|
Obecny czas: 01 Maj 2024, 04:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kerewa |
#187709 Wysłany:
09 Lis 2008, 16:32; Temat postu: przegub |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 24
|
Mam pytanie do kolegów:
Dzisiaj przy prawym kole tam gdzie jest osłona gumowa zauwazyłem wyciek smaru, chyba to osłona przegóbu puściła.
Jak uważacie daleko zajade z takim defektem, na razie nic mi nie stuka i nie uderza
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
Adas |
#187730 Wysłany:
09 Lis 2008, 17:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
flatron316 |
#397764 Wysłany:
21 Wrz 2010, 19:46; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: 3town Rejestracja: 04 Mar 2010, Posty: 39
|
Podniosę temat
Adaś wymieniałes półosie?
Napisz albo ktoś jak wie czy się da wymienić tą gumową osłonę przegubu bez rozbierania wahacza?
U mnie w Vw da sie- tylko trzeba sworzeń wahacza wyjąć i całego macpersona odsunąć i a potem można już zbić przegub zewnetrzny.
Napiszcie czy w makaronie też tak się da ?
Pozdro Flat
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#397767 Wysłany:
21 Wrz 2010, 19:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Sie da Odkrecasz tylko koncówke wahacza śrubę trzymajaca sworzeń w zwrotnicy , wyciagasz go z zwrotnicy i juz Wczesniej luzujesz nakretke półosi i po odchyleniu całego zespołu tj mcpersona i zwrotnicy i wyciągasz półoś ze zwrotnicy, nastepnie zdejmujesz przegug zewnetrzny i wymieniasz osłone
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
flatron316 |
#397770 Wysłany:
21 Wrz 2010, 20:02; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: 3town Rejestracja: 04 Mar 2010, Posty: 39
|
dariuszs860
Dzieki kolego za szybki odzew.
No w VW było tak samo z tym że sworzen wahacza był przykrecony na 3 srubach do wahacza i je sie odkrecało i luzik.
A tu patrze na rysunki w ksiażce i pewnie sworzen jest wtłoczony w wahacz i jest na czym ?na stożku? wcisniety w macpersona?
To trzeba sciągacz miec jak rozumiem?
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#397772 Wysłany:
21 Wrz 2010, 20:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Kolego w puntach jest wahacz bez wymiennej końcówki wahacza, tzn że końcowka jest na stożku i wchodzi w zwrotnice a w zwrotnicy jest otwór 8mm przez który przechodzi sruba zabezpieczajaca przez wysunieciem koncówki z zwrotnicy Powykreceniu tej śruby musisz wyjać ten sworzeń(koncowke wahacza) ze zwrotnicy , zewzględu ze jest on na stozku może mocno ciedziec ale sciągacza niepolecam
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
flatron316 |
#397774 Wysłany:
21 Wrz 2010, 20:14; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: 3town Rejestracja: 04 Mar 2010, Posty: 39
|
dariuszs860 napisał(a): Powykreceniu tej śruby musisz wyjać ten sworzeń(koncowke wahacza) ze zwrotnicy , zewzględu ze jest on na stozku może mocno ciedziec ale sciągacza niepolecam Smile
A podpowiedz jak to wyjąć -
jakies techniki specjalne?
Pytam bo robię troche w autach i wiem że sciąganie sciągaczem moze skutkowac poharataniem tej gumki ochronnej (o ile tam jest bo nie widze w ksiazce ale normalne auta mają to chyba makaron też )a tu jak potne gume to nie wydam 20 pln na sworzen jak do vw tylko pewnie z 2 stowki na nowy wahacz.
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#397777 Wysłany:
21 Wrz 2010, 20:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Tak nie oficjalnie mówie bo niechce zeby takie techniki były stosowane przez wszystkich ja tak robie jak zależy mi na czasie, a wiec jak już ta sr zabezpieczajaca jest wykrecona to ja lekko młotkiem kilka razy stukam w zwrotnice w miejscu gdzie siedzi sworzeń, i powinien drgnąć a jak nie to można zastosowac jakąś dłuższa rurke i włożyć miedzy wahacz (z góry) a np podwozie samochodu Ale tak jak mówie to takie moje sposoby
Tak w Punto jest też taka gumka tzn. gumowa osłona sworznia Wahacz to koszt około 150 pln a wiec lepiej nie zniszczyć [ Dodano: 21 Wrz 2010 20:23 ]
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
flatron316 |
#397780 Wysłany:
21 Wrz 2010, 20:31; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: 3town Rejestracja: 04 Mar 2010, Posty: 39
|
Spoko Dzięki dariuszs860
Miło pogadać z fachowcem!!!
Bo myślałem że na tym forum to nikt w autach nie grzebie ,szczytem możliwości i sukcesem jest dolanie płynu do spryskiwaczy ,a można wymienić się jedynie wiedzą i doświadczeniem na temat choinek zapachowych do auta.
Szkoda że nie ja zakłądałem ten topic bo zasłużyłeś smiało na punkta.
Zawalcze z tym i napisze jak poszło .
Pozdrawiam Flat
[ Dodano: 21 Wrz 2010 19:31 ] OOO na tej twojej focie lepiej widać .
To tam jest śruba/przetyczka a sworzen jak sie domyslam ma takie podtoczenie?
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#397783 Wysłany:
21 Wrz 2010, 20:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Ja grzebie i to codziennie Staram sie pomagac jak tylko moge
Ok odezwij sie jak bedzie po robocie Pozdrawiam, [ Dodano: 21 Wrz 2010 20:32 ]Tak kolego dokładnie ma takie wybranie aby mogła śruba przejść i zabezpieczyć przed wysunięciem
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
flatron316 |
#397784 Wysłany:
21 Wrz 2010, 20:33; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: 3town Rejestracja: 04 Mar 2010, Posty: 39
|
Spoko dzieki mysle ze juz mam w głowie jasnośc na ten temat
Pozdro
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#397787 Wysłany:
21 Wrz 2010, 20:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Aa jeszcze jedno ., może wiesz ale moge przypomnieć. Przegub pewnie jak w innych typu mk1 siedzi na pierścieniu uprzedzam zeby niepotrzebnie nietraktować go np młotkiem
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
flatron316 |
#397791 Wysłany:
21 Wrz 2010, 20:48; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: 3town Rejestracja: 04 Mar 2010, Posty: 39
|
dariuszs860 napisał(a): Przegub pewnie jak w innych typu mk1 siedzi na pierścieniu uprzedzam zeby niepotrzebnie nietraktować go np młotkiem Szczerbol
Czyli jak ?Po odciągnieciu macpersona nie zbijać go delikatnie przez klocek drewniany?
W vw był też pierscien rozprezny (no taka obrączka z drutu na koncu półosi w wyzlobieniu i przegub poprostu sie nabijało delikatnie i sie ztrzaskiwał na tym) -a tu jak jest ?jak to zdjąć?
A i jescze jedno jaki gwinty sa na tej srubie głownej co trzyma tarcze prawy i lewy zakrecane w przeciwnym kierunku do jazdy?
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#397794 Wysłany:
21 Wrz 2010, 21:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Można ale ja bym proponował wytrzeć wszelki bedący tam smar i w tym przegubi ebedzie takie wyżłobienie jak sie dokładnie wytrze to bedzie widac końcówki tego pierścienia, to jest też pierścień rozprężny . Ale wtedy można wziąć szczypce do pierścieni segera te do rozsówania i po dokładnym rozsunięciu reka i lekko zejdzie przegób [ Dodano: 21 Wrz 2010 21:03 ]A co do śruby do jest normalny gwint prawy, tylko że drobnozwojny
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
flatron316 |
#397796 Wysłany:
21 Wrz 2010, 21:13; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: 3town Rejestracja: 04 Mar 2010, Posty: 39
|
Ok dzieki mam szczypce takie delikatne do siegerków to powinno pójść.
Oba gwinty prawe? W obu kołach?
Dziwne ale nie niemożliwe
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#397798 Wysłany:
21 Wrz 2010, 21:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Tak oba gwinty prawe Smar grafitowy i opaski nowe powinie być razem z osłona:) Życze powodzenia w pracach
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|