|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 06:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1976 |
#271164 Wysłany:
09 Lip 2009, 13:46; Temat postu: |
|
|
|
Góra |
|
|
|
|
mario-sz |
#271167 Wysłany:
09 Lip 2009, 14:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
Grzegorz1976 napisał(a): A poza tym jakby się to udało zrobić wciskając światełka w miejsce zaślepek p-mgielnych to autko zyskałoby dodatkowo na wyglądzie.
Nie ma takiej opcji Grzesiu. Trzeba się zmieścić ustawowo w wymiar świateł dziennych. Światła te muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu (z tym wymiarem jest własnie problem), a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#271169 Wysłany:
09 Lip 2009, 14:08; Temat postu: |
|
|
mario-sz napisał(a): maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu (z tym wymiarem jest własnie problem)
Przeciez tam w życiu nie ma 40 cm no chyba ze obrys zaczynasz mierzyć od lusterek . mario-sz jeszcze raz pomierzę ale kiedyś pobrałem wszystkie wymiary i pasowało jak ulał [ Dodano: 09 Lip 2009 13:08 ]Aha do którego miejsca refletora ma być te 40 cm? Zewnetrznej części środka reflektora czy przyśrodkowej części?
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#271173 Wysłany:
09 Lip 2009, 14:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#271174 Wysłany:
09 Lip 2009, 14:26; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
alba |
#271323 Wysłany:
09 Lip 2009, 22:32; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Tak jak napisano powyżej podświetlenie ci się nie włączy bo w ogóle nie będziesz włączał pozycyjnych. Mozna by sobie jakąś diodkę od dziennych strzelić ale u mnie np w ogóle żadnej sygnalizacji nie ma. Chyba że nie zwróciłem uwagi bo świecą się u mnie same wskazówki ale to chyba przez cały czas jak zapłon włączony. A GP nie ma diód w podświetleniu tylko zarówki?? Nie wierzę. Podejrzewam nawet że sama płytka drukowana zastawu wskażników jest bardzo podobna.
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#271329 Wysłany:
09 Lip 2009, 22:45; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#271340 Wysłany:
09 Lip 2009, 23:18; Temat postu: |
|
|
alba napisał(a): A GP nie ma diód w podświetleniu tylko zarówki?? Nie wierzę. Podejrzewam nawet że sama płytka drukowana zastawu wskażników jest bardzo podobna.
Do podswietlenia sterowania nawiewów służą 2 żarówki coś a'la do latarki kieszonkowej i to one najczęściej się przepalają. Dla niedowiarków proponuję pojeździć przez 2 lata GP a przynajmniej jedna wymiana będzie i wtedy mozna poogladać sobie na własne oczy [ Dodano: 09 Lip 2009 22:18 ]Diody są ale tylko pod klawiszami. W punto 1 i 2 jest zresztą chyba tak samo
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#271346 Wysłany:
09 Lip 2009, 23:39; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#271352 Wysłany:
09 Lip 2009, 23:58; Temat postu: |
|
|
Thomas no jesli wyznacznikiem solidności samochodu sa jego żarówki na tablicy rozdzielczej to GP jest rzeczywiście słabe podobnie jak ta najsolidniejsza toyota corolla z oczami muchy w której podobno nic się nie psuło oprócz czesto fajczących się zarówek na kokpicie
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#271354 Wysłany:
10 Lip 2009, 00:10; Temat postu: |
|
|
Dwuwłóknowa postojówka, dodatkowy obwód z przekaźnikiem podłączony do włókna 21W załączany z "palca" (dodatkowy wyłącznik) i rozłączenie sterowane z pozycyjnych. Efekt - włączamy samochód, naciskamy guzik i zapalają nam się tylko i wyłącznie włókna 21W w postojówkach. Po włączeniu świateł (pozycyjne/mijania/drogowe) gasną włókna 21W i zapalają się 5W plus kokpit, plus tył itd. Proste?
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#271355 Wysłany:
10 Lip 2009, 00:10; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
alba |
#271357 Wysłany:
10 Lip 2009, 00:22; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Świecenie świateł mijania z połową mocy można łatwo zrobić łącząc te dwie żarówki szeregowo (np przy pomocy wielostykowego przekaźnika)i zasilić je z osobnego obwodu poza bodycompem. Działanie przakaźnika uzależnić od włączonych świateł mijania i gotowe [ Dodano: 10 Lip 2009 00:22 ]mrider napisał(a): Dwuwłóknowa postojówka, dodatkowy obwód z przekaźnikiem podłączony do włókna 21W załączany z "palca" (dodatkowy wyłącznik) i rozłączenie sterowane z pozycyjnych. Efekt - włączamy samochód, naciskamy guzik i zapalają nam się tylko i wyłącznie włókna 21W w postojówkach. Po włączeniu świateł (pozycyjne/mijania/drogowe) gasną włókna 21W i zapalają się 5W plus kokpit, plus tył itd. Proste?
Ktoś pisał że nie wejdzie w reflektor W21/5W w miejsce W5W.
Tu są wymiary żarówek:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#271360 Wysłany:
10 Lip 2009, 00:34; Temat postu: |
|
|
Thomas napisał(a): Grzegorz1976 drobiazg ,a cieszy co nie Szczerbol tyle,że co do Corolli Smile to był drobiazg Smile gdyż co do reszty to mało do czego można się przyczepić w niej Razz Oprócz wyglądu oczywiście Konczymy OT [ Dodano: 09 Lip 2009 23:34 ]alba napisał(a): Ktoś pisał że nie wejdzie w reflektor W21/5W w miejsce W5W.
Obawiam się że może nie wleźć przez otworek do reflektora - jest dość dobrze dopasowany do wielkości żarówki 5w a ta 2 włóknowa jednak szersza
|
|
Góra |
|
|
daras |
#271377 Wysłany:
10 Lip 2009, 08:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
alba napisał(a): Ktoś pisał że nie wejdzie w reflektor W21/5W w miejsce W5W. Ja pisałem. W21/5W ma 2x większą średnicę niż W5W. Nie ma na tą W21/5W miejsca w Grande. Już to sprawdziłem. [ Dodano: Pią Lip 10, 2009 7:13 am ]Grzegorz1976 napisał(a): Aha do którego miejsca refletora ma być te 40 cm? Zewnetrznej części środka reflektora czy przyśrodkowej części?
Odległość się chyba mierzy między żarówkami?
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#271390 Wysłany:
10 Lip 2009, 11:26; Temat postu: |
|
|
Cytuj: Odległość się chyba mierzy między żarówkami?
To chyba byłoby najlogiczniejsze, ale skoro nie jest napisane to uważam że temat można traktować dowolnie i naginać na swoją korzyść [ Dodano: 10 Lip 2009 10:26 ]Ok zmierzyłem osobiście. Miejsca po halogenach pasują idealnie na światła dzienne. Odległość od obrysu nieco poniżej 30 cm (trudno to zmierzyć z dużą dokładnością ale 40 cm na pewno daleko wystaje za obrys), miedzy światłami to ok 120 cm, od ziemi około 35 cm. Pasuje? Pasuje! Natomiast odpadają wszelkie pomysły montażu na grillu dolnym czy górnym. Te lokalizacje nie spełniają norm.
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#271427 Wysłany:
10 Lip 2009, 11:41; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
daras |
#271431 Wysłany:
10 Lip 2009, 11:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Cytuj: Miejsca po halogenach pasują idealnie na światła dzienne.
To samo wyszło z moich pomiarów
Piszemy oczywiście o przeciwmgłowych Grande.
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#271436 Wysłany:
10 Lip 2009, 12:05; Temat postu: |
|
|
Czyli teraz mój pomysł na druciarnie:
1. Kupić komplet św przeciwmgielnych (najlepiej uzywki z całymi zaczepami i szkłami)
3. Wytargać z nich odbłyśniki
4. Dobrać zestaw św. dziennych o średnicy odpowiadającej odbłyśnikom
5. Wmontować w oprawy (klej? silikon? CHGW co jeszcze? - ogólnie rzeźba)
6. Rozwiązać problem odpowietrzenia zestawu (żeby nie parował a jednocześnie nie dostawała się tam woda
7. Przykręcić do zderzaka - poprosić kogoś o rozumie do elektryki o zamontowanie - zapłacić
8. Cieszyć się fajną druciarnią, która może wyjść całkiem estetycznie
|
|
Góra |
|
|
daras |
#271437 Wysłany:
10 Lip 2009, 12:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#271440 Wysłany:
10 Lip 2009, 12:15; Temat postu: |
|
|
Też o tych myslałem. Trzeba zmierzyć śr. odbłyśnika w GP. Teraz nie mam na to czasu ale na jesień chyba coś podłubię. - no chyba że do tego czasu wyjdą jakieś dedykowane
P.S. Od katowic daleko ale po to jest forum zeby można było wymieniać doświadczenia .
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#271442 Wysłany:
10 Lip 2009, 12:38; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#271458 Wysłany:
10 Lip 2009, 13:41; Temat postu: |
|
|
Thomas napisał(a): Grzegorz1976 pamiętaj,że policja i tak się może doczepić .... bo powiedzą,że masz przeciwmgłowe włączone .... najpierw lepiej by było się zorientować czy taki pomysł jak macie może wypalić niż później mieć problemy ...
To fakt, że mozna byc narażonym na czestsze kontrole i zdaje sobie z tego sprawę, dlatego montując taki zestaw należy podejść do tego ostroznie i sprawdzić wszystkie punkty pod względem prawnym czyli:
1. Czy lokalizacja zamontowanych dziennych nie odbiega od wytycznych - jak widzisz to już sprawdziłem dość dokładnie i wszystkie wymiary się zgadzają z zapasem
2. Czy światła nie są zasłonięte - czyli odpadaja wszelkie pomysły montazżu za siatka grilla (a były takie na forum)
3. Czy same światła mają homologację unijną i co jeszcze ważniejsze homologację jako właśnie światła dzienne (dlatego odrzucam pomysły wszelkich pasków diodowych, bo nie dość że mi sie to nie podoba i trąci supermarketem, to coś mi sie nie chce wierzyć ze ma toto jakakolwiek homologację)
4. Czy dany zestaw ma homologację na piśmie (a niech sobie pisemko jeździ w schowku lub bagażniku - na jakby co)
5. Dla bezpieczeństwa (i z powodu ceny) nie biorę pod uwagę także firmowych świateł diodowych helli (cena wiadomo kosmiczna) ale tez barwa światła może prowokować Misiaczków do częstszego sprawdzania "co to takiego".
6. Podłączenie - czyli żeby światła dzienne działały zgodnie z wytycznymi, czyli automatycznie zapalały sie po załączeniu zapłonu a gasły automatycznie po załączeniu świateł mijania.
Jak wszystkie punkty będą korekt to Miski nie powinny mieć wątów.
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#271462 Wysłany:
10 Lip 2009, 13:50; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#271467 Wysłany:
10 Lip 2009, 13:57; Temat postu: |
|
|
Thomas tu się z tobą nie zgodzę. To nie jest głupota tylko wygoda i bezpieczeństwo. Po prostu nie zapomnisz ich nigdy włączyć i wyłączyć. Ja np w GP mam na stałe włączone światła i wogóle nie używam przełącznika świateł (gorzej jak mi w serwisie z uporem maniaka przy oddawaniu auta te światła wyłączają, ale już się przyzwyczaiłem i sprawdzam). Po drugie co ci to przeszkadza że załączą się po włączeniu zapłonu??? Przecież nie rozładują ci akumulatora (mały pobór prądu a poza tym zapłon powinien być wyłączony bo to inne elementy elektryczne ciągną ten prąd - centralka, nawiew itp.). Dodatkowy przełącznik to dodatkowe kombinacje i dodatkowe miejsce potencjalnej awarii - wg mnie rzecz kompletnie zbędna. Ale jak tak wolisz to nie jest to jakiś problem żeby to tak zrobić. . Ja zdecydowanie jestem za moją opcją.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|