You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 03 Maj 2024, 01:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #180166 Wysłany: 16 Paź 2008, 09:35; 
 Temat postu: Uszczelka pod głowicą??
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ustka
Rejestracja: 05 Kwi 2008,
Posty: 7
Objawy:
- w trasie zapaliła sie kontrolka płynu chłodzącego, po chwili zgasła
- na światłach ponownie sie zapaliła i pod dom tak dojechałem
- wentylator sie nie właczył
- poziom płynu max
- na bagnecie i pod korkiem nie było masła
- odpaliłem, przejechałem jeszcze kawałek - gdy zapaliła sie kontrolka ponownie zatrzymałem auto i wtedy zaczeło mi wyrzucać płyn z korka
- mechanik stwierdził termostat, dzisiaj zadzwonił, ze jednak uszczelka
Możliwe to? Pozdr

_________________
Punto 1,1 + LPG 95`


Góra
 Profil  
 

 
 Post #180180 Wysłany: 16 Paź 2008, 11:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
To, że się przegrzewał to wina termostatu. Przegrzewanie może powodować uszkodzenie uszczelki. Więc jest to możliwe, choć proponuje zdiagnozować problem z innym dobrym mechanikiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180182 Wysłany: 16 Paź 2008, 11:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ustka
Rejestracja: 05 Kwi 2008,
Posty: 7
Byłem przed chwilą u nechanika - termostat sprawny, pompa też. Mówi, że przewody po rozgrzaniu silnika są ciepłe ale puchną.

_________________
Punto 1,1 + LPG 95`


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180188 Wysłany: 16 Paź 2008, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Termostat sprawny, ale silnik się przegrzewał, więc jest problem i należy go rozwiązać. Możliwe, że kompresja przenika do układu i takie problemy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180192 Wysłany: 16 Paź 2008, 12:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 202
Pomógł: 4
Raz jak byłem u mechanika to zajechał jakiś koleś i widziałem jak u niego płyn chłodzący bulgotał w zbiorniku wyrównawczym.
Diagnoza była taka - 95% uszczelka pod głowicą lub 5% pęknięty blok.
Skutek był taki, że spaliny przedostawały się do układu chłodzenia.
Zobacz czy masz takie objawy i napisz czy traci moc w trakcie jazdy.
Również możesz sprawdzić czy trzyma kompresję na wszystkich cylindrach.
Jeśli nie traci mocy i nie bulgocze to pewnie coś innego.

_________________
Moja HoGaTa :D
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić ! ;)
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180206 Wysłany: 16 Paź 2008, 12:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ustka
Rejestracja: 05 Kwi 2008,
Posty: 7
No własnie nie było bulgotania w zbiorniku, nie czułem też spadku mocy...

_________________
Punto 1,1 + LPG 95`


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180209 Wysłany: 16 Paź 2008, 13:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Układ chłodzenia jest prosty, jak działa termostat, pompa wody też:D, to układ musi działać. Jak nie to oznacza ze sie zapowietrza spalinami, hmm płynu nie ubywało ?? Sprawdź też poziom oleju, czy nie wzrasta... Czasami płyn idzie do oleju, jak walnie uszczelką to różnie może być, zależy w którym miejscu puści.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180213 Wysłany: 16 Paź 2008, 13:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
widzę że ta uszczelka to jakby główna ustarka w tych autach :E nie stresujcie człowieka ehheh ;) moim zdaniem to że krzyknął uszczelka to chce pewnie zarobić bo to jest opłacalna robota ;) jeśli uszczelka padła to MUSI być jakiś objaw nie ma innej opcji a tych objawów może być duuużo...ja bym stawiał na zapchany ukł chłodzenia i tyle ja jeżdziłem u siebie ze zbyt małą ilościa płynu i też mi się grzał i żadnej uszczelki nie uszkodziłem...a jechałem w korku...

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180224 Wysłany: 16 Paź 2008, 14:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 202
Pomógł: 4
barmanik napisał(a):
- odpaliłem, przejechałem jeszcze kawałek - gdy zapaliła sie kontrolka ponownie zatrzymałem auto i wtedy zaczeło mi wyrzucać płyn z korka


Może po prostu padł czujnik temperatury odpowiedzialny za załączanie wentylatora, stąd okołoobjawowe zapalanie się kontrolki płynu chłodzącego.

_________________
Moja HoGaTa :D
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić ! ;)
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180249 Wysłany: 16 Paź 2008, 15:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Włodar Pawian Dobrze mówicie zgodzie sie z wami, ale to ze po odkręceniu korka płyn wybija do góry to normalka, przy gorącym silniku płyn w układzie ma 90`C ( temperatura wrzenia) wytwarza sie ciśnienie w nim i jak odkręcimy korek to ciśnienie wybija płyn do góry co grozi poważnymi oparzeniami człowieka. Ludzie myślcie trochę bo najprostsza rzecz was zabije.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180253 Wysłany: 16 Paź 2008, 15:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Tzn. powinno trochę podejść do góry, a jak uszczelka to fakt aż wystrzeli ciecz ze zbiorniczka.. Może być i włącznik, w punto1, jest w chłodnicy, 2 kabelki, jak sie je zewrze to działa wentylatorek.. A wogóle włącza się On ?? Może wymień płyn, może masz "żużel zamiast płynu.."

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180293 Wysłany: 16 Paź 2008, 17:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 202
Pomógł: 4
Daniels napisał(a):
po odkręceniu korka płyn wybija do góry to normalka, przy gorącym silniku płyn w układzie ma 90`C ( temperatura wrzenia) wytwarza sie ciśnienie w nim i jak odkręcimy korek to ciśnienie wybija płyn do góry co grozi poważnymi oparzeniami człowieka. Ludzie myślcie trochę bo najprostsza rzecz was zabije.

Luzik :)
Nikt tu nie pisał, że odkręca korek od chłodnicy/zbiornika wyrównawczego przy rozgrzanym silniku i nikt tego też nie doradzał ;)
barmanik może na początek spróbuj wymiany płynu tak jak napisał Adas.
Jak to nie pomoże to spróbuj zrobić odczyt błędów z komputera, może dadzą jakąś podpowiedź.
Zaznaczam, że nie jestem mechanikiem, ale amatorem teoretykiem ;)
Pozdrawiam i życzę powodzenia

_________________
Moja HoGaTa :D
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić ! ;)
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180306 Wysłany: 16 Paź 2008, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Pawian Ale mówil że podnosi sie płyn to raczej musiał odkręcać korek. Adas TROCHE POWINNO PODEJSC ??? odkręć u siebie i zobacz.

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180398 Wysłany: 16 Paź 2008, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
U mnie podniesie się cm, może dwa i lekko syknie..

[ Dodano: 16 Paź 2008 21:28 ]
P.s. tak czy siak robimy to ostrożnie, z szmatką i z daleka, chronić twarz..

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180503 Wysłany: 17 Paź 2008, 07:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ustka
Rejestracja: 05 Kwi 2008,
Posty: 7
Wymieniony płyn + nowy termostat (może stary działał ale zaczynał robic psikusy). Przejechałem się z 40km i chyba jest ok. Jak na razie akcja "uszczelka" jest odwołana...
Dzieki wszystkim za podpowiedzi.

_________________
Punto 1,1 + LPG 95`


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180515 Wysłany: 17 Paź 2008, 09:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
barmanik z tą uszczelką to daj sobie spokój bo jak mówiłem "spece" lubia na tym zarobić...jak uszczelka Ci zdechnie to Kropek Ci dobrze da o tym znać ;) co do wyciekania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego to nie zgodzę się z Adas w momencie gdy silnik jest nazwijmy to przegrzany to ZAWSZE będzie wyciekał ze zbiorniczka,jeśli ma prawidłową temp pracy to nie powinien wystrzelić ale uszczelka nie ma w tym temacie nic do powiedzenia ;) wszystko zależy od temp silnika

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180536 Wysłany: 17 Paź 2008, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
barmanik
to ze mechanik chce wymienic uszczelke to normalka bo oni za to wolaja okolo 400 zl :roll:
Cytuj:
Może po prostu padł czujnik temperatury odpowiedzialny za załączanie wentylatora, stąd okołoobjawowe zapalanie się kontrolki płynu chłodzącego.

ludzie myslcie troche, przeciez jak sie jedzie to wentylator nie ma prawa chodzic a zw;aszcza przy takich upalach jak ostatnio :hahaha:
jakby podczas jazdy dzialal wentylator to by bylo jeszcze gorzej bo on dmucha w przeciwnym kierunku do jazdy :>
Cytuj:
Wymieniony płyn + nowy termostat

i bardzo dobrze bo jak sie termostat zaiwsi to nie pusci plynu na durzy obieg i po kilku kilometrach woda sie gotuje :)

_________________
GP 1.4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180702 Wysłany: 17 Paź 2008, 19:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Rejestracja: 23 Cze 2008,
Posty: 29
witam,
podczepię się pod temat bo jest dla mnie najbardziej odpowiedni, przejrzałem forum i chciałbym się upewnić w moim indywidualnym przypadku :E

jeśli kropek:
-ma mokry silnik
-kopci na biało
-zużywa 1l/6000km oleju
-ubywa wody z chłodnicy ok 1l /5000km
-ale pod korkiem nie widać żadnej mazi


to czy to wskazuje na uszczelkę pod głowicą :?:

czy może być jakaś inna opcja :?:

_________________
Punto I SX 1.2


Góra
 Profil  
 
 
 Post #181009 Wysłany: 18 Paź 2008, 18:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
kubazalexa najpierw sprawdż, czy nie ma wycieków plynu i ponieważ masz mokry silnik, to skąd olej wycieka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #182139 Wysłany: 22 Paź 2008, 10:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
co do zużywania oleju w stanie 1L na 6000km to ja bym się specjalnie tym nie przejmował...dla wersji 1.2 75 KM dopuszczalne zużycie oleju waha się w okolicach 0.7 litra na 1000km (chyba że coś mylę ale nie sadzę) jeśli kopci na biało to teraz w te chłodne dni to w sumie nic szczególnego pod warunkiem że to para l
eci z wydechu,jeśli chodzi o mokry silnik to mówiąc szczerze czy ktoś widział Fiata który nie ma mokro w okolicach silnika?? Jeśli chodzi o ubywanie płynu to PIERWSZA podstawowa sprawa sprawdzić przewody idące do nagrzewnicy bo one lubia parcieć na łączeniu z wypustem do nagrzewnicy...a jeśli ma gaz to zobaczyć trójnik gazu przy nagrzewnicy(łączeniu) i to by było na tyle ;)

[ Dodano: 22 Paź 2008 09:31 ]
i dajcie spokój z tą uiszczelką naprawde...

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #186341 Wysłany: 04 Lis 2008, 21:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
A co powiecie na to że po nagrzaniu silnika do temp 90 st. po przejechaniu ok 20 km jak zgaszę silnik i od razu odkręce korek od zbiorniczka wyrównawczego to tylko takie psiknięcie słychać. No i trochę płynu gdzieś ubywa tylko nie mogę zlokalizować gdzie. Czy to możliwe że poszła uszczelka i płyn dostaje się do cylindrów? Jakie były by widoczne objawy? Bo nie podobają mi się spaliny: chmury pary i troszkę dziwny zapach... Zapach może od katalizatora co? Jak wyglądają spaliny jak silnik by brał petrygo?

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #186784 Wysłany: 06 Lis 2008, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
Hmm... To, że idzie para, to ok bo zimno, a produktem spalania benzyny jest m. in. woda, która się skrapla po wydechnięciu jej z układu wydechowego.
Gdyby brał petrygo, to chyba by leciał dym biały z tyłka, ale dokładnie koloru nie pamiętam. Podejrzewam, że analizator spalin mógłby to wykazać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187022 Wysłany: 07 Lis 2008, 11:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Już jest wszystko ok. Użyłem proszku do uszczelniania i płynu już nie ubywa a uszczelka jest chyba cała bo ani nie kopci, ani płynu w oleju nie widać a płyn mi delikatnie uciekał z chłodnicy zaraz obok zbiorniczka ale już wszystko ok. Tego proszku dokładnie odmierzyłem ile ma być i żadnych efektów ubocznych.

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO