|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 17:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
okult |
#826225 Wysłany:
21 Lip 2017, 19:25; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: osiem
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 19 Mar 2016, Posty: 11
|
Nowy ma takie druciki wsadzone i ponoć nie trzeba kalibrować. Kurde obawiam się, że jak rozgrzebię to będę 3 dni się z tym babrał
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#826226 Wysłany:
21 Lip 2017, 19:43; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Wiem, ale ten był jakoś przez gościa ponoć przerobiony, bo z żółtym kablem by była inna średnica na kolumnie. Mam teraz z żółtym, choć powinienem z niebieskim Osobiście radzę Ci samemu się nie bawić. Na aukcji czujnik kosztuje ok. 500 zł, a z wymianą złote rączki biorą ok. 600 zł. W dodatku dają gwarancję. Nie ma sensu się samemu w to bawić.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
kiksia95 |
#828803 Wysłany:
30 Wrz 2017, 15:39; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Cześć, drugi raz odkąd mam kropka mam problemy ze wspomaganiem. Tym razem wywala błąd C1010 i C1011 MES opisuje je tak samo jako "Słaba bateria robocza". Wspomaganie pada w trakcie jazdy, po przejechaniu ileś kilometrów. Czasami się wyłącza na minutę, czasem na dwie, a czasem na x godzin. niepokoją mnie dane z centralki dot. napięcia na akumulatorze, na zapłonie oba napięcia są podobne, a na uruchomionym silniku napięcie akumulatora spada do 10V (wg. centralki) Przekaźniki wymienione rok temu, luty poprawione. ECU nie wywala błędu z ładowaniem akumlatora. Napięcie akumulatora na ładowaniu waha się o 0,3V, lecz zawsze jest powyżej 14V Od czego zacząć?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#828807 Wysłany:
30 Wrz 2017, 16:46; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Jeśli to nie wina centralki, to stawiam na jakieś zaśniedziałe styki. Niestety więcej nie jestem Ci w stanie powiedzieć (gdzie szukać).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
cedec1 |
#828823 Wysłany:
01 Paź 2017, 00:51; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
też stawiam na styki rozpinasz wszystkie wtyczki od wspomagania i lecisz kontaktem w spreju powinno pomóc
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
|
djrobson |
#828864 Wysłany:
02 Paź 2017, 12:57; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Sokołów Podlaski Rejestracja: 01 Paź 2017, Posty: 18
|
To i ja się doklejam do pytania o wspomaganie. Czytałem już kilka wątków dot. wspomagania więc prawdopodobnie za naprawę lutownicą się wezmę, bo symptomy mam identyczne o jakich piszecie (raz działa raz nie, na zimno nie zadziała, potem cały dzień jest ok itd.).
Mam pytanie z innej półki. Czy jak w razie grubszej naprawy (koszty) zdecyduję się na rezygnację ze wspomagania, to czy lepiej jest ten cały mechanizm z silniczkiem zdemontować i czy wtedy bez tych mechanizmów fajera będzie chodzić lżej jak z mechanizmem ale nie działającym?
|
|
Góra |
|
|
cedec1 |
#828892 Wysłany:
03 Paź 2017, 00:52; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
troche lżej ale nadal jak na silowni od siebie nie polecam nie polecam
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
|
sentym |
#828905 Wysłany:
03 Paź 2017, 16:54; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Zawidów Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 75
|
cedec1, No, nie przesadzaj, że trzeba aż takiej siły aby obrócić kierownicą.
|
|
Góra |
|
|
djrobson |
#828959 Wysłany:
05 Paź 2017, 10:09; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Sokołów Podlaski Rejestracja: 01 Paź 2017, Posty: 18
|
No zobaczymy. Na razie mam 175/65 i tak powiem szczerze jak przychodzi manewrować na parkingu to nie za ciekawie się kręci. W porównaniu do SC to różnica ogromna. Na weekend rozbieram korzystając z instrukcji z tego forum.
|
|
Góra |
|
|
cedec1 |
#828973 Wysłany:
05 Paź 2017, 18:56; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
w pII bez wspomagania kierownica chodzi dużo lżej niż w pII z zepsutym wspomaganiem bez wątpienia inne są przełożenia w maglownicy
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
|
urbinio |
#829897 Wysłany:
26 Paź 2017, 10:44; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 25 Wrz 2017, Posty: 20
|
Mam pytanko czy można sprawdzić jakimś urządzeniem czy jest napięcie w tym silniczku nie wiem może jakiś miernik , bo przelutowałem styki i dalej nie działa wspomaganie i teraz pytanie czy nowe przekaźniki przelutowywać czy może szukać problemu w centrali lub czujniku skrętu. Dodam że samochód jest żony wiec jest wywierana na mnie presja
|
|
Góra |
|
|
robberts |
#830102 Wysłany:
30 Paź 2017, 22:38; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 05 Mar 2016, Posty: 5
|
witam jestem po całej procedurze wyjęcia silniczka przelutowania i złożenia do kupy. Niestety wygląda na to że nadal coś jest nie tak do końca. Niby już wszystko działa natomiast pojawiło się coś czego nie wyczuwałem przed awarią. Przy jeździe na wprost z większymi prędkościami (w sensie nie przy manewrowaniu na placu) kierownica działa jak by z milisekundowym opóźnieniem, tzn. najpierw lekkie skręcenie kierownicy przy większym oporze i dopiero milisekundy później już płynny ruch bez oporu. Najpierw myślałem że może jestem przeczulony bo na co dzień nie jeżdżę naszym kropkiem, natomiast zwróciła mi na to uwagę żona że wcześniej tak nie było. Ma ktoś jakiś pomysł? Lutowałem wszystkie luty na płytce nie tylko te od przekaźników (niestety pierwsze podejście było rok wcześniej i myślałem że może coś pominąłem) Za wszelkie sugestie z góry dziękuję
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#830106 Wysłany:
31 Paź 2017, 00:18; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
urbinio, nie mam pomysłu jak to sprawdzić. Bez silniczka może się wspomaganie w ogóle nie włączyć, więc napięcia na silniczku nie będzie. Trzeba znaleźć sposób na pomiar z podłączonym silniczkiem.
robberts, podepnij FES/MES i sprawdź czy wspomaganie jest dobrze wykalibrowane (moment i kąt skrętu). Czy przekaźniki były wymieniane? Może na nich pojawia się jakieś opóźnienie - zgaduję. Gdybyś miał możliwość, to spróbuj podpiąć inny silniczek na próbę.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
robberts |
#830121 Wysłany:
31 Paź 2017, 10:53; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 05 Mar 2016, Posty: 5
|
domin45670, przekaźniki są te same, tylko poprawiane luty, możesz napisać coś więcej o kalibracji? jak można to zrobić?
z góry dziękuję
|
|
Góra |
|
|
urbinio |
#830580 Wysłany:
08 Lis 2017, 07:53; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 25 Wrz 2017, Posty: 20
|
Witam przelutowałem luty na silniczku, podłączyłem i dalej nie działało. Wkurzyłem sie i kupiłem silniczek i centralke wraz z kolumna kierownicza za 170 zł. Okazało się ze centralka i silniczek były walnięte. Ale teraz wyczułem, że kierownica lżej mi skręca w prawą strone niż w lewą. W prawą chodzi mi tak jak by CITY było włączone. Czy mam rozumieć, że to jest czujnik skrętu?? Czy to wogóle możliwe, że mam takiego pecha, że padły te trzy rzeczy naraz, czy może sie okazać, że po wymianie czujnika kąta skrętu tamta centralka i silniczek zacznie działać poprawnie ?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#830600 Wysłany:
08 Lis 2017, 15:29; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
robberts, przepraszam, nie dostrzegłem wcześniej Twojego posta, dlatego odpisuję dopiero teraz. Korzystając z MES'a łączysz się ze wspomaganiem, a następnie wchodzisz w zakładkę "regulacje". Magik, który mi wymienił czujnik skrętu kliknął po prostu na "zerowanie kalibracji pozycji/momentu", i że zawsze kalibrację się od tego zaczyna (nie wiem ile w tym prawdy, ale w opisie tej funkcji też jest info, że od tego się zaczyna kalibrację). Stwierdził, że to wystarczy. Po wymianie było wszystko ok, ale jeszcze sobie we własnym zakresie podłączyłem. Okazało się, że kąt był przestawiony. Kierownica ustawiona idealnie na wprost, a kąt inny niż 0*. Nie pamiętam już dokładnie ile, napisałem chyba w tym albo w swoim temacie po wymianie. Moment przy kierownicy ustawionej na wprost wynosił 0, więc tu było wszystko ok. Ustawiłem więc jeszcze raz idealnie kierownicę na wprost, tak aby sama, bez trzymania była idealnie ustawiona. Wtedy dokonałem owego zerowania (choć wydaje mi się, że to nic nie dało), a następnie kliknąłem "kalibracja czujnika pozycji". Gdyby i moment był przestawiony, to bym i jego ustawił. Dlaczego zerowałem kąt, skoro wszystko było ok? Pamiętam, że u andrzej74 po odłączeniu krzyżaka w kolumnie ktoś musiał ją obrócić o 180*, gdyż takie było wskazanie, a kierownica sama mu skręcała po włączeniu stacyjki. Momentu, ani kalibracji systemu nie robiłem.
urbinio, sprawdź czy kąt i moment (opisałem to powyżej) pokrywają się z kierownicą ustawioną na wprost i czy wówczas wskazują 0. U Ciebie stawiam na rozkalibrowany moment.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
urbinio |
#830663 Wysłany:
09 Lis 2017, 14:10; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 25 Wrz 2017, Posty: 20
|
A powiedz mi nie wiesz kto to robi w Warszawie ?? Czy raczej z tym do serwisu jechać ?? Czy tylko programem Mes można to zrobić czy mozna takim zwykłym?? W serwisie mi jednek krzyknął 140 zl a w drugim 200 zł.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#830670 Wysłany:
09 Lis 2017, 16:48; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Niestety nie wiem. Napisz w dziale regionalnym kto by Ci z Warszawy mógł podpiąć. Sądzę, że na pewno ktoś jest z Twojej okolicy z kabelkiem i softem. Jeśli jest to tak banalny powód, jak zakładam to koszty tego dla Ciebie z regulacją będą niemal zerowe. W serwisie jak wiesz za samo podpięcie już nieźle kasują. Gdyby jednak ustawienie było ok, to wtedy można dalej myśleć. Jeśli chodzi o soft, to MES'em to zrobisz. Zwykły podstawowy program raczej jest tylko do odczytu błędów, w dodatku może być tak, że tylko z silnika.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
mig30 |
#835308 Wysłany:
12 Mar 2018, 15:42; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Forumowicz |
Imię: Michal
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 12 Mar 2018, Posty: 2
|
mam pytanie - przy dłuższych mrozach -10 - 15 ktore byly dwa tygodnie temu zapalała mi się czerwona lampka kierownicy po starcie z zimnego silnika, i kierownica przestawała reagować. ponowne uruchomienie silnika i było ok, do czasu mocnego skręcenia kół - zapalała się i kierownicy nie mozna było ruszyć. Teraz jezdzę , ale boję się ze przy koniecznosci jakiegos mocniejszego skręcenia znowu się to wyłączy. NIe uzywam CITY
Co byście sprawdzili na początek, nigdy wczesniej nie mialem z tym problemow.. Jak jest temperatura powyzej 0 to objaw znika. Aku w miarę nowy (1,5 roku) doładowalem jeszcze ale objawy bez zmian.
pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#835322 Wysłany:
12 Mar 2018, 20:38; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
U mnie taki objaw skutkował błędem wskazującym na czujnik skrętu. Ale co bym proponował? Podepnij pod kompa i odczytaj błąd.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
mig30 |
#835380 Wysłany:
13 Mar 2018, 18:52; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Forumowicz |
Imię: Michal
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 12 Mar 2018, Posty: 2
|
nie mam kompa, ostatnie dni nie było problemu ale jest dosc ciepło..
|
|
Góra |
|
|
kiksia95 |
#836867 Wysłany:
19 Kwi 2018, 06:23; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Po zimie pojawiły się kolejne problemy ze wspomaganiem. Nie wywala błędów, elektronika chyba działa prawidłowo, jednak bez włączonego trybu city działa dość topronie (cięzej niż np. rok temu). Od jakiegoś czasu jeżdżę głównie na city gdyż tylko daje jakiś komfort jazdy, podczas jazdy czuję jakby wspomaganie siłowało się ze mną (wyczuwam moment).
Ponadto słyszę szuranie (jakby plastik o plastik) podczas pokonywania łuku, gdy obracam kierownicą o mały kąt, naprzemiennie, lewa-prawa to słyszę stuki. Podczas zimy sterownik wspomagania lubił wysypać błąd zasilania oraz czujnika skrętu.
Zanim zacznę zastanawiać się nad wymian czujnika chciałbym zapytać czy jakieś elementy mechaniczne mogą mieć wpływ na działanie ww. układu? Podczas wymiany kół nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości przy drążkach kierowniczych.
Czy ktoś ma jakiś pomysł?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#836890 Wysłany:
19 Kwi 2018, 17:42; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Sprawdź kalibrację przez MES. Pewnie czujnik pada.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
kiksia95 |
#836908 Wysłany:
20 Kwi 2018, 19:33; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Już przed napisaniem ww. postu przeprowadziłem wszystkie kalibracje poza 'kalibracją systemu', której nie jestem w stanie zrobić.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#836915 Wysłany:
20 Kwi 2018, 23:54; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Czy dobrze? Kierownica będąc na wprost, a wskazania kąta i momentu 0,0?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|