|
Obecny czas: 29 Mar 2024, 18:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
cin711 |
#94509 Wysłany:
20 Lut 2008, 12:45; Temat postu: Pb95 czy Pb98 do Punto II 1.2 8V...warto lać wysokooktanowe? |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Augustów Rejestracja: 29 Kwi 2007, Posty: 48
|
Jakie są wasze spostrzeżenia na ten temat? Czy lejecie czasem do swoich Punciaków Pb98? Odczuwacie jakąś różnicę w mocy? I pytanie do speców czy to nie pozostawia żadnego uszczerbku na zdrowiu najsłabszego silnika w gamie?
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic28454.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#94510 Wysłany:
20 Lut 2008, 12:48; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13044 Pomógł: 54
|
cin711 napisał(a): Odczuwacie jakąś różnicę w mocy?
no na 98 bardziej muli, natomiast na vpr 99+ idzie lepiej.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#94516 Wysłany:
20 Lut 2008, 12:53; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#94517 Wysłany:
20 Lut 2008, 12:54; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13044 Pomógł: 54
|
cin711 napisał(a): I pytanie do speców czy to nie pozostawia żadnego uszczerbku na zdrowiu najsłabszego silnika w gamie?
A niby co by miało robić takiego złego?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Nicks0n |
#94521 Wysłany:
20 Lut 2008, 13:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
wg mnie nie ma najmniejszego sensu lać 98, czy 99+ do 1.2 8V, chyba że Pb95 w Twojej okolicy to wyjątkowy syf
Odczuwalne różnice to raczej subiektywna ocena...
Swoją drogą, rzadko która benzyna Pb95 ma rzeczywiście deklarowane 95 oktanów, więc dlatego na 98 może iść ciut lepiej, bo w rzeczywistości będzie mieć trochę ponad 95oktanów wymaganych przez producenta silnika
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
|
STax |
#94539 Wysłany:
20 Lut 2008, 13:48; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Nicks0n: ale właśnie piszemy, ze 98 nic nie daje (chociaż jakby dobrze sprawdzić stacje, to pewnie paliwo 98 żadko kiedy ma choćby 95 oktanów), natomiast, paliwa takie jak V-power to już co innego i tam różnicę naprawdę czuć, choć może nie jest ona jakaś kosmiczna.
[ Dodano: 20 Lut 2008 12:48 ] Gdzieś na forum nawet był artykuł z gazety, gdzie porównali moc silnika na 95, 98 i chyba v-power albo bp-ultimate. Wynik był taki, że na 98 moc nawet spadła, natomiast na tych ulepszonych paliwach wzrosła.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Nicks0n |
#94545 Wysłany:
20 Lut 2008, 14:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
Pamiętam jakiś test z TVN turbo, który został przeprowadzony przez naszych rodaków. Testowali paliwa na 3 samochodach: silnik małolitrażowy - jakiś 1.0 czy 1.2, wolnossący 2.0, i turbodoładowany 2.0 w jakimś Lancerze Evo czy Imprezie
Jeśli chodzi o silniki małolitrażowe, to różnica między Pb95 a Pb99+ była około 0,5KM czyli niezauważalna (oczywiście zależy to od konkretnego silnika, ale na cud w 1.2 8V raczej nie można liczyć)
Dopiero 2.0T wykazał się wzrostem mocy z 340KM chyba na 352 czy coś w tym stylu.
Z drugiej strony pamiętam niezależny test jakości paliwa wykonany przez jakiś polski magazyn motoryzacyjny i na jednej stacji wartość oktanowa paliwa Pb95 wynosiła 92,14 To mniej więcej tak jakby zatankować 35l "prawdziwego" Pb95 i wysikać się do zbiornika
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
|
EDi |
#94566 Wysłany:
20 Lut 2008, 14:50; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
Nicks0n napisał(a): niezależny test jakości paliwa wykonany przez jakiś polski magazyn motoryzacyjny
jedno drugiemu przeczy, nie wieżę w niezależne testy polskich magazynów motoryzacyjnych
ja tam leję oststnio 98 ultimate i ładnei chodzi, w zasadzie chodzi tak jak powinien chodzić na 95, bo tak samo nie wierze że Pb95 ma te swoje 95 oktan, i dlatego leje 98 z wiarą że jest tam przynajmniej te 95 oktan
_________________ Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty
|
|
Góra |
|
|
BzzQ |
#94622 Wysłany:
20 Lut 2008, 17:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 268
|
Co do paliw to temat rzeka...
Pewne jest iż 95pb żadko kiedy tyle posiada oktanów co w nazwie...
Paliwa typu Ultimate, suprema, verwa, czy + owszem posiadają w swoim skłądzie dodatki i uszlachetniacze np. stp. jednakże aby miały one efekt muszą być stosowane długodystansowo... nie w każdym silniku się to opłaca i nie zawsze producent zaleca stosowanie "szlchetnych" paliw.
Nie koniecznie sie też opłaca lanie benzyny droższej o 30, 40 gr na litrze...
Najbardziej optymalne paliwo to takie którego samochód spali najmniej...
Można też osobiście zabrac próbke paliwa ze stcji X i oddac ją do labolatorium...
_________________ Punto FL 03/04r 1.2 8V
Zapraszam do galerii
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#94623 Wysłany:
20 Lut 2008, 17:13; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
bossboss |
#94915 Wysłany:
21 Lut 2008, 12:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 10 Wrz 2007, Posty: 138
|
jak dla mnie nie widzę różnicy---a jak ktoś widzi różnicę to chyba tylko psychika tak mu działa---wmawia sobie że jedzie lepiej----są też tacy co mieszaja paliwa----leja pół baku 95 a pół 98---taka mieszanka oktanowa
|
|
Góra |
|
|
STax |
#94920 Wysłany:
21 Lut 2008, 12:37; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
bossboss: ale masz na myśli różnicę miedzy 95 i 98? Bo co do paliw wysokooktanowych (99+) to różnicę czuć i w mocy i w mniejszym spalaniu.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#95129 Wysłany:
21 Lut 2008, 20:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
przyrost mocy na shell v-power 99 to około 1KM (wg. testów auto świata) więc wątpie zeby ktoś to w ogóle poczuł. IMO bardziej działa tu efekt placebo, autosugestia
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
bossboss |
#95130 Wysłany:
21 Lut 2008, 20:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 10 Wrz 2007, Posty: 138
|
jasne że chodzi mi o zwykłe benzyny---nie zdziwił bym się jakby w obu zbiornikach było to samo----a ile razy byłem za granicą to na zwykłej 95 dużo lepiej auto się zbierało i mniej paliło---wniosek---nasze benzyny to syf wielokrotnie uzdatniany po drodze(nawet wodą)
|
|
Góra |
|
|
wlodwoz |
#95712 Wysłany:
22 Lut 2008, 23:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
[quote="bossboss"]jasne że chodzi mi o zwykłe benzyny---nie zdziwił bym się jakby w obu zbiornikach było to samo----a ile razy byłem za granicą to na zwykłej 95 dużo lepiej auto się zbierało i mniej paliło---wniosek---nasze benzyny to syf wielokrotnie uzdatniany po drodze(nawet wodą)[/quote
Jeżeli tankuje się w renomowanych stacjach (Shell, BP...) to nie ma sensu lać 98 do silnika przystosowanego do 95. Poza wyższą ceną i możliwym spadkiem mocy (zaprogramowane parametry silnika) nie osiągniemy nic. Natomiast paliwa typu ultimate (BP) czy V-pover (Shell), pozwalają na oczyszczenie silnika z nagaru. Fachowcy doradzają, a ja się do tego stosuję (!), aby tankować tego rodzaju paliwo co trzecie-czwarte tankowanie. Nie ma sensu częściej. Chyba, że kogoś stać. Jeżeli tak, to jak najbardziej!
|
|
Góra |
|
|
STax |
#95715 Wysłany:
22 Lut 2008, 23:18; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
rallypl |
#96037 Wysłany:
23 Lut 2008, 23:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Dzierżoniów Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 125
|
98 - mniejsze spalanie, ale odczuwalne przy spokojne jezdzie. Przyspieszenie podobne, z wg teorii powinno byc gorsze. Widac tym ledwo 60 kucom nie robi to roznicy. Wiecej oktanow nie testowalem, trzba sprobowac
_________________ RALLYMANIAK !!!
Punto 2000r, Iveco EuroTech 2000r.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|