|
Obecny czas: 20 Kwi 2024, 01:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kojot01 |
#165275 Wysłany:
05 Wrz 2008, 00:14; Temat postu: usztywnienie tyłu |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Skaryszew/Radom Rejestracja: 14 Kwi 2008, Posty: 60
|
Witam!
Nie wiem czy jest tak we wszystkich kropkach ale generalnie tył jest dosć miękki. Może wiecie jak usztywnić tył tak żeby ladnie to pracowało i nie cudować z czymś takim jak wsazanie gum między zwoje sprężyn, bardziej mnie interesuje czy ktoś może bawił się w podmianę oryginalnych sprężyn od innego samochodu i od jakich np by pasowaly, jak to sie zachowuje. Moja kropka to IIfl 2003.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
STax |
#165289 Wysłany:
05 Wrz 2008, 06:46; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
kojot01: kupowanie sprężyn od innego auta raczej mija się z celem. No może jeszcze z punto mk II HGT by przeszły. Generalnie lepiej kup po prostu jakiś zestaw twardszych sprężyn do punto mk II FL i już. Koszt za 4 sprężyny to ok. 400zł jak dobrze poszukasz.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#165302 Wysłany:
05 Wrz 2008, 08:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
STax |
#165310 Wysłany:
05 Wrz 2008, 09:23; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#165479 Wysłany:
05 Wrz 2008, 15:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
STax |
#165482 Wysłany:
05 Wrz 2008, 15:57; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#165484 Wysłany:
05 Wrz 2008, 16:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
STax |
#165485 Wysłany:
05 Wrz 2008, 16:04; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
kojot01 |
#165551 Wysłany:
05 Wrz 2008, 19:28; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Skaryszew/Radom Rejestracja: 14 Kwi 2008, Posty: 60
|
na początku dzieki za odpowiedzi, sa dosyć cenne, na razie nie mam kiedy sie tym zajać zeby tam pogrzebać.
cięcie spreżyn nie wchodzi w gre, bo nie utniesz nigdy równo co do milimetra, a pozatym osłabia się sprężynę, przy cięciu spręzyna częściowo sie rozhartowuje i podczas pracy może pęknąć
a moze wiecie jaki jest koszt wymiany gumek w amorkach bo chyba zaczynają mi tluc, w końcu są pewnie od nowości a juz dopilem do 210tys.
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
mycek |
#165686 Wysłany:
05 Wrz 2008, 23:40; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Lubsko Rejestracja: 05 Wrz 2008, Posty: 4
|
panowie ja mam ten sam problem doradźcie jakie dokładnie spręzyny zakupić aby był troszke wyższy i sztywniejszy Byłbym Wdzięczny
|
|
Góra |
|
|
STax |
#165737 Wysłany:
06 Wrz 2008, 09:44; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
mycek: porawiłem Ci orty, ale pilnuj sie trochę.
Jakie sprężyny? W "zrób to sam" hubi opisał wymianę sprężyn u siebie i tam podawał jakie ma.
Generalnie nie bardzo da się, żeby było i wyżej i sztywniej, bo zazwyczaj twardsze sprężyny obniżają...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
kojot01 |
#165967 Wysłany:
07 Wrz 2008, 07:30; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Skaryszew/Radom Rejestracja: 14 Kwi 2008, Posty: 60
|
rozmawialem w warsztacie zajmującym się zawieszeniami i generalnie sie zdziwili ze chce deko podnieść i usztywnić tył, bo generalnie to obniobniżają "usportowiają" zawieszenia. Da sie to zrobić ale to juz wiąże się z wymianą zespołu amorek-sprężyna a co zatym idzie koszta sa wieksze, chyba sobie dam spokój i trzeba bedzie kupić gumy między zwoje sprężyn, chociaż nie jestem tego zwolenikiem, bo wtedy spręzna pracuje tylko w częściach wolnych a nie na calości.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#165988 Wysłany:
07 Wrz 2008, 09:22; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
kojot01: tak jak mówię - kup po prostu nowe sprężyny - nie będzie sztywniejszy, ale pójdzie trochę w górę. Natomiast gumy to pomyśł tej samej kategorii co obcinane sprężyny
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
kojot01 |
#166033 Wysłany:
07 Wrz 2008, 10:45; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Skaryszew/Radom Rejestracja: 14 Kwi 2008, Posty: 60
|
STax: dzieki za rade, jeszcze to przemyśle może jednak uda mi sie kupić sztywniejsze sprężyny, generalnie chodiz o to ze jak jade w 5 osób, konkretnych osób niestety nie zalekkich, a ostatnio często mi sie to zdarza, potrafie dobić bo podłoża,
a tak jeszcze mi wpadło do głowy, może założyć większe odbojniki tzn wyższe, żeby w newralgicznych przypadkach usiadł na odbojnikach i stal w miare wyżej niż standardowo. Słyszeliście coś o tym, czy jest coś taiego dostępne??
|
|
Góra |
|
|
Hubi |
#166078 Wysłany:
07 Wrz 2008, 13:13; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
panowie tak jak STax napisał w w zrób to sam opisałem zmianę sprężyn u siebie razem z fotkami, tyl prawie nie poszedł w dół ale jest sztywniejszy i bardzo polecam, możecie ewentualnie sam tył zrobić jak nie chcecie przodu obniżać, tak czy siak polecam wszystkie 4 bo prowadzenie po wymianie jest zaje...... nie to samo auto
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#289544 Wysłany:
18 Wrz 2009, 13:05; Temat postu: podkładki |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
ja dałem podkładki usztywniające,taniocha-sprawdziłem ich działanie wpoprzednim aucie wiec...tutaj się nie zastanawiałem-wkręcaszna spodzie zwoju-podnisisz,na srodku wys. sprężyny usztywniasz-dzis montuje na przód to samo ,refleksje?w corsie zrobiłem tak i:auto nie nurkowało,nie spowodowało bujania na dziurach,nie kładło sie na zakrętach,wcale nie było twardsze a jedynie sztywniejsze,tak jak byłoby to nowe auto-ale każdy robi jak chce,do punto 2 jtd 1.3 te z nr 1-na przód i tył,firma gum-max,na allegro
|
|
Góra |
|
|
kojot01 |
#289583 Wysłany:
18 Wrz 2009, 15:18; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Skaryszew/Radom Rejestracja: 14 Kwi 2008, Posty: 60
|
Aleś odkopał temat, ale to fajnie, że to ciągle żyje, jeździłem jakiś czas na gumach z tyłu, ale w końcu kropek dostał całe nowe zawieszenie KAYABA olejowo gazowe, łącznie z nowymi wahaczami i jest poprostu miodzio. Na początku był bardzo twardy ale sie juz unormował, przede wszystkim duzo lepsze trzymanie w zakretach, z duzo wieksza predkoscią można wejsc w zakręt bez uślizgu. Jakby miał ktos wymieniać zawieszenie i to nie na jakies sportowe, ale właśnie normalne tylko lepsze to moge z czystym sumieniem polecić KAYABA olej-gaz. u mnie sportowe by sie nie sprawdziło bo nawet u mnie na ulicy dziury takie że lepiej terenówka wjeżdzać niż bolidem.
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
STax |
#289586 Wysłany:
18 Wrz 2009, 15:21; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
kojot01 napisał(a): Jakby miał ktos wymieniać zawieszenie i to nie na jakies sportowe, ale właśnie normalne tylko lepsze to moge z czystym sumieniem polecić KAYABA olej-gaz.
Znaczy się o amortyzatorach mówisz, a nie o całym zawieszeniu Ale fakt, KYB dobre są.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
kojot01 |
#289593 Wysłany:
18 Wrz 2009, 15:59; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Skaryszew/Radom Rejestracja: 14 Kwi 2008, Posty: 60
|
tak o amorkach, sprezyn nie wymieniałem, mimo to stanął wyżej. Kyb są najlepsze w swojej klasie cenowej. Jak kupowałem były nawet droższe od delphi i monroe, a sachs byl sporo droższy, jednak każdy polecał kyb
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#289687 Wysłany:
18 Wrz 2009, 20:37; Temat postu: kyb ok |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
poprawka .te gumy pasują na tył,na przód teoret też,ale maja luz więc ich nie dałem,co do kyb,to dałem w lanku -fakt ,całkiem coś inego
|
|
Góra |
|
|
BartekL |
#293253 Wysłany:
28 Wrz 2009, 00:35; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 12 Kwi 2009, Posty: 13
|
A jakie dałes te gumy? który rozmiar?
ps czy nie lepszym rozwiązaniem jest
https://ssl.allegro.pl/item754309616_gu ... mocja.html
O Twoich gumach pisza ludzie na innych forach, że sprężyna pracuje bez jednego zwoju, co niedobrze wpływa na jej żywotność, natomiast o tych co ja pokazałem, że jak ten gumowy cycek sie rozerwie to sprężyna może wypaść...
inna sprawa, czy lepiej te co pokazałem monowac u dołu? czy u góry? Z tego co pamiętam jak wymieniałem amorki, to na dole jest odbój, który chyba bedzie uniemożliwiał montaż na dole
_________________ Punto 1.1 '97 55s
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#293290 Wysłany:
28 Wrz 2009, 09:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
ja u siebie dałem te wkrecane,bo te co zapodales fote to podnosza,a tamte moje wkrecilem na srodku dł sprezyny,im nizej tym podnosisz im blizej srodka-usztywniasz,powyzej srodka-nic nie daje-tak podaje producent tego,oczywiscie ta guma to półsrodek-tanie rozwiazanie,nowa zawiecha to co innego,na tył punto 2 dalem gume nr 1,na przod wymiarowo tez byla ok ale odstep miedzy zwojami byl dobry i guma byla luzna wiec jej nie montowalem-tylko na tyl
|
|
Góra |
|
|
BartekL |
#293301 Wysłany:
28 Wrz 2009, 10:24; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 12 Kwi 2009, Posty: 13
|
hmmm, to mi nie pomogłes za bardzo, bo mi w sumie nie o usztywnienie a o podniesienie chodzi. Punto mi przez butle i graty w bagażniku za nisko siedzi, i chciałbym podnieść choćby o te 3cm
W sumie to chyba powinienem osobny temat założyć.
_________________ Punto 1.1 '97 55s
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#293313 Wysłany:
28 Wrz 2009, 11:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
w lanku podnosłem tył ze wzgl. na lpg poprzez zamontowanie sprezyn od kadeta kombi-lanek sedan,bo do 5d chyba sa inne,a w corsie dałem podkładkę nr 1 na dolnym zwoju i podnosło,a potem przekreciłem podkładkę w kierunku srodka wyskoksci psrezyny co dało usztywnienie,zamiast podniesienia,co do podniesienia to ta podkładka co dałes fotę,z tym ze auto bedzie sie mniej stabilnie zachowywało w zakretach-taka przypadłoscpodnoszenia srodka ciezkosci auta
|
|
Góra |
|
|
BartekL |
#293424 Wysłany:
28 Wrz 2009, 18:26; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 12 Kwi 2009, Posty: 13
|
rajtek napisał(a): co do podniesienia to ta podkładka co dałes fotę,z tym ze auto bedzie sie mniej stabilnie zachowywało w zakretach-taka przypadłoscpodnoszenia srodka ciezkosci auta
Czy ja wiem, czy poniesienia środka cieżkości, skoro staram się doprowadzic do stanu przed butlą?
ponawiam pytanie, czy da rade w pI zamontowac na tylniej osi, w miejscu górnego mocowania sprężyny?
_________________ Punto 1.1 '97 55s
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|