|
Obecny czas: 04 Cze 2025, 19:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
wojtass18 |
#397164 Wysłany:
19 Wrz 2010, 12:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
hmm może gdzieś jest zwarcie 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
giero19 |
#397205 Wysłany:
19 Wrz 2010, 15:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 23 Lut 2008, Posty: 220
|
Nie wiem o co chodzi ale już działa po przejechaniu odcinka 50 km. Może akumulator był słaby bo tydzień nim nie jezdziłem
_________________ Punto 2 - 1.2 16V HLX
|
|
Góra |
|
 |
gacol;] |
#398817 Wysłany:
25 Wrz 2010, 10:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: nowe chechło Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 343
|
Witam serdecznie.
Pojawił się u mnie nowy problem najprawdopodobniej ze wspomaganiem. A mianowicie pojawiły się luzy na kierownicy. Luzy wynoszą około ~2cm (jaki to jest kąt nie chce mi się liczyć). Kręcąc kierownicą w obrębie tego luzu wał kierownicy ani nie drgnie. I teraz pytanie takie: jaki jest dopuszczalny luz na kierownicy i czego może być on przyczyną? Czy mam szukać "nowego" wspomagania?
_________________ Ósmego dnia Pan Bóg rozdawał wszystkim narodom na Ziemi języki i dialekty. Wszystkim… tylko dla Ślązaków zabrakło. Wysłali oni delegację z prośbą aby naprawił swój błąd. Pan Bóg się zawstydził, pomyślał i odrzekł:
-Jerrrrronie… wyboczcie chopy! Wszystko bez tyn pieroński bajzel! To w takim razie bydziecie godać tak jak jo…
|
|
Góra |
|
 |
giero19 |
#401927 Wysłany:
06 Paź 2010, 19:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 23 Lut 2008, Posty: 220
|
Koledzy poszukuję silniczka wspomagania o takim numerze : 46821891 1124. Bo mój silniczek niestety raz działa a raz nie, po podpięciu do komputera wykazało że to własnie on pada i próbowałem go reanimować sam poprzez przelutowanie kabelków ale niestety nie pomaga. Może ktoś zna warsztat do którego można wysłać silnik żeby zregenerować o ile to jest możliwe
_________________ Punto 2 - 1.2 16V HLX
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#401935 Wysłany:
06 Paź 2010, 19:34; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
giero19 napisał(a): Może ktoś zna warsztat do którego można wysłać silnik żeby zregenerować o ile to jest możliwe
Było chyba takie ogłoszenie na allegro. Na wcześniejszych stronach chyba był link do niego, ale pewnie już jest niedostępne, więc poszukaj od nowa, a nóż widelec będzie 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
elvis25 |
#403551 Wysłany:
11 Paź 2010, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 57
|
Dopiszę się do tematu.
Jestem kolejnym użytkownikiem, który zobaczył czerwone stringi na desce
Zapala się czerwona kontrolka i koniec wspomagania. Wymontowałem silnik i mimo, że nie znalazłem zimnych lutów wymieniłem przekaźniki na nowe. Wspomaganie działało kilka dni i w tym czasie tylko 2 razy zapaliła się kontrolka wspomagania. W końcu zapaliła się na stałe.
Podpiąłem auto pod kompa i we wspomaganiu pokazało błąd C1008. Podobno to oznacza brak sygnału z czujnika skrętu do ECU wspomagania.
Potrzebuję potwierdzenia i porad co dalej. Jutro powalczę ze wspomaganiem i podepnę pod kompa i zobaczę jakie błędy pokaże.
_________________ Kropek II 2000 1.9JTD HLX
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#403569 Wysłany:
11 Paź 2010, 21:32; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
elvis25 napisał(a): Podpiąłem auto pod kompa i we wspomaganiu pokazało błąd C1008. Podobno to oznacza brak sygnału z czujnika skrętu do ECU wspomagania.
