|
Obecny czas: 03 Maj 2024, 01:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
barmanik |
#180166 Wysłany:
16 Paź 2008, 09:35; Temat postu: Uszczelka pod głowicą?? |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ustka Rejestracja: 05 Kwi 2008, Posty: 7
|
Objawy:
- w trasie zapaliła sie kontrolka płynu chłodzącego, po chwili zgasła
- na światłach ponownie sie zapaliła i pod dom tak dojechałem
- wentylator sie nie właczył
- poziom płynu max
- na bagnecie i pod korkiem nie było masła
- odpaliłem, przejechałem jeszcze kawałek - gdy zapaliła sie kontrolka ponownie zatrzymałem auto i wtedy zaczeło mi wyrzucać płyn z korka
- mechanik stwierdził termostat, dzisiaj zadzwonił, ze jednak uszczelka
Możliwe to? Pozdr
_________________ Punto 1,1 + LPG 95`
|
|
Góra |
|
|
|
|
czech22 |
#180180 Wysłany:
16 Paź 2008, 11:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
To, że się przegrzewał to wina termostatu. Przegrzewanie może powodować uszkodzenie uszczelki. Więc jest to możliwe, choć proponuje zdiagnozować problem z innym dobrym mechanikiem.
|
|
Góra |
|
|
barmanik |
#180182 Wysłany:
16 Paź 2008, 11:18; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ustka Rejestracja: 05 Kwi 2008, Posty: 7
|
Byłem przed chwilą u nechanika - termostat sprawny, pompa też. Mówi, że przewody po rozgrzaniu silnika są ciepłe ale puchną.
_________________ Punto 1,1 + LPG 95`
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#180188 Wysłany:
16 Paź 2008, 11:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Termostat sprawny, ale silnik się przegrzewał, więc jest problem i należy go rozwiązać. Możliwe, że kompresja przenika do układu i takie problemy.
|
|
Góra |
|
|
Pawian |
#180192 Wysłany:
16 Paź 2008, 12:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 202 Pomógł: 4
|
Raz jak byłem u mechanika to zajechał jakiś koleś i widziałem jak u niego płyn chłodzący bulgotał w zbiorniku wyrównawczym.
Diagnoza była taka - 95% uszczelka pod głowicą lub 5% pęknięty blok.
Skutek był taki, że spaliny przedostawały się do układu chłodzenia.
Zobacz czy masz takie objawy i napisz czy traci moc w trakcie jazdy.
Również możesz sprawdzić czy trzyma kompresję na wszystkich cylindrach.
Jeśli nie traci mocy i nie bulgocze to pewnie coś innego.
_________________ Moja HoGaTa
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić !
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
|
barmanik |
#180206 Wysłany:
16 Paź 2008, 12:59; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ustka Rejestracja: 05 Kwi 2008, Posty: 7
|
No własnie nie było bulgotania w zbiorniku, nie czułem też spadku mocy...
_________________ Punto 1,1 + LPG 95`
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#180209 Wysłany:
16 Paź 2008, 13:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
Włodar |
#180213 Wysłany:
16 Paź 2008, 13:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
widzę że ta uszczelka to jakby główna ustarka w tych autach nie stresujcie człowieka ehheh moim zdaniem to że krzyknął uszczelka to chce pewnie zarobić bo to jest opłacalna robota jeśli uszczelka padła to MUSI być jakiś objaw nie ma innej opcji a tych objawów może być duuużo...ja bym stawiał na zapchany ukł chłodzenia i tyle ja jeżdziłem u siebie ze zbyt małą ilościa płynu i też mi się grzał i żadnej uszczelki nie uszkodziłem...a jechałem w korku...
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
|
Pawian |
#180224 Wysłany:
16 Paź 2008, 14:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 202 Pomógł: 4
|
barmanik napisał(a): - odpaliłem, przejechałem jeszcze kawałek - gdy zapaliła sie kontrolka ponownie zatrzymałem auto i wtedy zaczeło mi wyrzucać płyn z korka
Może po prostu padł czujnik temperatury odpowiedzialny za załączanie wentylatora, stąd okołoobjawowe zapalanie się kontrolki płynu chłodzącego.
_________________ Moja HoGaTa
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić !
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
|
Daniels |
#180249 Wysłany:
16 Paź 2008, 15:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Włodar Pawian Dobrze mówicie zgodzie sie z wami, ale to ze po odkręceniu korka płyn wybija do góry to normalka, przy gorącym silniku płyn w układzie ma 90`C ( temperatura wrzenia) wytwarza sie ciśnienie w nim i jak odkręcimy korek to ciśnienie wybija płyn do góry co grozi poważnymi oparzeniami człowieka. Ludzie myślcie trochę bo najprostsza rzecz was zabije.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#180253 Wysłany:
16 Paź 2008, 15:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
Pawian |
#180293 Wysłany:
16 Paź 2008, 17:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 202 Pomógł: 4
|
Daniels napisał(a): po odkręceniu korka płyn wybija do góry to normalka, przy gorącym silniku płyn w układzie ma 90`C ( temperatura wrzenia) wytwarza sie ciśnienie w nim i jak odkręcimy korek to ciśnienie wybija płyn do góry co grozi poważnymi oparzeniami człowieka. Ludzie myślcie trochę bo najprostsza rzecz was zabije.
Luzik
Nikt tu nie pisał, że odkręca korek od chłodnicy/zbiornika wyrównawczego przy rozgrzanym silniku i nikt tego też nie doradzał
barmanik może na początek spróbuj wymiany płynu tak jak napisał Adas.
Jak to nie pomoże to spróbuj zrobić odczyt błędów z komputera, może dadzą jakąś podpowiedź.
Zaznaczam, że nie jestem mechanikiem, ale amatorem teoretykiem
Pozdrawiam i życzę powodzenia
_________________ Moja HoGaTa
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić !
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
|
Daniels |
#180306 Wysłany:
16 Paź 2008, 18:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Pawian Ale mówil że podnosi sie płyn to raczej musiał odkręcać korek. Adas TROCHE POWINNO PODEJSC ??? odkręć u siebie i zobacz.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#180398 Wysłany:
16 Paź 2008, 21:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
barmanik |
#180503 Wysłany:
17 Paź 2008, 07:34; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ustka Rejestracja: 05 Kwi 2008, Posty: 7
|
Wymieniony płyn + nowy termostat (może stary działał ale zaczynał robic psikusy). Przejechałem się z 40km i chyba jest ok. Jak na razie akcja "uszczelka" jest odwołana...
Dzieki wszystkim za podpowiedzi.
_________________ Punto 1,1 + LPG 95`
|
|
Góra |
|
|
Włodar |
#180515 Wysłany:
17 Paź 2008, 09:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
barmanik z tą uszczelką to daj sobie spokój bo jak mówiłem "spece" lubia na tym zarobić...jak uszczelka Ci zdechnie to Kropek Ci dobrze da o tym znać co do wyciekania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego to nie zgodzę się z Adas w momencie gdy silnik jest nazwijmy to przegrzany to ZAWSZE będzie wyciekał ze zbiorniczka,jeśli ma prawidłową temp pracy to nie powinien wystrzelić ale uszczelka nie ma w tym temacie nic do powiedzenia wszystko zależy od temp silnika
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
|
raxon |
#180536 Wysłany:
17 Paź 2008, 11:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
barmanik
to ze mechanik chce wymienic uszczelke to normalka bo oni za to wolaja okolo 400 zl
Cytuj: Może po prostu padł czujnik temperatury odpowiedzialny za załączanie wentylatora, stąd okołoobjawowe zapalanie się kontrolki płynu chłodzącego. ludzie myslcie troche, przeciez jak sie jedzie to wentylator nie ma prawa chodzic a zw;aszcza przy takich upalach jak ostatnio jakby podczas jazdy dzialal wentylator to by bylo jeszcze gorzej bo on dmucha w przeciwnym kierunku do jazdy Cytuj: Wymieniony płyn + nowy termostat
i bardzo dobrze bo jak sie termostat zaiwsi to nie pusci plynu na durzy obieg i po kilku kilometrach woda sie gotuje
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
|
kubazalexa |
#180702 Wysłany:
17 Paź 2008, 19:19; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Aleksandrów Łódzki Rejestracja: 23 Cze 2008, Posty: 29
|
witam,
podczepię się pod temat bo jest dla mnie najbardziej odpowiedni, przejrzałem forum i chciałbym się upewnić w moim indywidualnym przypadku
jeśli kropek:
-ma mokry silnik
-kopci na biało
-zużywa 1l/6000km oleju
-ubywa wody z chłodnicy ok 1l /5000km
-ale pod korkiem nie widać żadnej mazi
to czy to wskazuje na uszczelkę pod głowicą
czy może być jakaś inna opcja
_________________ Punto I SX 1.2
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#181009 Wysłany:
18 Paź 2008, 18:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
kubazalexa najpierw sprawdż, czy nie ma wycieków plynu i ponieważ masz mokry silnik, to skąd olej wycieka.
|
|
Góra |
|
|
Włodar |
#182139 Wysłany:
22 Paź 2008, 10:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
co do zużywania oleju w stanie 1L na 6000km to ja bym się specjalnie tym nie przejmował...dla wersji 1.2 75 KM dopuszczalne zużycie oleju waha się w okolicach 0.7 litra na 1000km (chyba że coś mylę ale nie sadzę) jeśli kopci na biało to teraz w te chłodne dni to w sumie nic szczególnego pod warunkiem że to para l
eci z wydechu,jeśli chodzi o mokry silnik to mówiąc szczerze czy ktoś widział Fiata który nie ma mokro w okolicach silnika?? Jeśli chodzi o ubywanie płynu to PIERWSZA podstawowa sprawa sprawdzić przewody idące do nagrzewnicy bo one lubia parcieć na łączeniu z wypustem do nagrzewnicy...a jeśli ma gaz to zobaczyć trójnik gazu przy nagrzewnicy(łączeniu) i to by było na tyle
[ Dodano: 22 Paź 2008 09:31 ]
i dajcie spokój z tą uiszczelką naprawde...
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
|
Pawel1304 |
#186341 Wysłany:
04 Lis 2008, 21:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
A co powiecie na to że po nagrzaniu silnika do temp 90 st. po przejechaniu ok 20 km jak zgaszę silnik i od razu odkręce korek od zbiorniczka wyrównawczego to tylko takie psiknięcie słychać. No i trochę płynu gdzieś ubywa tylko nie mogę zlokalizować gdzie. Czy to możliwe że poszła uszczelka i płyn dostaje się do cylindrów? Jakie były by widoczne objawy? Bo nie podobają mi się spaliny: chmury pary i troszkę dziwny zapach... Zapach może od katalizatora co? Jak wyglądają spaliny jak silnik by brał petrygo?
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
|
Martinezio |
#186784 Wysłany:
06 Lis 2008, 11:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Hmm... To, że idzie para, to ok bo zimno, a produktem spalania benzyny jest m. in. woda, która się skrapla po wydechnięciu jej z układu wydechowego.
Gdyby brał petrygo, to chyba by leciał dym biały z tyłka, ale dokładnie koloru nie pamiętam. Podejrzewam, że analizator spalin mógłby to wykazać.
|
|
Góra |
|
|
Pawel1304 |
#187022 Wysłany:
07 Lis 2008, 11:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
Już jest wszystko ok. Użyłem proszku do uszczelniania i płynu już nie ubywa a uszczelka jest chyba cała bo ani nie kopci, ani płynu w oleju nie widać a płyn mi delikatnie uciekał z chłodnicy zaraz obok zbiorniczka ale już wszystko ok. Tego proszku dokładnie odmierzyłem ile ma być i żadnych efektów ubocznych.
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|