You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 02 Maj 2025, 05:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 120 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #89560 Wysłany: 07 Lut 2008, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 12 Maj 2007,
Posty: 30
Witam. Mialem taki problem gdy bylo wlaczone CITY - auto zjezdzalo na lewo. Po wizycie w ASO stwierdzili ze trzeba wymieniac caly ten mechanizm, koszt 3500 niby na autoryzacje tej wymiany czekalem ponad 2 tygodnie. Po wymianie auto juz nie zjezdza. Kolejne usterki kropkow.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #89567 Wysłany: 07 Lut 2008, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11772
Pomógł: 13
a ja nie wiem czy to zalezy od moich zimówek czy od czegoś innego ale jakby lekko ciągnęło na prawo :? gdzieś za ok. tydzień zakładam letnie laczki i zobacze czy to przez ziomówki :? jak nie to do ASO :]

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89609 Wysłany: 07 Lut 2008, 23:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 404
Nauczony doświadczeniem z Pandy, zawsze jak zaczyna mnie lekko ściągać w którąś stronę, to wyciągam klucz i sprawdzam dokręcenie śrub w kołach. Dodatkowo sprawdzenie takie robię co kilka tysięcy km.

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89617 Wysłany: 07 Lut 2008, 23:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Wrz 2007,
Posty: 68
W naszych firmowych kropkach tak było że niby nie ściągały ale były takie niestabilne w ASO twierdzili że wszystko zgodnie z normą. dopiero wizyta w porządnym warsztacie i okazało się że tylne zawieszenie jest krzywo. W sumie prosta sprawa ale w serwisach fiata nie mają odpowiednich urządzeń do pomiarów i jak twierdzi nasz mechanik jest to bardzo częsty przypadek nie tylko w fiatach. Nieraz auta po wypadkach są bardziej proste niz te z fabryki :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89630 Wysłany: 08 Lut 2008, 00:11; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Liper a mocno ci sciągał w lewo?? poza tym....czy do krecenia kółkiem kierowniczym w prawo musiałeś użyć więcej siły niż kiedy kreciłeś w lewo??

[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 11:11 pm ]
pajaczek a badanie zbieżności i geometrii nie wykazuje przypadkiem złego ustawienia tylnej osi ...ergo ze tylne zawiesznie jest krzywe ???? :)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89987 Wysłany: 08 Lut 2008, 23:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Wrz 2007,
Posty: 68
[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 11:11 pm ]
pajaczek a badanie zbieżności i geometrii nie wykazuje przypadkiem złego ustawienia tylnej osi ...ergo ze tylne zawiesznie jest krzywe ???? :)[/quote]

Badanie zbieżności wykazuje złe ustawienie tylnej osi, ale tylko pełne badanie a nie tylko ustwaienie przedniej osi. Wszystko zależy od tego jakim urządzeniem dokonuje się pomiaru i jak jest ustawione takie urządzenie. a jakoś w serwisach fiata nie bardzo takie urządzenia chcą używać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90102 Wysłany: 09 Lut 2008, 15:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3135
kurcze wchodzę w temat i już myślę, chłopaki pisza jak sianko szybko i ciepło zarobića tu zonk, a swoja sprawa to nie ściągajcie na lewo bo straż graniczna prowadzi teraz wnikliwe kontrole :twisted: :twisted:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90618 Wysłany: 11 Lut 2008, 12:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 906
Muszę Wam powiedzieć, że też mam ten problem. Auto ściąga w prawo i ASO jest bezradne. W tym tygodniu mam do nich z tym jechać już 3-ci raz :evil: Tym razem chcieli żebym przywiózł letnie koła bo twierdzą, że to może być wina opon. Ja wiem, że jest inaczej bo opony zimowe są nowe a na letnich było to samo. Zbieżność była ustawiona idealnie, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (lub coś w tym stylu) również. Powiedzieli, że do zawieszenia nie mogą się przyczepić i technicznie wszystko gra. Nawet próbowali robić roszadę opon na osiach ale nadal ściąga. Zobaczymy co powiedzą jak zobaczą, że na letnich też jest to samo.... :evil:

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90634 Wysłany: 11 Lut 2008, 13:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 186
Tomo w Auto Świat pisali o przypadku Linei gdzie też było sciąganie - okazało się że różnica między jednym a drugim kołem z przodu była 5 mm - według informacji mieli facetowi nowe auto dać

_________________
Pozdrawiam - "Jedi"

BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90976 Wysłany: 12 Lut 2008, 11:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Wrz 2007,
Posty: 68
Jedi napisał(a):
Tomo w Auto Świat pisali o przypadku Linei gdzie też było sciąganie - okazało się że różnica między jednym a drugim kołem z przodu była 5 mm - według informacji mieli facetowi nowe auto dać


5 mm to żadna różnica, swoją drogą jestem ciekaw czym to zmierzyli. Normą w nowych autach są różnice 10mm i więcej. Gdyby wymieniali auta
na takie pierdoły jak piszesz to każdy by wymieniał co miesiąc auto na nowe. Wszyscy skupiają się na zbieżności z przodu a zobaczcie na wydrukach jak macie ustawione tylne belki. Zawsze się śmieje jak czytam
że ktoś kupił nowy samochód bo używane po wypadkach zostawiają cztery ślady. Nowe to dopiero są krzywe....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90999 Wysłany: 12 Lut 2008, 12:21; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Moze niekoniecznie mechanizm wspomagania jest uszkodzony i dlatego sciaga samochód...może po prostu nie jest wybalansowany :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #91007 Wysłany: 12 Lut 2008, 13:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
Tomo poproś o ustawienie zbieżności nakładkami laserowymi.
Najazd ma zbyt dużą tolerancję. Tylko laser pozwoli dokładnie ustawić koła.
I jeszcze jedno: nastawy zbieżności są zmienne i zależą od wielkości kół i silnika.
Jeśli takie sprawdzenie wykaże, że nominalnie zbieżność jest OK a mimo to dalej ściąga, to najpewniej masz przestawione koło kierownicy do jazdy na wprost.
Regulacja jest banalna - na drążkach ale wymaga jednoczesnego zrobienia zbieżności. Najlepiej laserami.
Przyjedź do Olsztyna. Tu jest bardzo dobre i mające już wprawę w tym temacie ASO Resma.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #91009 Wysłany: 12 Lut 2008, 13:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 906
daras napisał(a):
Tomo poproś o ustawienie zbieżności nakładkami laserowymi.
Najazd ma zbyt dużą tolerancję. Tylko laser pozwoli dokładnie ustawić koła.
Tak właśnie ustawiali. Szczerze mówiąc pierwszy raz widziałem taką aparaturę do ustawiania zbieżności (a widziałem już różne laserowe).
daras napisał(a):
I jeszcze jedno: nastawy zbieżności są zmienne i zależą od wielkości kół i silnika.
Co masz na myśli przez zmienne? Czy to znaczy, że inną zbieżność ustawia się dla wersji np.Dynamic a inną dla Sporta? Może tu ASO popełniło błąd?
daras napisał(a):
Jeśli takie sprawdzenie wykaże, że nominalnie zbieżność jest OK a mimo to dalej ściąga, to najpewniej masz przestawione koło kierownicy do jazdy na wprost.
Czy mogę to w jakiś sposób sam sprawdzić?

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #91014 Wysłany: 12 Lut 2008, 14:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
Tomo napisał(a):
Czy to znaczy, że inną zbieżność ustawia się dla wersji np.Dynamic a inną dla Sporta?

Właśnie tak. Inna jest zbieżność dla silnika 1.3 JTD a inna dla 1.4 8V FIRE.
Podobnie różne są wartości dla różnych kół: 17ki mają inne nastawy niż 15ki.
Podaj mi swój tel. na PW. Poszukam po południu danych i ci prześlę SMS'em.
Tomo napisał(a):
Czy mogę to w jakiś sposób sam sprawdzić?

Żeby jechać na wprost masz ster przekręcony lekko w prawo lub lewo - musisz stale korygować tor jazdy.
Puszczenie kierownicy powoduje, że (kiera) wraca idealnie w położenie środkowe a samochód ściąga (w lewo albo prawo).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #91209 Wysłany: 12 Lut 2008, 22:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Wrz 2007,
Posty: 68
Cytuj:
Żeby jechać na wprost masz ster przekręcony lekko w prawo lub lewo - musisz stale korygować tor jazdy.
Puszczenie kierownicy powoduje, że (kiera) wraca idealnie w położenie środkowe a samochód ściąga (w lewo albo prawo)


Kierownica sama nie ustawia się na wprost i to że auto sciąga w którąś stronę nie jest związane z ustawieniem kierownicy. Koła ustawiane są prosto między innymi przez kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Jeżeli wszystko jest dobrze ustawione to nawet jakbyś zdemontował kierownicę to samochód powinien jechać prosto.
Laserowe urządzenia to taka dolna półka wśród urządzeń do kontroli geometrii kół, są dokładne o ile mechanik wie jak to obsługiwać a z tym bywa różnie. Zresztą wszystkie urządzenia nawet z tzw.pasywnymi głowicami wymagają dużej wiedzy do ich obsługi i umiejętności analizy otrzymanego wydruku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93270 Wysłany: 18 Lut 2008, 08:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
Przestawienie kierownicy do jazdy na wprost powoduje konieczność stałej korekty toru jazdy. Inaczej: żeby jechać na wprost, masz kierownicę skręconą o kilka stopni w daną stronę (co jest bardzo męczące). Próba wyprostowania kierownicy powoduje efekt ściągania samochodu w daną stronę.
To zjawisko starałem się opisać.

pajaczek napisał(a):
Laserowe urządzenia to taka dolna półka wśród urządzeń do kontroli geometrii kół


Zapomniałeś dodać co jest "górną" półką.
?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93294 Wysłany: 18 Lut 2008, 09:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Wrz 2007,
Posty: 68
daras napisał(a):
Przestawienie kierownicy do jazdy na wprost powoduje konieczność stałej korekty toru jazdy. Inaczej: żeby jechać na wprost, masz kierownicę skręconą o kilka stopni w daną stronę (co jest bardzo męczące). Próba wyprostowania kierownicy powoduje efekt ściągania samochodu w daną stronę.
To zjawisko starałem się opisać.

pajaczek napisał(a):
Laserowe urządzenia to taka dolna półka wśród urządzeń do kontroli geometrii kół


Zapomniałeś dodać co jest "górną" półką.
?


Zgadza się, ale na ogół za sciąganie samochodu uważa się sytuację w której po puszczeniu kierownicy auto zjeżdza na prawo lub lewo. W takim przypadku położenie kierownicy nie ma znaczenia.
Co do urządzeń to bardziej dokładne są urządzenia z 8 kamerami na podczerwień lub 3D z pasywnymi głowicami.
Na dobrą sprawę gometrię kół można zmierzyć sznurkami i poziomicą z tym że w tych przypadkach jest znacznie większa możliwość popełnienia błędu. No i nie ma wydruku który umożliwia analizę dokonanego pomiaru, bo nie zawsze tak jest że jak auto ściąga to winna jest zbieżność przednich kół.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93302 Wysłany: 18 Lut 2008, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 906
Koło kierownicy mam ustawione "na wprost". Chodzi o to, że po puszczeniu auto leci w prawo. W czasie jazdy też muszę delikatnie kontrować w lewo żeby utrzymywał tor jazdy na wprost :evil: Umówiłem się do ASO na środę, mam jechać z kołami letnimi żeby zobaczyli że to nie wina opon zimowych. Niestety mamy w Wawie atak zimy i śnieg do pasa ;) Mam nadzieję, że do środy stopnieje

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93468 Wysłany: 18 Lut 2008, 14:06; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11772
Pomógł: 13
Tomo mam dokładnie tak samo jak Ty :? ale zobaczę jak się będzie zachowywało na letnich bo przed założeniem zimówek tego nie było :?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93472 Wysłany: 18 Lut 2008, 14:12; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Zamieńcie przednie koła z tylnymi i sprawdźcie...nie czekajcie na wiosnę. Im szybciej wykryjecie wadę tym lepiej dla was :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93476 Wysłany: 18 Lut 2008, 14:16; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11772
Pomógł: 13
Yoka ja i tak chce za jakies 1,5 tygdnia lacie zmienic :P o ile pogoda na to pozwoli ;)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93494 Wysłany: 18 Lut 2008, 14:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 906
Yoka, już o tym pisałem. Ściągało na letnich, zmieniłem na zimówki (nowe felgi + nowe opony) i dalej ściaga. Zbieżność jest OK. Ewidentnie jest coś nie halo tylko nie wiem co (zawieszenie? wspomaganie?). Najgorsze, że mechanicy z ASO też chyba za bardzo nie wiedzą. Zobaczymy w środę jak odstawię auto.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93497 Wysłany: 18 Lut 2008, 14:52; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Tomo dopominaj się (tak jak ktos tu juz napisał) badania bełnej geometrii kół. Poza tym podpowiedz im, że moze to być wina wspomagania kierownicy...moze źle jest skalibrowane, a moze cały aparat szlag trafił.

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93609 Wysłany: 18 Lut 2008, 19:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2007,
Posty: 183
Tomo napisał(a):
Koło kierownicy mam ustawione "na wprost". Chodzi o to, że po puszczeniu auto leci w prawo. W czasie jazdy też muszę delikatnie kontrować w lewo żeby utrzymywał tor jazdy na wprost :evil:

Mam dokładnie to samo, tylko mam takie wrazenie ze nie zawsze sciaga, tzn czasem jedze prosto, ale to zalezy na jakiej drodze


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93967 Wysłany: 19 Lut 2008, 10:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 906
Również odnoszę wrażenie, że czasem jest wszystko OK a czasem ściąga jak cholera (szczególnie jak są 4 osoby na pokladzie). Zobaczymy co wymyślą w ASO. Felgi z letnimi oponami już mam spakowane w bagażniku. Wieczorem odstawiam kropka.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 120 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO