You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 02 Cze 2025, 14:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 102 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #186737 Wysłany: 06 Lis 2008, 01:23; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
ja mam h1 i też się palą

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 

 
 Post #186750 Wysłany: 06 Lis 2008, 02:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 202
Pomógł: 4
Też miałem problem z żarówkami, świeciły, nie świeciły. Gdy zaczęły świecić to się przepaliły. Najpierw mijania, zaraz później przeciwmgielne.

Według mnie jest to kwestia styków przy żarówkach. Gdy przestają dobrze stykać to zaczyna przeskakiwać iskra i to je pewnie osłabia.

Pojechałem do elektryka, przelutował kostki z tymi metalowymi wsuwkami na nowe i jeżdżę już prawie rok i nic mi się nie przepala i co najważniejsze wszystko świeci :)

Dodam jeszcze, że kostki plastikowe rozkruszyły się w ręce, jedna podczas przelutowywania, druga przy mojej zmianie żarówki.

_________________
Moja HoGaTa :D
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić ! ;)
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #206479 Wysłany: 09 Sty 2009, 14:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Słupsk
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 94
Uruchamiam silnik na wyłączonych światłach, przez 1,5 roku wymieniłem tylko jedną żarówkę. Co dziwne miałem seja z 99 roku gdzie przy uruchamianiu go światła same wyłączały przez 8 lat nie wymieniłem ani jednej żarówki. Dziwi mnie to, że w punto nie zastosowano tej technologii choć weszły do produkcji póżniej niż sejcento


Góra
 Profil  
 
 
 Post #226423 Wysłany: 08 Mar 2009, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bielsko-Biala
Rejestracja: 29 Wrz 2007,
Posty: 144
remind napisał(a):
Zmieńcie żarówki z H7 na H1. Mi ani jedna H1 philips premium się do tej pory nie spaliła ! H7 mijania palą się często tak 2 w roku.
Rzeczywiście H1 są bardzie odporne na przepalanie. Jednak zmiana , jak piszesz, z H7 na H1 wymaga wymiany reflektorów (niestety). Mnie jakoś się nie przepalają często.Gdzieś, mniej - więcej raz do roku, kiedy jasność znacząco spada, wymieniam obie na nowe. A tak nawiasem: W momencie rozruchu w moim egzemplarzu wyłącza się wszystko (z wyjątkiem rozrusznika, oczywiście).

[ Dodano: 08 Mar 2009 19:05 ]
(p II 1,9 JTD 2001)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246081 Wysłany: 26 Kwi 2009, 16:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 91
A ja polecam przeczytać - warto !!

http://felicia.autokacik.pl/pages/zarowki/zarowki.htm

_________________
Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246230 Wysłany: 26 Kwi 2009, 23:24; 
 Temat postu: Re: zbyt często przepalające się żarówki świateł mijania prz
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
[quote="Tomo"][quote="kamillo.kamillo"]...Dzisiaj chciałem się umówić u elektryka, żeby sprawdzić, czy nie mam jakichś przepięć. Pan telefonicznie poinformował mnie, że żarówki montowane do fiatów jako przednie mijania mają to do siebie, że wystarczy jakaś dziurka w drodze, która spowoduje szarpnięcie samochodu, a one już mogą się przepalić...


Ba pan elektryk wie, że najlepszy na swiecie jest Golf trójka;) Ja odpalam Puntko na światłach, po 13000 km padła mi jedna H7, wymieniłem obie. Po 13000 u mnie, nie wiem kiedy wczesniej zmieniane byly.

[ Dodano: 26 Kwi 2009 23:24 ]
[quote="Tomo"][quote="kamillo.kamillo"]...Dzisiaj chciałem się umówić u elektryka, żeby sprawdzić, czy nie mam jakichś przepięć. Pan telefonicznie poinformował mnie, że żarówki montowane do fiatów jako przednie mijania mają to do siebie, że wystarczy jakaś dziurka w drodze, która spowoduje szarpnięcie samochodu, a one już mogą się przepalić...


Ba pan elektryk wie, że najlepszy na swiecie jest Golf trójka;) Ja odpalam Puntko na światłach, po 13000 km padła mi jedna H7, wymieniłem obie. Po 13000 u mnie, nie wiem kiedy wczesniej zmieniane byly.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285459 Wysłany: 05 Wrz 2009, 00:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Wrz 2009,
Posty: 8
Może wtrącę się do dyskusji,

a szczególnie odnośnie zapalania samochodu na zapalonych światłach,
co prawda Punto stoi na podwórku bardzo króciutko i w sumie nie dla mnie, ale słyszałem że w Fiatach lubią śniedzieć styki od żarówki, niestety widziałem raz kostkę która praktycznie była do rozkruszenia w ręce, więc tu Fiat nie zastosował odpowiednich materiałów, bo jednak większość aut w których można komputerem ustawić światła dzienne, zapala je już w momencie przekręcenia kluczyka na zapłon

można to też wytłumaczyć bardziej dokładnie, zapalanie z włączonymi światłami, skutkuje spadkiem napięcia, co w zasadzie samo w sobie nie jest zjawiskiem złym, jednak podczas spadku napięcia na żarówkę idzie większy prąd ( większy prąd -> przegrzewanie styków i kostki -> pogłębianie śniedzenia ), co skutkuje śniedzeniem styków i szybszym przepalaniem żarnika.

Proponuje zmierzyć napięcie na żarówce czy na pewno nie ma spadków, i ewentualnie starać się zapalać auto bez świateł.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306219 Wysłany: 08 Lis 2009, 16:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
Dlatego ja zainwestowalem w xenony i mam spokoj tez mam problem ze swiatlami ze jak chce z mijania przlaczyc na postojowe to na postojowkach nadal swieca mi sie mijania wiece delikatnie przekrecam przelacznik tak jakbym mial je wylaczyc ale jest taki moment i xenonki gasna wtedy i swieca mi sie postojowe

[ Dodano: 08 Lis 2009 15:55 ]
Pytanie jedno ma ktos klosze przendie do sprzedania na zarowki H1???

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306293 Wysłany: 08 Lis 2009, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Wrz 2009,
Posty: 8
koller napisał(a):
Dlatego ja zainwestowalem w xenony i mam spokoj tez mam problem ze swiatlami ze jak chce z mijania przlaczyc na postojowe to na postojowkach nadal swieca mi sie mijania wiece delikatnie przekrecam przelacznik tak jakbym mial je wylaczyc ale jest taki moment i xenonki gasna wtedy i swieca mi sie postojowe

[ Dodano: 08 Lis 2009 15:55 ]
Pytanie jedno ma ktos klosze przendie do sprzedania na zarowki H1???



Ile to kosztowało ?

Samo poziomowanie, spryskiwacze no i same lampy pod D ( ksenon ) a nie halogen - to jest wymaganie jak nikt nie chce tracic dowodu i płacić mandatów, ale też podczas wypadku, pomimo że nie jest się sprawcą można zostać obciążonym winą, jadąc bez homologowanego oświetlenia ( homologacji nie ma gdy któryś z wymienionych wyżej przeze mnie czynników nie jest spełniony ), gdy biegły ubezpieczyciela wyłapie takie oświetlenie to można zapomnieć o wypłacie ubezpieczenia. Niestety aby poruszać się po drogach publicznych, nasze auta muszą mieć elementy które wpływają na bezpieczeństwo ( baa nawet te co nie wpływają typu wydech, żeby nie był za głośny - homologowane ).

Od razu dodam też że homologacje samych zestawów druciarskich ksenonów ( typ wyciąg halogen włóż ksenon ) można od razu do kosza wywalić, w przypadku reflektora homologacja jest wydawana na całość tj. sam reflektor + źródło światła ( pisze na kloszu jakie może być ) wsadzając inne traci się hom. na komplet.

Na szczęście w moim mieście liczba zenonów spadła praktycznie do 0 bo policja bierze dowody iw syatwia mandaty, co bardzo popieram, bo jak na jakiejś przelotówce nie oświetlonej wyskoczy jakiś HID to można do rowu wlecieć. Ludzie sobie nie zdają sprawy że taki chiński ksenon nie trzyma żadnych norm wykonania samego palnika, w związku z czym światło jest rozpraszane z innego punktu, ogniskowa nie jest zachowana to powoduje oślepianie, pomijam już brak wymaganego prawem spryskiwacza, odpowiedniego reflektora i samo poziomowania.

Osobiście jeżdżę autem z ksenonem ( oczywiście oryginalnym ) jak i bez, jednak nie zamierzam być totalnym cynikiem i szanuję innych kierowców bo mam nadzieję że oni będą szanować mnie i nie zakładam ksenonu za 100 zł z allegro.
[/quote]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306297 Wysłany: 08 Lis 2009, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
no wlasnie o tych zenonach napisalem
u mnie tez sie palily te zarowki i wolalem kupic te zenony jako tako sa ustawione nie powiem ze idealnie
ale mowie sobie tak:
skoro ktos mnie razi to czemu ja nie moge kogos
wiem ze przy tym nie szanuje innych kierowcow ktorzy maja zwykle zarowki
calosc mnie kosztowala 150 zl
H1 powiem tak ze sie pala gdzie je nie wlozysz to jest taka dzika zarowka ojciec ma peugota i ma na halogench przeciwmglowych h1 i tez sie czesto pala

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306316 Wysłany: 08 Lis 2009, 20:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Wrz 2009,
Posty: 8
koller napisał(a):
no wlasnie o tych zenonach napisalem
u mnie tez sie palily te zarowki i wolalem kupic te zenony jako tako sa ustawione nie powiem ze idealnie
ale mowie sobie tak:
skoro ktos mnie razi to czemu ja nie moge kogos
wiem ze przy tym nie szanuje innych kierowcow ktorzy maja zwykle zarowki
calosc mnie kosztowala 150 zl
H1 powiem tak ze sie pala gdzie je nie wlozysz to jest taka dzika zarowka ojciec ma peugota i ma na halogench przeciwmglowych h1 i tez sie czesto pala



Ja zenonami określam właśnie te chińskie ksenony.

Idąc twoim myśleniem każdy by oślepiał... nie wiem czy chciałbyś tak jeździć. Tym się różnimy jeszcze od zachodnich cywilizacji, droga jest publiczna ale część Polaków traktuję ją jak by była ich własnością :(.

Nie wiem też czy wiesz, ale bez samopoziomowania, spryskiwaczy i reflektora pod palnik ksenonowy masz to całkiem nielegalnie i to nie są żarty typu głośny tłumik, jak będziesz uczestniczył w jakimś wypadku, nie daj Bóg w nocy to możesz mieć bardzo bardzo nieprzyjemne konsekwencje ( a uwierz mi że każdy biegły jak i sporo użytkowników drogi od razu krzyknie - on ma lewe ksenony - chyba konsekwencji braku homologacji na przednie światła nie muszę dokładnie tłumaczyć ) tego że twojego auto miało niehomologowane źródło światła przedniego, a jeszcze gorzej jak ktoś powie że wyleciał z drogi przez to że go oślepiło twoje światło, wtedy jak to się potocznie mówi masz przesra**.

Najgorsze jest to ze były robione testy w laboratorium ( auto świat je zamieścił ) i zestawu HID nie da się ustawić dobrze ze względu na to że palnik jest niedokładnie wykonany. Co z tego że ktoś go ustawi ładnie jak światło i tak leci nie tam gdzie ma.

Co do żarówki H1, właśnie mam ją w jednym aucie ( tym o którym pisałem że jeżdżę bez ksenonu ) nie będę pisał marki, ale podczas 6 letniego używania tego auta wczoraj spaliła mi się żarówka drugi raz ( tak przez 6 lat wymieniłem tylko 2 razy żarówki ) żarówki kupuje byle jakie na stacji, teraz kupiłem 2x Tesla. Rocznie robię tym autem około 30 tyś km, czyli tak średnio.

Zastanów się czy na pewno chcesz się narażać na minimum zabrany dowód + mandat jeżdżąc z HIDem a w najgorszej opcji poważne konsekwencje jeśli byś uczestniczył w wypadku, bo akurat jak mi wyskakuje na jakiejś przelotówce nieoświetlonej gość z HIDem przez którego z 100 musze do 50 zwolnić bo naprawdę nic nie widać ( są takie sytuację ) to po prostu włączam długie i nie interesuje mnie to że go razi, bo jego też nie interesowało - niestety.
Ostatnio widziałem gościa z HIDem i połowa mu świeciła przed autem a połowa w górę i w bok .... nie oceniam w sumie jak to świeci bo nie wiem ale nie wyglądało że poprawia coś.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306367 Wysłany: 08 Lis 2009, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
coz ja kto sie mowi pozyjemy zobaczymy przekonam sie na wlasnej skorze to do siebie bede mial pretensje narazie mam zabrudzone i reflektory to i tak nie daje 100% efektywnosci tych swiatel ale w moim miescie jest tego masa
Wspomne wtedy to co tutaj napisales

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306433 Wysłany: 09 Lis 2009, 00:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Wrz 2009,
Posty: 8
koller napisał(a):
coz ja kto sie mowi pozyjemy zobaczymy przekonam sie na wlasnej skorze to do siebie bede mial pretensje narazie mam zabrudzone i reflektory to i tak nie daje 100% efektywnosci tych swiatel ale w moim miescie jest tego masa
Wspomne wtedy to co tutaj napisales


Koniecznie je wytrzyj, brudny klosz na ksenonie powoduje właśnie oślepianie choć ty tego nie widzisz, właśnie z tego powodu ksenon musi mieć wysokociśnieniowe spryskiwacze, to się nie wzieło z lenistwa tylko właśnie z w/w powodu. W oryginale nie można np. przy włączonych światłach spryskać tylko szyby, np. u mnie w aucie z ksenonem po każdym zapaleniu auta i spryskaniu szyby idą lampy a potem co 5 spryskanie szyby....

Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306605 Wysłany: 09 Lis 2009, 20:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
pto napisał(a):
koller napisał(a):
coz ja kto sie mowi pozyjemy zobaczymy przekonam sie na wlasnej skorze to do siebie bede mial pretensje narazie mam zabrudzone i reflektory to i tak nie daje 100% efektywnosci tych swiatel ale w moim miescie jest tego masa
Wspomne wtedy to co tutaj napisales


Koniecznie je wytrzyj, brudny klosz na ksenonie powoduje właśnie oślepianie choć ty tego nie widzisz, właśnie z tego powodu ksenon musi mieć wysokociśnieniowe spryskiwacze, to się nie wzieło z lenistwa tylko właśnie z w/w powodu. W oryginale nie można np. przy włączonych światłach spryskać tylko szyby, np. u mnie w aucie z ksenonem po każdym zapaleniu auta i spryskaniu szyby idą lampy a potem co 5 spryskanie szyby....

Pozdrawiam.

Dobrze wiedziec ze tak mowisz to tak zrobie ale czeka ich polerka be z tego sie nie obejdzie

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306640 Wysłany: 09 Lis 2009, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
z tego co wiem takich kloszy nie wolno polerowac.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306649 Wysłany: 09 Lis 2009, 22:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
a wiesz moze dlaczego???

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306651 Wysłany: 09 Lis 2009, 22:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
mysle ze nie są zrobione z typowego plastiku, tylko jest on czymś pokryty, więc po jego spolerowaniu moga powstać jakieś refleksy, załamania światła itd

Myslę ze więcej informacji znajdziesz w internecie.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Ostatnio edytowany przez buladag, 09 Lis 2009, 22:58, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #306652 Wysłany: 09 Lis 2009, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
Rozumiem zobaczymy bo jeszcze jeden temat temu poswiecilem i zobaczymy co tam napisza ale dzieki ze dajesz taka rade napewno wezme to pod uwage

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #311657 Wysłany: 26 Lis 2009, 14:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Rozwiązanie problemu jest proste, wystarczy poszukać żarówek longlife heavyduty H7 / H1.

http://www.allegro.pl/item820693682_zar ... tnosc.html

Ale też inne firmy produkują żarówki LL np. philips, bosma.

Na tył tył do mijania są żarówki LongLife R10W LL oraz P21W LL np. bosma, sam takich używam i do tej pory nie wymieniałem. Mają one podwójnie zwinięty żarnik oraz pobierają mniej prądu. Świecą z grubsza tak samo inne.

Na prawdę warto wymienić światła stopu P21W oraz mijania R10W na longlife. Nie trzeba później zaglądać do świateł. Taka żarówka kosztuje około 1.00-1.20:

Image

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319958 Wysłany: 23 Gru 2009, 22:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 19 Kwi 2008,
Posty: 62
A powiedzcie mi dlaczego niektóre reflektory w Punto II są na żarówki H1 a niektóre na H7? Od czego to zależy? Które są niby lepsze?

_________________
Punto 75 ELX
Punto II 1.2 SX
Punto II FL 1.2 Active
Grande Punto 1.4 8V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319962 Wysłany: 23 Gru 2009, 23:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
bite autko. i ludzie wstawiają takie reflektory jakie mają pod ręką. h1 są trwalsze ale lekko słabiej świecą, h7 są minimalnie mniej trwałe i świecą lepiej , trochę. Ale przy żarówkach longlife hd to nie ma to znaczenia.
h7 droższe, a H1 tańsze.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #320625 Wysłany: 26 Gru 2009, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
scisq napisał(a):
A powiedzcie mi dlaczego niektóre reflektory w Punto II są na żarówki H1 a niektóre na H7? Od czego to zależy? Które są niby lepsze?

h1 montowane od 2002r.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #324592 Wysłany: 08 Sty 2010, 20:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wawa
Rejestracja: 07 Wrz 2009,
Posty: 71
Pozwólcie, że podłącze się do dyskusji. Mam mały problem. Ostatnio zgasło mi jedno światło. Pomyślałem, że jak zwykle żarówka. Te u mnie padają wyjątkowo często. W zeszłym roku chyba z 7 razy wymieniałem. (Wymieniam i użytkuję je zgodnie z wszelkimi poprawnymi zasadami) Tym razej jednak po zdjęciu pokrywki moim oczom ukazała się żarówka z kawałkiem wypalonego denka i przytopiona kostka. Co mogło być powodem? Gdzie mogę dostać te kable do żarówki? Na allegro nie znalazłem, a do Fiata nawet boję się dzwonić.

pozdrawiam
Krzysiek

_________________
Fix It Again Tomorrow

Fehler In Allen Teilen


Góra
 Profil  
 
 
 Post #324640 Wysłany: 09 Sty 2010, 00:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
kristekk skor spalilo ci tyle zarowek i do tego stopilo kostke to masz problem z instalacja
kostka w aso nie powinna byc droga
wybierz sie do jakiegos elektryka zeby instalacje sprawdzil

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #324686 Wysłany: 09 Sty 2010, 11:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wołomin
Rejestracja: 04 Sty 2010,
Posty: 18
Ja miałem ten sam problem co kristekk, żarówki się nie przepalały tylko paliły, razem z tymi plaskitowymi kostkami. Nie wiem jakie to ma znaczenie, ale gdy pousuwałem te czarne kostki i żarówki podłączone są jedynie poprzez te metalowe końcówki to od roku mam spokój.
Ogólnie gdy żarówka była wpięta z plastikową końcówką to po 5 minutach świecenia robila się czerwona z gorąca(ta obudowa żaróweczki jak i koncówki przewodów), gdy wywaliłem kostkę i podłączylem samymi metalowymi końcówkami wszystko było ok.
Pewnie nie powinno się tak robić :D no ale nie miałem wyjscia, 480km od domu, późny wieczór i taka trasa bez światla zmusiły mnie to tego, no ale działa ok :)

_________________
______________________________
Punto II; 1,9 JTD; 01'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 102 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO