|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mater |
#8645 Wysłany:
21 Lut 2007, 18:19; Temat postu: Położenie wskazówki temperatury silnika |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Lut 2007, Posty: 16
|
witam wszystkich!
od kilku dni jestem posiadaczem fiata punto 1.2 60sx z 1995r.
mam do was pytanko:
gdzie powinna sie znajdowac wskazowka od temeratury? bo u mnie dochodzi tylko do 1/4 i caly czas sie tak utrzymuje. zastanawiam sie czy nie mam walnietego termostatu.
z gory dziekuje za odpowiedz.
|
|
Góra |
|
|
|
|
szastan |
#8646 Wysłany:
21 Lut 2007, 18:35; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 20 Lut 2007, Posty: 26
|
tak powinno być u mnie utrzymuje się identycznie (chyba że dłużej używam turbiny), wentylator włącza się przy połowie skali
_________________ 1.7 TD mk1 klekot
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#8661 Wysłany:
21 Lut 2007, 21:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
W moim GT oscyluje w połowie jak troche nad to sie wentylator włącza i spada poniżej.....
|
|
Góra |
|
|
Pitersen |
#8662 Wysłany:
21 Lut 2007, 21:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#8663 Wysłany:
21 Lut 2007, 21:59; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
Pitersen napisał(a): U mnie dokładnie na połowie, przy kresce, jak juz sie zagrzeje to caly czas tak trzyma, raczej wymień tetmostat, silnik powinien pracowac w temp 90 stopni,czyli na na połowie wskaźnika
Też mi się tak wydaje.... w CC połowa wskaźnika, SC to samo i Punto II też.
Jak jest zimno i wkręcisz silnik na wyższe obroty tzn > 4000rpm, to może na kilka sekund spaść o 2 kreseczki w dół, ale nie o 1/4
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
szastan |
#8664 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 20 Lut 2007, Posty: 26
|
Pitersen napisał(a): U mnie dokładnie na połowie, przy kresce, jak juz sie zagrzeje to caly czas tak trzyma, raczej wymień tetmostat, silnik powinien pracowac w temp 90 stopni,czyli na na połowie wskaźnika
kwestia jest taka że były ponoć różnie wyskalowane wskaźniki. u mnie temperaturę ma na bank odpowiednią, sprawdzone organoleptycznie. ale temperatura utrzymuje się bliżej 1/4 niż połowy grunt to dobrze odpowietrzony układ chłodzenia
_________________ 1.7 TD mk1 klekot
|
|
Góra |
|
|
Pitersen |
#8666 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
szastan napisał(a): u mnie temperaturę ma na bank odpowiednią u mnie tak samo szastan napisał(a): kwestia jest taka że były ponoć różnie wyskalowane wskaźniki
ty masz wskazniki z ELX to moze Ci inaczej wskazywac, ale tu kolega ma wersje SX z oryginalnym licznikiem tak jak ja, to prawidłowe wskazanie powinno byc na połowie
_________________ Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta
|
|
Góra |
|
|
szastan |
#8669 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:10; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 20 Lut 2007, Posty: 26
|
Pitersen napisał(a): ty masz wskazniki z ELX to moze Ci inaczej wskazywac, ale tu kolega ma wersje SX z oryginalnym licznikiem tak jak ja, to prawidłowe wskazanie powinno byc na połowie
spierać na upartego się nie będę, ale wiele osób obeznanych w temacie kropków mk1 twierdzi że wskaźnik powinien... WRÓĆ! może pokazywać 1/4 skali i jest to wskazanie prawidłowe
swoją droga po drodze miałem zegary z wersji SX i mi pokazywały temperaturkę identycznie (prócz momentu gdy mi padł wentylator chłodnicy, wtedy mogłem spojrzeć czasem jak mi wskaźnik ląduje powyżej 3/4 skali, ale to było w lato )
_________________ 1.7 TD mk1 klekot
|
|
Góra |
|
|
Moskit |
#8670 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 05 Lut 2007, Posty: 106
|
Czyli w ELX powinno byc na 1/4 skali?
|
|
Góra |
|
|
szastan |
#8672 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:18; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 20 Lut 2007, Posty: 26
|
uściślijmy, jeśli wskaźnik pokazuje temperaturę pomiędzy 1/4 skali a jej połową, a wentylator włącza się gdy wskazówka lekko przekroczy połowę, to wszystko jest w porządku
_________________ 1.7 TD mk1 klekot
|
|
Góra |
|
|
Pitersen |
#8675 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
|
Góra |
|
|
szastan |
#8678 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:33; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 20 Lut 2007, Posty: 26
|
Pitersen napisał(a): "W normalnych warunkach wskazówka powinna wskazywać środkowe wartości skali"
środkowe, nie byc na środku. odpowiednia temperatura dla silnika oscyluje w granicach 90 stopni, przy czym zmienia się ona w zależności od prędkości pojazdu czy temperatury otoczenia. napisałem, że wskaźnik powinien znajdować się pomiędzy 1/4 a połową skali, co oznacza, że powinien mieć temperature w przedziale około 80-90 stopnil. wskaźnik nie pracuje liniowo. gdyby pracował, to czerwone pole musiałoby oznaczac temperaturę 180 stopni, a to jest trochę nierealne tak naprawdę przedział między 1/4 a połowa skali oznacza zmianę rzędu kilkunastu stopni celsjusza
_________________ 1.7 TD mk1 klekot
|
|
Góra |
|
|
Pitersen |
#8679 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
|
Góra |
|
|
szastan |
#8680 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:46; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 20 Lut 2007, Posty: 26
|
primo, zależy jaka jest temperatura otoczenia. teraz, w zimę uświadczyłem tylko raz, że włączył się wentylator (w mieście), mimo że zdarza się i godzinkę w korkach stać
secundo, właśnie, miasto czy trasa
w normalnych warunkach na trasie nie ma prawa się włączyć wentylator, to by oznaczało problemy z układem chłodzenia (no chyba że katujemy silnik na obrotach bliskich końcu skali )
w mieście jak najbardziej, powinien dojść i przekroczyć tą połowę, ale przy temperaturach letnich
aha, termostat mam sprawny, sprawdzałem
_________________ 1.7 TD mk1 klekot
|
|
Góra |
|
|
Pitersen |
#8682 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
szastan napisał(a): w normalnych warunkach na trasie nie ma prawa się włączyć wentylator, to by oznaczało problemy z układem chłodzenia
a czy ja cos wspomnialem o włanczaniu sie wentylatora
u mnie czy zima czy lato temperatura zawsze dochodzi dokładnie do połowy i tak sie trzyma,jednym ciagniem caly czas idzie do kreski, tylko raz w korku przerkoczyła kreske
_________________ Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta
|
|
Góra |
|
|
szastan |
#8683 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:53; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 20 Lut 2007, Posty: 26
|
Pitersen napisał(a): ale jezeli jedziesz juz dluzszy czas i waskazowka nie przrkroczy ci polowy ani w trasie ani w miesci to termostat jest walniety ...
to się wiąże z włączeniem się wentyla
grunt że wiemy o co chodzi
_________________ 1.7 TD mk1 klekot
|
|
Góra |
|
|
Pitersen |
#8685 Wysłany:
21 Lut 2007, 22:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
szastan napisał(a): grunt że wiemy o co chodzi
Dokładnie
A ja teraz poczekam az autor tematu opisze swoje przezycia z wskazówka troche dokładniej :]
_________________ Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta
|
|
Góra |
|
|
Moskit |
#8686 Wysłany:
21 Lut 2007, 23:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 05 Lut 2007, Posty: 106
|
A jak szybko nagrzewa wam sie auto, a szczegolnie teraz kiedy sa zimne dni ?
|
|
Góra |
|
|
szastan |
#8687 Wysłany:
21 Lut 2007, 23:14; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 20 Lut 2007, Posty: 26
|
kwestia 5 km (ok 15 minut) i jest cieplutki
_________________ 1.7 TD mk1 klekot
|
|
Góra |
|
|
Moskit |
#8688 Wysłany:
21 Lut 2007, 23:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 05 Lut 2007, Posty: 106
|
mowimy o miescie? Ja czesto jezdze w nocy i odrazu poza miastem to po 15 kilometrach nie ma nawet polowy drogi do 1/4. Czy to normalne ze sie nie nagrzeje?
|
|
Góra |
|
|
szastan |
#8690 Wysłany:
21 Lut 2007, 23:26; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 20 Lut 2007, Posty: 26
|
rano gdy wyjeżdżam z domu, 15 minut jechania z prędkością do 40 km/h w kolumnie samochodów.
_________________ 1.7 TD mk1 klekot
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#8713 Wysłany:
22 Lut 2007, 09:09; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
Cytuj: skad wiesz, że nigdy nie miałeś zdejmowanych wskazówek od licznika i ktoś kto to składał ustawił je na połowie bo stwierdził że tak ma być?
Ja bym zrobił to samo
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Patryk |
#8754 Wysłany:
22 Lut 2007, 13:58; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: jeszcze Polska Rejestracja: 30 Sty 2007, Posty: 40
|
Moskit napisał(a): mowimy o miescie? Ja czesto jezdze w nocy i odrazu poza miastem to po 15 kilometrach nie ma nawet polowy drogi do 1/4. Czy to normalne ze sie nie nagrzeje?
Termostat do wymiany
_________________ Wycesc fefnaściefał dawniej - Mk1 1.2 8V MPI mit elpidżi 285 kkm
|
|
Góra |
|
|
Pitersen |
#8760 Wysłany:
22 Lut 2007, 14:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kępno Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 483
|
|
Góra |
|
|
Moskit |
#8761 Wysłany:
22 Lut 2007, 14:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 05 Lut 2007, Posty: 106
|
Patryk napisał(a): Moskit napisał(a): mowimy o miescie? Ja czesto jezdze w nocy i odrazu poza miastem to po 15 kilometrach nie ma nawet polowy drogi do 1/4. Czy to normalne ze sie nie nagrzeje? Termostat do wymiany
Tak myslisz? , wsiadam silnik zimny mam do rpzejejchania 15 km poza miastem wiec jade kolo 70 caly czas i nie nagrzeje sie
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|