You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 14:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #165917 Wysłany: 06 Wrz 2008, 23:00; 
 Temat postu: Linki lewarka zmiany biegów Punto II
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
Niebawem stanę się szczęśliwym posiadaczem Punciora II. Mam jedno pytanie odnoście małej wady technicznej jaką posiada to auto. Otóż z tego co wiem problem leży w linkach lewarka zmiany biegów, lewarek nie działa w normalny sposób. Co nie za bardzo mi się podoba, i tu właśnie mam pytanie do doświadczonych użytkowników tego modelu. Czy niezbędna jest naprawa takiej wady, czy to po prostu kosmetyka i jeżeli się do tego przyzwyczaję nie będzie problemu. No i od razu byłbym zobowiązany gdyby ktoś mnie uświadomił ile taka naprawa mogła by mnie wynieść.

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź :wink:

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 

 
 Post #165924 Wysłany: 06 Wrz 2008, 23:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Ja wymieniałem jedną. Obie są w cenie po ok 80zł na allegro. Oryg. Fiat Lancia. Robota nie jest trudna, ale musisz mieć kanał.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #166163 Wysłany: 07 Wrz 2008, 17:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
No właśnie czy jest konieczna wymiana obu linek w przypadku nieprawidłowego działania lewarka czy tylko jednej linki? Bo wiem że są dwie linka zmiany biegów i linka wyboru biegów. A problem z lewarkiem polega na tym, iż nie działa on w sposób płynny. Ciężko chodzi krótko mówiąc.

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #166424 Wysłany: 08 Wrz 2008, 07:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań/Luboń
Rejestracja: 20 Mar 2007,
Posty: 87
Kufell napisał(a):
No właśnie czy jest konieczna wymiana obu linek w przypadku nieprawidłowego działania lewarka czy tylko jednej linki? Bo wiem że są dwie linka zmiany biegów i linka wyboru biegów. A problem z lewarkiem polega na tym, iż nie działa on w sposób płynny. Ciężko chodzi krótko mówiąc.


W 99% przypadków wystarczy wymiana linki lewej (nr FIAT: 55194775).
Możesz zadziałać tymczasowo/ prowizorycznie - kupić olej silikonowy, wrzucić wsteczny, porządnie nasmarować wtedy tę linkę i odczekać ok 1 h, poruszać linką (pojeździć).
I tak trzy razy - starcza na ok 1 m-c, ale wymiana Cię nie minie.

Uważaj Kufell za pierwszym razem błędnie podałem dane linki. Teraz sprawdziłem i poprawiłem. Powyższe dane są już poprawne.

Tutaj link do aukcji:
http://www.allegro.pl/item418915106_lin ... ginal.html

_________________
Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d


Ostatnio edytowany przez FireAngel 08 Wrz 2008, 19:13, edytowano w sumie 3 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #166431 Wysłany: 08 Wrz 2008, 07:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
hehe. NO u mnie by to nie pomogło, u mnie po prostu linka pękła... Ta co idzie na środku, ona ma najwięcej roboty.........

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #166437 Wysłany: 08 Wrz 2008, 08:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
Krótko mówiąc trzeba by to zrobić. Dzięki wielkie za pomoc :!: :wink:

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #179891 Wysłany: 15 Paź 2008, 10:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
możecie troszkę rozwinąć którą linkę i z której strony tzn od silnika czy od drążka oliwić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #179965 Wysłany: 15 Paź 2008, 16:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
Image

Powodzenia

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #179975 Wysłany: 15 Paź 2008, 17:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Trzeba zdjąć z dołu pod rurą wydechową, osłonkę, przykręcona na małe Torx.. Wyjmujemy i widzimy to

Image


Adaś to robił i zrobił, czas pracy, ok 2 godzin. Ciężki mi linkę było zdjąć i nałożyć na cypel od skrzyni biegów, ale jak już się wprawiłem to pstryk pstryk było..:)

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180576 Wysłany: 17 Paź 2008, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wierzbanowa
Rejestracja: 27 Wrz 2008,
Posty: 15
ja miałem ten sam problem,wszystko działało ale lewarek był strasznie "mulny" w którąś wolną sobotę wjechałem na kanał,wyciągłem całą linkę od wyboru biegu z zamiarem wymiany na linkę którą kupiłem wcześniej z katalogu (cena ok 75zł) po wymontowaniu okazało się,że linki znacznie różnią się od siebie:( więc za pomocą wd40,oleju silnikowego,rozcienczalnika i strzykawki z igłą rozpocząłem reanimacje padłej linki:) po ok 20 min ślizgała się w pancerzu jak nowa:D wszystko poskładałem i od 2 miesięcy cieszę się przyjemnością z jazdy:p wszysko zajęło jakieś 3 godz...a meczyłem się przy jeździe przez 1,5 roku:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #183870 Wysłany: 27 Paź 2008, 22:40; 
 Temat postu: linka zmiany biegów
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Sie 2008,
Posty: 2
Witam
Wszystkich forumowiczów

Moja tez strzeliła i co zrobiłme do turlałem sie do serwisu na 4 biegu bo taki mi został i wiecie ile mi krzykneli 250zł za linke i 250 za robocizne ,wiec sobie darowałem .Poszukałem na alegro i tak jak kolega pisze 82zł linka kosztowała .Wymieniałem bez kanału i tez sie dało wystarczyło w miare wysoko podnieść kropka .Serwisie powiedzieli ,ze trzeba odpinać wydech , a to wcale nie prawda . Osłane termiczną daje sie wyjać obracając ją wokół tłumika .Rozmontowanie i załozenie zajeło mi to góra 1h. i to bez pospiechu i fakt róznica jest taka, że aż za lekko lewarek chodzi :hahaha:

_________________
Punto II 1,2 16 V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184473 Wysłany: 29 Paź 2008, 17:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Tuż ja wymieniałem, fotka, i nic nie trzeba zdejmować. Ale potrzebny jest Kanał. Linka z przesyłką oryginał ..90zł. Zamontowałem sam, fotka Wyżej.. :).

Tak to z serwisami jest.. Ja dzwoniłem do siebie pytać ile linka..usłyszałem..202zł. I powiedziałem tak: Ahaaa :E

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #197692 Wysłany: 10 Gru 2008, 15:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
Adas napisał(a):
Trzeba zdjąć z dołu pod rurą wydechową, osłonkę, przykręcona na małe Torx.


Możesz napisać orientacyjnie jak małe bo nie wiem czy znajdę takie w skrzynce, a nie chciał bym się niemile zaskoczyć podczas wymiany. :wink:

[ Dodano: 10 Gru 2008 15:48 ]
Po raz kolejny wracam do tematu... Dlaczego? Otrzymałem już, wyżej wymienioną linkę (nr FIAT: 55194775), fantastyczna sprawa :wink: . Tylko, że dostrzegłem mały problem. Poprzedni właściciel w celu doprowadzenia lewarka do stanu użyteczności postanowił przesmarować linkę w wyżej opisany prze ze mnie sposób. Który opierał się niestety na zniszczeniu gumowej osłonki tej części linki która znajduje się w komorze silnika. Niestety przez ten ruch wykonany zapewne ze względu na brak dostępu do kanału lub najazdu. Teraz gdy mam już nową linkę pojawił się problem, z odnalezieniem tego typu osłonki. Niestety linki sprzedawane na allegro nie mają w zestawie tych gumowych nakładek. Może ktoś ma jakiś patent, na to jak by to rozwiązać (zabezpieczyć) bądź wie gdzie mógł bym dostać taką gumową osłonkę na bank. (miasto Łódź)
Chodzi mi o osłonkę na odcinek linki zaznaczony na zdjęciu:
Image

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #198047 Wysłany: 10 Gru 2008, 18:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
przeciez to musi byc nasmarowane, i tam w lewarku jest czysto, majac kanał zrobisz bez wyjmowania tłumika:). z dolu odkrec oslone i jedziesz:)

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198209 Wysłany: 11 Gru 2008, 07:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań/Luboń
Rejestracja: 20 Mar 2007,
Posty: 87
Kufell napisał(a):
Może ktoś ma jakiś patent, na to jak by to rozwiązać (zabezpieczyć) bądź wie gdzie mógł bym dostać taką gumową osłonkę na bank. (miasto Łódź)
Chodzi mi o osłonkę na odcinek linki zaznaczony na zdjęciu:

Ta linka się zmieniła i już teraz nie ma osłony gumowej.
Podobne osłony produkuje POZ GUM (Przelotka gum. uniwersalna f 12mm)
Znajdziesz go na stronie http://www.pozgum.pl/katalog/katalog_czs.html lub w sklepach z częściami gumowymi do samochodów

_________________
Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198258 Wysłany: 13 Gru 2008, 14:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
Dzięki FireAngel :!:

Co polecacie do przesmarowania linki?

[ Dodano: 13 Gru 2008 14:27 ]
No teraz opiszę jak wygląda ta prosta wymiana linki z punktu widzenia laika mechaniki samochodowej. Do wymiany linki przyczyniło się uwaga... 5 osób w tym jeden zawodowy mechanik. :P Zdjęcie osłony która znajduje się nad tłumikiem należało do czynności bardzo prostych... taki poziom przedszkolaka :p idąc dalej zdjęcie osłonki pod którą znajdują się linki (pod lewarkiem) również było banalne. Problemy zaczęły się w momencie dotarcia do końca linki która jest doczepiana do lewarka. Wymieniałem linkę lewą bo ona szwankowała, zdjęcie tego oczka linki z tulejki i ulga spowodowana tym faktem bezcenne. Różne były koncepcje uwieszanie się, podważanie śrubokrętem, ale tak naprawdę sprawdziła się łyżka (nie taka stołowa) i odrobina samozaparcia. Kiedy już zeszła (należy zaznaczyć że zajęło to najwięcej czasu), to pojawił się kolejny problem zatyczka która znajduje się na tym plastiku nie chciała wyjść. Po raz kolejny sprawdziło się rozwiązanie siłowe, młotek to podstawowe narzędzie przy tym zadaniu. No i wtedy już można było wyjąć linkę od strony lewarka z plastikowej obudowy... Następnie trzeba wypiąć ją z plastiku mocującego obie linki, no to to do najprostszych czynności należy. Wypięcie linki w komorze silnika przebiega bez problemów, tylko nie wolno zapomnieć o usunięciu tej metalowej zatyczki która blokuje linkę w jej miejscu. No i wtedy można wyjąć starą linkę i poskładać wszystko do kupy, zaczynając od zamontowania linki w komorze silnika. Nie chciała się wpiąć na tą tulejkę ale młotek rozwiązał problem. To samo w kwestii wpinania linki od strony lewarka. No i w sumie poskręcać wszystko do kupy i gotowe. (Cena:Czas pracy 2h + 92 zł za nową linkę | Efekt: praca lewarka bezcenna) ;]

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #214534 Wysłany: 05 Lut 2009, 11:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
witam
odświeżę temat bo muszę kupić linkę
po przeczytaniu wszystkiego wkrada mi się drobne nieporozumienie tzn u mnie problem jest z powrotem dzwigni zmiany biegów do pozycji 3/4
tzn jak przesune dzwignie biegów w pozycję 1/2 lub 5/R nie wraca samoistnie w pozycie 3/4
Image

z tego co czytam wymieniacie linkę 3
sprawdzałem u mnie i wychylanie dzwigni zmiany biegów realizuje linka 4
pozatym ma nr 467498868
podajecie inne numery
morzecie mi rozjaśnić czy chodzi o linke 3 czy 4

[ Dodano: 05 Lut 2009 11:14 ]
sporo z was wymieniało tą linkę czy naprawdę nikt nie może mi napisać o którą linkę chodzi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216125 Wysłany: 05 Lut 2009, 23:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: gdynia
Rejestracja: 10 Sty 2009,
Posty: 107
jeśli chodzi o mnie to tez miałem taki problem jak ty.
kilka dni z rzędu psikałem wd 40 do pancerza linki od strony skrzynie biegów, przy lewarku chyba moj tata psikał, i pomogło jak do tej pory nic się nie dzieję;]

_________________
Włoska strzała - 1.9 DS 2000r błękit 5D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216157 Wysłany: 06 Lut 2009, 08:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
do której linki psikałeś
zdjęcie wyżej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216591 Wysłany: 07 Lut 2009, 16:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: gdynia
Rejestracja: 10 Sty 2009,
Posty: 107
musiałbym zajżeć z kims pod maskę, ale niemam nikogo do pomocy teraz, żeby lewarkiem poruszał

_________________
Włoska strzała - 1.9 DS 2000r błękit 5D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217470 Wysłany: 10 Lut 2009, 11:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
jak masz mozliwosc pstryknij fotke tych linek od strony silnika
i zaznacz ktora u ciebie szwankowala


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217491 Wysłany: 10 Lut 2009, 12:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
No jeżeli Ci nie wskakują biegi w sposób samoistny bo chyba dobrze zrozumiałem, to wymiana linki nr.3 jest jak najbardziej pożądana. Linka nr.4 z tego co wiem służy do przemieszczania się lewarka w pozycje prawo lewo a nie przód tył. WD- 40 tymczasowo pomaga, tak samo jak nasmarowanie linki olejem ale to tymczasowe rozwiązanie. Tak czy inaczej trzeba ją wymienić. No i powiedz jaki masz silnik bo może trochę się różnić budowa linki skoro kolega, opisuje że psikał do obudowy i musiał w tym celu podnosić maskę... To operacja ta trochę mnie dziwi.

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #217499 Wysłany: 10 Lut 2009, 12:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
o to chodzi ze biegi wchodzą bez problemu
tak jak pisałem lewarek nie wraca samoistnie do pozycji b (bieg 3/4)

1 3 5
a b c
2 4 R

opiszę problem jeszcze raz z rysunkiem powyżej
u mnie problem w tym że lewarek nie wraca do pozycji b np. zmiana z 2 na 3
normalnie powinno się wysprzęglić bieg 2 lewarek powinien wrócić sam z pozycji a do b no i wrzucamy 3
u mnie lewarek zostaje w pozycji a trzeba go przesunąć do b i wrzucić 3 to samo z drugiej strony tzn z pozycji c do b tez nie wraca sam

większość z was pisze o lince 3 (rys wyżej)
ruszałem swoją dzwignią i wydaje mi się ze problem w lince 4
lub co gorsza problemem nie jest linka
czy u was były te same objawy i która linka za to odpowiada>?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247899 Wysłany: 01 Maj 2009, 13:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: LLE
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 26
Witam,,,

Pozwoliłem sobie odświeżyć temat dopisując/opisując swoją przygodę z omawianą wymianą linek.

Tak więc poszukiwałem informacji czemu to lewarek chodzi ciężko a bieg 5-ty ciężko wcelować zamiast wrzucić poprzez maksymalne wychylenia drążka.

Ratowałem (zgodnie z sugestią) przy pomocy WD40 (szajs najgorszy), odrdzewiacza, smaru białego w sprayu i oleju (to było najskuteczniejsze). Jednak to jak się okazało pomogło doraźnie i nadszedł dzień wymiany. Tu zaczęły się schody bo gdzie by nie poszedł to podawali inną linkę niż ta którą miałem. Różnica na tej do zmiany biegów mała bo brakowało tylko osłonki gumowej (to wyjaśnił ktoś na forum), a i jest pancerz krótszy o pare milimetrów. Natomiast na tej od wyboru biegów brakowało osłonki gumowej i sprężynki (teraz inna jest konstrukcja regulacji). Nałaziłem się, nagadałem zanim zlitował się mechanik w ASO (bo w sklepie ASO też nie wiedzieli) i wyjaśnił że obie linki się zmieniły i nowe tak samo pasują. Dlaczego nikt mi od razu tego nie powiedział, nawet w sklepie ASO!!!

No a teraz wymiana. Zacząłem do krótszej (zmiany biegu) i niebyło lekko, szczególnie że nie mam kanału i robiłem to leżąc na glebie (zaoszczędziłem jakieś 150zł, robocizny w ASO). Efekt był porażający bo biegi wskakiwały miodzio, ale wybór biegu nadal był taki sam. Wymieniłem linke drugą (wyboru biegu) i 5-tka wchodzi jak powinna. Wymontowana linka zmiany biegów nie chciała ruszać się w pancerzu, a po smarowaniu ruszyła ale chodzi ciężko. Linka wyboru biegów ma natomiast pewien punkt oporu ale chodzi (no nie tak jak nowa) i uszłaby gdyby nie to że połamałem regulacje przy wypinaniu jej od skrzyni.

_________________
Pierwsza miłość: fiat 126p - tęsknię
Sentyment: Polonez Caro 1,6 GLI - lubiłem
Posiadam: Punto II 1,2 elx 16V (2000) - szanuje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #248253 Wysłany: 02 Maj 2009, 16:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 08 Mar 2009,
Posty: 13
A jak wygląda sprawa przegubu lewarka ? Podobnie rozwiązane zapewne jak w seicento, czyli przegub kulisty, w nędznej plastikowej obudowie, którą wyrwałem przy szybkiej zmianie z wsecznego na 1 ...ze dwa razy :D
Jako ze za pierwszym razem do najbliższego garażu bylo daleko, zmuszony byłem opracowac technologie zmiany biegów za pomoca klucza francuskiego oraz kombinerek :d


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO