OLEJ:
W zależności od przebiegu...
Poniżej 100kkm proponuję jakiś syntetyk 5W40, 5W50
Powyżej 100kkm proponuję przejść na półsyntetyk 10W40
Dla silnika w stanie agonalnym - mineralny 15W40
Nie jest to oczywiście regułą.
Jakiej firmy kupić olej?
Z własnego doświadczenia:
Motul - najlepszy jaki dotychczas miałem, zużycie oleju: 0
Castrol - olej jak najbardziej OK, w szczególności EDGE
Selenia - olej OK, ale zdecydowanie za drogi,
Valvoline - Ponoć też dobry, ale sam nie sprawdzałem.
Do mk2 1.2 8V wchodzi 2,5l, z filtrem oleju 2,8l
Do mk2 1.2 16V j/w wg. książki.
FILTRY:
Powietrza:
Jakikolwiek, zalecam wymieniać co 15, max 20kkm. Wkładki K&N też ok, ale z góry uprzedzam, że to NIC nie daje poza tym, że jest wielokrotnego użytku.
Oleju:
Do mk2 1.2 8V były stosowane 2 typy:
(oznaczenia filtrona)
Filtron OP 537/1 - grubszy i krótszy,
Filtron OP 545/2 - cieńszy i dłuższy.
Trzeba zobaczyć jaki ma się u siebie
Paliwa:
Nie ma czegoś takiego, tzn jest przy pompie paliwa sitko, które raz na 100kkm wypadałoby wyczyścić.
Układ chłodzenia:
Pojemność: ok 4,5l warto się zaopatrzyć e 5l butelkę płynu chłodniczego.
Pompa cieczy chłodzącej:
SKF, HEPU, oryginał innych nie kupujemy.
Uszczelka pompy cieczy chłodzącej:
Silikon wysokotemperaturowy.
Termostat:
Oryginał z ASO najlepiej
uszczelka: papierowa, warto posmarować z 2 stron silikonem wysokotemperaturowym.
Układ rozrządu:
Polecane paski rozrządu:
Contitech, Gates, Pirelli, Goodyear.
Dayco - fabrycznie te fiat montuje.
Zalecam wymianę paska co 60-80tys km lub co 3 lata.
Napinacze pasków rozrządu:
SKF,
Ruville - jakość zbliżona do SKF, 2zł tańszy
Oryginał.
Luzy zaworowe:
Silnik 1.2 8V 60KM:
Wydechowe:
0,4-0,5mm
Ssące:
0,2-0,3mm
Regulację luzów dokonuje się poprzez wymianę płytki o odpowiedniej grubości pomiędzy krzywką wałka rozrządu, a popychaczem.
Silnik 1.2 16V:
Nie ma potrzeby regulacji luzów.
Uszczelki, uszczelniacze:
Elring.
Pod uszczelkę pokrywy zaworów warto wycisnąć 1mm średnicy pasek silikonu wysokotemperaturowego, odpornego na olej.
Olej przekładniowy:
(manualna skrzynia biegów C514.5 oraz C514.6)
Syntetyczny 75W90 spełniający normy GL5, pojemność skrzyni: 1,65l
Nie przewiduje się wymiany, ale raz na 100kkm warto.
Na razie tyle, jak sobie coś przypomnę to dopiszę.
Pozdrawiam.