|
Obecny czas: 19 Kwi 2024, 10:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
iNTER |
#201917 Wysłany:
25 Gru 2008, 12:54; Temat postu: projekt około 150KM w PII 1.2 8v |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
Swego czasu naszło mnie na polepszenie osiągów silnika 1.2 8v ale zabierałem się do tego jak pies do jeża. Jako że mój silniczek zaczyna okazywać oznaki zmęczenia postanowiłem zadbać o nowe serduszko.
Udało mi się po okazyjne cenie dostać dół silnika 1.2 8v, wiedziałem że będzie rozwiert robiony więc nie straszne mi było to co zobaczyłem
Długo szukając udało mi się dostać tłoki z opla 1.2 8v ( takie miały być docelowo ) jednak po oględzinach, długich rozmowach i żmudnych pomiarach okazało się, że jednak to nie jest to. Ostatecznie zagościły tłoki też z opla ale 1.2 16v, po małych przeróbkach korbowodów fiata wygląda to tak
Tłoki mają średnicę 72.5mm i trzeba było zrobić rozwiert bloku, który i tak tylko do tego się nadawał. Blok jest przed myciem i malowaniem a wygląda tak
Dalsze wyniki będą opisane wraz z postępem prac, czyli jak to mówią C.D.N.
|
|
Góra |
|
|
|
|
unknown |
#201947 Wysłany:
25 Gru 2008, 15:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 16 Gru 2007, Posty: 183
|
Ciekawie się to zapowiada, czekam z niecierpliwością na dalesze realacje z postępów.
_________________ Fiat Punto I S55 | 1998r | 1.1 | 55 KM | 3D
|
|
Góra |
|
|
STax |
#201948 Wysłany:
25 Gru 2008, 15:37; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#201949 Wysłany:
25 Gru 2008, 15:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
No dobra ale nic nie napisałeś jak chcesz uzyskać te 150HP.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
STax |
#201953 Wysłany:
25 Gru 2008, 15:43; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
iNTER napisał(a): trzeba było zrobić rozwiert bloku To jaką pojemność ostatecznie bedzie miał silnik? 2rotor napisał(a): No dobra ale nic nie napisałeś jak chcesz uzyskać te 150HP
W innym temacie coś pisał o turbo, więc pewnie tą drogą
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#201956 Wysłany:
25 Gru 2008, 15:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
2rotor za pomocą turbiny TD04 z BMW 2.5 TDS
[ Dodano: 25 Gru 2008 14:51 ] STax głowica zostaje
|
|
Góra |
|
|
STax |
#201980 Wysłany:
25 Gru 2008, 18:23; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#202012 Wysłany:
25 Gru 2008, 19:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
STax bo już na takiej PII śmiga i przy 0,8bar ma 133KM i 175Nm
|
|
Góra |
|
|
STax |
#202022 Wysłany:
25 Gru 2008, 20:25; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#202026 Wysłany:
25 Gru 2008, 21:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
STax nie, nie moje ale na takiej turbinie.
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#202040 Wysłany:
25 Gru 2008, 22:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
STax napisał(a): To jaką pojemność ostatecznie będzie miał silnik? Jeśli zostawi wał to cuś 1302ccm iNTER napisał(a): STax bo już na takiej PII śmiga i przy 0,8bar ma 133KM i 175Nm
Celujesz w 1 bar? Jaki planujesz stopień sprężania na tych tłokach? Jakie wtryski i pompa paliwa? Seryjna może i leje 110l/h, ale przy 1 bar raczej dostanie zadyszki.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
Paczka |
#202906 Wysłany:
29 Gru 2008, 15:15; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 14 Paź 2008, Posty: 50
|
Witam wszystkich, do tej pory mało pisałem, raczej czytam.
Czy nie łatwiej byłoby wsadzić 1,9 JTD ? takie motory są wsadzane do kropki, cena motoru w dobrym stanie to około 4500, można zrobić program i 140 km raczej pewne, większy intercooler i turbina + nowy program i jeszcze można więcej wykrzesać... czy ktoś już tego próbował?
_________________ Fiat Punto II FL 3D Active 1.2 /2004
Ostatnio edytowany przez Paczka, 29 Gru 2008, 17:15, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#202931 Wysłany:
29 Gru 2008, 16:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
waga...waga i jeszcze raz waga nie ta
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Paczka |
#202947 Wysłany:
29 Gru 2008, 17:18; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 14 Paź 2008, Posty: 50
|
nie znam niestety dokładnych danych o masie obu silników, ale myślę, że troche twardszy zawias, szersze i niższe gumy i dałoby się walczyć z tą podsterownością... oczywiście to wszystko tylko spekulacje, mam w głowie taki wymyślony projekcik no ale niestety zbyt wiele jest przeciw... (brak drugiego auta)
_________________ Fiat Punto II FL 3D Active 1.2 /2004
|
|
Góra |
|
|
STax |
#202998 Wysłany:
29 Gru 2008, 19:32; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Paczka: turbo beznyzna o tej samej lub podobnej (150km vs 140km) będzie duuużo szybsza od diesla nie mówiąc o fajniejszej charakterystyce, a chyba o to iNTEROWI chodzi.
BTW iNTER: zlikwidujesz lpg czy będzie turbo + lpg?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#203049 Wysłany:
31 Gru 2008, 00:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
STax burbo będzie tylko na LPG, przynajmniej na początku, co prawda da się zrobi remap komputera żelowego ale jeszcze bardzo drogo to wychodzi. [ Dodano: 30 Gru 2008 23:39 ]dzisiaj troszkę kilometrów zrobiłem, wczoraj też ale udało mi się dostać prawie nową turbinę Garrett GT25
|
|
Góra |
|
|
matti84 |
#204417 Wysłany:
03 Sty 2009, 17:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Krotoszyn Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 249
|
Ile Cie to wyjdzie w sensie $$$$ ? Bo tez sie zastanawiam nad turbo
_________________ Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#204481 Wysłany:
03 Sty 2009, 20:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
matti84 szczerze to nie wiem i nie liczę, a to z powodu tego, że robię kompletną zmianę w silniku i głowicy co nie jest bezpośrednio związane z założeniem turbo. Niemniej nie jest to tanie
|
|
Góra |
|
|
Paczka |
#228900 Wysłany:
15 Mar 2009, 21:29; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 14 Paź 2008, Posty: 50
|
Witam,
są jakieś nowości w temacie?
pomysł mi się spodobał, dodałem do ulubionych, ale niestety temat umarł
_________________ Fiat Punto II FL 3D Active 1.2 /2004
|
|
Góra |
|
|
wlodwoz |
#229332 Wysłany:
16 Mar 2009, 22:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
Przy takim zwiększeniu mocy radziłbym zdecydowanie pomyśleć o hamulcach. Te z 1,2 8v na pewno są za słabe. Wyjściem są te z HGT.
|
|
Góra |
|
|
ZoLtaR |
#229336 Wysłany:
16 Mar 2009, 22:09; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 921
|
|
Góra |
|
|
Marson22 |
#229344 Wysłany:
16 Mar 2009, 22:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Trojmiasto Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 231
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#229393 Wysłany:
16 Mar 2009, 23:27; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
Marson22 napisał(a): ...zaciski z hgty podejda do 1.2 8 V ...?
Nie, ale z GTka czy fl-ek z wentylowanymi tak. Temat przewałkowany na forum x^n ilość razy.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|