie ma i tu "zawodowiec" prawdopodobnie popełnił błąd, myślał, że to Punto 1, 2, Cienias, Panda 1). Plus zmienne fazy (zbierają syf, elektrozaworek i koło) i dostarczanie oleju (nieszczelna pokrywa przy o-ringach, mogą przepuszczać).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Czujniki + zmienne fazy + olej + rozrząd + luzy zaworowe.
Tryb_awaryjny_-_Czujniki_i_rozrzad(fazy).jpg [ 198.82 KiB | Obejrzany 523 razy ]
Wystarczy się przeprosić ze starym forum, to żadne grupki FB nie będą potrzebne.
##############################[ Dodano: 03 Maj 2024, 22:17 ]##########################Przypadkowe znalezisko z FB. Jak widać te wpusty/kliny potrafią "się" rwać, wersja silnika mało istotna. Trzeba uważać.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Uwaga, słaby punkt wielu Fiatów.
Zerwany_wpust(klin)_oj_zdarza_sie.jpg [ 133.66 KiB | Obejrzany 519 razy ]