Takiego numeru błędu niestety nie mam w mojej bazie danych błędów systemu EOBD. Jednak we wcześniejszych postach jedną z przyczyn problemu był również ów czujnik. Poprzeglądaj, bo jest nieco więcej informacji n.t. wspomnianego czujnika i jego wymiany.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#403584 Wysłany:
11 Paź 2010, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
giero19 miałem już 2x styczność z tego typem uszkodzenia, pomagało rozkręcenie silniczka i poprawienie Lutów. W moim wypadku też tak było. Nawet specjalnie kupiłem wtedy najtańszy klucz z grzechotką żeby to wykręcić  przydaje się topnik rf800
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
elvis25 |
#403596 Wysłany:
11 Paź 2010, 22:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 57
|
Błąd z programu FiatEcuScan + kabelek elm327. Też szukałem tego błędu przez google ale znalazłem tylko wzmiankę gdzieś, że ktoś taki błąd miał i nic więcej.
Wymontuję jeszcze raz silniczek ... 3 raz, choć lutów jestem pewien. Chyba że gdzieś puściła ścieżka przy lutowaniu. Sprawdzę i napiszę co wyszło.
No i dziś wymontowałem silniczek i mimo, że luty wyglądały dobrze sprawdziłem wszystkie połączenia miernikiem. No i znalazłem w jednym miejscu brak przejścia ;( Okazało się że odkleił się kawałek ścieżki z płytki przy punkcie lutowniczym. ścieżka naprawiona i wspomaganie znowu śmiga. Dzięki remind  ) jednak to była wina silniczka.
_________________ Kropek II 2000 1.9JTD HLX
|
|
Góra |
|
 |
motorcyklista |
#411718 Wysłany:
11 Lis 2010, 09:44; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 11 Lis 2010, Posty: 1
|
Witam,czy któryś z kolegów posiada na zbyciu uszkodzony sterownik eps do punto 2?
|
|
Góra |
|
 |
PshemoHGT |
#412060 Wysłany:
12 Lis 2010, 16:29; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Niepołomice Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 96
|
Ja jestem tylko ciekaw kiedy mi tak naprawdę padnie wspomaganie. Już dwa razy przylutowywałem i dwa razy mi pomogło. 
|
|
Góra |
|
 |
kuusamo |
#412513 Wysłany:
14 Lis 2010, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Lis 2007, Posty: 37
|
Od pewnego czasu dochodzą dziwne, ciche dzięki z kolumny kierownicy tj. jakby delikatne zwarcie czy iskrzenie, a kierownica samoistnie czasami wykonuje mikro-ruchy po parę milimetrów w lewo lub prawo. Ktoś spotkał się z podobnym problemem? W zasadzie cały układ działa bez zarzutu, tylko to.... Mam PII 1.9D.
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#412614 Wysłany:
14 Lis 2010, 17:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
kuusamo napisał(a): kierownica samoistnie czasami wykonuje mikro-ruchy po parę milimetrów w lewo lub prawo wow. 1 raz słysze kuusamo napisał(a): Od pewnego czasu dochodzą dziwne, ciche dzięki z kolumny kierownicy tj. jakby delikatne zwarcie czy iskrzenie
to jest wmiare normalne, kilka osób już tak ma, choć dziwna sprawa ale ciężko to usłyszeć np. w tym samym aucie 1 osoba słyszy a 2 nie 
|
|
Góra |
|
 |
kuusamo |
#412616 Wysłany:
14 Lis 2010, 17:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Lis 2007, Posty: 37
|
Postaram się sfilmować to zjawisko bo sam myślałem, że mam omamy wzrokowe. Te dziwne dźwięki z kierownicy przypominają też czasem tarcie drucianej szczoteczki o metal; może jest tam taki element?
|
|
Góra |
|
 |
elvis25 |
#412624 Wysłany:
14 Lis 2010, 17:58; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 21 Cze 2009, Posty: 57
|
może to uszkodzony przekaźnik objawia się takimi dźwiękami.
Może sklejają się w nim styki lub robi zwarcie i stąd dźwięki i mikro ruchy kierownicy.
Najlepiej wymontować i miernik w dłoń.
_________________ Kropek II 2000 1.9JTD HLX
|
|
Góra |
|
 |
ptaku |
#415287 Wysłany:
24 Lis 2010, 01:07; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 24 Lis 2010, Posty: 3
|
Witam wszystkich.
Wczoraj kupiłem Punto, cieszyłem się nim jakąś godzinę.
Słyszałem o problemach z układem kierowniczym, więc starałem się to sprawdzić na jeździe testowej. Niestety wtedy było wszystko OK. W momencie parkowania pod domem usłyszałem dziwne "chrupanie" dochodzące z kolumny kierowniczej. Słychać to w momencie mocnego skręcania kierownicą. Czuć to również na kierownicy. Wspomaganie działa bez zarzutu, nie włączają się kontrolki. Kierownica kręci się jak należy.
Starałem się przejrzeć ten temat, jak również wszystkie inne znalezione na "googlach" ale nie znalazłem nic podobnego.
Nie ukrywam, że jestem na siebie zły zaliczając taką wpadkę przy zakupie auta ale teraz nie pozostaje mi nic innego jak zdiagnozować co to jest i naprawić. Mam nadzieję, że mi w tym pomożecie.
Pozdrawiam serdecznie,
Michał.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#415290 Wysłany:
24 Lis 2010, 01:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
ptaku napisał(a): teraz nie pozostaje mi nic innego jak zdiagnozować co to jest i naprawić
-lub zwrócić samochód
-lub domagać się zwrotu części kwoty którą wydałeś na auto
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
ptaku |
#415453 Wysłany:
24 Lis 2010, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 24 Lis 2010, Posty: 3
|
Problem w tym ze auta nie moge oddac. W tej chwili pracuje w UK wiec zakupilem auto na dojazdy do pracy. Niestety tutaj nie ma zwyczaju spisywania umowy. Placisz, odbierasz dowod rejestracyjny i inne papiery (jezeli sa) i to wszystko
Dodam, ze dzis nie "chrupie" ale w zamian wylaczylo sie wspomaganie przy manewrowaniu na parkingu i chyba slychac jak pracuje silniczek przy kreceniu kierownica.
Czy to oznacza ze musze wymienic cala kolumne kierownicza?
PS. Przepraszam za brak polskich liter - pisze z pracy.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#415489 Wysłany:
24 Lis 2010, 20:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
przy stawkach uk naprawa wspomagania bedzie kosztowac tyle samo co kupno drugiego. Ewentualnie szukaj jakiegos polskiego warszatu zeby ci to zrobili.
Przeczytaj caly watek co tutaj jest
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#415555 Wysłany:
24 Lis 2010, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
J.w poczytaj forum (sprawdź zimne luty etc) jak to nic nie da to prawdopodobnie będzie to mina, dość kosztowna jeśli chcesz mieć wspomaganie. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
ptaku |
#415575 Wysłany:
24 Lis 2010, 23:28; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 24 Lis 2010, Posty: 3
|
Ok, wielkie dzięki za odpowiedzi. Postaram się jeszcze raz dokładnie przestudiować ten temat a później będę trzymał kciuki za polskich mechaników.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#415578 Wysłany:
24 Lis 2010, 23:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
dAREk79 |
#420373 Wysłany:
08 Gru 2010, 21:58; Temat postu: Silnik wspomagania |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 29 Sty 2008, Posty: 59
|
Może ktoś już demontował ten "trzpień" z silnika wspomagania i może udzielić małych podpowiedzi jak do tego podejść. Próbowałem metody siłowej, ale ani drgnie. A nie uśmiecha mi się uszkodzić całości
U siebie jak wyciągałem silnik z kolumny to wychodzi bez tej gumowej przedłużki czy jak to nazwać i wszystko jest ok. A w tym nowo zakupionym taka niespodzianka.

_________________ Evo 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
Endrju |
#421968 Wysłany:
14 Gru 2010, 12:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#421986 Wysłany:
14 Gru 2010, 13:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Przegościu jeździć możesz, konfortowe to nie jest, najlepiej wyjmij silniczek
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|