You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 05:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #18166 Wysłany: 10 Kwi 2007, 16:59; 
 Temat postu: Wymiana silnika 1.2 na większy
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 5
Witam wszystkich serdecznie. Chcialbym sie dowiedziec czy daloby rade zamienic moj silniczek 1.2 z punta dwojki na np: 1.8 czy 1.9 z fiata marei. Chcialbym wymienic silnik gdyz ten jest malo dynamiczny. Jesli nie swap to doradzcie mi cos innego. Z gory dziekuje.

[ Dodano: 10 Kwi 2007 18:22 ]
No co nikt mi nie odpowie...???


Góra
 Profil  
 

 
 Post #18209 Wysłany: 10 Kwi 2007, 19:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
Mam 1.9 JTD i dość nieżle idzie i mało pali(nie narzekam) :D

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18214 Wysłany: 10 Kwi 2007, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 5
Hmmm... ale jtd podobno strasznie sie psuja;/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18225 Wysłany: 10 Kwi 2007, 20:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Świdnik
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 144
Witam :) Ja tez sie zastanawiałem czy nie wpier****ć 1.8 130 PS z PII HGT, ale trzeba by było usztywnić zawieszenie, dać sportowy wydech, zapłon też inny, wiec narazie dałem sobie spokój, poza tym ten silniczek mojemu tacie odpowiada ;)

zaroowa napisał(a):
Chcialbym wymienic silnik gdyz ten jest malo dynamiczny

Polecam silniczek 1.8 z wersji HGT 130 koników, zachipować go, dać sportowy wydech, chociażby z ULTERA (nie wspominając o Silverze, czy Remusie), podłubać przy głowicy i masz 150 PS oraz 7s do paczki :) A jak chcesz mieć rakiete to do tego jeszcze turbinka, albo NOS ( ale prawdziwą amerykańską wersję NOS, a nie żadne NX itp.... ) :) Jakbyś wsadził w/w silniczek 1.8, to trzeba usztywnić zawieszenie i najlepiej dać masywniejsze felgi 15 calowe ;) Nie sprecyzowałeś kolego ja masz silniczek 1.2 8v, czy 1.2 16v :lol: Pozdrawiam

_________________
Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak ;)
Zielony metalic :D
Pozdrówko :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18235 Wysłany: 10 Kwi 2007, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 5
Co do zawieszenia to z tyłu mam amortyzatorki włoskie, gazowe:P Na przodzie wymienione ale juz niestety normalne. Układ wydechowy wymieniony (nie sportowy). I teraz jest pytanie. Czy napewno silnik 1.8 czy tez 1.9 bedzie pasowac do tego punciaka, a ma on 60 kM i 8 V.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18258 Wysłany: 10 Kwi 2007, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
To że JTD się psują u mnie się nie sprawdza ,a żeby się samemu przekonać trzeba najpierw sprawdzić :lol:

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18263 Wysłany: 10 Kwi 2007, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Świdnik
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 144
Będzie pasować 1.2 16V (80 KM) i 1.8 16V (130 KM od wersji HGT) :) 1.9 JTD oraz 1.9 D nie wiem, czy by pasował z uwagi na to że masz benzyniaka, a to są diesle i nie jestem pewien, czy bezpośrednia zmiana z benzyniaka na diesla jest możliwa bez przeróbek wydechu, itp. :/ Osobiście radziłbym najlepiej silniczek od Punta II HGT 1.8 16V 8) Ale ze zmianą silnika idzie również zmiana deski rozdzielczej z licznikiem wyskalowanym do 240km/h i obrotomierzem do 8000 rpm, zmiana body kompa pokładowego, zmiana felg na 15 calowe - takie jak w wersji HGT i co za tym idzie - zmiana resorów :lol: To są rzeczy najpotrzebniejsze, nie mówiąc o chipie na kompa, NOS'ie, turbo, dłubanej głowycy, czy wydechu sportowym :oops:
Co do felg, to możesz jezdzić na 13 calowych - jak masz wersję S/Actual czy 14 calowych jak masz wersję SX/ELX/HLX/Active/Dynamic ale jazda na takich felgach, przy takiej mocy silnika bedzie mniej komfortowa i niebezpieczna z uwagi na to, że 15 calowe są bardziej masywne i opony ida tam szersze przez co samochód lepiej będzie sie zachowywał na dołkach, wertepach, czy na zakrętach nie wspominając o jezdzie na śniegu :lol:
Ten temat przypomina mi podobny - "Od czego zacząć tuning - prośba o radę" tam są opisane pewne rzeczy, które można zrobić w 1.2 8V i tu nasuwa sie wniosek: po co ładować kase w tuning lub nowy silnik co bedzie kosztowało 3000 do nawet 5000 PLN :? jak można sobie kupuć od razu BMW E36 320i 150 koni i mieć problem z głowy :lol: Silnik 1.2 8 V nie został stworzony do dynamiki, tylko do tego by mało palił i się jakoś zwijał (przy tej masie samochodu i mocy silnika 14,3 s do setki, 160 max. prędkości i spalanie 4.8 - 7.3 jest zadowalające) :) Moim zdaniem bezsensowne jest pakowanie kasy w większy silnik, jak można sobie kupić samochód z większym silnikiem, albo Punto HGT i mieć w tej cenie lepsze wyposażenie i sportowy styl 8)

_________________
Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak ;)
Zielony metalic :D
Pozdrówko :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18265 Wysłany: 10 Kwi 2007, 23:38; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Jeśli chodzi o HGT, to skrzynia biegów chyba jeszcze :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18270 Wysłany: 10 Kwi 2007, 23:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Świdnik
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 144
O właśnie jeszcze skrzynia dochodzi do tego wszystkiego :lol:

_________________
Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak ;)
Zielony metalic :D
Pozdrówko :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18285 Wysłany: 11 Kwi 2007, 09:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 57
a czy to w ogóle ma sens? nie prościej, a może i taniej jest sprzedać tego, którego się ma i kupić sobie HGT czy JTD?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18289 Wysłany: 11 Kwi 2007, 09:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 5
Niestety, mam sentyment do tego auta. Poza tym jezdzilo one na nauce jazdy i wartośc bardzo spadla. Wolalbym go nie sprzedawac, jestem bardziej za wymiana silnika. Jesli ktos wie jakie beda srednia koszty wymiany silnika z calym ukladem czyli (skrzynia biegow, wydech itp)

_________________
Fiat Punto II Bordowe 8V 60 koni. Planowany swap na 1.8 + turbo + chiptuning i tuning optyczny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18297 Wysłany: 11 Kwi 2007, 10:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 25 Sty 2007,
Posty: 165
Ta, nosy, turba i inne wynalazki, ciekawe tylko że nikt się nie zastanowił czy dół to wytrzyma ;P
Jakoś nie słyszałem nigdy o supermocnym HGT, ciekawe czemu? :roll:

No i w tym rozpędzie wypadałoby jeszcze pomyśleć o zmianie hamulców, bo jakoś nie widzę awaryjnego heblowania z ponad 200km/h na tych małych tarczkach i bębnach z tyłu. Ale "masywne felgi" to podstawa hehe. Ciekawa teoria, że im felga masywniejsza tym lepsza :wink:

Jak dla mnie jedynym SENSOWNYM wyjściem z tematu 1.2 8v jest dłubnięcie tego silnika właśnie, jeździ przecież masa CC/SC po przeszczepach i dłubaninie i w wolnossących wersjach pod 100ps podchodzą.. A to już powinno spokojnie wystarczyć w aucie tej masy.. A jeśli nie - zmienić auto, ja już w swoim życiu przerabiałem swapa i drugi raz się za to w życiu nie wezmę.. A przeskakiwałem tylko o jedną wersję mocową do góry!
A Wy tu do budy z najsłabszym napędem chcecie ładować najmocniejszy silnik, przy czym zresztą najważniejsze są chipy, turbo i podtlenek.. Ciekawe czy auto przeżyje pierwszy strzał ;)

Nie to, żebym się czepiał czy chciał deptać czyjeś marzenia, ale sugerowałbym najpierw nieco ochłonąć, przemyśleć, a potem snuć realne plany.. No offence :)

_________________
Alfa 156SW 1,9JTD 16v 2003 Distinctive+Sportpack II
Alfa 159SW 1,9JTDm 2008 Distinctive


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18334 Wysłany: 11 Kwi 2007, 13:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Świdnik
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 144
Jak już wcześniej napisałem, to najlepiej zmienić autko :D Jak już wstawiać coś, to 1.8 130 PS i pozmienieć jeszcze to co napisałem wyżej 8) A jeżeli chodzi o dobre, szybki neimieckie auta w rozsądnej cenie to polecam:
1. BMW E36 320i - 150 KM, 0-100 km/h w 8.9s, V max. ok 230 km/h :) To by było najlepsze 8)
2. BMW E36 318i - 115 KM, 0-100 km/h w 11.3s, V max. ok. 200 km/h :) Gorzej przyspiesza, lecz oszczedniejsze na trasie 7l / 100, po mieście 10-11l / 100 :) Gazu na trasie 10l / 100, po mieście ok 12-14 l / 100 :)
3. VW Golf III GT z silnikeim 1.8 130 PS - ładnie sie zbiera :) Śwrednio pali ok 10 l / 100 :)
4. Opel Calibra/Vectra I z silniczkiem 2.0i 16V 150 PS ładnie sie zbierają, nie mylić z padaczką 2.0i 8V 115 koni przy której ani Calibra, ani Vectra I nie idzie :) Średnie spalanie 2.0 16V 150 PS to 8l przy 90 km/h do 14 l na mieście :)
5. Opel Vectra II z silniczkiem 2.0 - ładne, zgrabne i szybgie, można lekko podrasować :)
6. Audi A4 z silniczkiem 1.8T,albo 2.0 - ładniutki i szybciutki sprzęcik :)
7. VW Passat B5 1.8T albo 2.0 :)
8. Punciak II HGT 130 PS :)
A jeżeli chodzi o diesle to:
1. BMW 325tds - 143 KM, ok. 11s do paczki, pójdzie z 220 km/h max. :) Pali na trasie ok 4.5 l, średnio z 6 l na mieście nie powino przekraczać 8 litrów :mrgreen:
2. Opel Vectra II 2.0 DTi 101 KM już sie jakoś zbiera :)
3. Opel Astra II 1.7 CDTi 80/100 KM, 1.9 CDTi ładnie sie zbierają :)
4. Audi A4 1.9 TDi 110 koni jakże popularne :lol:
5. VW Passat B5 TDi 110 KM godny uwagi samochodzik, fajna limuzynka :)
6. Punciak II 1.9 JTD 80 KM :lol:
7. Punciak II po face liftingu 1.3 MultiJet 70 KM, ale to już szybkie to nie jest, tylko oszczedne bardzo, bo pali na trasie ok. 3.7, a na mieście z 6 l :roll:

Moich typów jest oczywiście więcej, ale jak już zmienieć to na pożądną niemiecką marke :) Pozdrawiam

_________________
Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak ;)
Zielony metalic :D
Pozdrówko :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18343 Wysłany: 11 Kwi 2007, 14:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 25 Sty 2007,
Posty: 165
meti napisał(a):
1. BMW E36 320i - 150 KM, 0-100 km/h w 8.9s, V max. ok 230 km/h Smile To by było najlepsze Cool
2. BMW E36 318i - 115 KM, 0-100 km/h w 11.3s, V max. ok. 200 km/h Smile Gorzej przyspiesza, lecz oszczedniejsze na trasie 7l / 100, po mieście 10-11l / 100 Smile Gazu na trasie 10l / 100, po mieście ok 12-14 l / 100 Smile
3. VW Golf III GT z silnikeim 1.8 130 PS - ładnie sie zbiera Smile Śwrednio pali ok 10 l / 100 Smile
4. Opel Calibra/Vectra I z silniczkiem 2.0i 16V 150 PS ładnie sie zbierają, nie mylić z padaczką 2.0i 8V 115 koni przy której ani Calibra, ani Vectra I nie idzie Smile Średnie spalanie 2.0 16V 150 PS to 8l przy 90 km/h do 14 l na mieście Smile
5. Opel Vectra II z silniczkiem 2.0 - ładne, zgrabne i szybgie, można lekko podrasować Smile
6. Audi A4 z silniczkiem 1.8T,albo 2.0 - ładniutki i szybciutki sprzęcik Smile
7. VW Passat B5 1.8T albo 2.0 Smile
8. Punciak II HGT 130 PS Smile
A jeżeli chodzi o diesle to:
1. BMW 325tds - 143 KM, ok. 11s do paczki, pójdzie z 220 km/h max. Smile Pali na trasie ok 4.5 l, średnio z 6 l na mieście nie powino przekraczać 8 litrów Mr. Green
2. Opel Vectra II 2.0 DTi 101 KM już sie jakoś zbiera Smile
3. Opel Astra II 1.7 CDTi 80/100 KM, 1.9 CDTi ładnie sie zbierają Smile
4. Audi A4 1.9 TDi 110 koni jakże popularne Laughing
5. VW Passat B5 TDi 110 KM godny uwagi samochodzik, fajna limuzynka


Tak spytam, testowałeś te wszystkie wspomniane auta czy pokopiowałeś z internetu przypadkowe dane? Zresztą powypisywałeś auta różnych klas i półek cenowych, bo gdzie porównywać Golfa czy Cali, które kupisz na kilka tysięcy do A4 czy Passata TDi kosztujących kilkakrotnie więcej?

No i się poczepiam trochę na dokładkę, bo jak coś piszesz, to pisz przynajmniej rzetelnie :roll:

Ad.1 i 2: 320i to w e36 minimum, bejca bez 6 garów to nie bejca ;)

Ad.3 Gofer III GT 1.8 130ps? A to jakaś ciekawostka, bo GT ma 90ps (i jeździ trochę lepiej niż GP 1.4), z kolei wersje GTi to już 2.0 115 lub 150ps, obie odpychające się całkiem ładnie.

Ad.4 Kolega raczy bzdury pisać - mam akurat ww silnik (c20xe) i tak:
- w jeździe miejskiej przyjemniej się jeździ akurat tą "padaczką" 115ps z racji nieco "dieslowskiej" charakterystyki momentu - ciągnie od dołu ładnie i szybko przestaje.. 16v to typowo wysokoobrotowy silnik i do 3,5-4 tys. udaje, że go nie ma :P
- spalanie c20xe - no to już w ogóle kolega dał do pieca :) 8l na trasie to i owszem, ale przy prędkościach rzędu 140-160km/h, a nie 90.. 14 w mieście? Chyba jeżdżąc na każdym biegu do odcięcia, bo mi jakoś powyżej 11 przy dynamicznym przemieszczaniu się nigdy nie spali..

Ad.5 Aha, czyli Cali/Vectra A z 2.0 8v to padlina, ale VB z 2.0 16v to już nie? Otóż uwaga, uwaga: ze względu na skrzynię z dłuższymi przełożeniami i większą masę, jest to samochód wolniejszy od wspomnianych "padlin".
Podrasować oczywiście, że można. Tylko jakimi kosztami? Gratów do tego za bardzo nie ma i jakoś nikt tego silnika nie dłubie.

Ad.6 i 7: nie rozumiem, 2.0 8v w A4 i Pasku są fajne i szybkie?

A co do diesli.. Z tych, które wymieniłeś nie zgodzę się tylko z Vectrą, ani to szybkie, ani ekonomiczne, ani niezawodne.. Pogadaj z jakimkolwiek właścicielem.. Jedyne dobre klekoty u Opla to te od.. Fiata :)

_________________
Alfa 156SW 1,9JTD 16v 2003 Distinctive+Sportpack II
Alfa 159SW 1,9JTDm 2008 Distinctive


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18380 Wysłany: 11 Kwi 2007, 17:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 5
A ja przystane przy swoim .... wole ni sprzedawac auta

_________________
Fiat Punto II Bordowe 8V 60 koni. Planowany swap na 1.8 + turbo + chiptuning i tuning optyczny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18388 Wysłany: 11 Kwi 2007, 17:54; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 156
zaroowa

swap to dość kosztowa impreza w szczególności jeżeli chciałbyś wsadzić 1,8 czy 1,9JTD

silniki są cięższe niż 1,2 i w HGT czy JTD są inne zawieszenia

może lepszą opcją będzie włożenie do tego silnika turbo

mam kolegę, który uturbił silnik 1,2 8V

przy doładowaniu 0,6Bar ma dobrze ponad 100KM

autko staje się dynamiczne ale niestety koniecznością jest wymiana hamulcy

więcej szczegółów poda Ci Felix

_________________
Bravo Sport 2.0 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18553 Wysłany: 11 Kwi 2007, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Świdnik
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 144
Te samochody to tylko przykłądowe popularne furki :D Co to spalania to podałem minimalne na trasie i maxymalne po mieście małolatowską jazdą - wszystko z życia wzięte :) Auta faktycznie są z róznych klas i półek cenowych......a co do Golfa Gt 1.8 130 PS to nie wiem czy koledzy słyszeli o czymś takim jak tuning fabryczny w ostatnich latach produkcji Golfa III :oops: No wiecie mi sie podoba BMW M3, szybkie i niezawodne, sportowe i jednocześnie stylowe i marka ........ Merol sie chowa :D nawet politycy nie zbłaznią sie jezdzić Merolami, bo Merol to g***o w porównaniu do bejcy :lol: Pozdro :wink: 8)

[ Dodano: 11 Kwi 2007 22:55 ]
Wujek V napisał(a):
Tak spytam, testowałeś te wszystkie wspomniane auta czy pokopiowałeś z internetu przypadkowe dane? Zresztą powypisywałeś auta różnych klas i półek cenowych, bo gdzie porównywać Golfa czy Cali, które kupisz na kilka tysięcy do A4 czy Passata TDi kosztujących kilkakrotnie więcej?

No i się poczepiam trochę na dokładkę, bo jak coś piszesz, to pisz przynajmniej rzetelnie Rolling Eyes

Ad.1 i 2: 320i to w e36 minimum, bejca bez 6 garów to nie bejca Wink

Ad.3 Gofer III GT 1.8 130ps? A to jakaś ciekawostka, bo GT ma 90ps (i jeździ trochę lepiej niż GP 1.4), z kolei wersje GTi to już 2.0 115 lub 150ps, obie odpychające się całkiem ładnie.

Ad.4 Kolega raczy bzdury pisać - mam akurat ww silnik (c20xe) i tak:
- w jeździe miejskiej przyjemniej się jeździ akurat tą "padaczką" 115ps z racji nieco "dieslowskiej" charakterystyki momentu - ciągnie od dołu ładnie i szybko przestaje.. 16v to typowo wysokoobrotowy silnik i do 3,5-4 tys. udaje, że go nie ma Razz
- spalanie c20xe - no to już w ogóle kolega dał do pieca Smile 8l na trasie to i owszem, ale przy prędkościach rzędu 140-160km/h, a nie 90.. 14 w mieście? Chyba jeżdżąc na każdym biegu do odcięcia, bo mi jakoś powyżej 11 przy dynamicznym przemieszczaniu się nigdy nie spali..

Ad.5 Aha, czyli Cali/Vectra A z 2.0 8v to padlina, ale VB z 2.0 16v to już nie? Otóż uwaga, uwaga: ze względu na skrzynię z dłuższymi przełożeniami i większą masę, jest to samochód wolniejszy od wspomnianych "padlin".
Podrasować oczywiście, że można. Tylko jakimi kosztami? Gratów do tego za bardzo nie ma i jakoś nikt tego silnika nie dłubie.

Ad.6 i 7: nie rozumiem, 2.0 8v w A4 i Pasku są fajne i szybkie?

A co do diesli.. Z tych, które wymieniłeś nie zgodzę się tylko z Vectrą, ani to szybkie, ani ekonomiczne, ani niezawodne.. Pogadaj z jakimkolwiek właścicielem.. Jedyne dobre klekoty u Opla to te od.. Fiata Smile


I jeszcze jedna uwaga, ja wiem co ile pali i ile idzie i koega nie wymyślił nic szczególnego że silnik 16V to silnik wysokobrotowy, bo takie też testowałem np. Fiat Albea 1.2 16V 80 PS :) Kolega też nic szczególnego nie wymyślił że beemka na 6 garach to standard, ale są też 316i 100 KM i 318i 115 KM, które są oszczedniejsze i ludzie o mniejszym zapale do szaleństw cenią je ze względu na trwałość :) A co kolega powie na E36 325i 191 PS, 330i albo M3 - to są gabloty 8) A co do diesli to owszem napisałem że sie zwijają, ale nie w porównaiu do beznyny, a w porównaniu do innych diesli np. do 1.9 D 60 koni, czy wyżej wpspomnianego PII 1.2 8V 60 PS. Przedstawiłem diesle oddzielnie jako samochodziki W MIARĘ dynamiczne i OSZCZĘDNE, miałem na myśli przedstawienie samochodów róznych klas i cen, jakbym miał wskazać naprawdę dynamicznego diesla to bym wskazał VW Passata B5 2.5 TDi który ma 170 koni, ale zeżre też troszke :oops: Wiadomo że Opel i Ford to nie samochody a gówna, gówniane silniki i blachy, np. Focusy z 2001r rdzewieją już i to normalka u Forda :D Audi, VW, Mercedes i BMW - tylko te sie liczą jeżeli chodzi o niemców :) Przedstawiłem jedynie przykładowe samochody godne uwagi i niech kolega to uszanuje :) A co do spalania to ja wiem ile co pali, Punciak II 1.2 8V przy szaleńczej jezdzie spali po mieście grubo przeszło 7l, a kolega pisze o 11l przy silniku 2.0, zgodze sie z tym, ale 11l przy jedzie kapeluszowej może :D Pożądnie dać po garach i spali w/w 14 litrów - to jest warotść max. po mieście i o taką mi chodziło :D Punciak HGT 1.8 16V na nowoczesnym wtrysku wielopunktowym przy stosunkowo małej masie własnej nie schodzi po mieście poniżej 9l:D Ja np. Punciakiem 1.2 8V po mieście spale 5.5 i ni deka więcej, ale przy spokojnej jezdzie, a jak dopier**** po garach to 7l mało :D Co do danych technicznych to sa podane nie z internetu a z życia, kolega wie że przysieszenie fabryczne jest mierzone z 2 osobami + 20 kg w bagażniku, a jak kolega jedzie sam, to jest + 0.5s lepszy czas np. w Puncie II 1.2 8V :) Dobra jeszcze podyskutujemy, myśle że wyjaśniłem wszystko.... podałem samochody szybsze od PII 1.2 8V - tyle :) Pozdrówko dla wszystkich :colors:

_________________
Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak ;)
Zielony metalic :D
Pozdrówko :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18582 Wysłany: 12 Kwi 2007, 08:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 25 Sty 2007,
Posty: 165
meti napisał(a):
A co do spalania to ja wiem ile co pali, Punciak II 1.2 8V przy szaleńczej jezdzie spali po mieście grubo przeszło 7l, a kolega pisze o 11l przy silniku 2.0, zgodze sie z tym, ale 11l przy jedzie kapeluszowej może :D


Ok, wiesz lepiej ode mnie jak ja jeżdżę i ile pali mój samochód, którym przez ostatnie 5 lat natrzaskałem 150tys km.. Niech będzie, EOT z mojej strony.

_________________
Alfa 156SW 1,9JTD 16v 2003 Distinctive+Sportpack II
Alfa 159SW 1,9JTDm 2008 Distinctive


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18627 Wysłany: 12 Kwi 2007, 13:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Świdnik
Rejestracja: 13 Mar 2007,
Posty: 144
Zaszalej po mieście i zmierz spalanie 14l myśle że wyjdzie, a jak jezdzisz spokojnie to wierze nie w 11l a nawet w 10l :) To 14l to spalanie MAXYMALNE po mieście jak napisałem wyżej :roll: :!: :lol:

[ Dodano: 12 Kwi 2007 12:17 ]
I podejdzmy do tego forum troszeczke na luzie

_________________
Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak ;)
Zielony metalic :D
Pozdrówko :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #18693 Wysłany: 12 Kwi 2007, 16:17; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika 1.2 na większy
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: RPZ
Rejestracja: 12 Kwi 2007,
Posty: 59
zaroowa napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie. Chcialbym sie dowiedziec czy daloby rade zamienic moj silniczek 1.2 z punta dwojki na np: 1.8 czy 1.9 z fiata marei. Chcialbym wymienic silnik gdyz ten jest malo dynamiczny. Jesli nie swap to doradzcie mi cos innego. Z gory dziekuje.

[ Dodano: 10 Kwi 2007 18:22 ]
No co nikt mi nie odpowie...???


najlatwiej zapodac jakas turbine, intercooler ( moze tez maly chip) i masz spokojnie kolo 100KM- koszt jakies 3000- 5000PLN i to najprostszy sposob a wkladanie silnik 1.8 do 1.2 v8 uwazam ze jest calkowicie bez sensu.

_________________
PII 1.2 8v+ LPG
2001r. 105kkm
Prawie jak SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #53680 Wysłany: 13 Paź 2007, 09:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dzierżoniów
Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 125
SILNIK JTD DO PUNTO :arrow: http://www.allegro.pl/item251020219_punto_ii_2_jtd_silnik.html

_________________
RALLYMANIAK !!!
Punto 2000r, Iveco EuroTech 2000r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54269 Wysłany: 15 Paź 2007, 00:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 128
Imho bez obrazy ale myśle że temat bez sensu-
Nie mniej jednak jeżeli autor tematu może proszę mnie poprawić bo nie wiem czy dobrze łącze kropki ;)

Auto jest ojca a nie twoją własnością i z tego co napisałeś jemu w zupełności wystarcza obecny silnik? Auto jeździło na nauce jazdy a mimo to uważasz że lepiej w niego inwestować niż go wymienić? Chcesz zamienić mały benzynowy silnik na ciężkiego klockowatego diesla- jeżeli tak to dodam tylko że oprócz silnika potrzebujesz wiązki, kompa, licznika, pompy paliwa, kompletnego ukladu wydechowego, wymiany przedniego zawiasu. Dodatkowo kupując silnik który stoi na europalecie i czeka na nowego nabywce;) wydaje mi się że każdy rozsądny człowiek dokonuje generalnego przeglądu silnika tj. sprawdzenie turbiny, wymiana rozrządu oleju filtrów etc.

Ktoś ma chwile żeby podliczyć to wszystko? :mrgreen:
Bez liczenia ostrożnie stawiam na jakieś > 6k pln

I to wszystko dla 80 konnego diesla? :lol:

Piszesz że szkoda go sprzedać bo stracił na warości i jednocześnie snując takie plany pokazujesz że lubisz pakować pieniądze w coś czego nikt później nie doceni, przedewszystkim nie doceni finansowo :?

Może to zabrzmi okrutnie ale sprzedaj to auto i kup już bazowo docelową wersje i wzmacniaj bo mogę się założyć że po miesiącu w dieslu zacznie brakować Ci mocy, w HGT troche później...

No chyba że chcesz mieć takie auto dla samej radości posiadania.

Przepraszam za radykalne poglady ale czasami tylko takie postawienie sprawy otwiera ludziom oczy. :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54381 Wysłany: 15 Paź 2007, 14:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: z Wrocławia
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 257
Zgadzam sie z szymlorek'iem, ja tez myslalem o swap'ie tyle ze o silniku HGT. Ale w koncu doszedlem do wniosku ze szkoda naprawde pieniedzy. Ja mam punto2 1.2 8V i tez brakuje mi mocy no ale co zrobic nie mam pieniedzy na HGT a wydawac 6000pln zeby uzyskac te 20kucy to juz lepiej turbinke + hamulce+skrzynie i bedziesz mial 100 ale to tez ci bedzie malo po pewnym czasie:D wiec zostaw autko w spokoju jezdzij oszczedzaj a jak przyjdzie czas to kup drugie troche bardziej usportowione :) nie koniecznie punto 8) takie sa moje przemyslenia! Sam z punto nie zrezygnuje bo naprawde dobrze mi sluzy i juz troche serca i pieniadzy w nie wlozylem ;] na wieksze silniki i wieksze moce bedzie jeszcze czas :)

_________________
Nothing great ever comes without a sacrifice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54392 Wysłany: 15 Paź 2007, 14:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 16 Kwi 2007,
Posty: 62
Co to za promowanie niemieckich marek toc trzeba walczyc ze sterotypami, wiec promujmy włoskie autka :)

_________________
Punto II 1.2 8v 230 000 i rosnie
Pozdrawiam
Marcin


Góra
 Profil  
 
 
 Post #54411 Wysłany: 15 Paź 2007, 16:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 128
Mój mega długi wywód niestety nie został zapisany bo przeglądarka się zawiesiła :lol:

"Tak więc w telegraficznym skrócie:
-mafik promowanie niemców jeżeli chodzi o modyfikacje ma sens. Nie ma chyba żadnego tak doskonale znanego tunerom silnika jak właśnie VAG 1.8T dzięki czemu można łatwo i stosunkowo tanio powiększyć stadnine o kilkanaście kucy za śmieszną wręcz kase. Włoskie silniki i ich modyfikacje to niestety stapanie po cienkim lodzie.
- po pierwsze z powodu braku know-how
- po drugie ze względu na customowe części, bo performance gratów chodźby do hgt ze świecą szukać.
Wyjątkiem który potwuierdza regułę wydaje się być fiatowskie 1.2 niezależnie czy 8v czy 16v N/A czy T każda taka modyfikacja jest doskonale znana wielu ludziom chociażby z centomani.

No i dłubanie już seryjnie mocnego silnika ma większy sens niż babranie się w silnikach poniżej 100ps fabrycznych, gdzie przy worku kasy może uda się dojść do 150ps a wtedy i tak 25% seryjnych aut łyknie taką wydumke na prostej, po krętym, z górki i pod górkę :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO