You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 13:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #209267 Wysłany: 17 Sty 2009, 18:20; 
 Temat postu: Hamulec Ręczny
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 07 Maj 2008,
Posty: 227
Witam,
Chodzi mi o nieszczesny hamulec reczny a mianowicie podczas jazdy przy obciazeniu samochodu ( 4 dorosłe osoby ) słychac stuki w lewej tylnej czesci podwozia samochodu,gdy delikatnie podciagne dzwignie np o 1 zabek (czasem nawet nie zdazy zaskoczyc na ten zabek,oczywiscie tez podczas jazdy ) to te stuki zmieniaja sie na czaskanie w podwozie,ciekawostka jest ze jak jade samochodem z 1 pasazerem absolutnie zadnego stukania nie słychac.
Czy jest moze mozliwosc podciagniecia linki recznego zeby był spokój czy jest inne wyjscie z sytuacji.
Prosze o pomoc jaka moze byc przyczyna tego stukania - czaskania bo naprawde jest to wkurzajace,a chciałem dodac ze linki sa nowe wymieniane około pól roku temu,przed wymiana nie spotkałem sie z takim zjawiskiem.
Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam Tomek


Góra
 Profil  
 

 
 Post #209381 Wysłany: 17 Sty 2009, 21:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Jeżeli problem wystąpił po wymianie linki, to proponuje udać się do warsztatu i niech poprawiają. Widocznie coś żle jest założone.Pamiętaj, żę linka naciągnięta staje się sztywna i może przez to slychać ją głośniej.Wcześniej możesz sam sprawdzić, czy jest na swoim miejscu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #209543 Wysłany: 18 Sty 2009, 03:46; 
 Temat postu:
Weź sprawdź czy pancerz nie jest obtarty w okolicach felg... U mnie po jakimś czasie od wymiany linki też się tak działo (pukanie w podwozie przy obciążonym aucie i walenie w podłogę po pociągnięciu dźwigni hamulca ręcznego) i co się okazało, to po prostu linka ułożyła się pomiędzy wahaczem a felgą. Pod obciążeniem (ugięcie zawieszenia) linka szarpała o rant felgi co powodowało odczucie stukania w podwozie.


Góra
  
 
 
 Post #210020 Wysłany: 19 Sty 2009, 13:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Redzyńskie/Mińsk Maz.
Rejestracja: 28 Lis 2008,
Posty: 109
U mnie przerdzewiało mocowanie linki do wahacza i też obcierała o koło ale cały czas i bardzo mocno (dużo hałasu), przyczepiłem linkę na opaski do wahacza i jest ok., tylko trzeba złapać na kilka bo przy zaciąganiu ręcznego są spore naprężenia i opaski potrafią pękać. Tylko że ja mam tarczowe hamulce z tyłu więc linka może być trochę inaczej poprowadzona


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210135 Wysłany: 19 Sty 2009, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: gdynia
Rejestracja: 10 Sty 2009,
Posty: 107
tak jak napisał michal_hgt prawdopodobnie odczepiła się od wachacz, w mojej kropie miałem ten sam problem, wsiadło wiecej osób i zaczęło stukac, trzec o felgę.
żeby lepiej trzymało i opaski plastikowe niepękały, lepiej zastosowac metalowy cybant (opaska na śrubokręt), zdejmiesz koło i wszystko widac. :)

_________________
Włoska strzała - 1.9 DS 2000r błękit 5D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #210945 Wysłany: 22 Sty 2009, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Świnoujście
Rejestracja: 08 Maj 2008,
Posty: 9
Hej.
Miałem taki sam przypadek.
Malowałem wahacze, i zapomniałem zaczepić jej tymi obejmami do wahacza.
Zanim się zorientowałem co puka- było już po pancerzu zupełnie nowej linki:(
Co prawda reaktywowałem go(okleiłem taśma izolacyjną i palowałem hamar.) i tak już dobry roczek jak na razie działa.
pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #237722 Wysłany: 08 Kwi 2009, 12:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 07 Maj 2008,
Posty: 227
Witam
Dzieki za cenne info,faktycznie zaczep mocujacy linke przy wachaczu był oderwany ( rdza ),pancerz niestety przetarty bo ocierał o rant felgi i stad te trzaski i stukania.Przywiazałem linke do wachacza wzmocniona szara tasma monterska i od tej pory spokój,bede musiał jeszcze miejsce gdzie nie ma pancerza okleic tasma.
Jeszcze raz dzieki i pozdro :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #243906 Wysłany: 21 Kwi 2009, 08:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Wrz 2008,
Posty: 118
Ja mam problem z recznym a w zasadzie jego prawie brak ;)
wymienialem ostatnio klocki i tarcze bo juz mialem kilka mm. No i po wymianie gdy stoje na gorce np. ok. 40 stopni przy wyjezdzie z parkingu, to nie ma szans zeby reczny dzialal. Po prostu staczam sie. Czy to moze byc sama linka ?

_________________
Fiat Punto II 99/00 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250150 Wysłany: 06 Maj 2009, 19:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 15 Sie 2008,
Posty: 105
tez mialem ten problem, tylko ze z tym wyjatkiem ze mi pekla linka ;p
orientuje sie ktos co trzeba wymienic teraz? nie wiem czy oddac do mechanika czy samemu sie za to zabierac ... help :D

_________________
Image
http://fiatpunto.com.pl/topic13077-30.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250176 Wysłany: 06 Maj 2009, 20:36; 
 Temat postu:
Wymieniasz linkę i po sprawie.


Góra
  
 
 
 Post #250192 Wysłany: 06 Maj 2009, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Tyle, że do takiej wymiany przydałby się kanał i trochę szczęścia do zdjęcia bębnów. Kombinował już ktoś z tym bez kanału? Jakie są koszty takiej linki? Pytam bo mi skubana lekko przyblokowuje jedno koło (i nie da się jej za Chiny wsadzić do tej blaszki/uchwytu w belce).

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250325 Wysłany: 07 Maj 2009, 06:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
domin45670 napisał(a):
Jakie są koszty takiej linki?

za, do 1.2 8v płaciłem ostatnio ~70 pln!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #252842 Wysłany: 12 Maj 2009, 22:45; 
 Temat postu: Hamulec Ręczny
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bielawa
Rejestracja: 24 Wrz 2007,
Posty: 51
W lewym kole nie łapie wogóle ręczny. Linka jest wporządku ale na zacisku można zobaczyć, że wygląda tak jakby ręczny był cały czas zaciśnięty jednak hamulec zasadniczy dobrze łapie i koło normalnie się obraca.Co mogło się zepsuć w takim zacisku? Jak go odblokować żeby cofnąć ucho ręcznego? :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #252854 Wysłany: 12 Maj 2009, 22:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
ava3 podejrzewam że ktoś nie umiejętnie wciskał tłoczek i sperniczył cały mechanizm tzn ten gwint czy niewiem jak to nazwać,rozumiem że o hgt mówimy,żeby to naprawić to albo kupić ten mechanizm albo cały zacisk używke

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #264937 Wysłany: 27 Cze 2009, 17:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Wrz 2008,
Posty: 118
dzisiaj mechanik wymienial mi szczeki, bo podobno byly totalnie zjechane. reczny sie pojawil, ale tak czy inaczej jesli jest gorka zalozmy 30-40 stopni (podjazd do amfiteatru czy centrum handlowego) to powoli staczam sie. wczesniej bylo duzo gorzej ale tak sobie mysle ze tak byc nie powinno. reczny powinien trzymac nawet przy 45 stopniach pochylenia - mam racje?

[ Dodano: 27 Cze 2009 17:14 ]
pawi81 napisał(a):
dzisiaj mechanik wymienial mi szczeki, bo podobno byly totalnie zjechane. reczny sie pojawil, ale tak czy inaczej jesli jest gorka zalozmy 30-40 stopni (podjazd do amfiteatru czy centrum handlowego) to powoli staczam sie. wczesniej bylo duzo gorzej ale tak sobie mysle ze tak byc nie powinno. reczny powinien trzymac nawet przy 45 stopniach pochylenia - mam racje?


zauwazylem jeszcze ze jest cos nie tak z recznym, jak jade po jakis wybojach czy spiacych policjantach lekko sam mi sie unosi drazek od recznego i zapatala sie na tablicy info ze reczny zaciagniety a defacto nawet na zabek pierwszy nie wskakuje. prawdopodobnie jest zle zlozony ten reczny?

_________________
Fiat Punto II 99/00 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285832 Wysłany: 06 Wrz 2009, 18:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krotoszyn
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 249
witajcie...nie chce zakładać nowego tematu więc się podpinam...jakiś miesiąc wstecz postanowiłem wymienić szczęki bo czułem ze tył słabo hamuje ale ręczny po zaciągnięciu na 4ty ząbek trzymał jak głupi...po wymianie szczęk u mechanika auto hamuje zdecydowanie lepiej ale...ręczny jest do d... Nie wiem co jest...zaciągam chyba na 6sty ząbek a ręczny ledwo co trzyma..dziś przykładowo nie zauważyłem ze mam zaciągnięty i wyjechałem z dosyć sypkiego piachu bez problemu a gdyby ręczny był git to bym się zakopał...później próbowałem na asfalcie...zaciągnąłem na maxa i auto normalnie jedzie z oporem delikatnym ale jedzie...co jest więc grane skoro na zuzytych ręczny trzymał?czy jest możliwe by coś źle poskładał?

_________________
Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM



Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #285837 Wysłany: 06 Wrz 2009, 18:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
podciagnij linke, regulacje masz pod tylna popielniczka

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292577 Wysłany: 26 Wrz 2009, 07:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krotoszyn
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 249
greg505 napisał(a):
podciagnij linke, regulacje masz pod tylna popielniczka
a możesz mi powiedzieć w którą stronę kręcić tą srubą patrząc od tyłu auta (siedzac na tylnej kanapie:))

_________________
Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM



Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #292596 Wysłany: 26 Wrz 2009, 08:56; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
matti84: kręcisz od pasażera do kierowcy górą (chyba dobrze napisałem :E) Jak to nie pomoże to rozbierz bębny i naciągnij smoregulatory na szczękach.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292851 Wysłany: 27 Wrz 2009, 00:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg
Rejestracja: 07 Lut 2008,
Posty: 333
Naciągasz kręcąc przeciwnie do ruchu wskazówek zegara tak jak Stax napisał. Robiłem to wczoraj i roboty jest na 30 do 50 sekund... Klucz 10

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #294745 Wysłany: 02 Paź 2009, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 13 Wrz 2009,
Posty: 4
Mam takie pytanko. Dzisiaj strzeliła mi lewa linka hamulca ręcznego, kupiłem nową oryginalną, problem w tym, że ta druga jest trochę krótsza (od nowości jeszcze 2000r), na regulacji (pod popielniczką) ta blaszka do której doczepione są linki jest max skręcona, teraz jak podkręcam to w prawym kole zaczyna już łapać ręczny a w lewym słabo. Pytanko, bo wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, czy na tym pancerzu jest jakaś regulacja długości? (coś jak w hamulcach w rowerach, ale nie wydaje mi się), linka oryginalna fiatowska. Drugie to czy w takiej sytuacji muszę wymieniać drugą?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #294850 Wysłany: 03 Paź 2009, 10:35; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
isacus napisał(a):
Drugie to czy w takiej sytuacji muszę wymieniać drugą?

Tak. Linki, sprężyny i amortyzatory zawsze wymienia się parami.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #295074 Wysłany: 04 Paź 2009, 00:28; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 13 Wrz 2009,
Posty: 4
Tak też zrobiłem i dzisiaj wymieniłem druga i jest teraz OK. U mnie główną przyczyna uszkodzenia linki było jej przetarcie o felgę, uchwyt który miał ją trzymać przerdzewiał i uleciał, tak z jednej jak i drugiej strony, proponuje wam to sprawdzić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578976 Wysłany: 09 Maj 2012, 17:58; 
 Temat postu: Re: Hamulec Ręczny
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzębie-Zdrój
Rejestracja: 06 Kwi 2011,
Posty: 20
Witam,mam problem ponieważ w moim puncie HGT z tyłu zamiast orginalnych zacisków znalazłem inne z Audi, chce wymienić klocki, linki z ręcznego i teraz mam problem bo nie mogę nigdzie na allegro znaleźć takich zacisków. Podpowie mi ktoś może z czego jeszcze pasują tutaj zaciski ( chodzi mi o fiatowskie ) oraz mniej więcej napisać ile kosztują nowe?? Proszę o szybką odpowiedz, również na priv.

_________________
wcześniej: Punto II HGT 1.8
teraz: Punto I GT 1.4T i Grande Punto 1.2


Góra
 Profil  
 
 
 Post #578978 Wysłany: 09 Maj 2012, 18:04; 
 Temat postu: Re: Hamulec Ręczny
Offline
Magik liczników
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011,
Posty: 324
Pomógł: 3
Nowe? Same jarzmo koszt jednej sztuki ok 300zł.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO