You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 16:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 119 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 
 Post #340593 Wysłany: 02 Mar 2010, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
hej, a jeździłeś na ltenich i zimowych oponach? chodzi mi oto czy na letnich i zimowych tak samo? Ja jak kupiłem auto to miałem podobnie, po zmianie na letnie gumy wszystko ustąpiło. Teraz znów założyłem te zimówki odrazu auto ściąga.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #340660 Wysłany: 02 Mar 2010, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 251
Pomógł: 3
układ kierowniczy jest tak skonstruowany ,że aby skręcic w lewo lub prawo trzeba w odpowiednią stronę skręcic kierownice,jesli puścimy ją to automatycznie powinna wrócic do położenia jazdy na wprost bez uzycia siły rąk-tak działa prawidłowo układ kierowniczy.Jesli uklad zachowuje się inaczej to b dzie to jakas wada bądz usterka.Faktme jest ż e na pochyłej dziurawej drodze gdzie srodek jezdni jest wyżej niz pobocze zdarza się że auto może delikatnie samoczynnie zmieniac kierunek jazdy gdy nie będziemy trzymac kierownicy.

_________________
GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF
Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC
, ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie
P II 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #340663 Wysłany: 02 Mar 2010, 21:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew
Rejestracja: 24 Lut 2008,
Posty: 1245
Pomógł: 2
mój ani na letnich ani na zimowych nie ściąga,jedzie prosto

_________________
LOST YOU SOMEWHERE
było:
fiat 126p ( razy dwa )
fiat Seicento
fiat Grande Punto
Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport
jest :Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399539 Wysłany: 27 Wrz 2010, 20:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 80
Witam.
Podobnie jak inni użytkownicy mam problemy z znoszeniem samochodu podczas jazdy na wprost. Usterka ta występuje od nowości, a ponieważ za dwa miesiące koniec gwarancji postanowiłem jeszcze "powalczyć" z ASO.
Ściąganie w lewo było zgłaszane kilkukrotnie w różnych ASO. Za każdym razem twierdzili, że albo już będzie dobrze (tylko drobna korekta zbieżności) albo może opony( po zmianie z letnich na zimowe) a moje GP cały czas lekko znosi w lewo. Dodam jeszcze, że kierownicę mam dobrze ustawioną na wprost a znoszenie jest widoczne na równej prostej nawierzchni, dobrze widoczne np na autostradzie a mniej w miejskich koleinach.
Ostatnie moje podejście w ASO 08.09.10 znowu podobny tekst (korekta zbieżności) ale otrzymałem wydruk z zbieżności. zdjęcie poniżej.
Image
Dodatkowo zamieniono lewe przednie koło z prawym???, podobno było bardziej zużyte. Samochód dalej ściąga w lewo z tym, że w tej chwili jest to bardziej widoczne podczas przyspieszania.
Moje pytanie: Czy komukolwiek udało się rozwiązać jednoznacznie problem ściągania - jaka przyczyna i co zostało wymienione oraz do osób które potrafią odczytać wyniki pomiarów mojej geometrii (wg mnie różnią się znacznie od tych podawanych w e-learn )

_________________
GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477312 Wysłany: 29 Maj 2011, 02:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łowicz/Łódź
Rejestracja: 12 Sie 2007,
Posty: 156
Panowie, mnie również lekko ściąga na prawą stronę i kierkę też mam o kilka stopni przekręconą w prawo, zdarza się też, że ruszając z miejsca kierownica gwałtownie ucieka mi również na prawo, poza tym przy prędkościach powyżej ok 100-110 km/h samochód zaczyna drgać. Jestem po wymianie sprężyn, końcówek i pełnej geometrii. Czy to może być wina źle wyważonych felg?? I czy ewentualna wymiana łączników stabilizatora coś tu da??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #605993 Wysłany: 20 Sie 2012, 12:59; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Sie 2009,
Posty: 78
Zamieńcie drążki kierownicze prawy z lewym :D
Taki żarcik...
U mnie ustało po opuszczeniu przednich sanek. Ktos tez kiedys pisal, że przekladnie byly walniete.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765026 Wysłany: 25 Lut 2015, 23:01; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Puntomaniak

Imię: Mikołaj
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 180KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Esseesse
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa - Bemowo
Rejestracja: 16 Paź 2014,
Posty: 58
Czy na tyle też ustawia się geometrie tak aby koła identycznie wystawały lub chowały sie w nadkolu?

Bo tak to wygląda na dzień dzisiejszy. Za miare posłużył mój patykowy palec.
Dotykałem palcem opony i widac jak sa schowane poszczególne. Na tyle są dystanse. Az tak mam posrane ustawienie. Dadatkowo sciąga w prawo.

Prawy przód:
Image

Prawy tył:
Image

Lewy przód:
Image

Lewy tył:
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765098 Wysłany: 26 Lut 2015, 14:45; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Hmm. Przy ściąganiu auta, w którym geometria jest ok i opony ok należałoby wziąć pod uwagę charakterystykę sprężyn. Jeśli sprężyna z jednej strony jest mocniejsza niż z drugiej to naciski lewego i prawego koła mogą się różnić, a to doprowadzi do ustalenia się kierunku neutralnego z punktu widzenia zawieszenia, odchylonego od osi wzdłużnej auta. Silniejsza sprężyna z prawej strony będzie powodować wypychanie prawego koła do przodu (z uwagi na kąt wyprzedzenia zwrotnicy) i auto zacznie skręcać w lewo i na odwrót.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765156 Wysłany: 26 Lut 2015, 22:31; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Puntomaniak

Imię: Mikołaj
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 180KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Esseesse
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa - Bemowo
Rejestracja: 16 Paź 2014,
Posty: 58
Sprężyny sa takie jak były w pakiecie Esseesse, czewrone, by Abarth


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765167 Wysłany: 26 Lut 2015, 23:18; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Kolor sprężyn to jedno, a siła przy danym ugięciu to drugie. Aby potwierdzić lub wykluczyć wpływ sprężyn można by pokusić się o przełożenie na próbę kolumn z lewej strony na prawą. Nie rozgryzałem jeszcze zawieszenia w Puncie bo krótko go mam, ale w Seicento mogłem przekładać kolumny.
P. S. Przy demontażu kolumn leci geometria - głównie kąt pochylenia koła.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800320 Wysłany: 15 Mar 2016, 01:42; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Puntomaniak

Imię: Mikołaj
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 180KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Esseesse
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa - Bemowo
Rejestracja: 16 Paź 2014,
Posty: 58
Odgrzewam.
, auto sciąga w prawo jak cholera. Sprawdziłem koła na tyle i zauważyłem:

Odległość od karoserii do opony po str kier na 3 palce po str pasażera 2 palce.

Czy to krzywa belka, czop ? jak patrzeć od góry na auto to koła mam na tyle \ | , ale nie tak bardzo :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800359 Wysłany: 15 Mar 2016, 16:52; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Cytuj:
Odległość od karoserii do opony po str kier na 3 palce po str pasażera 2 palce.


Punto podobno tak ma. Opisywali to koledzy, którzy kombinowali z felgami.

Na początku zamień miejscami koła przednie (lub wymień na inne) choćby na próbę (jak masz opony kierunkowe).

Możesz też sprawdzić całą geometrię w niektórych serwisach. Maszyna pokaże czy auto jest proste.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #802209 Wysłany: 05 Kwi 2016, 22:31; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Puntomaniak

Imię: Mikołaj
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 180KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Esseesse
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa - Bemowo
Rejestracja: 16 Paź 2014,
Posty: 58
Kupione nowe wahacze, końcówki drążków, stabilizatory i górne poduszki mocowania amorów. Jak zrobie dam znac czy pomogło.

Ostatecznie pozostaje belka tył i tuleje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807598 Wysłany: 20 Cze 2016, 15:39; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Gru 2012,
Posty: 30
Pomógł: 1
Witam widzę że to wada tego modelu a moim zdaniem winne jest wspomaganie!!
Mój też ściąga w lewo tylko czasami ale tak aż lekko skręca kierownicę w lewo sam po zatrzymaniu wyprostowaniu kół zgaszeniu i odczekaniu chwilki problem znika i jedzie prosto??
Zauważyłem że częściej to się dzieje w wilgotne dni jak jest sucho upał jest ok.
Nie dzieje się to gdy jeżdżę na włączonym CITY??
Dodam że opony zbieżność jest ok w przeciwnym razie ciągnął by cały czas a nie tylko czasem w deszcz.
W momencie zaistnienia problemu kierownica w lewo chodzi bardzo lekko natomiast w prawo czuć opór??
Jeśli kropka nie wygaszę to ściąganie trwa cały czas nie ważne przejechane kilometry już przetestowałem!!
Zauważyłem że problem pojawia się częściej jak auto zostawię na skręconych kołach i tak go odpalę??
Miał ktoś coś takiego? Ktoś usunął ten problem??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807650 Wysłany: 21 Cze 2016, 13:39; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Cytuj:
to wada tego modelu


Uff. Dobrze, że mój to wyjątek i jedzie prosto bez łaski. Ściąganie auta to opony, geometra nadwozia, stan zawieszenia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843208 Wysłany: 02 Lis 2018, 22:20; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Mr.Cleaner
Awatar użytkownika

Imię: Kuba
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 14 Paź 2015,
Posty: 1090
Pomógł: 1
Witam. Mam problem jak wyżej - zbieżność ustawiona, luzów nie ma w zawieszeniu, kierownica ustawiona idealnie na wprost. Auto na zimówkach ściąga w prawo. I to nie tak że kiera jest prosto a auto skręca, nie. Wygląda to tak, że aby jechał prosto trzeba korygować, bo ja puszczam kierownicę to przechyla się ona w prawo i całe auto zasuwa w prawo. Nie wiem co mam robić ... Wózek ma przejechane niecałe 100 000km, mam go od nowości więc żaden dzwon nie wchodzi w grę.

Udało się komuś rozwiązać problem?

_________________
Było:
Seicento MY2004 Acutal Blue Cocktail 1.1 54KM 2013->2015
Jest:
Punto MY2012 2014 Easy Grigio Intellettuale 1.2 69KM 2015->
http://fiatpunto.com.pl/topic53327.html
Grande Punto 2007 Dynamic Grigio Pessimo Umore 1.4 77KM 2021->
http://fiatpunto.com.pl/topic61115.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843247 Wysłany: 03 Lis 2018, 22:23; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Skoro na letnich nie ściąga to wina jest po stronie opon. U mnie też tak jest. Na starych zimówkach (obecnie do wyrzucenia) jedzie prościutko, a na nówkach letnich ściągał nieco w prawo. Czasem wystarczy przełożyć koła z lewej strony na prawą. (Przy kierunkowych gumach trzeba interwencji gumiarza). Niektóre wyważarki mają test drogowy. Może to pomogłoby właściwie dobrać pozycję danego koła w aucie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843253 Wysłany: 04 Lis 2018, 10:25; 
 Temat postu: Re: Ściąganie auta na lewo
Offline
Mr.Cleaner
Awatar użytkownika

Imię: Kuba
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 14 Paź 2015,
Posty: 1090
Pomógł: 1
Zamieniliśmy opony na felgach i to ewidentnie wina opon. Nokiany WR D4 na których ciągnie mają za sobą 3 sezony i około 30 000km przebiegu. We wtorek wymieniam wszystkie 4 opony bo poza tym że ściąga to mimo 6.5mm bieżnika auto jest bardzo niesabilne na mokrej nawierzchni i opony dudnią jak wściekłe. W Oplu rodziców na takich samych oponach jest cicho i auto nie ucieka na mokrej nawierzchni.

_________________
Było:
Seicento MY2004 Acutal Blue Cocktail 1.1 54KM 2013->2015
Jest:
Punto MY2012 2014 Easy Grigio Intellettuale 1.2 69KM 2015->
http://fiatpunto.com.pl/topic53327.html
Grande Punto 2007 Dynamic Grigio Pessimo Umore 1.4 77KM 2021->
http://fiatpunto.com.pl/topic61115.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850021 Wysłany: 29 Wrz 2019, 23:06; 
 Temat postu: Re:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: 6-Speed
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Sty 2010,
Posty: 64
Tomo napisał(a):
Muszę Wam powiedzieć, że też mam ten problem. Auto ściąga w prawo i ASO jest bezradne. W tym tygodniu mam do nich z tym jechać już 3-ci raz :evil: Tym razem chcieli żebym przywiózł letnie koła bo twierdzą, że to może być wina opon. Ja wiem, że jest inaczej bo opony zimowe są nowe a na letnich było to samo. Zbieżność była ustawiona idealnie, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (lub coś w tym stylu) również. Powiedzieli, że do zawieszenia nie mogą się przyczepić i technicznie wszystko gra. Nawet próbowali robić roszadę opon na osiach ale nadal ściąga. Zobaczymy co powiedzą jak zobaczą, że na letnich też jest to samo.... :evil:


To samo. Moje auto ściąga mocno w prawo po przekroczeniu szybkości 130 km/h Na autostradzie jest to bardzo męczące. Czasem po zmianie opon na zimowe jest trochę lepiej. Do szybkości 100 km/h można bezpiecznie puścić kierownicę i samochód nie skręca. Nic nie rozumiem. Po awarii układu kierowniczego była ustawiona zbieżność itp. Podobno wszystko zostało dobrze wykonane. Mój "kropek" ma dobry silnik, 6 biegów i stała duża szybkość nie męczy go. Mógłbym jechać 150 -160 km/h bez żadnego problemu, ale się boję przy tym ściąganiu.

_________________
Grande Punto 2007r. 1.3 MJ 90 KM skrzynia 6 biegowa.
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 119 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO