You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 17:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 466 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #665117 Wysłany: 05 Maj 2013, 23:01; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
szamot666 napisał(a):
A czy innym też zatyka się odpływ wody z tego korytka pod szybą? Tam są takie 2 odpływy i u mnie non stop zatykają się brudem:)

Nie, tylko jakiś liść się czasem tam zawieruszy, ale zatkaniem bym tego nie nazwał.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 

 
 Post #665155 Wysłany: 06 Maj 2013, 00:13; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
domin45670, ja mam iglaka przed domem i te igły mi to notorycznie zatykają.

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #665171 Wysłany: 06 Maj 2013, 07:26; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Rolce napisał(a):
Ja mam Punto juz 4 lata i zadnej zarowki nie musialem wymieniac.

To musisz bardzo mało jeździć, H7 to mało trwałe żarówki. Ja robiąc rocznie do 15kkm wymieniam średnio co półtora roku. No chyba że masz Osram Ultra Life, z tym że one nie świecą.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #665173 Wysłany: 06 Maj 2013, 08:12; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
_marcin00_ napisał(a):
To musisz bardzo mało jeździć, H7 to mało trwałe żarówki

dokładnie i marka auta nie ma znaczenia, ten typ żarówki tak ma


Góra
 Profil  
 
 
 Post #665486 Wysłany: 06 Maj 2013, 23:37; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
_marcin00_ napisał(a):
No chyba że masz Osram Ultra Life, z tym że one nie świecą.


Nie przesadzajmy, mam teraz zalozone w jednym z kropkow "longlife" od GE. Wystarczaja. Cudow nie ma ale swieca wystarczajaco dobrze jak na moje potrzeby. Wczesniej mialem podobne zarowki o przedluzonej trwalosci od Boscha - tez dawaly rade.

Z wymiana zarowek staram sie stosowac prosta zasade - nowy olej, nowe zarowki (H7). Odkad tak robie tylko raz musialem zmieniac pozaplanowo - dziala zarowno dla benzyniaka (co 20000km) jak i dla diesla (co 30000km). Dzieki temu nie zwykle nie mam niespodzianek w trasie ze strony zarowek.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #665568 Wysłany: 07 Maj 2013, 10:47; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Ale ja miałem te Osramy i one na prawdę ledwo świecą, różnica pomiędzy Philips premium +30%, a tymi Osramami jak dla mnie jest zbyt duża żeby ich używać. Leżą w bagażniku jako zapasowe i tylko do tego się nadają. Z pewnością mam już powypalane odbłyśniki, ale na dobrych żarówkach światła świecą normalnie.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #665577 Wysłany: 07 Maj 2013, 11:21; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
szamot666 napisał(a):
A czy innym też zatyka się odpływ wody z tego korytka pod szybą? Tam są takie 2 odpływy i u mnie non stop zatykają się brudem:)
Kiedyś miałem to koryto wypełnione po brzegi. Po jakiejś solidniejszej ulewie. :E Normalnie akwarium.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #695005 Wysłany: 13 Paź 2013, 13:41; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Dodam kolejny punkt do upierdliwosci:

Wymiana zarowki podswietlenia tablicy rejestracyjnej (zarowka W5W). Lampke trzeba wyjac w calosci zeby wymienic zarowke. Jak owa lampka zalozona jest prawidlowo, tj. tak jak fabryka nakazuje to jezeli ma sie zalozona ramke pod tablice (a wiekszosc aut teraz juz takie ramki posiada), to lampka nie wyjdzie. Trzeba rozmontowac ramke, odkrecic tak zeby dala sie uchylic i przestala blokowac lampke i dopiero zabierac sie za wymiane. Troche nieprzemyslane rozwiazanie...

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #695816 Wysłany: 17 Paź 2013, 12:21; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
ka-8, ja ostatnio u mnie wyjmowałem tą lampkę i czyściłem i ramka w niczym nie przeszkadzała choć możliwe że każdy tą tablicę ma na trochę innej wysokości i może potem przeszkadzać:)

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #700144 Wysłany: 10 Lis 2013, 21:43; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 22 Wrz 2013,
Posty: 2
Mnie wkurza tłuczenie z okolicy kolumny kierowniczej, pojawiające się podczas jazdy po kostce brukowej albo nierównościach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #700342 Wysłany: 12 Lis 2013, 02:29; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
szamot666 napisał(a):
ka-8, ja ostatnio u mnie wyjmowałem tą lampkę i czyściłem i ramka w niczym nie przeszkadzała choć możliwe że każdy tą tablicę ma na trochę innej wysokości i może potem przeszkadzać:)


Hm... w sumie. Prawde mowiac to ramka jest mocowana na blachowkretach, a zderzak z tworzywa. Co mi szkodzi przykrecic ja pare milimetrow nizej a wszyscy beda zadowoleni. :D

Cos chyba blysnalem moim poprzednim wpisem w tym temacie. :D

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #703042 Wysłany: 30 Lis 2013, 01:48; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
_marcin00_ napisał(a):
Ale ja miałem te Osramy i one na prawdę ledwo świecą, różnica pomiędzy Philips premium +30%, a tymi Osramami jak dla mnie jest zbyt duża żeby ich używać. Leżą w bagażniku jako zapasowe i tylko do tego się nadają. Z pewnością mam już powypalane odbłyśniki, ale na dobrych żarówkach światła świecą normalnie.


Moze i ledwo swieca (ale i tak to pewnie duzo lepiej niz to co bylo jak mialem zachodzace mgla klosze z nawet najlepszymi zarowkami za nimi), ale wlasnie (godzina 00h40, zaczynalem okolo 22h30) wrocilem z prewencyjnej wymiany zarowek w benzyniaku. Dawno tak opornie nie poszlo jak tym razem, mam wrazenie ze z nowymi lampami (to pierwsza wymiana zarowek po wymianie lamp) idzie jakos gorzej. Co ciekawe sporym utrudniaczem okazaly sie byc wezyki od spryskiwacza ktore podlazily mi co chwila pod dekiel od lewej lampy gdy chcialem go zalozyc na swoje miejsce. Jak one powinny isc? Pod konektorkiem od lampy czy nad nim? Klalem jak szewc na nie. Kolejna planowa wymiana przy 120000km, i tym razem chyba bede gotow poswiecic pare zlotych i poprosic mechanika zeby to on za mnie sie z tym pobawil. Niby drobnostka ale potrafi czlowieka wkurzyc na dobre. Jak ktos mial watpliwosci dlaczego wymieniam jeszcze swiecace zarowki, to niech sobie pomysli jakby mu przyszlo wymieniac zaroweczki gdzies w trasie przy parunastu stopniach mrozu i w nocy, albo w gestym opadzie. Serdecznie dziekuje za takie atrakcje, a na przyszlosc sprobuje jednak oswoic sie z zarowkami longlife, jak wzmiankowany wyzej Osram Ultralife albo Philips Ecovision (oba typy leza w szufladzie i czekaja na swoja kolej).

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #703098 Wysłany: 30 Lis 2013, 16:09; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Dziś jade w dłuższą trasę i przypomniał mi się jeden mankament: czy wszyscy w Punto II mają takie beznadziejnie płytkie gniazda zapalniczek? Do tego mojego wszystko wchodzi dość luźno i na dziurach stopniowo ładowarki się wysuwają aż wypadają i trzeba napchać papieru:/

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703174 Wysłany: 01 Gru 2013, 00:34; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
szamot666 napisał(a):
czy wszyscy w Punto II mają takie beznadziejnie płytkie gniazda zapalniczek?

W moim kropku jest normalne fabryczne i nie mam takiego problemu (myślę, że wszystko zależy od kształtu wtyku który wkładamy do gniazda zapalniczki).

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703428 Wysłany: 02 Gru 2013, 18:50; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Jakub
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 24 Wrz 2013,
Posty: 49
Pomógł: 1
Mnie denerwuje chrobotanie gdzieś pod kierownicą :) jeszcze nie udało się zlokalizować przyczyny :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703479 Wysłany: 03 Gru 2013, 00:12; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Może masz niedokłądnie złożone plastikowe obudowy kolumny kierownicy?

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703517 Wysłany: 03 Gru 2013, 16:43; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Jakub
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 24 Wrz 2013,
Posty: 49
Pomógł: 1
szamot666 napisał(a):
Może masz niedokłądnie złożone plastikowe obudowy kolumny kierownicy?


Sprawdzałem wszystkie łączenia plastików :) ale dzięki za sugestie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703614 Wysłany: 03 Gru 2013, 23:37; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
szamot666 napisał(a):
Dziś jade w dłuższą trasę i przypomniał mi się jeden mankament: czy wszyscy w Punto II mają takie beznadziejnie płytkie gniazda zapalniczek? Do tego mojego wszystko wchodzi dość luźno i na dziurach stopniowo ładowarki się wysuwają aż wypadają i trzeba napchać papieru:/

Mam fabryczne i też tą samą przypadałość, a coraz w więcej zasilanych urządzeń z zapalniczki na pokładzie się zbiera.
Nie wiem czy już ktoś wspominał wcześniej, ale ja bym dołożył problem z rozrusznikiem.
Co roku regenerowany...

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703617 Wysłany: 03 Gru 2013, 23:47; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Krzycho90, dokładnie:)

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #720986 Wysłany: 12 Mar 2014, 23:35; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Urbi
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 23 Sty 2013,
Posty: 6
Witam wszystkich piszę tu pierwszy raz. Czy można zapytać się o kilka rzeczy? Może mi pomożecie, może i ja komuś pomogę.
Mam sportinga Mk2 z 2002 roku i jeżeli mowa o niedociągnięciach i problemach punto u mnie pojawił się jeden z opisywanych - świerszczenie, trzeszczenie wydające się jakby za zegarów, zegary wykręciłem powklejałem filcowe podkładki i nic się nie zmieniło. zastanawiam się cz to nie czasem w okolic radia ale nie mogę zlokalizować.
Może trochę się rozpiszę ale to moja historia:
•trzeszczenie na dziurach po prawej stronie niby drzwi ale też z tyłu, rozebrana tapicerka, boczki jazda po dziurach i szukanie - rozwiązanie trzeszczący zamek, po kilku próbach regulacji (bez skutku) owinięcie taśmą izolacyjną mocowania zamka - działa ale trzeba co jakiś czas nawijać od nowa
• trzeszczące tylne szyby - wymontowanie, oczyszczenie z piasku i brudu plus silikon w sprayu - jest ok,
• trzeszcząca klapa bagażnika - zespawanie haczyka na stałe owinięcie izolacją, filcowe podkładki pod gumy,
• mały wlew płynu spryskiwaczy - najpierw woziłem butelkę po napoju izotonicznym taką z zamykanym korkiem jak w bidonie, ale trzeba było przelewać i robić to na 2 i pół raza, później były płyny z dodatkową plastikową zwężka ale też rozlewałem, teraz lejek marketu taki najmniejszy,
• wlewanie paliwa - wkładasz, lekko wyjmujesz i przekręcasz o 45 stopni zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara,
• trzeszczący schowek - filcowe podkładki
• rozładowujący się akumulator - nowy akumulator, prawidłowe podłączenie nieoryginalnego radia, wymiana alternatora (ciągnął prąd), wymiana łożysk w rozruszniku - miał ciężko i robił zwarcie,
• trzeszczący wentylator dmuchawy - za pierwszym razem liście za drugim mysz... - wykręcić i odkurzyć odkurzaczem,
• trzeszczenie tylnych siedzeń - izolacja przy zamkach
• diody w postojówki - kontrolka żarówki - podobno do tego auta nie ma diód, nawet te z can bus wywołują kontrolkę

Jeżdżę kilkoma autami różnych marek i narodowości i w porównaniu do nich widzę takie wady:
- słabe światło wsteczne (w mk11 dawało radę tu jest bardzo słabo)
- brak plastikowych nadkoli tył i osłony dołu silnika,
- źle skonstruowany wlew paliwa,
- trudna wymiana żarówki w prawej przedniej lampie i tylnej lewej gdy jest sub,
- radio za wysoko - są plusy i minusy tego rozwiązania
- sterowanie szybami jest jednak wygodniejsze w drzwiach,
- słaba wentylacja i mało wydajna klima


Góra
 Profil  
 
 
 Post #720989 Wysłany: 12 Mar 2014, 23:46; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Urbito napisał(a):
- brak plastikowych nadkoli tył i osłony dołu silnika,

W niektórych modelach fabrycznie były nadkola. Osłona spodu silnika do dokupienia.

Urbito napisał(a):
- źle skonstruowany wlew paliwa,

Rozwiń proszę myśl.

Urbito napisał(a):
- trudna wymiana żarówki w prawej przedniej lampie

A nie czasem lewej przedniej?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #720990 Wysłany: 12 Mar 2014, 23:49; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Cytuj:
sterowanie szybami jest jednak wygodniejsze w drzwiach,


rozmieszczenie przyiciskow do otwierania szyb w Punto jest bardzo dobre,
przyciski sa duze, dobrze widoczne i latwe do uzycia zarowno dla kierowcy jak i pasazera


Góra
 Profil  
 
 
 Post #721040 Wysłany: 13 Mar 2014, 16:12; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Urbito, czy mówiąc o rozładowywującym się akumulatorze masz na myśli odczuwalnie ciężkie odpalanie po nocy przy niskich temperaturach czy faktycznie mierzysz napięcie i maleje ono np. po nocy? Znanym problemem jest wadliwy rozrusznik który kręci tak jakbyś miał słaby akumulator.

Co do wlewu paliwa to pewnie chodzi o to że nie można wkładać pistoletu do tankowania do końca bo odbija ale to już znany problem który znają nawet ludzie z obsługi stacji.

Słaba wentylacja to może być zatkany filtr kabinowy- wyjmij go i zobacz czy pomogło. Klima faktycznie działa słabo na niskich obrotach, ale na wyższych daje bardzo mocno. Może masz mało czynnika? Wtedy jak ją włączysz słychać takie jakby świszczenie

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #721095 Wysłany: 13 Mar 2014, 22:51; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Urbi
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 23 Sty 2013,
Posty: 6
Jeżeli chodzi o żarówkę to możre źle się wyraziłem :D - prawa jak stoisz i grzebiesz pod maską. Druga sprawa - uważam że nawiew jest słaby bo np. w mk 1 miałem mocniejszy, sprawę filtra przerabiałem (jak się go całkiem wyciągnie to dmucha tak jak powinno, ale po założeniu nówki znowu się osłabiło).

Teraz opowiem o akumulatorze (chyba mam do niego pecha).
W mk1 gdy przychodziła zima albo samochód stał nie ruszany 3 dni miał problemy z odpalaniem, dowiedziałem się, że mam model radia, który bardzo kradnie prąd, nie zdążyłem tego naprawić bo punciaka sprzedałem kilka dni później bez radia. Po kilku tygodniach dzwonili do mnie nowi właściciele i pytali czy miałem radio bo oni jakieś założyli i im akumulator pada).
W mk2 od razu pojechałem do elektryka, radio mi zrobił tak że bez stacyjki nie ma prądu. Trochę to drażniące bo nie do końca zrobił tak jak chciałem, teraz muszę mieć przekręconą stacyjkę inaczej radia nie posłucham.
Tak czy siak po powrocie z wakacji (7 dni) auta nie odpaliłem, próbowałem na kable to tylko wskazówki wariowały ale po dłuższym ładowaniu zagadał, podładowałem prostownikiem i jeździłem co dziennie i problemu nie było. Po nocy z mrozem auta nie odpaliłem, pojechałem kupiłem nowy, pojeździłem do kolejnej zimy i powtórka z rozrywki. Rozrusznik miał ciężko i odpalał dopiero za trzecim razem (na nowym aku). Nie czekałem długo od razu go wstawiłem do mechanika - najpierw stawialiśmy na rozrusznik ale ostatecznie tylko wymieniliśmy łozyska, auto zostało u niego na jeszcze jeden dzień, pogrzebał i doszedł, że to wina alternatora, który ,,kradł" prąd. Dla mnie to było dziwne myślałem do tej pory, że jedynie może nie doładowywać, a nie kraść. Sam w mroźne wieczory jeździłem do domu okrężną drogą (dodatkowe 10 km) żeby go podładować a w tym czasie go jeszcze rozładowywałem.
Wymieniliśmy alternator i dołożyliśmy jego dodatkowy patent czyli dodatkowa druga masa jedna do silnika druga do budy. Jak na razie pali na dotyk.
Problem polega na tym, że po naprawach auto jest coraz gorsze i coraz słabsze, teraz mam problem ze sprzęgłem które ma z 2 miesiące i może z 1tys km i od początku się jakby lepi, lekko zostaje w podłodze i szarpie przy każdej zmianie biegu, na 1 bardzo odczuwalnie. Był już dodatkowo odpowietrzany ale to nic nie dało. Druga sprawa na max skręconych kołach w pewnym momencie czuć takie zjawisko jakbym najechał na jakiś kamień czy podwyższenie. Przegląd był tydzień temu i wszystko mam sztywne, żadnych luzów. Czekam na ciepłe dni żeby to rozebrać i pogrzebać, mam tylko nadzieję że do tego czasu mnie szlak nie trafi :)

[ Dodano: 13 Mar 2014 21: ]

do kolegi wyżej - źle skonstruowany wlew - chodziło mi o to, że skoro nie można zatankować normalnie bo ciągle odbija tylko trzeba użyć wiadomo jakich sposobów ;) to znaczy że nie jest tak jak powinno, a tych słów użyłem dlatego, że utkwiły mi w głowie gdy kiedyś w jakiejś prasie albo stronie czytałem jakiś poradnik kupującego i właśnie o naszym punto redaktorek napisał ,,źle skonstruowany wlew paliwa oraz ryzykowne wspomaganie" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #721362 Wysłany: 15 Mar 2014, 22:59; 
 Temat postu: Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
U mnie na problemy z odpalaniem nie pomogła ani wymiana akumulatora, ani czysczenie przewodów, ani regeneracja rozrusznika a ładowanie miałem dobre i upływ prądu w normie. Problem ustąpił po wymianie rozrusznika na rozrusznik z Grande Punto.

Wystarczył postój przez jedną noc przy temperaturze 2 stopni na plusie i było tak:
http://www.youtube.com/watch?v=J8ksrkmRd9w
I nie pomagało podłączenie drugiego akumulatora a obaj był taki jakby to on siadał.

Po wymianie na rozrusznik z GP jest tak:
http://www.youtube.com/watch?v=Rn-xCcz-Jks

Auto bez problemu odpala po kilkudniowym postoju na -15 stopniach na starym akumulatorze.
Może też masz rozrusznik do niczego?

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 466 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO