|
Obecny czas: 06 Cze 2025, 12:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
tjsz |
#246756 Wysłany:
28 Kwi 2009, 08:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Giżycko Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 129
|
hahaha...ale smieszne....
Pytalem sie o opinie a nie o nasmiewanie sie ze mnie...
Wcale nie musisz odpowiadac jezeli nie znasz odpowiedzi prawda?
_________________ Pozdrawiam:
TOmcio
Punto I 1.1S benzyna, 1998
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#246757 Wysłany:
28 Kwi 2009, 08:19; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
tjsz |
#246759 Wysłany:
28 Kwi 2009, 08:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Giżycko Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 129
|
O Stax'iu  trzeba bylo tak od razu...
Nie stac mnie na duzy wydatek, wiec 17zl/litr to i tak naciaga moj budżet.
Czy to dokladnie taki to nie jestem pewien, ale jest w niebieskich duzych bekach  .
Z allegro niecale 10zl, ale liczac koszta przesylki i zarobek firmy to i tak nie wychodzi najdrozej (porownujac z allegro)
Na pewno do tego dojdzie filtr oleju bo to normalka co nie...
A w takim razie co jeszcze mozna przy takim "okresowym serwisie" zrobic?
_________________ Pozdrawiam:
TOmcio
Punto I 1.1S benzyna, 1998
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#246794 Wysłany:
28 Kwi 2009, 10:45; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
tjsz napisał(a): A w takim razie co jeszcze mozna przy takim "okresowym serwisie" zrobic?
Filtr oleju, to już sam napisałeś, filtr powietrza, jeśli nigdy nie był wymieniany (albo dawno temu) to także paliwa, można świece sprawdzić i przewody... Obejrzeć pompę wody czy nie przepuszcza płynu. Przede wszystkim obejrzeć silnik czy się nie poci. A i jak auto będzie na jakimś podnośniku to wydech obejrzeć czy dziur nie ma nigdzie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
tjsz |
#246812 Wysłany:
28 Kwi 2009, 11:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Giżycko Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 129
|
Powiem tak:
Filtr powietrza i paliwa z zeszlego roku, swiece rowniez z zeszlego roku. Przewody nie byly wymieniane (nie wiem jak dlugo sa bo od marca 2008 mam to auto i przewodow nie wymienialem). Pompa wody wymieniona razem z rozrzadem po kupnie auta. Wydech nowy mniejwiecej z sierpnia zeszlego roku z jedna dziurka w ostatniej puszce po to aby woda sie nie gromadzila.
Z tego co napisales to wiecej nie mam co zagladac...tylko te "poty" obejrzec.
Dzieki za info!!
Szerokości!!
_________________ Pozdrawiam:
TOmcio
Punto I 1.1S benzyna, 1998
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#246824 Wysłany:
28 Kwi 2009, 11:58; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
tjsz: filtr powietrze wymień nie pamiętam co ile się zaleca wymianę, ale rozsądnie jest go raz na rok wymienić  (zwłaszcza, że coś koło 15zł kosztuje).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#246826 Wysłany:
28 Kwi 2009, 12:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
koledzy a jaki olej polecacie do 1.4 Turbo pol syntetyk czy pelen? odrazu mowie ze nie wiem jaki byl lany wczxesniej ale jak narazie olej zostal wylany z silnika.
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#246896 Wysłany:
28 Kwi 2009, 16:40; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
adrian055: jak nie wiesz jaki to chyba jednak lepiej półsyntetyk... Chyba że masz mały przebieg albo silnik po remoncie to wtedy można i pełny synt. zaryzykować.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#246971 Wysłany:
28 Kwi 2009, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
hmm przebieg okolo 170 Tys
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
ziomek1000000 |
#247486 Wysłany:
30 Kwi 2009, 00:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 19 Kwi 2009, Posty: 38
|
http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf [ Dodano: 30 Kwi 2009 00:00 ]Producent zaleca SAE 15W40 API minimum SG lub SAE 10W40 minimum API SH.
Czyli lej co chcesz oprócz syntetyka.
|
|
Góra |
|
 |
moonter |
#263487 Wysłany:
11 Cze 2009, 09:40; Temat postu: Olej |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 11 Cze 2009, Posty: 1
|
Witam wszyszstkich  Hejka.
Jestem laikiem w tch tematach i dlatego pisze do WAS. Moja koleżanka kupiła Punciaka z 99 Sole.Obecnie ma 95 tys kilometrów. Obecny olej to Lotos Mineral 15W40. Silnik ostatnio troszke łyknął oleju i wczoraj dolewaliśmy 0,7L. Wydaje mi się iż trzeba olej zmienić bo silnik jakby słaby i dziwnie chodzi podejzewam iż olej stracil swoje właściwości. I czuć też benzyne na zewnątrz w momencie kiedy silnik jest włączony/chodzi . Wydaje mi się iż świece i przewody WN do wymiany będą (może i cewka?)
I teraz pytanie jaki powinniśmy kupić olej ?zostać przy tym czy zmienić na inny ?jaki? jak przeprowadzić wymiane oleju samemu ?czy jest to bardzo skomplikowane ?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez moonter, 11 Cze 2009, 11:36, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Bartez |
#263489 Wysłany:
11 Cze 2009, 09:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Cześć!
Wymiana oleju jest prostą czynnością, ale mam pytanie. Co zrobisz ze zużytym? Wiesz chyba, że wyrzucić go nie możesz. Zawsze możesz spróbować oddać do warsztatu, ale nie wszyscy z otwartymi rękoma przyjmują odpady. Dlatego też, jeżeli nie wiesz jak się wymienia, po prostu zleć to mechanikowi. Koszt to 20 zł + olej + filtr oleju. Zostań przy tym który masz, czyli mineralnym 15W-40. Polecam Shell, Mobil1 - niedrogie a dobrze trzymają swoje parametry w ciągu roku.
Oczywiście możesz przy okazji wymienić przewody wysokiego napięcia oraz świece, jeżeli nie wiecie ile mają już przejechane, to nieduży wydatek. Co do smrodu paliwa w kabinie, przeszukaj forum, było o tym.
Polecam również wymienić przy okazji filtr paliwa oraz filtr powietrza, jeżeli jest już brudny - także niewielkie koszta.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
 |
user97 |
#264421 Wysłany:
14 Cze 2009, 14:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lis 2008, Posty: 38
|
Kodako napisał(a): Thomas napisał(a): to praktycznie zmieniasz olej w trakcie jazdy no w sumie tak Jednak pozostanę przy półsyntetyku tak jak Thomas radził, zresztą w sklepie powiedzieli mi to samo, że lepiej pozostać jak najdłużej przy półsyntetyku, tym razem jednak kupiłem Mobila super S 10W/40 dziś albo jutro wymiana 
Widzę że masz dokładnie taką samą sytuacje jak ja. Kupiłem auto z zalaną selenią 15W-40 (mineralny), zmieniłem na mobil 15W-40 (mineralny) a po 10tyś km na Mobil super S 10W-40 (półsyntetyk). Zużycie oleju mi się w ogóle nie zmieniło (0.5L/1500-2000km) po przejściu na półsyntetyk dlatego odradzam Ci przejście na mineralny - nie sądze by Ci coś to pomogło a jedynie zaszkodzi. Po zmianie z mineralnego mobila na półsyntetyk wyraźnie widzę że kontrolka oleju po odpaleniu gaśnie szybciej i nie słychać zaworów po rozruchu tak bardzo. Również kwestia finansowa nie uzasadnia zmiany ponieważ różnica między mobilem 10w-40 a 15w-40 to jakieś 5-10pln za litr przy cenie ok 25pln/L za mobil super S 10w-40.
|
|
Góra |
|
 |
dworzan |
#269505 Wysłany:
02 Lip 2009, 15:19; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Czikago Rejestracja: 08 Maj 2009, Posty: 50
|
lotos diesel 15W 40 , punto mk1 1.7D, przebieg 185 tys. km
|
|
Góra |
|
 |
cuspis |
#269522 Wysłany:
02 Lip 2009, 17:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 489
|
dworzan napisał(a): lotos diesel 15W 40 , punto mk1 1.7D, przebieg 185 tys. km Ja tez w moim TD miałem 15W 40, przejechane ponad 230.000 km zmieniłem na 10W40 i samochód o niebo lepiej chodzi szczególnie po odpaleniu, no i przy kolejnej wymianie zauważyłe, że olej nie jest aż tak gęsty
_________________ Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008
|
|
Góra |
|
 |
Bulaj |
#269777 Wysłany:
03 Lip 2009, 23:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 44
|
Bartez napisał(a): Cześć!
Wymiana oleju jest prostą czynnością, ale mam pytanie. Co zrobisz ze zużytym? Wiesz chyba, że wyrzucić go nie możesz.
U nas w Poznaniu działa już od dawna Punkt Gromadzenia Odpadów Problemowych. Można tam oddać zużyty olej.
Mam pytanie. Jaki olej polecacie do wymiany bo poprzedni właściciel wymieniał w ASO na Selenie VS?
Robert
_________________ Rob
-------------------------
Punto I 1,1 55 SX '99 5D
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#473773 Wysłany:
15 Maj 2011, 07:32; Temat postu: Mamy rok 2011, a debilne mity dalej funkcjonują. |
|
|
STax napisał(a): raczej nie ma, te oleje mają podobną gęstość, a 15W jest lepszy zimą... Bzdura. Za takie coś powinien być z automatu BAN na forum. Doucz się może łaskawie co oznaczają te liczby na oleju. Przy naszych zimach (-20 stopni, czasem zimniej) 15W/xx nie nadaje się do niczego (bestialskie katowanie silnika przy rozruchu). Minimum na naszą zimę to 10W/xx. Poza tym, z tego co piszecie, Fiat zaleca 10W/40, więc na takim oleju (lub lepszym, bo zalecenia, to tylko minimum) należy jeździć. Nigdy na gorszym! Przypominam wszystkim "specom" (i małpom powtarzającym bajki/mity), że właśnie warunki klimatyczne są jedynym słusznym kryterium doboru oleju silnikowego (NIE wiek, ani przebieg samochodu).Żadna instrukcja obsługi/serwisowa samochodu nie wiąże typu/klasy oleju z przebiegiem! Jak ktoś taką widział, to proszę opublikować skany na forum. Oczywiście zaraz ktoś podskoczy i będzie pisać o wyciekach. Wlewanie coraz gęstszego oleju, to nie jest metoda "naprawy" wycieków (może smołę zacznijcie lać). Wymiana zużytych, kilkunastoletnich uszczelek/uszczelniaczy tak. A może ktoś mi tu wyskoczy z tekstem, że "stare konstrukcje silników wymagają gęstego oleju"? To proszę przykład starej konstrukcji (około roku 1970), proszę zobaczyć jakie oleje były zalecane w zależności od czego (od temperatur otoczenia!): http://www.buick-riviera.com/lubechart.htmlcuspis napisał(a): Ja tez w moim TD miałem 15W 40, przejechane ponad 230.000 km zmieniłem na 10W40 i samochód o niebo lepiej chodzi szczególnie po odpaleniu, no i przy kolejnej wymianie zauważyłe, że olej nie jest aż tak gęsty
Oczywiście. To normalne (a informacja o przebiegu nic nie wnosi do tematu - przebieg nie ma znaczenia). Dlatego ludzie, zacznijcie myśleć samodzielnie i nie wierzcie w mity rozpowszechniane przez pseudo-fachowców (że "już pora zejść na mineralny"). Należy jeździć conajmniej na takim oleju jaki zaleca producent, następnie wziąć pod uwagę klimat i ewentualnie zmienić na jeszcze lepszy.
Jeśli poprzedni właściciel wlał najtańszy mineral 15W/40 z hipermarketu, bez obaw można wlać właściwy typ (nie bać się, nie bawić w płukanie).
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#473780 Wysłany:
15 Maj 2011, 09:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
pmx007pl napisał(a): STax napisał: raczej nie ma, te oleje mają podobną gęstość, a 15W jest lepszy zimą... Bzdura. Za takie coś powinien być z automatu BAN na forum. Doucz się może łaskawie co oznaczają te liczby na oleju. Przy naszych zimach (-20 stopni, czasem zimniej) 15W/xx nie nadaje się do niczego (bestialskie katowanie silnika przy rozruchu). Minimum na naszą zimę to 10W/xx. Poza tym, z tego co piszecie, Fiat zaleca 10W/40, więc na takim oleju (lub lepszym, bo zalecenia, to tylko minimum) należy jeździć. Nigdy na gorszym! Przypominam wszystkim "specom" (i małpom powtarzającym bajki/mity), że właśnie warunki klimatyczne są jedynym słusznym kryterium doboru oleju silnikowego (NIE wiek, ani przebieg samochodu). Żadna instrukcja obsługi/serwisowa samochodu nie wiąże typu/klasy oleju z przebiegiem! Jak ktoś taką widział, to proszę opublikować skany na forum. Oczywiście zaraz ktoś podskoczy i będzie pisać o wyciekach. Wlewanie coraz gęstszego oleju, to nie jest metoda "naprawy" wycieków (może smołę zacznijcie lać). Wymiana zużytych, kilkunastoletnich uszczelek/uszczelniaczy tak. A może ktoś mi tu wyskoczy z tekstem, że "stare konstrukcje silników wymagają gęstego oleju"? To proszę przykład starej konstrukcji (około roku 1970), proszę zobaczyć jakie oleje były zalecane w zależności od czego (od temperatur otoczenia!): http://www.buick-riviera.com/lubechart.html cuspis napisał: Ja tez w moim TD miałem 15W 40, przejechane ponad 230.000 km zmieniłem na 10W40 i samochód o niebo lepiej chodzi szczególnie po odpaleniu, no i przy kolejnej wymianie zauważyłe, że olej nie jest aż tak gęsty Oczywiście. To normalne (a informacja o przebiegu nic nie wnosi do tematu - przebieg nie ma znaczenia). Dlatego ludzie, zacznijcie myśleć samodzielnie i nie wierzcie w mity rozpowszechniane przez pseudo-fachowców (że "już pora zejść na mineralny"). Należy jeździć conajmniej na takim oleju jaki zaleca producent, następnie wziąć pod uwagę klimat i ewentualnie zmienić na jeszcze lepszy. Jeśli poprzedni właściciel wlał najtańszy mineral 15W/40 z hipermarketu, bez obaw można wlać właściwy typ (nie bać się, nie bawić w płukanie).
pmx007pl to jest forum i tu się dyskutuje, nawet jak ktoś ma błędne
pojęcie i się z nim nie zgadzasz.
Ban to powinien być za Twoją reakcje
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#473783 Wysłany:
15 Maj 2011, 10:01; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
STax napisał(a): 15W jest lepszy zimą...
Hmm, aż się dziwię, że taką bzdurę napisałem... Ale to dawno było
[Co do reszty, to miałem skomentować, ale nie warto...
BTW - fajny odkop sprzed 2 lat...
[ Dodano: 15 Maj 2011 09:01 ]
I jeszcze jedno pmx007pl - radzę się nauczyć kultury pisania na forum, bo póki co widać, że chyba nie rozumiesz jego idei.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#476457 Wysłany:
25 Maj 2011, 16:34; Temat postu: |
|
|
Czyli ma być ładnie, grzecznie, a fakty się nie liczą? OK.
Czyli typowo polskie piekiełko. Miałeś skomentować, ale "nie warto"?
Po prostu nie potrafisz. Wolisz tkwić uparcie w błędnych przekonaniach, bo przyznanie się do pomyłki, to zamach na własne ego, reputację, i tym podobne bzdury (bardzo kruche) na jakich ludzie budują swoją samoocenę i pozycję (gdy ktoś Ci wytknie błąd, wali się Twój świat, prawda?).
Za rozpowszechnianie mitów zasłyszanych "od pana Heńka, starego mechanika" bezwzględnie należy się oficjalne ostrzeżenie od władz każdego forum, które ma ambicje być forum profesjonalnym (co do poziomu merytorycznego prezentowanych informacji/porad).
Nie ma możliwości dyskusji z kimś, kto jest papugą i umie tylko powtarzać bajki, oklepane formułki (co najważniejsze, nie ma nigdy odwagi zweryfikować ich samodzielnie, eksperymentować - cecha ludzi słabych, którzy nic szczególnego w życiu nie osiągają).
Czekam na cwaniaka, który mi pokaże oficjalny dokument dowolnego producenta samochodu, gdzie będzie powiązanie przebiegu z typem oleju.
Nie ma czegoś takiego. Przyjmijcie to do wiadomości (wiem, że to trudne, wielu mentalnie nie stać na zmianę przekonań, zareagujecie tylko prymitywną krytyką pod płaszczykiem rzekomej "kultury" wypowiedzi - wyuczona reakcja, prosta do przewidzenia).
W każdej branży przemysłu, każde urządzenie/maszyna, pracuje od nowości do złomowania (często po kilkudziesięciu latach) na takich samych płynach eksploatacyjnych (wycieki naprawia się wyłącznie przez wymianę uszczelnień, nie zmianę typu płynu). Prawie wszędzie zalecane (albo bezwzględnie wymuszone konstrukcyjnie) jest też np. rozgrzewanie maszyn na postoju.
Osoba, która neguje powyższe zasady, ośmiesza się i udowadnia, że nie jest partnerem do jakiejkolwiek dyskusji na tematy techniczne (w Polsce jest internetowym "specem" od motoryzacji).
Niestety takich osób jest procentowo w społeczeństwie najwięcej i możecie z powodzeniem zawładnąć liczbowo każdym forum (i reagować agresją, wyśmiewaniem, czy tanimi technikami socjologicznymi mającymi kogoś wykluczyć z towarzystwa, a jak brak argumentów, to czepianie się stylu i "kultury", w najprostszej formie "nie warto" i "żal komentować").
W tym temacie ("Jaki olej ???") zostało powiedziane chyba wszystko. Zanim ktokolwiek wyskoczy z komentarzem, niech zastanowi się co nim wewnętrznie kieruje. Masz coś istotnego do przekazania z punktu widzenia techniki, czy rzucasz się przed monitorem, bo moje wpisy zburzyły Twój spokój (to był szok, psychologiczny gwałt), bo nagle po latach okazuje się, że niszczysz w zimie swój silnik lejąc do niego 15W/40 (bo "zaufany" mechanik, który jest dla Ciebie autorytetem tak radził - trafiłeś na ograniczonego prostaka, zdarza się, ale udowodnij teraz, że sam taki nie jesteś).
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#476458 Wysłany:
25 Maj 2011, 16:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
pmx007pl zareagowałeś ostro od razu z banem itd itp, sory to jest dla mnie brak kultury, nie negowałem twojej wypowiedzi tylko zachowanie. Z resztą Twój post napisany nawet teraz świadczy o Twojej kulturze cóż takie sprawy wynosi się z domu. Istnieje takie coś jak kultura dyskusji.
a tematów o olejach jest kilka naście.
|
|
Góra |
|
 |
moszynski |
#498014 Wysłany:
16 Sie 2011, 16:39; Temat postu: olej od diesla w benzyniaku |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Adam
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 15 Sie 2011, Posty: 12
|
Witam wszystkich,
jestem początkującym forumowiczem i chciałbym otrzymać konkretną radę. Nie wiem jak do tego doszło, ale w kropku II 1,2 8v z 2004 roku który niedawno kupiłem był wlany olej Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4....masakra. Jest to full sysnetyk. Przejechano na nim około 15 000km od ostatniej wymiany. CO teraz? Mogę sobie spokojnie i bez obaw wymienić na np Shell Helix Plus S 5w-40? I tak będzie trzeba zmienić na coś bardziej odpowiedniego do benzyniaka. Pytanie moje jakie to mogło mieć skutki dla silnika? Poprzedni właściciel powiedział mi że "faktycznie, może musiał trochę więcej dolewać niż zwykle" <-bez komentarza. Ogólnie samochodzik jest w niezłym stanie, ma przejechane 75 000 km. Opinie/komentarze?
Pozdrawiam
_________________ Punto II FL, 1,2 Active 2004 rok
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#498015 Wysłany:
16 Sie 2011, 16:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
zalej 10W40 osobiście polecam Motula
|
|
Góra |
|
 |
moszynski |
#498021 Wysłany:
16 Sie 2011, 17:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Adam
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 15 Sie 2011, Posty: 12
|
a jaki ten motul dokładnie kolego?
[ Dodano: 16 Sie 2011 17:26 ] no i jeszcze jedna sprawa. Dlaczego zalewać jakimś 5W 40 skoro dedykowany (wg instrukcji którą nabyłem) 15w40?
_________________ Punto II FL, 1,2 Active 2004 rok
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#498030 Wysłany:
16 Sie 2011, 18:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
dedykowany 10W40 nie 15W40
jak nowy auto warto zalać 5W40 jest lepszy, jak kupujesz używane auto to nigdy nie wiadomo co tak naprawdę jest zalane i co było lane
Motul senergie+ 10W40, olej rozlewany tylko we francji, inne to podróbki
ja kupowałem tu http://pro-choice.pl/
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|