You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 10:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #201917 Wysłany: 25 Gru 2008, 12:54; 
 Temat postu: projekt około 150KM w PII 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
Swego czasu naszło mnie na polepszenie osiągów silnika 1.2 8v ale zabierałem się do tego jak pies do jeża. Jako że mój silniczek zaczyna okazywać oznaki zmęczenia postanowiłem zadbać o nowe serduszko.

Udało mi się po okazyjne cenie dostać dół silnika 1.2 8v, wiedziałem że będzie rozwiert robiony więc nie straszne mi było to co zobaczyłem

Image

Długo szukając udało mi się dostać tłoki z opla 1.2 8v ( takie miały być docelowo ) jednak po oględzinach, długich rozmowach i żmudnych pomiarach okazało się, że jednak to nie jest to. Ostatecznie zagościły tłoki też z opla ale 1.2 16v, po małych przeróbkach korbowodów fiata wygląda to tak

Image

Image

Tłoki mają średnicę 72.5mm i trzeba było zrobić rozwiert bloku, który i tak tylko do tego się nadawał. Blok jest przed myciem i malowaniem a wygląda tak

Image


Dalsze wyniki będą opisane wraz z postępem prac, czyli jak to mówią C.D.N.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #201947 Wysłany: 25 Gru 2008, 15:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2007,
Posty: 183
Ciekawie się to zapowiada, czekam z niecierpliwością na dalesze realacje z postępów.

_________________
Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #201948 Wysłany: 25 Gru 2008, 15:37; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Ale te 150km to rozumiem, że nie z wolnossącego tylko z turbo?
Głowicę będziesz też zmieniał na 16v?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #201949 Wysłany: 25 Gru 2008, 15:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
No dobra ale nic nie napisałeś jak chcesz uzyskać te 150HP.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #201953 Wysłany: 25 Gru 2008, 15:43; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
iNTER napisał(a):
trzeba było zrobić rozwiert bloku

To jaką pojemność ostatecznie bedzie miał silnik?

2rotor napisał(a):
No dobra ale nic nie napisałeś jak chcesz uzyskać te 150HP

W innym temacie coś pisał o turbo, więc pewnie tą drogą :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #201956 Wysłany: 25 Gru 2008, 15:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
2rotor za pomocą turbiny TD04 z BMW 2.5 TDS

[ Dodano: 25 Gru 2008 14:51 ]
STax głowica zostaje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #201980 Wysłany: 25 Gru 2008, 18:23; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
iNTER napisał(a):
turbiny TD04 z BMW 2.5 TDS

Ou, a dlaczego akurat taka? Masz ją w zasięgu ręki czy jeszcze jakiś powód?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202012 Wysłany: 25 Gru 2008, 19:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
STax bo już na takiej PII śmiga i przy 0,8bar ma 133KM i 175Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202022 Wysłany: 25 Gru 2008, 20:25; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
iNTER napisał(a):
bo już na takiej PII śmiga

W sensie, że twoje w tym momencie?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202026 Wysłany: 25 Gru 2008, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
STax nie, nie moje ale na takiej turbinie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202040 Wysłany: 25 Gru 2008, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
STax napisał(a):
To jaką pojemność ostatecznie będzie miał silnik?

Jeśli zostawi wał to cuś 1302ccm

iNTER napisał(a):
STax bo już na takiej PII śmiga i przy 0,8bar ma 133KM i 175Nm


Celujesz w 1 bar? Jaki planujesz stopień sprężania na tych tłokach? Jakie wtryski i pompa paliwa? Seryjna może i leje 110l/h, ale przy 1 bar raczej dostanie zadyszki.

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202906 Wysłany: 29 Gru 2008, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Paź 2008,
Posty: 50
Witam wszystkich, do tej pory mało pisałem, raczej czytam.

Czy nie łatwiej byłoby wsadzić 1,9 JTD ? takie motory są wsadzane do kropki, cena motoru w dobrym stanie to około 4500, można zrobić program i 140 km raczej pewne, większy intercooler i turbina + nowy program i jeszcze można więcej wykrzesać... czy ktoś już tego próbował?

_________________
Fiat Punto II FL 3D Active 1.2 /2004


Ostatnio edytowany przez Paczka, 29 Gru 2008, 17:15, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #202931 Wysłany: 29 Gru 2008, 16:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
waga...waga i jeszcze raz waga nie ta ;]

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202947 Wysłany: 29 Gru 2008, 17:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Paź 2008,
Posty: 50
nie znam niestety dokładnych danych o masie obu silników, ale myślę, że troche twardszy zawias, szersze i niższe gumy i dałoby się walczyć z tą podsterownością... oczywiście to wszystko tylko spekulacje, mam w głowie taki wymyślony projekcik no ale niestety zbyt wiele jest przeciw... (brak drugiego auta)

_________________
Fiat Punto II FL 3D Active 1.2 /2004


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202998 Wysłany: 29 Gru 2008, 19:32; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Paczka: turbo beznyzna o tej samej lub podobnej (150km vs 140km) będzie duuużo szybsza od diesla nie mówiąc o fajniejszej charakterystyce, a chyba o to iNTEROWI chodzi.

BTW iNTER: zlikwidujesz lpg czy będzie turbo + lpg?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #203049 Wysłany: 31 Gru 2008, 00:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
STax burbo będzie tylko na LPG, przynajmniej na początku, co prawda da się zrobi remap komputera żelowego ale jeszcze bardzo drogo to wychodzi.

[ Dodano: 30 Gru 2008 23:39 ]
dzisiaj troszkę kilometrów zrobiłem, wczoraj też ale udało mi się dostać prawie nową turbinę Garrett GT25

Image

Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #204417 Wysłany: 03 Sty 2009, 17:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krotoszyn
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 249
Ile Cie to wyjdzie w sensie $$$$ ? Bo tez sie zastanawiam nad turbo

_________________
Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM



Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #204481 Wysłany: 03 Sty 2009, 20:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
matti84 szczerze to nie wiem i nie liczę, a to z powodu tego, że robię kompletną zmianę w silniku i głowicy co nie jest bezpośrednio związane z założeniem turbo. Niemniej nie jest to tanie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228900 Wysłany: 15 Mar 2009, 21:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Paź 2008,
Posty: 50
Witam,

są jakieś nowości w temacie?

pomysł mi się spodobał, dodałem do ulubionych, ale niestety temat umarł :(

_________________
Fiat Punto II FL 3D Active 1.2 /2004


Góra
 Profil  
 
 
 Post #229332 Wysłany: 16 Mar 2009, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bielsko-Biala
Rejestracja: 29 Wrz 2007,
Posty: 144
Przy takim zwiększeniu mocy radziłbym zdecydowanie pomyśleć o hamulcach. Te z 1,2 8v na pewno są za słabe. Wyjściem są te z HGT.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #229336 Wysłany: 16 Mar 2009, 22:09; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 921
te z hgt tez sa za slabe :P

_________________
Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #229344 Wysłany: 16 Mar 2009, 22:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Trojmiasto
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 231
...zaciski z hgty podejda do 1.2 8 V ...?

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic9345.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #229393 Wysłany: 16 Mar 2009, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Marson22 napisał(a):
...zaciski z hgty podejda do 1.2 8 V ...?

Nie, ale z GTka czy fl-ek z wentylowanymi tak. Temat przewałkowany na forum x^n ilość razy.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO