|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 18:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Vulcan |
#207147 Wysłany:
11 Sty 2009, 17:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
http://www.youtube.com/watch?v=c_IzwNxB4dg
To chyba najlepsza wyważarka jaką widziałem. Pytanie: czy tu ktoś wyważa felgę lub obraca oponę ??? Nie piszcie głupot ...
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
|
|
|
Thomas |
#207160 Wysłany:
11 Sty 2009, 17:39; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
STax |
#207282 Wysłany:
11 Sty 2009, 22:35; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
gundzik |
#267291 Wysłany:
23 Cze 2009, 19:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 264 Pomógł: 1
|
Może ktoś mi wytłumaczyć jak się powinno robić wyważanie kół? Raz to robiłem i koleś spuścił z nich powietrze przed wyważaniem. Dziś słyszałem od kogoś, że się powietrza nie spuszcza. U mnie jest zła zbieżność i jak się jedzie po równym asfalcie to czuć drgania. Bieżnik w oponach jest nierównomiernie wytarty. Czym to może grozić oprócz problemów z hamowaniem?
[ Dodano: 23 Cze 2009 19:52 ] Już trochę więcej wiem...
_________________ Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html
Przebieg 300000
|
|
Góra |
|
|
marmi |
#267353 Wysłany:
23 Cze 2009, 20:06; Temat postu: |
|
|
gundzik nie spuszcza sie powietrza z opon tylko raczej dopompowywuje do odpowiedniego ciśnienia i wyważa.... wiadomo na zwykłej wyważarce zawsze będzie jakis błąd... najlepiej potem doważyć koła na osi samochodu...
a czemu zbieżności nie pojedziesz zrobić..?? niszczysz opony, układ kierowniczy i jeszcze ryzykujesz w razie czego nieprzewidywalne zachowanie samochodu na drodze...
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#267403 Wysłany:
23 Cze 2009, 21:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Thomas napisał(a): felge mozna wywazyc na zwyklej wywazarce bez zakladania opony .... znalezc miejsce gdzie jest najwieksza roznica ... zalozyc opone i wywazyc jeszcze raz ... a nastepnie przekrecac opona tak,aby bez samych odwaznikow uzyskac jak najlepszy wynik wywazenia a wtedy zalozyc ciezarki ....
Taka usługa nazywa się optymalizacją jak najbardziej robi się to ale moim zdaniem nie ma sensu przy małych niedowagach. Oczywiście usługa tania nie jest
Nowoczesne maszyny do wyważanie posiadają programy optymalizacji i jeśli ktoś nie wie a ma felgi np kilku ramienne program ukrywania ciężarka za szprychami/ramionami (rozkładają masę
|
|
Góra |
|
|
gundzik |
#267416 Wysłany:
23 Cze 2009, 21:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 264 Pomógł: 1
|
marmi napisał(a): a czemu zbieżności nie pojedziesz zrobić..?? niszczysz opony, układ kierowniczy i jeszcze ryzykujesz w razie czego nieprzewidywalne zachowanie samochodu na drodze...
Robiłem zbieżność, ale chyba źle zrobili i dalej się trą tylko trochę mniej i się zastanawiam, czy jest sens następne 100 zł wydawać. Na dodatek mam wrażenie, że i z tyłu jakieś są rozbieżne minimalnie.
A od drgań i rozbieżności to tak szybko się coś tam psuje? Czy te drgania mogą być przyczyną tego, że kierownica drży jak silnik pracuje w czasie postoju? Ile ewentualnie może kosztować naprawa tego, co się może popsuć w przypadku lekceważenia powyższych problemów z autem?
_________________ Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html
Przebieg 300000
|
|
Góra |
|
|
Vulcan |
#267485 Wysłany:
23 Cze 2009, 23:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
gundzik Zbieżność nie ma nic wspólnego z wyważeniem i "wyklockowaniem" opon. Spuszczanie powietrza przy wyważaniu to totalna głupota. Nierówno zużyte opony, czyli "wyklockowane", są spowodowane albo ostrym hamowaniem z ABS-em, albo jeśli są słabe amortyzatory lub jeśli opony mają taką tendencję przy zbyt lekkim tyle auta (zazwyczaj sportowe opony kierunkowe). Zapodaj fotki i napisz coś więcej. O samym wyważeniu też.
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
|
gundzik |
#267610 Wysłany:
24 Cze 2009, 11:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 264 Pomógł: 1
|
Dzięki za odpowiedzi. Zasięgnąłem opinii wulkanizatora. Fotek już nie ma sensu wstawiać. Moje opony są wyklockowane i wytarte od wewnątrz. Tam gdzie są wytarte, wyklockowanie jest bardziej widoczne i wyważenie koła nic tu nie pomoże, bo będzie dalej rzucać. Jedyne sensowne wyjście to kupienie nowych opon.
Tylko mam teraz ten problem ze zbieżnością. Niby była robiona, ale wciąż mam wrażenie, że koła są lekko rozbieżne. Czy może to być spowodowane tym, że opony są bardziej wytarte od wewnątrz? Czy jeżeli od zewnątrz opona jest bardziej spłaszczona, kiedy przyglądam się jej z przodu samochodu, to oznacza to, że koło jest mniej rozbieżne niż to było przedtem, czy też każda opona tak wygląda, kiedy jest wytarta od wewnątrz, kiedy koło ma nieprawidłową zbieżność?
Czy można sprawdzić zbieżność w jakimś warsztacie nie płacąc za to albo czy istnieje jakiś domowy sposób na sprawdzenie zbieżności kół?
A teraz kilko słów o wyważeniu. Facet wziął koło i spuścił z niego powietrze. Powiedział, że opona do wymiany bo jest wyklockowana i wytarta od wewnątrz. Następnie założył na tę maszynę i włączył. Felga się obracała, a on od czasu do czasu stukał w nią młotkiem. Ta maszyna mówiła najpierw koło niewyważone a na koniec koło wyważone. Czy to co ten pan robił, w czymś pomogło? Czy na takim wyklockowanym i wytartym od wewnątrz kole w ogóle da się zrobić wyważenie? Co się może popsuć w pierwszej kolejności w aucie, jeśli nie zmienię opon? Czym dla auta grozi jazda z rozbieżnymi kołami przednimi?
_________________ Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html
Przebieg 300000
|
|
Góra |
|
|
STax |
#267618 Wysłany:
24 Cze 2009, 11:44; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#267622 Wysłany:
24 Cze 2009, 11:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
STax a nie nabijał ciężarki?
|
|
Góra |
|
|
STax |
#267634 Wysłany:
24 Cze 2009, 12:18; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#267640 Wysłany:
24 Cze 2009, 12:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
a gdzie masz napisane że zdją opone?
pisze tylko że powietrze spuścił.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#267641 Wysłany:
24 Cze 2009, 12:34; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#267643 Wysłany:
24 Cze 2009, 12:40; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
Jest zupełnie inny rozkład masy przy nienapompowanej - dużo bardziej nią rzuca. Gdy się po wyważeniu na nienapompowanej napompuje, no to znów trzeba wyważać. Jak to mawiają: robota głupiego
Robi się to na napompowanej, dzięki czemu zbliża się maksymalnie do parametrów jezdnych. Oczywiście najlepszym jest wyważanie bezpośrednio na samochodzie (i z kołpakami jeśli ktoś ma - jakaś firma się reklamowała, że coś takiego robi).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|