|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 06:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
zaroowa |
#18166 Wysłany:
10 Kwi 2007, 16:59; Temat postu: Wymiana silnika 1.2 na większy |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 5
|
Witam wszystkich serdecznie. Chcialbym sie dowiedziec czy daloby rade zamienic moj silniczek 1.2 z punta dwojki na np: 1.8 czy 1.9 z fiata marei. Chcialbym wymienic silnik gdyz ten jest malo dynamiczny. Jesli nie swap to doradzcie mi cos innego. Z gory dziekuje.
[ Dodano: 10 Kwi 2007 18:22 ] No co nikt mi nie odpowie...???
|
|
Góra |
|
 |
|
|
No Name |
#18209 Wysłany:
10 Kwi 2007, 19:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
Mam 1.9 JTD i dość nieżle idzie i mało pali(nie narzekam) 
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
zaroowa |
#18214 Wysłany:
10 Kwi 2007, 19:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 5
|
Hmmm... ale jtd podobno strasznie sie psuja;/
|
|
Góra |
|
 |
meti |
#18225 Wysłany:
10 Kwi 2007, 20:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
Witam  Ja tez sie zastanawiałem czy nie wpier****ć 1.8 130 PS z PII HGT, ale trzeba by było usztywnić zawieszenie, dać sportowy wydech, zapłon też inny, wiec narazie dałem sobie spokój, poza tym ten silniczek mojemu tacie odpowiada
zaroowa napisał(a): Chcialbym wymienic silnik gdyz ten jest malo dynamiczny
Polecam silniczek 1.8 z wersji HGT 130 koników, zachipować go, dać sportowy wydech, chociażby z ULTERA (nie wspominając o Silverze, czy Remusie), podłubać przy głowicy i masz 150 PS oraz 7s do paczki  A jak chcesz mieć rakiete to do tego jeszcze turbinka, albo NOS ( ale prawdziwą amerykańską wersję NOS, a nie żadne NX itp.... )  Jakbyś wsadził w/w silniczek 1.8, to trzeba usztywnić zawieszenie i najlepiej dać masywniejsze felgi 15 calowe  Nie sprecyzowałeś kolego ja masz silniczek 1.2 8v, czy 1.2 16v  Pozdrawiam
_________________ Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak
Zielony metalic
Pozdrówko
|
|
Góra |
|
 |
zaroowa |
#18235 Wysłany:
10 Kwi 2007, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 5
|
Co do zawieszenia to z tyłu mam amortyzatorki włoskie, gazowe:P Na przodzie wymienione ale juz niestety normalne. Układ wydechowy wymieniony (nie sportowy). I teraz jest pytanie. Czy napewno silnik 1.8 czy tez 1.9 bedzie pasowac do tego punciaka, a ma on 60 kM i 8 V.
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#18258 Wysłany:
10 Kwi 2007, 23:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
To że JTD się psują u mnie się nie sprawdza ,a żeby się samemu przekonać trzeba najpierw sprawdzić 
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
meti |
#18263 Wysłany:
10 Kwi 2007, 23:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
Będzie pasować 1.2 16V (80 KM) i 1.8 16V (130 KM od wersji HGT)  1.9 JTD oraz 1.9 D nie wiem, czy by pasował z uwagi na to że masz benzyniaka, a to są diesle i nie jestem pewien, czy bezpośrednia zmiana z benzyniaka na diesla jest możliwa bez przeróbek wydechu, itp.  Osobiście radziłbym najlepiej silniczek od Punta II HGT 1.8 16V  Ale ze zmianą silnika idzie również zmiana deski rozdzielczej z licznikiem wyskalowanym do 240km/h i obrotomierzem do 8000 rpm, zmiana body kompa pokładowego, zmiana felg na 15 calowe - takie jak w wersji HGT i co za tym idzie - zmiana resorów  To są rzeczy najpotrzebniejsze, nie mówiąc o chipie na kompa, NOS'ie, turbo, dłubanej głowycy, czy wydechu sportowym
Co do felg, to możesz jezdzić na 13 calowych - jak masz wersję S/Actual czy 14 calowych jak masz wersję SX/ELX/HLX/Active/Dynamic ale jazda na takich felgach, przy takiej mocy silnika bedzie mniej komfortowa i niebezpieczna z uwagi na to, że 15 calowe są bardziej masywne i opony ida tam szersze przez co samochód lepiej będzie sie zachowywał na dołkach, wertepach, czy na zakrętach nie wspominając o jezdzie na śniegu
Ten temat przypomina mi podobny - "Od czego zacząć tuning - prośba o radę" tam są opisane pewne rzeczy, które można zrobić w 1.2 8V i tu nasuwa sie wniosek: po co ładować kase w tuning lub nowy silnik co bedzie kosztowało 3000 do nawet 5000 PLN  jak można sobie kupuć od razu BMW E36 320i 150 koni i mieć problem z głowy  Silnik 1.2 8 V nie został stworzony do dynamiki, tylko do tego by mało palił i się jakoś zwijał (przy tej masie samochodu i mocy silnika 14,3 s do setki, 160 max. prędkości i spalanie 4.8 - 7.3 jest zadowalające)  Moim zdaniem bezsensowne jest pakowanie kasy w większy silnik, jak można sobie kupić samochód z większym silnikiem, albo Punto HGT i mieć w tej cenie lepsze wyposażenie i sportowy styl 
_________________ Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak
Zielony metalic
Pozdrówko
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#18265 Wysłany:
10 Kwi 2007, 23:38; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Jeśli chodzi o HGT, to skrzynia biegów chyba jeszcze 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
meti |
#18270 Wysłany:
10 Kwi 2007, 23:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
|
Góra |
|
 |
Emer |
#18285 Wysłany:
11 Kwi 2007, 09:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 57
|
a czy to w ogóle ma sens? nie prościej, a może i taniej jest sprzedać tego, którego się ma i kupić sobie HGT czy JTD?
|
|
Góra |
|
 |
zaroowa |
#18289 Wysłany:
11 Kwi 2007, 09:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 5
|
Niestety, mam sentyment do tego auta. Poza tym jezdzilo one na nauce jazdy i wartośc bardzo spadla. Wolalbym go nie sprzedawac, jestem bardziej za wymiana silnika. Jesli ktos wie jakie beda srednia koszty wymiany silnika z calym ukladem czyli (skrzynia biegow, wydech itp)
_________________ Fiat Punto II Bordowe 8V 60 koni. Planowany swap na 1.8 + turbo + chiptuning i tuning optyczny.
|
|
Góra |
|
 |
Wujek V |
#18297 Wysłany:
11 Kwi 2007, 10:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 164
|
Ta, nosy, turba i inne wynalazki, ciekawe tylko że nikt się nie zastanowił czy dół to wytrzyma ;P
Jakoś nie słyszałem nigdy o supermocnym HGT, ciekawe czemu?
No i w tym rozpędzie wypadałoby jeszcze pomyśleć o zmianie hamulców, bo jakoś nie widzę awaryjnego heblowania z ponad 200km/h na tych małych tarczkach i bębnach z tyłu. Ale "masywne felgi" to podstawa hehe. Ciekawa teoria, że im felga masywniejsza tym lepsza
Jak dla mnie jedynym SENSOWNYM wyjściem z tematu 1.2 8v jest dłubnięcie tego silnika właśnie, jeździ przecież masa CC/SC po przeszczepach i dłubaninie i w wolnossących wersjach pod 100ps podchodzą.. A to już powinno spokojnie wystarczyć w aucie tej masy.. A jeśli nie - zmienić auto, ja już w swoim życiu przerabiałem swapa i drugi raz się za to w życiu nie wezmę.. A przeskakiwałem tylko o jedną wersję mocową do góry!
A Wy tu do budy z najsłabszym napędem chcecie ładować najmocniejszy silnik, przy czym zresztą najważniejsze są chipy, turbo i podtlenek.. Ciekawe czy auto przeżyje pierwszy strzał
Nie to, żebym się czepiał czy chciał deptać czyjeś marzenia, ale sugerowałbym najpierw nieco ochłonąć, przemyśleć, a potem snuć realne plany.. No offence 
_________________ Alfa 156SW 1,9JTD 16v 2003 Distinctive+Sportpack II Alfa 159SW 1,9JTDm 2008 Distinctive
|
|
Góra |
|
 |
meti |
#18334 Wysłany:
11 Kwi 2007, 13:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
Jak już wcześniej napisałem, to najlepiej zmienić autko  Jak już wstawiać coś, to 1.8 130 PS i pozmienieć jeszcze to co napisałem wyżej  A jeżeli chodzi o dobre, szybki neimieckie auta w rozsądnej cenie to polecam:
1. BMW E36 320i - 150 KM, 0-100 km/h w 8.9s, V max. ok 230 km/h  To by było najlepsze
2. BMW E36 318i - 115 KM, 0-100 km/h w 11.3s, V max. ok. 200 km/h  Gorzej przyspiesza, lecz oszczedniejsze na trasie 7l / 100, po mieście 10-11l / 100  Gazu na trasie 10l / 100, po mieście ok 12-14 l / 100
3. VW Golf III GT z silnikeim 1.8 130 PS - ładnie sie zbiera  Śwrednio pali ok 10 l / 100
4. Opel Calibra/Vectra I z silniczkiem 2.0i 16V 150 PS ładnie sie zbierają, nie mylić z padaczką 2.0i 8V 115 koni przy której ani Calibra, ani Vectra I nie idzie  Średnie spalanie 2.0 16V 150 PS to 8l przy 90 km/h do 14 l na mieście
5. Opel Vectra II z silniczkiem 2.0 - ładne, zgrabne i szybgie, można lekko podrasować
6. Audi A4 z silniczkiem 1.8T,albo 2.0 - ładniutki i szybciutki sprzęcik
7. VW Passat B5 1.8T albo 2.0
8. Punciak II HGT 130 PS
A jeżeli chodzi o diesle to:
1. BMW 325tds - 143 KM, ok. 11s do paczki, pójdzie z 220 km/h max.  Pali na trasie ok 4.5 l, średnio z 6 l na mieście nie powino przekraczać 8 litrów
2. Opel Vectra II 2.0 DTi 101 KM już sie jakoś zbiera
3. Opel Astra II 1.7 CDTi 80/100 KM, 1.9 CDTi ładnie sie zbierają
4. Audi A4 1.9 TDi 110 koni jakże popularne
5. VW Passat B5 TDi 110 KM godny uwagi samochodzik, fajna limuzynka
6. Punciak II 1.9 JTD 80 KM
7. Punciak II po face liftingu 1.3 MultiJet 70 KM, ale to już szybkie to nie jest, tylko oszczedne bardzo, bo pali na trasie ok. 3.7, a na mieście z 6 l
Moich typów jest oczywiście więcej, ale jak już zmienieć to na pożądną niemiecką marke  Pozdrawiam
_________________ Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak
Zielony metalic
Pozdrówko
|
|
Góra |
|
 |
Wujek V |
#18343 Wysłany:
11 Kwi 2007, 14:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 164
|
meti napisał(a): 1. BMW E36 320i - 150 KM, 0-100 km/h w 8.9s, V max. ok 230 km/h Smile To by było najlepsze Cool 2. BMW E36 318i - 115 KM, 0-100 km/h w 11.3s, V max. ok. 200 km/h Smile Gorzej przyspiesza, lecz oszczedniejsze na trasie 7l / 100, po mieście 10-11l / 100 Smile Gazu na trasie 10l / 100, po mieście ok 12-14 l / 100 Smile 3. VW Golf III GT z silnikeim 1.8 130 PS - ładnie sie zbiera Smile Śwrednio pali ok 10 l / 100 Smile 4. Opel Calibra/Vectra I z silniczkiem 2.0i 16V 150 PS ładnie sie zbierają, nie mylić z padaczką 2.0i 8V 115 koni przy której ani Calibra, ani Vectra I nie idzie Smile Średnie spalanie 2.0 16V 150 PS to 8l przy 90 km/h do 14 l na mieście Smile 5. Opel Vectra II z silniczkiem 2.0 - ładne, zgrabne i szybgie, można lekko podrasować Smile 6. Audi A4 z silniczkiem 1.8T,albo 2.0 - ładniutki i szybciutki sprzęcik Smile 7. VW Passat B5 1.8T albo 2.0 Smile 8. Punciak II HGT 130 PS Smile A jeżeli chodzi o diesle to: 1. BMW 325tds - 143 KM, ok. 11s do paczki, pójdzie z 220 km/h max. Smile Pali na trasie ok 4.5 l, średnio z 6 l na mieście nie powino przekraczać 8 litrów Mr. Green 2. Opel Vectra II 2.0 DTi 101 KM już sie jakoś zbiera Smile 3. Opel Astra II 1.7 CDTi 80/100 KM, 1.9 CDTi ładnie sie zbierają Smile 4. Audi A4 1.9 TDi 110 koni jakże popularne Laughing 5. VW Passat B5 TDi 110 KM godny uwagi samochodzik, fajna limuzynka
Tak spytam, testowałeś te wszystkie wspomniane auta czy pokopiowałeś z internetu przypadkowe dane? Zresztą powypisywałeś auta różnych klas i półek cenowych, bo gdzie porównywać Golfa czy Cali, które kupisz na kilka tysięcy do A4 czy Passata TDi kosztujących kilkakrotnie więcej?
No i się poczepiam trochę na dokładkę, bo jak coś piszesz, to pisz przynajmniej rzetelnie
Ad.1 i 2: 320i to w e36 minimum, bejca bez 6 garów to nie bejca
Ad.3 Gofer III GT 1.8 130ps? A to jakaś ciekawostka, bo GT ma 90ps (i jeździ trochę lepiej niż GP 1.4), z kolei wersje GTi to już 2.0 115 lub 150ps, obie odpychające się całkiem ładnie.
Ad.4 Kolega raczy bzdury pisać - mam akurat ww silnik (c20xe) i tak:
- w jeździe miejskiej przyjemniej się jeździ akurat tą "padaczką" 115ps z racji nieco "dieslowskiej" charakterystyki momentu - ciągnie od dołu ładnie i szybko przestaje.. 16v to typowo wysokoobrotowy silnik i do 3,5-4 tys. udaje, że go nie ma
- spalanie c20xe - no to już w ogóle kolega dał do pieca  8l na trasie to i owszem, ale przy prędkościach rzędu 140-160km/h, a nie 90.. 14 w mieście? Chyba jeżdżąc na każdym biegu do odcięcia, bo mi jakoś powyżej 11 przy dynamicznym przemieszczaniu się nigdy nie spali..
Ad.5 Aha, czyli Cali/Vectra A z 2.0 8v to padlina, ale VB z 2.0 16v to już nie? Otóż uwaga, uwaga: ze względu na skrzynię z dłuższymi przełożeniami i większą masę, jest to samochód wolniejszy od wspomnianych "padlin".
Podrasować oczywiście, że można. Tylko jakimi kosztami? Gratów do tego za bardzo nie ma i jakoś nikt tego silnika nie dłubie.
Ad.6 i 7: nie rozumiem, 2.0 8v w A4 i Pasku są fajne i szybkie?
A co do diesli.. Z tych, które wymieniłeś nie zgodzę się tylko z Vectrą, ani to szybkie, ani ekonomiczne, ani niezawodne.. Pogadaj z jakimkolwiek właścicielem.. Jedyne dobre klekoty u Opla to te od.. Fiata 
_________________ Alfa 156SW 1,9JTD 16v 2003 Distinctive+Sportpack II Alfa 159SW 1,9JTDm 2008 Distinctive
|
|
Góra |
|
 |
zaroowa |
#18380 Wysłany:
11 Kwi 2007, 17:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 5
|
A ja przystane przy swoim .... wole ni sprzedawac auta
_________________ Fiat Punto II Bordowe 8V 60 koni. Planowany swap na 1.8 + turbo + chiptuning i tuning optyczny.
|
|
Góra |
|
 |
Rome |
#18388 Wysłany:
11 Kwi 2007, 17:54; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 156
|
zaroowa
swap to dość kosztowa impreza w szczególności jeżeli chciałbyś wsadzić 1,8 czy 1,9JTD
silniki są cięższe niż 1,2 i w HGT czy JTD są inne zawieszenia
może lepszą opcją będzie włożenie do tego silnika turbo
mam kolegę, który uturbił silnik 1,2 8V
przy doładowaniu 0,6Bar ma dobrze ponad 100KM
autko staje się dynamiczne ale niestety koniecznością jest wymiana hamulcy
więcej szczegółów poda Ci Felix
_________________ Bravo Sport 2.0 16v
|
|
Góra |
|
 |
meti |
#18553 Wysłany:
11 Kwi 2007, 23:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
Te samochody to tylko przykłądowe popularne furki  Co to spalania to podałem minimalne na trasie i maxymalne po mieście małolatowską jazdą - wszystko z życia wzięte  Auta faktycznie są z róznych klas i półek cenowych......a co do Golfa Gt 1.8 130 PS to nie wiem czy koledzy słyszeli o czymś takim jak tuning fabryczny w ostatnich latach produkcji Golfa III  No wiecie mi sie podoba BMW M3, szybkie i niezawodne, sportowe i jednocześnie stylowe i marka ........ Merol sie chowa  nawet politycy nie zbłaznią sie jezdzić Merolami, bo Merol to g***o w porównaniu do bejcy  Pozdro
[ Dodano: 11 Kwi 2007 22:55 ]
Wujek V napisał(a): Tak spytam, testowałeś te wszystkie wspomniane auta czy pokopiowałeś z internetu przypadkowe dane? Zresztą powypisywałeś auta różnych klas i półek cenowych, bo gdzie porównywać Golfa czy Cali, które kupisz na kilka tysięcy do A4 czy Passata TDi kosztujących kilkakrotnie więcej?
No i się poczepiam trochę na dokładkę, bo jak coś piszesz, to pisz przynajmniej rzetelnie Rolling Eyes
Ad.1 i 2: 320i to w e36 minimum, bejca bez 6 garów to nie bejca Wink
Ad.3 Gofer III GT 1.8 130ps? A to jakaś ciekawostka, bo GT ma 90ps (i jeździ trochę lepiej niż GP 1.4), z kolei wersje GTi to już 2.0 115 lub 150ps, obie odpychające się całkiem ładnie.
Ad.4 Kolega raczy bzdury pisać - mam akurat ww silnik (c20xe) i tak: - w jeździe miejskiej przyjemniej się jeździ akurat tą "padaczką" 115ps z racji nieco "dieslowskiej" charakterystyki momentu - ciągnie od dołu ładnie i szybko przestaje.. 16v to typowo wysokoobrotowy silnik i do 3,5-4 tys. udaje, że go nie ma Razz - spalanie c20xe - no to już w ogóle kolega dał do pieca Smile 8l na trasie to i owszem, ale przy prędkościach rzędu 140-160km/h, a nie 90.. 14 w mieście? Chyba jeżdżąc na każdym biegu do odcięcia, bo mi jakoś powyżej 11 przy dynamicznym przemieszczaniu się nigdy nie spali..
Ad.5 Aha, czyli Cali/Vectra A z 2.0 8v to padlina, ale VB z 2.0 16v to już nie? Otóż uwaga, uwaga: ze względu na skrzynię z dłuższymi przełożeniami i większą masę, jest to samochód wolniejszy od wspomnianych "padlin". Podrasować oczywiście, że można. Tylko jakimi kosztami? Gratów do tego za bardzo nie ma i jakoś nikt tego silnika nie dłubie.
Ad.6 i 7: nie rozumiem, 2.0 8v w A4 i Pasku są fajne i szybkie?
A co do diesli.. Z tych, które wymieniłeś nie zgodzę się tylko z Vectrą, ani to szybkie, ani ekonomiczne, ani niezawodne.. Pogadaj z jakimkolwiek właścicielem.. Jedyne dobre klekoty u Opla to te od.. Fiata Smile
I jeszcze jedna uwaga, ja wiem co ile pali i ile idzie i koega nie wymyślił nic szczególnego że silnik 16V to silnik wysokobrotowy, bo takie też testowałem np. Fiat Albea 1.2 16V 80 PS  Kolega też nic szczególnego nie wymyślił że beemka na 6 garach to standard, ale są też 316i 100 KM i 318i 115 KM, które są oszczedniejsze i ludzie o mniejszym zapale do szaleństw cenią je ze względu na trwałość  A co kolega powie na E36 325i 191 PS, 330i albo M3 - to są gabloty  A co do diesli to owszem napisałem że sie zwijają, ale nie w porównaiu do beznyny, a w porównaniu do innych diesli np. do 1.9 D 60 koni, czy wyżej wpspomnianego PII 1.2 8V 60 PS. Przedstawiłem diesle oddzielnie jako samochodziki W MIARĘ dynamiczne i OSZCZĘDNE, miałem na myśli przedstawienie samochodów róznych klas i cen, jakbym miał wskazać naprawdę dynamicznego diesla to bym wskazał VW Passata B5 2.5 TDi który ma 170 koni, ale zeżre też troszke  Wiadomo że Opel i Ford to nie samochody a gówna, gówniane silniki i blachy, np. Focusy z 2001r rdzewieją już i to normalka u Forda  Audi, VW, Mercedes i BMW - tylko te sie liczą jeżeli chodzi o niemców  Przedstawiłem jedynie przykładowe samochody godne uwagi i niech kolega to uszanuje  A co do spalania to ja wiem ile co pali, Punciak II 1.2 8V przy szaleńczej jezdzie spali po mieście grubo przeszło 7l, a kolega pisze o 11l przy silniku 2.0, zgodze sie z tym, ale 11l przy jedzie kapeluszowej może  Pożądnie dać po garach i spali w/w 14 litrów - to jest warotść max. po mieście i o taką mi chodziło  Punciak HGT 1.8 16V na nowoczesnym wtrysku wielopunktowym przy stosunkowo małej masie własnej nie schodzi po mieście poniżej 9l:D Ja np. Punciakiem 1.2 8V po mieście spale 5.5 i ni deka więcej, ale przy spokojnej jezdzie, a jak dopier**** po garach to 7l mało  Co do danych technicznych to sa podane nie z internetu a z życia, kolega wie że przysieszenie fabryczne jest mierzone z 2 osobami + 20 kg w bagażniku, a jak kolega jedzie sam, to jest + 0.5s lepszy czas np. w Puncie II 1.2 8V  Dobra jeszcze podyskutujemy, myśle że wyjaśniłem wszystko.... podałem samochody szybsze od PII 1.2 8V - tyle  Pozdrówko dla wszystkich 
_________________ Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak
Zielony metalic
Pozdrówko
|
|
Góra |
|
 |
Wujek V |
#18582 Wysłany:
12 Kwi 2007, 08:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Sty 2007, Posty: 164
|
meti napisał(a): A co do spalania to ja wiem ile co pali, Punciak II 1.2 8V przy szaleńczej jezdzie spali po mieście grubo przeszło 7l, a kolega pisze o 11l przy silniku 2.0, zgodze sie z tym, ale 11l przy jedzie kapeluszowej może
Ok, wiesz lepiej ode mnie jak ja jeżdżę i ile pali mój samochód, którym przez ostatnie 5 lat natrzaskałem 150tys km.. Niech będzie, EOT z mojej strony.
_________________ Alfa 156SW 1,9JTD 16v 2003 Distinctive+Sportpack II Alfa 159SW 1,9JTDm 2008 Distinctive
|
|
Góra |
|
 |
meti |
#18627 Wysłany:
12 Kwi 2007, 13:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
|
Góra |
|
 |
dymny |
#18693 Wysłany:
12 Kwi 2007, 16:17; Temat postu: Re: Wymiana silnika 1.2 na większy |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: RPZ Rejestracja: 12 Kwi 2007, Posty: 59
|
zaroowa napisał(a): Witam wszystkich serdecznie. Chcialbym sie dowiedziec czy daloby rade zamienic moj silniczek 1.2 z punta dwojki na np: 1.8 czy 1.9 z fiata marei. Chcialbym wymienic silnik gdyz ten jest malo dynamiczny. Jesli nie swap to doradzcie mi cos innego. Z gory dziekuje.
[ Dodano: 10 Kwi 2007 18:22 ] No co nikt mi nie odpowie...???
najlatwiej zapodac jakas turbine, intercooler ( moze tez maly chip) i masz spokojnie kolo 100KM- koszt jakies 3000- 5000PLN i to najprostszy sposob a wkladanie silnik 1.8 do 1.2 v8 uwazam ze jest calkowicie bez sensu.
_________________ PII 1.2 8v+ LPG
2001r. 105kkm
Prawie jak SX
|
|
Góra |
|
 |
rallypl |
#53680 Wysłany:
13 Paź 2007, 09:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Dzierżoniów Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 125
|
_________________ RALLYMANIAK !!!
Punto 2000r, Iveco EuroTech 2000r.
|
|
Góra |
|
 |
szymlorek |
#54269 Wysłany:
15 Paź 2007, 00:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 128
|
Imho bez obrazy ale myśle że temat bez sensu-
Nie mniej jednak jeżeli autor tematu może proszę mnie poprawić bo nie wiem czy dobrze łącze kropki
Auto jest ojca a nie twoją własnością i z tego co napisałeś jemu w zupełności wystarcza obecny silnik? Auto jeździło na nauce jazdy a mimo to uważasz że lepiej w niego inwestować niż go wymienić? Chcesz zamienić mały benzynowy silnik na ciężkiego klockowatego diesla- jeżeli tak to dodam tylko że oprócz silnika potrzebujesz wiązki, kompa, licznika, pompy paliwa, kompletnego ukladu wydechowego, wymiany przedniego zawiasu. Dodatkowo kupując silnik który stoi na europalecie i czeka na nowego nabywce;) wydaje mi się że każdy rozsądny człowiek dokonuje generalnego przeglądu silnika tj. sprawdzenie turbiny, wymiana rozrządu oleju filtrów etc.
Ktoś ma chwile żeby podliczyć to wszystko?
Bez liczenia ostrożnie stawiam na jakieś > 6k pln
I to wszystko dla 80 konnego diesla?
Piszesz że szkoda go sprzedać bo stracił na warości i jednocześnie snując takie plany pokazujesz że lubisz pakować pieniądze w coś czego nikt później nie doceni, przedewszystkim nie doceni finansowo
Może to zabrzmi okrutnie ale sprzedaj to auto i kup już bazowo docelową wersje i wzmacniaj bo mogę się założyć że po miesiącu w dieslu zacznie brakować Ci mocy, w HGT troche później...
No chyba że chcesz mieć takie auto dla samej radości posiadania.
Przepraszam za radykalne poglady ale czasami tylko takie postawienie sprawy otwiera ludziom oczy. 
|
|
Góra |
|
 |
Mxs |
#54381 Wysłany:
15 Paź 2007, 14:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: z Wrocławia Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 257
|
Zgadzam sie z szymlorek'iem, ja tez myslalem o swap'ie tyle ze o silniku HGT. Ale w koncu doszedlem do wniosku ze szkoda naprawde pieniedzy. Ja mam punto2 1.2 8V i tez brakuje mi mocy no ale co zrobic nie mam pieniedzy na HGT a wydawac 6000pln zeby uzyskac te 20kucy to juz lepiej turbinke + hamulce+skrzynie i bedziesz mial 100 ale to tez ci bedzie malo po pewnym czasie:D wiec zostaw autko w spokoju jezdzij oszczedzaj a jak przyjdzie czas to kup drugie troche bardziej usportowione  nie koniecznie punto  takie sa moje przemyslenia! Sam z punto nie zrezygnuje bo naprawde dobrze mi sluzy i juz troche serca i pieniadzy w nie wlozylem ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif) na wieksze silniki i wieksze moce bedzie jeszcze czas 
_________________ Nothing great ever comes without a sacrifice
|
|
Góra |
|
 |
Mafik |
#54392 Wysłany:
15 Paź 2007, 14:59; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 16 Kwi 2007, Posty: 62
|
Co to za promowanie niemieckich marek toc trzeba walczyc ze sterotypami, wiec promujmy włoskie autka 
_________________ Punto II 1.2 8v 230 000 i rosnie
Pozdrawiam
Marcin
|
|
Góra |
|
 |
szymlorek |
#54411 Wysłany:
15 Paź 2007, 16:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 128
|
Mój mega długi wywód niestety nie został zapisany bo przeglądarka się zawiesiła
"Tak więc w telegraficznym skrócie:
-mafik promowanie niemców jeżeli chodzi o modyfikacje ma sens. Nie ma chyba żadnego tak doskonale znanego tunerom silnika jak właśnie VAG 1.8T dzięki czemu można łatwo i stosunkowo tanio powiększyć stadnine o kilkanaście kucy za śmieszną wręcz kase. Włoskie silniki i ich modyfikacje to niestety stapanie po cienkim lodzie.
- po pierwsze z powodu braku know-how
- po drugie ze względu na customowe części, bo performance gratów chodźby do hgt ze świecą szukać.
Wyjątkiem który potwuierdza regułę wydaje się być fiatowskie 1.2 niezależnie czy 8v czy 16v N/A czy T każda taka modyfikacja jest doskonale znana wielu ludziom chociażby z centomani.
No i dłubanie już seryjnie mocnego silnika ma większy sens niż babranie się w silnikach poniżej 100ps fabrycznych, gdzie przy worku kasy może uda się dojść do 150ps a wtedy i tak 25% seryjnych aut łyknie taką wydumke na prostej, po krętym, z górki i pod górkę 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|