|
Obecny czas: 14 Gru 2024, 08:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lukaskot5 |
#863274 Wysłany:
03 Paź 2024, 10:01; Temat postu: Błędy w sterowniku silnika |
|
|
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Paź 2024, Posty: 2
|
Witam wszystkich dzisiaj podłączyłem swoje Punto pod kompa i mam takie błędy,wiecie co mogą oznaczać
Załączniki: |
Komentarz do pliku: ..
IMG_20241003_100107.png [ 184.18 KiB | Obejrzany 4631 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
|
|
pmxoo7pI |
#863275 Wysłany:
03 Paź 2024, 11:50; Temat postu: Re: Błędy w sterowniku silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 673 Pomógł: 10
|
No, fajny temat (same konkrety techniczne). A jakieś szczegóły, np. czy auto odpala i jeździ normalnie, czy nie? "Marchewa" się świeci (kontrolka wtrysku) w trakcie jazdy?
Jak działa, to olać komputer, OBD1 było raczej bezużyteczne. Większość (99,8% posiadaczy) nigdy nie używała, nie korzystała.
Jak nie odpala, to coś jest na rzeczy, np. złe połączenia (prędzej niż "zwarcia", chociaż czujniki się mogą psuć, a wiązki uszkadzać, przecierać). Po dobrym myciu "jedynki" czasem nie szło odpalić (jak się celowało wodą w podszybie). Obecność obcych instalacji, typu alarm, też może mieszać w obwodach. Ewentualne usterki ECU nie wiem jak się objawiały kiedyś (w nowszych generacjach prędzej błędów nie ma wcale, a silnik źle pracuje), ale może właśnie "przerwami/zwarciami"(?).
|
|
Góra |
|
|
lukaskot5 |
#863276 Wysłany:
03 Paź 2024, 13:41; Temat postu: Re: Błędy w sterowniku silnika |
|
|
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Paź 2024, Posty: 2
|
Auto odpala i jeździ,kontrolka podczas jazdy nie swieci. Silnik na benzynie nie raz chodzi nie równo falujące obroty, na gazie to samo,nie raz nie da się go wkręcić na obroty na benzynie tak jakby coś go dusiło
|
|
Góra |
|
|
pmxoo7pI |
#863279 Wysłany:
03 Paź 2024, 22:41; Temat postu: Re: Błędy w sterowniku silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 673 Pomógł: 10
|
No to można raz do roku uwierzyć w ECU i iść po komunikatach błędów = sprawdzić wtryski, po wymontowaniu (zasterować z zasilacza 12V, dmuchnąć sprężonym powietrzem, obejrzeć wyloty pod lupą i tym podobne domowe "testy"). Z racji wieku pompa paliwa może się kończyć (ciśnienie paliwa zmierzyć - w erze Punto1 były już zmiany, z 1 bar niektóre mocniejsze wersje miały już 3 lub 3,5 barowe pompy). Stare zmęczone cewki/przewody/świece. Stara sonda lambda. Przeglądy domyślam się, że celowo na takim SKP, co nie bada spalin? Albo całkiem korespondencyjnie. A wynik badania byłby podpowiedzią (i to 1-2 lata temu, zanim silnik zaczął źle pracować). Punto 1 miało chyba zaworek biegu jałowego (krokowiec, czy coś takiego) - to też należy przebadać, poczyścić (w generacji 3 - Grande - z tego zrezygnowano wreszcie, niepotrzebna komplikacja w silniku).
|
|
Góra |
|
|
sta1416 |
#863281 Wysłany:
04 Paź 2024, 07:20; Temat postu: Re: Błędy w sterowniku silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Wrz 2020, Posty: 173 Pomógł: 5
|
Wygląda jak uwalona wiązka.
_________________ Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09
|
|
Góra |
|
|
Puntolot_bartex |
#863283 Wysłany:
04 Paź 2024, 17:24; Temat postu: Re: Błędy w sterowniku silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011, Posty: 323 Pomógł: 1
|
Pamiętajcie ze w1.1 na monowtrysku, instalacje lpg to mieszalnik. Czyli wteyskiwacz jest odcinany co powoduje błąd w ecu. Skasuj błędy iawscanem produkcji tzoka. Uruchom auto na benzynie i pojezdzij chwile. Sprawdź ponownie błędy. Następnie przełącz na gaz i jazda. Odczytaj następnie błędy. Nie pamietam ale był tez chyba przekaźnik żeby mil się nie świecił podczas jazdy na lpg z racji rozlaczonego wtryskiwacza. Swojego PI 1.1 z lpg stag50 sprzedałem kupę czasu temu ale jak sięgnę pamięcią tak było. Jedyne co mnie dziwi to info o czujniki temp - to raczej nie związane z lpg
_________________ Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto Czerwony metalik
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|