|
Obecny czas: 05 Maj 2024, 11:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bbanditoss |
#192726 Wysłany:
22 Lis 2008, 22:16; Temat postu: |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11760 Pomógł: 13
|
oj mnie w seju zdarzało się przypadkowo "lecieć" bokiem i trochę się wtedy "spociłem"
_________________
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#192728 Wysłany:
22 Lis 2008, 22:20; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13055 Pomógł: 54
|
bbanditoss napisał(a): oj mnie w seju zdarzało się przypadkowo "lecieć" bokiem i trochę się wtedy "spociłem"
Nie g... w gaciach nie miałem i po kontrze dalej do dechy Myślałem zupełnie o czymś innym niż o tym, ze przed chwilą mogłem 20x dachować. Debil do n-tej potęgi.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#192755 Wysłany:
22 Lis 2008, 23:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax napisał(a): Problem w tym, że w przypadku przednionapędowego auta jakim jest punto nadsterowność praktycznie nie występuje (oczywiście można ją wywołać, ale nie tak łatwo) a podsterowność owszem.
I tu się baaardzo mylisz. Zawiecha jest tak ustawiona, że MK1 jest baardzo nadsterowne. Przód bardzo żadko ucieka a tył, no cóż, pręddzej tył ucieknie niż przód. A to, że jest to samochód przednionapędowy, ma niewielkie znaczenie w tym momencie.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
STax |
#192758 Wysłany:
22 Lis 2008, 23:19; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
dzikidaniel napisał(a): I tu się baaardzo mylisz. Zawiecha jest tak ustawiona, że MK1 jest baardzo nadsterowne
Tak? Jakoś nie zauważyłem tego w praktyce... A ty? Miałes u siebie nadsterownośc przy przepisowej prędkości?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#192766 Wysłany:
22 Lis 2008, 23:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax, a czy Ty jeździsz przy przepisowych prędkościach? Daj spokój z tą przepisową prędkością bo akurat Ty nie powinieneś się o niej wypowiadać.
Co do podsterowności i nadsterowności to można takie rzeczy sprawdzić jadąc na granicy przyczepności. Akurat taki znawca powinien to wiedzieć...
Co do praktyki pojedź sobie na jakiś KJS albo po prostu na jakiś tor. Bo Twoja teoria mineła się z prawdą dość mocno. A puki sam się nie przekonasz to w innych słowa nie uwierzysz bo jak sam pisałeś masz swoje zdanie.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
STax |
#192768 Wysłany:
22 Lis 2008, 23:34; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
dzikidaniel napisał(a): a czy Ty jeździsz przy przepisowych prędkościach? A co to ma do tematu? Pytam o przepisowe prędkości, bo przy takich nie powinna występować ani pod ani nadsterownośc, jak się przekracza prędkośc, to ryzyko bierze się na siebie... dzikidaniel napisał(a): Co do podsterowności i nadsterowności to można takie rzeczy sprawdzić jadąc na granicy przyczepności. Akurat taki znawca powinien to wiedzieć... Wyobraź sobie, że sprawdzałem... Wywołanie podsterowności w mk I jest bajecznie łatwe jak się chce - tak jak ipIV pisałe - wystarczy szybki ruch kierownicą, dodanie albo odjęcie gazu itp. A nadsterowność bez hamulca ręcznego praktycznie nie występuje (wyjątek - hamowanie w zakręcie lewą nogą - jak się człowiek uprze, to dociążony przód trzyma, a lekki tył zamiata). [ Dodano: 22 Lis 2008 22:33 ]dzikidaniel napisał(a): Co do praktyki pojedź sobie na jakiś KJS
No cóż, za późno, już byłem [ Dodano: 22 Lis 2008 22:34 ]http://pl.youtube.com/watch?v=KqcjkYKPJso [ Dodano: 22 Lis 2008 22:34 ]i full ver. http://pl.youtube.com/watch?v=SfpivRSuIKQ
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#192777 Wysłany:
22 Lis 2008, 23:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
Ale do czego zmierza ta dysputa? Bo zaczynacie się przekrzykiwać, który ma większego.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#192779 Wysłany:
22 Lis 2008, 23:39; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#192786 Wysłany:
22 Lis 2008, 23:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax napisał(a): Wyobraź sobie, że sprawdzałem... Wywołanie podsterowności w mk I jest bajecznie łatwe jak się chce - tak jak ipIV pisałe - wystarczy szybki ruch kierownicą, dodanie albo odjęcie gazu itp. A nadsterowność bez hamulca ręcznego praktycznie nie występuje (wyjątek - hamowanie w zakręcie lewą nogą - jak się człowiek uprze, to dociążony przód trzyma, a lekki tył zamiata).
Jeśli uważasz że podsterowność lub nadsterowność można wywołać sposobem jazdy to gratuluje. Nie mam więcej pytań...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|