|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 02:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
marius562 |
#328128 Wysłany:
21 Sty 2010, 19:07; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Sty 2010, Posty: 5
|
jak swiece rowniez wazne sa kable zaplonowe , w moim 1.2 po 100000 poczulem ze silnik nie zbiera sie z niskich obrotow (1800r/min.)wystarczajaco dobrze wymienilem kupilem orginalne , zalozylem i prosze od razu lepiej
|
|
Góra |
|
|
|
|
kubeusz77 |
#328610 Wysłany:
23 Sty 2010, 13:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: ŁóDź Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 174
|
Hej.A ile płaciłeś za oryginalne kable?Kupowałeś w ASO czy wyszukałeś z innego żródła?
_________________ Grande Punto 1.4 77KM 2006r.
|
|
Góra |
|
|
marius562 |
#328654 Wysłany:
23 Sty 2010, 16:35; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Sty 2010, Posty: 5
|
kupilem je w aso a zaplacilem z tego co pamietam ok. 160zl.
|
|
Góra |
|
|
jurekl |
#328713 Wysłany:
23 Sty 2010, 19:21; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 80
|
Witam.
Istotne jest aby stosować świece zalecane przez producenta o odpowiedniej ciepłocie. Drugorzędną sprawą jest przerwa na elektrodach świecy. W samochodach w których zapłon był oparty o układ rozdzielacza z przerywaczem mechanicznym energia wytwarzana przez te układy była dużo niższa od wytwarzanej w obecnie stosowanych elektronicznych bezrozdzielaczowych układach zapłonowych. Teoretycznie im większa przerwa tym lepej ale aby zapewnić optymalne warunki zapłonu mieszanki przyjmuje się przewę ok 1mm (przy napięciu ok 25kV iskra powinna już przeskoczyć na odległość ok 2,5mm). Istotnym parametrem jest czas trwania iskry ale w obecnych układach zapłonowych tym parametrem zawiaduje elektronika sterująca.
Kupując nowe świece przerwa pomiędzy elektrodami powinna być ustawione fabrycznie na ok 1mm.
_________________ GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA
|
|
Góra |
|
|
adchmie |
#335523 Wysłany:
14 Lut 2010, 16:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
kubeusz77 napisał(a): Nie powiem Ci co masz zrobić, bo nie mam bladego pojęcia.Ja wymieniłem przy 60 tys. na nowe i już.W instrukcji obsługi wymiana jest zalecona co 30 tys.
Hey,
Dlaczego wymieniles swiece dopiero po 60 tys.km?
Pozdrawiam
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#335546 Wysłany:
14 Lut 2010, 18:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
do 8v Fiat zaleca po 40 tyś zmianę świec ,sie dowiedziałem ostatnio
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
kubeusz77 |
#335782 Wysłany:
15 Lut 2010, 19:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: ŁóDź Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 174
|
Ja opieram się na instrukcji obsługi w temacie wymiany co 30 tys.
_________________ Grande Punto 1.4 77KM 2006r.
|
|
Góra |
|
|
Wirkowski |
#369043 Wysłany:
28 Maj 2010, 07:06; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 02 Lip 2007, Posty: 75
|
Witam, w ostatni weekend wyminiłem świece i kable wys napięcia, bo poprzednie miały przebicie - po telefonie do ASO i pyatnku o cenę dostałem palpitacji serca - świece 80 zł + 2 x 2 kable 292 zł - na allegro za ok 60 zł.
Świece zakupiłem z ISKRA - do LPG - jest na nich informacja, że mają homologacje FIAT - poczekamy - zobaczymy.
|
|
Góra |
|
|
kubeusz77 |
#369245 Wysłany:
28 Maj 2010, 22:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: ŁóDź Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 174
|
Hej
Jak to kupiłeś dwa nowe przewody , a dwa stare zostały????
A co za przewody? Daj linka.Ja znalazłem NGK -komplet za 170zł
_________________ Grande Punto 1.4 77KM 2006r.
|
|
Góra |
|
|
Wirkowski |
#369255 Wysłany:
28 Maj 2010, 22:23; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 02 Lip 2007, Posty: 75
|
|
Góra |
|
|
kubeusz77 |
#369491 Wysłany:
29 Maj 2010, 20:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: ŁóDź Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 174
|
Dzięki za informacje.Powiem szczerze jakoś do "Iskry" nie do końca mam zaufanie.Kojarzą mi się z ze starymi czasami.Ale skoro jesteś zadowolony i czujesz różnice to najważniejsze.
A cena przewodów naprawde dobra
_________________ Grande Punto 1.4 77KM 2006r.
|
|
Góra |
|
|
Wirkowski |
#369749 Wysłany:
16 Lip 2010, 07:35; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 02 Lip 2007, Posty: 75
|
Co do ISKRY to mają homologacje na ASO FIAT więc chyba nie są takie złe. Zobaczymy jak się będą spisywać. [ Dodano: 16 Lip 2010 07:35 ]Wirkowski napisał(a): Co do ISKRY to mają homologacje na ASO FIAT więc chyba nie są takie złe. Zobaczymy jak się będą spisywać.
Witam, po przejechaniu ok 12.000 km pojawiły się problemy - kropas zaczął przerywać - wczoraj wymieniłem świece na stare i problem ustał.
Wracając z pracy miałem 2 komunikaty MIL o wypadaniu zapłonów na 3 tłoku, a kropasem zaczęło rzucac jak świnią w miechu.
Wniosek: wracam do NGK.
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#381135 Wysłany:
17 Lip 2010, 09:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Jestem jak najbardziej za produktami z logo polskich producentow ale na swiece ISKRY tez sie nadzialem swego czasu przy okazji seicento. Zamontowalem wlasnie takie ISKRE i wszytko bylo OK dopoki auto nie bylo nagrzane. Na postoju wyraznie silnik nierowno pracowal wiec wrocilem do championa (poizniej byly bosch i ngk do teraz). Nie wiem dlaczego tak sie dzialo skoro parametry tych swiec byly pod seja wlasnie.
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#387615 Wysłany:
14 Sie 2010, 14:11; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
mw525 |
#690531 Wysłany:
13 Wrz 2013, 10:20; Temat postu: Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana] |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 04 Lut 2012, Posty: 66
|
a czy świece denso K20TT albo K16TT można wstawić do grande 1.4 8v. Wymiary niby pasują.
_________________
|
|
Góra |
|
|
roko |
#722855 Wysłany:
25 Mar 2014, 20:53; Temat postu: Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana] |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 22 Mar 2013, Posty: 82
|
Używa ktoś z was świece NGK Laser Line dedykowane do silników zasilanych LPG? Znalazłem nawet artykuł, gdzie takie świece są seryjne montowane do Fiatów z fabryczną instalacją lpg. http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2 ... ,1639.htmlA tak w ogóle to jak często je wymieniać? Instrukcja zaleca co 30 tys. km, ja mam już przejechane 50 tys., z czego połowa na LPG, a świece mam jeszcze fabryczne.
|
|
Góra |
|
|
bazyl27 |
#722982 Wysłany:
26 Mar 2014, 12:00; Temat postu: Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana] |
|
|
Puntoświr |
Imię: rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: suwałki Rejestracja: 05 Cze 2011, Posty: 169 Pomógł: 1
|
Witam, ja też używam świec iskry U-super do lpg i jest za........ jestem bardzo zadowolony, auto jeździ na benzynie i gazie nie szarpie nie kicha, do tego polecam przewody wn, również polskie firmy Leader, bardzo dobrze wykonane, jak dla mnie lepiej niż oryginały, przejechane na nich około 10000 na razie bezproblemowo, do tego iskry cenowo coś około 14 pln, płaciłem przewody też coś około 50 pln jeżeli dobrze pamiętam, życzę szerokości
|
|
Góra |
|
|
virus2xxx |
#723030 Wysłany:
26 Mar 2014, 19:26; Temat postu: Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Mar 2012, Posty: 301 Pomógł: 3
|
roko napisał(a): Używa ktoś z was świece NGK Laser Line dedykowane do silników zasilanych LPG? Znalazłem nawet artykuł, gdzie takie świece są seryjne montowane do Fiatów z fabryczną instalacją lpg. http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2 ... ,1639.htmlA tak w ogóle to jak często je wymieniać? Instrukcja zaleca co 30 tys. km, ja mam już przejechane 50 tys., z czego połowa na LPG, a świece mam jeszcze fabryczne. Ja używam zwykłych świec, ale weź pod uwagę cenę takiej świcy do LPG z NGK... standardową świecę kupisz już od 20 zł, natomiast do LPG (LPG 8 ) za 60 zł... za jedną sztukę oczywiście... różnica w cenie jednak jest, a na standardowej nie mam żadnych problemów. Jak często wymieniać ? Jeśli nie masz problemów, tzn. np. silnik nie szarpie na LPG czy nie gaśnie to raczej nie ma sensu wymieniać.
_________________ JEST: Citroen DS3 1,6 120HP BYŁO: Fiat Punto Evo Sport 1,4 16V MultiAir Turbo 135HP WCZEŚNIEJ: Fiat Grande Punto Sport 1,4 16V A JESZCZE WCZEŚNIEJ: Fiat Punto II 1,2 8V
|
|
Góra |
|
|
Chicane |
#723206 Wysłany:
27 Mar 2014, 22:06; Temat postu: Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
wymieniłem na NGK ZKR7A-10 , oryginały kupione w necie ,koszt z przesyłką 94 zł , w ASO chcieli za te same świece (4 szt. ) 160 zł
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
|
Tomaszz |
#726185 Wysłany:
16 Kwi 2014, 14:23; Temat postu: Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana] |
|
|
Forumowicz |
|
Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 20 Sie 2013, Posty: 2
|
Co do wymiany świec na świece do LPG...kupiłem BOSH platin-Ir po 34 zl za sztukę i właśnie je zwróciłem do sklepu Mój gazownik powiedział, że świece Bosha szczególnie do gazu można od razu wyrzucić bo może być gorzej niż przed ich wymianą...zalecił NGK i to żadne dedykowane bo różnią się tylko ceną i nazwą...w serwisie powiedziano mi to samo, a nawet nie chcieli mi założyć tych Bosha. Podobno po założeniu świec Bosha Fiat wraca niedługo później spowrotem do serwisu. Założyłem więc oryginalne świece NGK (w serwisie 170 razem z montażem jesśli ktoś nie posiada rabatu) i kropas pracuje super... Nie wiem czy to prawda czy legenda o świecach Bosha ale np. w znajoma ma Boshe w Astrze III i jest ok. pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#726187 Wysłany:
16 Kwi 2014, 14:43; Temat postu: Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana] |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Zbajerzyli Cię Świece irydowe czy też platynowe montuję się by wytrzymywały wyższe temperatury czy też trudniejsze warunki jakie panują w komorze spalania - szczególnie w autach turbo czy tez LPG. Zwykłe świece niklowe potrafią się wypalić przy ~900 stC , iryd/platyna ma temp topnienia jeśli dobrze pamiętam bliżej 1800 st C. Temp. spalin w turbo aucie potrafi dobić do 1000stC I takie świece napewno nie będą robić jajec , co innego wieloelektrodowe (2-3) świece to już być może tak.
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
divril |
#783212 Wysłany:
24 Sie 2015, 10:31; Temat postu: Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana] |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Paź 2013, Posty: 23
|
Hej,
nie bede zakladal osobnego tematu, poniewaz dotyczy on dalej swiec.
Punto - model jak w temacie - zasilane instalacja LPG sprzed 2 lat- (IV generacji?? STAG). W serwisie polecono mi swiece specjalnie do silnikow zasilanych gazem - BOSCH 0 242 135 515.
Po przejechaniu baku paliwa zauwazylem wzrost spalania, z ok 7.2 -> 7.8 l / 100 km gazu. Trase pokonuje codziennie ta sama, z bardzo podobna predkoscia.
Mysle, ze to kwestia regulacji przerwy na elektrodach i starajac sie zglebic temat wyczytalem, ze przerwa dla LPG powinna byc ok 0.8 mm (fabrycznie zalecane jest 1mm)
Czy jakies sugestie?
Jak zapytalem w warsztacie, czy regulowali przerwe, to zapadla cisza i ktos baknal tylko, ze zostawili tak, jak bylo na swiecach.
Dodam jeszcze, ze stare swiece RACZEJ nie byly regulowane pod LPG (byly starsze niz instalacja sprzed 2 lat) - chyba, ze instalatorzy wyregulowali tez swiece,o co dopytam sie w czwartek.
_________________
|
|
Góra |
|
|
misci |
#783218 Wysłany:
24 Sie 2015, 12:43; Temat postu: Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana] |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 834 Pomógł: 27
|
Założyłem DENSO XU22TT z oryginalną przerwą 0,8mm. Zapłaciłem za sztukę niecałe 9zł. NGK były 2x droższe. Auto chodzi bez problemu.
|
|
Góra |
|
|
divril |
#783219 Wysłany:
24 Sie 2015, 13:10; Temat postu: Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana] |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Paź 2013, Posty: 23
|
Hmm.. dzieki, nastepnym razem chyba wlasnie z nich skorzystam.
Szybki update ode mnie: Bylem w warsztacie, powiedzieli, ze od 15 lat maja warsztat a przerwy nie regulowali.. Mialem pecha trafic na "szpecjalistow" czy to rzeczywiscie taki rzadki zabieg? I powinienem wyraznie artukulować, ze potrzebuje swiece o mniejszej przerwie, bo mam instalacje LPG?
_________________
|
|
Góra |
|
|
jack11 |
#783257 Wysłany:
24 Sie 2015, 19:08; Temat postu: Re: Świece zapłonowe 1.4 8V 77km [ilość, nr.kodowy, wymiana] |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 07 Lip 2013, Posty: 57 Pomógł: 1
|
Witam.
Mi gaziarz powiedział że mam nic nie kombinować tylko używać takich świec jak przy benzynie. Tak też zrobiłem i po 15000 wymieniłem na NGK ZKR7A-10 bez żadnej zmiany odstępu. Auto jeździ bez problemów...
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|