You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 15:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 607 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #8645 Wysłany: 21 Lut 2007, 18:19; 
 Temat postu: Położenie wskazówki temperatury silnika
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Lut 2007,
Posty: 16
witam wszystkich!
od kilku dni jestem posiadaczem fiata punto 1.2 60sx z 1995r.
mam do was pytanko:
gdzie powinna sie znajdowac wskazowka od temeratury? bo u mnie dochodzi tylko do 1/4 i caly czas sie tak utrzymuje. zastanawiam sie czy nie mam walnietego termostatu.
z gory dziekuje za odpowiedz.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #8646 Wysłany: 21 Lut 2007, 18:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lut 2007,
Posty: 26
tak powinno być ;) u mnie utrzymuje się identycznie (chyba że dłużej używam turbiny), wentylator włącza się przy połowie skali :)

_________________
1.7 TD mk1 klekot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8661 Wysłany: 21 Lut 2007, 21:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
W moim GT oscyluje w połowie jak troche nad to sie wentylator włącza i spada poniżej.....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8662 Wysłany: 21 Lut 2007, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
U mnie dokładnie na połowie, przy kresce, jak juz sie zagrzeje to caly czas tak trzyma, raczej wymień tetmostat, silnik powinien pracowac w temp 90 stopni,czyli na na połowie wskaźnika ;)

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8663 Wysłany: 21 Lut 2007, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Pitersen napisał(a):
U mnie dokładnie na połowie, przy kresce, jak juz sie zagrzeje to caly czas tak trzyma, raczej wymień tetmostat, silnik powinien pracowac w temp 90 stopni,czyli na na połowie wskaźnika ;)

Też mi się tak wydaje.... w CC połowa wskaźnika, SC to samo i Punto II też.
Jak jest zimno i wkręcisz silnik na wyższe obroty tzn > 4000rpm, to może na kilka sekund spaść o 2 kreseczki w dół, ale nie o 1/4 :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8664 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lut 2007,
Posty: 26
Pitersen napisał(a):
U mnie dokładnie na połowie, przy kresce, jak juz sie zagrzeje to caly czas tak trzyma, raczej wymień tetmostat, silnik powinien pracowac w temp 90 stopni,czyli na na połowie wskaźnika ;)


kwestia jest taka że były ponoć różnie wyskalowane wskaźniki. u mnie temperaturę ma na bank odpowiednią, sprawdzone organoleptycznie. ale temperatura utrzymuje się bliżej 1/4 niż połowy ;) grunt to dobrze odpowietrzony układ chłodzenia ;)

_________________
1.7 TD mk1 klekot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8666 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
szastan napisał(a):
u mnie temperaturę ma na bank odpowiednią

u mnie tak samo


szastan napisał(a):
kwestia jest taka że były ponoć różnie wyskalowane wskaźniki


ty masz wskazniki z ELX to moze Ci inaczej wskazywac, ale tu kolega ma wersje SX z oryginalnym licznikiem tak jak ja, to prawidłowe wskazanie powinno byc na połowie

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8669 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lut 2007,
Posty: 26
Pitersen napisał(a):
ty masz wskazniki z ELX to moze Ci inaczej wskazywac, ale tu kolega ma wersje SX z oryginalnym licznikiem tak jak ja, to prawidłowe wskazanie powinno byc na połowie


spierać na upartego się nie będę, ale wiele osób obeznanych w temacie kropków mk1 twierdzi że wskaźnik powinien... WRÓĆ! może pokazywać 1/4 skali i jest to wskazanie prawidłowe :mysli:

swoją droga po drodze miałem zegary z wersji SX i mi pokazywały temperaturkę identycznie (prócz momentu gdy mi padł wentylator chłodnicy, wtedy mogłem spojrzeć czasem jak mi wskaźnik ląduje powyżej 3/4 skali, ale to było w lato ;D )

_________________
1.7 TD mk1 klekot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8670 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2007,
Posty: 106
Czyli w ELX powinno byc na 1/4 skali?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8672 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lut 2007,
Posty: 26
uściślijmy, jeśli wskaźnik pokazuje temperaturę pomiędzy 1/4 skali a jej połową, a wentylator włącza się gdy wskazówka lekko przekroczy połowę, to wszystko jest w porządku

_________________
1.7 TD mk1 klekot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8675 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
Ja wole wierzyc i trzymac sie tego co jest w instrukcji napisane

"W normalnych warunkach wskazówka powinna wskazywać środkowe wartości skali"

niz słuchać jakis cwaników :]

Odpowiednia temperatura dla silnika to 90 stopni i tu sie ze mna zgodzisz prawda ?
na skali jest zaznaczona biała kreska dokładnie w połowie
czy twierdzisz ze silnik powinien pracowac w nizszej temperatrurze,co jest dla niego niekorzystne ?

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8678 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lut 2007,
Posty: 26
Pitersen napisał(a):
"W normalnych warunkach wskazówka powinna wskazywać środkowe wartości skali"

środkowe, nie byc na środku. odpowiednia temperatura dla silnika oscyluje w granicach 90 stopni, przy czym zmienia się ona w zależności od prędkości pojazdu czy temperatury otoczenia. napisałem, że wskaźnik powinien znajdować się pomiędzy 1/4 a połową skali, co oznacza, że powinien mieć temperature w przedziale około 80-90 stopnil. wskaźnik nie pracuje liniowo. gdyby pracował, to czerwone pole musiałoby oznaczac temperaturę 180 stopni, a to jest trochę nierealne ;) tak naprawdę przedział między 1/4 a połowa skali oznacza zmianę rzędu kilkunastu stopni celsjusza ;)

_________________
1.7 TD mk1 klekot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8679 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
ale jezeli jedziesz juz dluzszy czas i waskazowka nie przrkroczy ci polowy ani w trasie ani w miesci to termostat jest walniety ... :]

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8680 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lut 2007,
Posty: 26
primo, zależy jaka jest temperatura otoczenia. teraz, w zimę uświadczyłem tylko raz, że włączył się wentylator (w mieście), mimo że zdarza się i godzinkę w korkach stać :shock:
secundo, właśnie, miasto czy trasa
w normalnych warunkach na trasie nie ma prawa się włączyć wentylator, to by oznaczało problemy z układem chłodzenia 8) (no chyba że katujemy silnik na obrotach bliskich końcu skali :D )
w mieście jak najbardziej, powinien dojść i przekroczyć tą połowę, ale przy temperaturach letnich ;)

aha, termostat mam sprawny, sprawdzałem :mrgreen:

_________________
1.7 TD mk1 klekot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8682 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
szastan napisał(a):
w normalnych warunkach na trasie nie ma prawa się włączyć wentylator, to by oznaczało problemy z układem chłodzenia


a czy ja cos wspomnialem o włanczaniu sie wentylatora :?: o_O

u mnie czy zima czy lato temperatura zawsze dochodzi dokładnie do połowy i tak sie trzyma,jednym ciagniem caly czas idzie do kreski, tylko raz w korku przerkoczyła kreske

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8683 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lut 2007,
Posty: 26
Pitersen napisał(a):
ale jezeli jedziesz juz dluzszy czas i waskazowka nie przrkroczy ci polowy ani w trasie ani w miesci to termostat jest walniety ...


to się wiąże z włączeniem się wentyla

grunt że wiemy o co chodzi :pijacy:

_________________
1.7 TD mk1 klekot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8685 Wysłany: 21 Lut 2007, 22:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
szastan napisał(a):
grunt że wiemy o co chodzi


Dokładnie ;D

A ja teraz poczekam az autor tematu opisze swoje przezycia z wskazówka troche dokładniej :]

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8686 Wysłany: 21 Lut 2007, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2007,
Posty: 106
A jak szybko nagrzewa wam sie auto, a szczegolnie teraz kiedy sa zimne dni ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8687 Wysłany: 21 Lut 2007, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lut 2007,
Posty: 26
kwestia 5 km (ok 15 minut) i jest cieplutki 8)

_________________
1.7 TD mk1 klekot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8688 Wysłany: 21 Lut 2007, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2007,
Posty: 106
mowimy o miescie? Ja czesto jezdze w nocy i odrazu poza miastem to po 15 kilometrach nie ma nawet polowy drogi do 1/4. Czy to normalne ze sie nie nagrzeje?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8690 Wysłany: 21 Lut 2007, 23:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lut 2007,
Posty: 26
rano gdy wyjeżdżam z domu, 15 minut jechania z prędkością do 40 km/h w kolumnie samochodów.

_________________
1.7 TD mk1 klekot


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8713 Wysłany: 22 Lut 2007, 09:09; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Cytuj:
skad wiesz, że nigdy nie miałeś zdejmowanych wskazówek od licznika i ktoś kto to składał ustawił je na połowie bo stwierdził że tak ma być?

Ja bym zrobił to samo ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8754 Wysłany: 22 Lut 2007, 13:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: jeszcze Polska
Rejestracja: 30 Sty 2007,
Posty: 40
Moskit napisał(a):
mowimy o miescie? Ja czesto jezdze w nocy i odrazu poza miastem to po 15 kilometrach nie ma nawet polowy drogi do 1/4. Czy to normalne ze sie nie nagrzeje?


Termostat do wymiany

_________________
Wycesc fefnaściefał ;D
dawniej - Mk1 1.2 8V MPI mit elpidżi 285 kkm ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8760 Wysłany: 22 Lut 2007, 14:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
Kochana druzyna z AK jak wy sie razem pieknie trzymacie :P
Ja uwazam ze toi wy nie macie racji, bo logiczne jest dla mnie ze kreska na skali oznacza 90 stopni i u mnie tak trzyma, ja nie wiem,moze wy macie jakies polskie wskazniki i one wam tak wskazuja,bo ja mam fabryczne włoskie :]

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #8761 Wysłany: 22 Lut 2007, 14:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2007,
Posty: 106
Patryk napisał(a):
Moskit napisał(a):
mowimy o miescie? Ja czesto jezdze w nocy i odrazu poza miastem to po 15 kilometrach nie ma nawet polowy drogi do 1/4. Czy to normalne ze sie nie nagrzeje?


Termostat do wymiany


Tak myslisz? , wsiadam silnik zimny mam do rpzejejchania 15 km poza miastem wiec jade kolo 70 caly czas i nie nagrzeje sie


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 607 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO