You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 06:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #205650 Wysłany: 07 Sty 2009, 11:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 58
Sydney napisał(a):
Diesel grzeje się dużo wolniej gdyż ma grubszy blok, głowicę itd. Dlatego też jest cięższy.
A poza tym spaliny z diesla mają trochę mniejszą temp niż z benzyniaka...
Dużo też zależy od układu chłodzenia. Jedne grzeją się wolniej drugie szybciej.


Witam!

Masz rację, ale tylko jeśli mówimy o dieslach starej generacji, wolnossących, gdzie sprężanie w cylindrach przekraczało 20 barów.
W obecnych turbodieslach sprężanie oscyluje w granicach 16-18 barów (w benzyniaku 10-12 barów), więc tak masywna konstrukcja kadłuba silnika nie jest już potrzebna.

Fakty:
- masa GP 1.4 16v to 1060 do 1075 kg (zależnie od wersji)
- masa GP 1.3 MJet 75 KM to 1090 do 1105 kg (zależnie od wersji), a zauważ, iż ten silnik w porównaniu do benzynowca jest dodatkowo obciążony turbosprężarką, która waży parę kilo.

Jak widać na przykładzie GP różnice w masie porównywalnych pojemnościowo silników w GP są bardzo niewielkie, co obala stwierdzenie o "pancernej" budowie kadłubów obecnych turbodiesli.

A odnośnie niższej temperatury spalin diesla, wynika to z wyższej sprawności silnika wysokoprężnego (mniej pary idzie w gwizdek).

_________________
--
JarekK
Bravo 1,9 '10 sukinsyn
Aprilia Tuono 1000 R '08


Góra
 Profil  
 

 
 Post #208843 Wysłany: 16 Sty 2009, 17:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 18
Pojemności układu chłodzenia silnika:

Benzynka 1.2, 1.4, 1.4 16v - 5,27 litra
Dieselek 1.3 (75KM) - 7,3 litra
Dieselek 1.3 (90KM) - 7,4 litra
Dieselek 1.9 - 6,35 litra

Może to ma znaczenie :>

_________________
GP 1.3 90KM MJET


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208935 Wysłany: 16 Sty 2009, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Bahama70 napisał(a):
Przecież w Punto nagrzewnica jest zawsze zalana płynem i nie ma znaczenia czy jest wlączone ogrzewanie czy nie... Ewentualnie lekko schłodzić może tylko wiatrak.


oczywiscie ze ma znaczenie :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208956 Wysłany: 16 Sty 2009, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
Yoka napisał(a):
Bahama70 napisał(a):
Przecież w Punto nagrzewnica jest zawsze zalana płynem i nie ma znaczenia czy jest wlączone ogrzewanie czy nie... Ewentualnie lekko schłodzić może tylko wiatrak.


oczywiscie ze ma znaczenie :-)


Skoro układ jest cały czas zalany to jakie znaczenie ma przekręcenie pokrętła z niebieskiego na czerwony ? Troszkę schłodzi całość wiatrak jedynie. Ktoś kiedyś opisywał auta gdzie nagrzewnica się wypełniała dopiero po przekręceniu pokrętła ogrzewania ... ( skoda to była ? te dawniejsze oczywiście )

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #209300 Wysłany: 17 Sty 2009, 20:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Bahama70 napisał(a):
Skoro układ jest cały czas zalany to jakie znaczenie ma przekręcenie pokrętła z niebieskiego na czerwony ?

Takie, że ciepło silnika oddawane jest większej ilości płynu chłodniczego = dłużej płyn jest zimniejszy = dłużej wychładza silnik = silnik dłużej łapie temperaturę roboczą.
Nic nie pokręciłem?
W obiegu płynu chłodzącego jest chłodnica, silnik i nagrzewnica.
W nagrzewnicy jest płyn chłodzący.
Zamknięcie obiegu płynu w nagrzewnicy = pokrętło temperatury na pole niebieskie, max. w lewo.
Nagrzewnica "zabiera" chyba nawet ze 2 litry płynu z obiegu.
Stąd przy wymianie płynu, musi być pokrętło temp ustawione na czerwonym max. W przeciwnym razie nie zostanie wymieniony cały płyn.
Stąd też zalecenie - jeśli w środku lata silnik zacznie się mocno grzać - trzeba odkręcić ogrzewanie wnętrza na max.
Tak z grubsza.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #209384 Wysłany: 17 Sty 2009, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
Daras przecież nagrzewnica jest cały czas zalana bez znaczenia jak pokrętło jest ustawione ! W przeciwnym wypadku czekałbyś na ciepłe powietrze po przekręceniu na czerwone, a tak masz od razu ciepło ( oczywiście opisuję sytuację po nagrzaniu silnika ) . Pokrętło nie odcina dopływu cieczy tylko zatyka albo odtyka rure od nagrzewnicy !

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #209515 Wysłany: 18 Sty 2009, 01:11; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Bahama70 przepływ powietrza przez nagrzewinice ...to ma znaczenie...... :)

jesli nagrzewincia jest odsłonieta na mrozie ...dziala jak chlodnica :)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210747 Wysłany: 21 Sty 2009, 18:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kolobrzeg
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 183
Dobra Panowie -moja walka z zimnym silnikiem w fiat.
Pojechalem do ASO - panie termostat przepuszcza - diagnoza a jaaak 100zl. Zamawiamy termostacik - 300zl + robocizna, w 500 sie pan zmiescisz!! Jasne, dziekuje bardzo, pocalujcie mnie w d... Mietek zrobil za polowe ceny (termostat 160zl + robocizna), efekt?
Dokladnie taki sam jak przed wymiana.
Co zauwazylem. Poswiecenie pelne jak na ta pore roku. Na trasie wylaczylem ogrzewanie, zupelnie - temperature trzyma, nawet na postoju, nie ma problemu z niedogrzaniem.
Pytanie?
O co k... w tym chodzi?!
Sorki, nie mam auta od roku, zaraz stuknie mu 90k km, dla zlosliwcow - nie robie tras po 15 km (i nie tylko w niedziele), czesto jezdze w podlaskie, gdzie w ziemie jest ponizej -10. Problem pojawil sie nagle 6 stycznia. Tak wiec termostat wymieniony, ubytkow chlodziwa nie ma. Pod spodem nie ma dziury i innych cudow. Moze ktos juz z tym wygral? Bez odpowiedzi z serii Twoj punciak jest zimnolubny prosze.
Pozdrawiam. 8)

_________________
GP 1.3 MJ 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210751 Wysłany: 21 Sty 2009, 18:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Wołomin
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 77
ptysiornia

Dzieki kolego :D Ale i tak wiem że np. wagę z katalogu można sobie wsadzic... Pojechałem swoim P II na wagę i wyszło 1080 kg...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210754 Wysłany: 21 Sty 2009, 19:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Andrychow
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 57
Witam!Zaczałem ten temat!! u ciebie adrian faktycznie dziwna rzecz Ty chyba nie mozesz dogrzac samochodu????.Mialem pobobny temat w skodzie felicji padł mi termostat [napewno]Poszlem do sklepu i mówie poprosze termostat do silnika takiego a takiego 1.6 benzyna [dali mi chyba do diesla!!!!] zamontowalem tylko w moim przypadku poszlo jakby w druga strone silnik sie grzał bardziej niz dotej pory w zimie spoko ale latem strach!! wentylator sie często wlaczał[ale pomyslałem sobie nie dochodzi do czerwonego pola [nigdy]wiec to olalem.Efekt taki że jest niższe spalanie gazu[gaz też lubi cieply silnik.Wniosek taki że termostaty są rozne!!! maja inna temperature otwarcia.Zwróć uwage może zalożony termostat był nie orginalny i otwiera w nizszej temperaturze .Uważam że 1.3MJ 75km bardzo wolno sie nagrzewa[obietosc układu chlodzenia 7.3l] ale powodem do wymiany termostatu jest tylko
niemozliwość dogrzania silnika w zimie[ok -10 C Celsjusza ]conajmniej 15 km jazdy!!!!!!!.Pozdrawiam!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210923 Wysłany: 22 Sty 2009, 08:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
adrian napisał(a):
Bez odpowiedzi z serii Twoj punciak jest zimnolubny prosze

No dobra - nie jest zimnolubny. Jest ciepłolubny ;)
Ustawiasz pokrętło powietrza na niebieskim = zamykasz obieg płynu chłodzącego w nagrzewnicy.
Mniej płynu = gorsze odprowadzanie ciepła, czyli zimą "lepsze" trzymanie temperatury.
Tak kombinuję.
Spójrz na to z innej strony: tego silnika (1.3 JTD) praktycznie nie sposób przegrzać, nawet podczas naprawdę szybkiej, długotrwałej gonitwy, wyczerpującej jazdy po górskich serpentynach czy też w korkach miejskich/autostradowych (te drugie są gorsze, bo przez 2 godziny można ujechać np. 5 km.). Może być środek lata, temperatury w okolicach 30 stopni na zewnątrz. Strzałki z położenia śrdokowego nic nie rusza.
Sprawdziłem osobiście :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210955 Wysłany: 22 Sty 2009, 11:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 58
Sydney napisał(a):
ptysiornia

Dzieki kolego :D Ale i tak wiem że np. wagę z katalogu można sobie wsadzic... Pojechałem swoim P II na wagę i wyszło 1080 kg...


Mi chodziło o to tylko, aby pokazać, że różnica w masach pojazdów z silnikiem benzynowym i diesel'a jest niewielka.
W instrukcji obsługi podana jest masa pojazdu nowego, bez pokrowców na siedzeniach, drobiazgów w schowku, zapasowego płyny do spryskiwaczy w bagażniku itp Stąd zapewne większy ciężar auta podczas ważenia "na żywo".

_________________
--
JarekK
Bravo 1,9 '10 sukinsyn
Aprilia Tuono 1000 R '08


Góra
 Profil  
 
 
 Post #211037 Wysłany: 22 Sty 2009, 18:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kolobrzeg
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 183
daras napisał(a):
Strzałki z położenia śrdokowego nic nie rusza.
Sprawdziłem osobiście

Dokladnie, tegoroczne lato z reszta to pokazalo :lol:
Ale w zimie pierwszy raz mi sie to zdarza...

_________________
GP 1.3 MJ 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225219 Wysłany: 04 Mar 2009, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Andrychow
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 57
witam dzisiaj poczółem pierwszy oddech wiosny ok 13, 21st C na termometrze, skoncza sie problemy niedogrzanego silnika ,założyłem chlapacze z przodu i zakleiłem otwory pseudotechnologiczne!!!w nadkolach troche poogladałem i stwierdziłem że nadkola załorzone tylko dla sztuki w tym samochodzie!!!!Pozdrawiam!


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO