You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 28 Maj 2025, 05:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 54 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #23911 Wysłany: 15 Maj 2007, 09:56; 
 Temat postu: Re: pokrywa zaworów
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 69
tdmd11 napisał(a):
....Poinformowano mnie również że naprawa ma potrwać 5 godzin ( co oni z tą pokrywą zaworów będą robili - nie mam zielonego pojęcia- uszczelkę wymieniają w niecałe 1,5 godziny)
Pozdro


Hehe zdejma pokrywe i przez 3h beda sie zastanawiac co dalej :D
A na powaznie trzymam kciuki!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #23946 Wysłany: 15 Maj 2007, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3298
kurna chłopaki nie straszcie mnie , czy mozecie dać wiecej fotek tej usterki??? bede wdzieczny choc mam nadzieje ze mi sie nigdy nie przytrafią :cry:

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #24976 Wysłany: 21 Maj 2007, 00:42; 
 Temat postu: Cieknąca uszczelka
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2007,
Posty: 22
Aby pokazać jak wygląda to ustrojstwo od środka strzeliłem dla was foty.
i z moim serwisem wypracowałem patent na cieknącą uszczelkę :)

Pokrywa zaworów wygląda tak i żadne piłowanie stopek nie wchodzi tu w grę - na środku pokrywy widać kanały smarownicze uszczelnione oringami
Image
Głowica silnika - dolną krawędz trzeba pokryć silikonem - uszczelkę także oraz gwinty srub (tych 2 dolnych) i dobrze założyć uszczelkę.
Image

Oczywiście jak przyjechałem byłem miło zaskoczony herbatka ciastko , a na domiar tego umyli mi autko :)
Ten klient z bielska co przybył na to przedstawienie bacznie obserwował całą naprawę. przywieżli jakieś cudowne przyżądy - ponoć laserowe aby sprawdzić cdzy aby napewno głowica jest dobra i nowa pokrywa.
Nawet breloczek nowy dostałem gratis - cud miód malina :)
Pozatym pierwszy przegląd ma być gratis :)
he he jak to dobrze się tam poskarżyć :)
Podobno ( tak zapewniał fachman z bielska) te silniki można śmiało kręcić na 5,5k - tylko żeby nie rzarły tyle paliwa wtedy było by cool.
Odbyłerm jazdę testową - po kolejnych 3 dniach pojawiłem się na kontrolę - wycieków brak. Następna ma się odbyć za miesiąc.
Cóż podobało mi się skakali koło mojego autka jam małe mróweczki. Wszystko sprawdzili co się dało :)
Nawet wyczyścili mi przyokazji układ wentylacyjny :)
No poprostu było na 5
Ciekawe dlaczego dopiero po skargach w bielsku ??
Z jednym mnie zawiedli - nie dali mi takiego fasjnego kalendarzyka z nowym brawo. Niech no tylko znów coś się stanie zaraz się poskarżę w bielsku - może wtedy mi dadzą :)
Jak się okazało dało się to zrobić dobrze.
PS. Pamiętajcie jak wam wymieniają uszczelkę mają obowiązek wymienić ORINGI USZCZELNIAJĄCE KANAŁY SMAROWNICZE.
Pozdrawiam

_________________
Grande Punto 1.4
Kwiaciarnia Częstochowa
Dekoracja pojazdów


Góra
 Profil  
 
 
 Post #24996 Wysłany: 21 Maj 2007, 09:15; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1211
tdmd11 oby było już OK :)

Zrobisz fotki 1,4 T-JET w GP ? ciekawe jak to tam wygląda :wink:

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #28309 Wysłany: 14 Cze 2007, 01:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 26 Kwi 2007,
Posty: 10
Witam ponownie!

Niestety nie mam dobrych wieści. Po przejechaniu ok 2tys. km po ostatnim przeglądzie, dalej mam wyciek. Chyba nie uszczelnili mi tej śruby. Zastanawiam się jak tą sprawę teraz rozegrać.

tdmd11 jak możesz, to napisz do kogo mozna się zwrócić w Fiat Poland, aby tę sprawę szybko załatwić. Mam komplet dokumentów, to będzie również ich 5 próba naprawy.

_________________
Fiat GP Active 1.4 8V
05.2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #91020 Wysłany: 12 Lut 2008, 14:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Gru 2006,
Posty: 169
Miałem przegląd przy 19tys, i jw. po paru tysiącach znowu wyciek, silnik usyfiony z przodu, że hej. Kolejna wizyta w ASO z tą samą usterką :evil:

_________________
GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #91024 Wysłany: 12 Lut 2008, 14:52; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Kubi ale wszystkie fajery fiatowskie sie pocą ....predzej czy później. :)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #91038 Wysłany: 12 Lut 2008, 15:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Gru 2006,
Posty: 169
:) byle do następnego :wink:

_________________
GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #91158 Wysłany: 12 Lut 2008, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Oświecim/Tychy
Rejestracja: 16 Kwi 2007,
Posty: 345
ja swojego nieoszczedzam czesto go krece do 5tys i jak narazie nic nie cieknie a przebieg juz podchodzi do 10 tys mam nadzieje ze tak juz zostanie czyli silniczek bedzie suchy

_________________
FIAT GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM EMOTION SZARY UNDERGROUND
ZABIC MUCHE NA BOCZNEJ SZYBIE BEZCENNE
http://fiatpunto.com.pl/album_personal.php?user_id=564


Góra
 Profil  
 
 
 Post #91217 Wysłany: 12 Lut 2008, 23:04; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
grandevito, w moim nadal sucho (13700km), co jakiś czas widzi 5500 obr/min :wink:

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93138 Wysłany: 17 Lut 2008, 22:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 26 Kwi 2007,
Posty: 10
Witam Wszystkich!

W koncu udalo mi sie rozwiazac problem. Zadzwonilem do Fiat Poland i przedstawilem sprawe. Po 15 min zadzwonili do mnie z mojego ASO i poprosili o wizyte. Szybka reakcja :) .
Po przyjezdzie na umowiona wizyte, serwis chcial sie brac do kolejnej wymiany uszczelki. Tutaj nie wytrzymalem. Poprosilem kierownika i powiedzialem, ze maja sie zastanowic , zanim zaczna cos robic. Bo ja nie mam zamiaru ich odwiedzac po kolejnym miesiacu i 6 raz robic to samo.
Kierownik, rozgarniety gosciu, porobil zdjecia miejsca gdzie sie poci, dolaczyl historie sprawy i poslal do wsparcia technicznego Fiata. Na tym skonczyla sie wizyta. Po 4 dniach zadzwonili, ze maja rozwiazanie. Przyjechalem, zrobili i tutaj zaskoczenie 5 m-cy spokoju.
Czasami trzeba wymusic zdrowy rozsadek.

Mam nadziej, ze moj przypadek pomoze innym szybciej rozwiazac problem z ASO.

_________________
Fiat GP Active 1.4 8V
05.2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93231 Wysłany: 18 Lut 2008, 00:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Oświecim/Tychy
Rejestracja: 16 Kwi 2007,
Posty: 345
a co dokladnie zrobili wiesz moze?

_________________
FIAT GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM EMOTION SZARY UNDERGROUND
ZABIC MUCHE NA BOCZNEJ SZYBIE BEZCENNE
http://fiatpunto.com.pl/album_personal.php?user_id=564


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93234 Wysłany: 18 Lut 2008, 00:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 26 Kwi 2007,
Posty: 10
Co zrobili dokładnie, to nie wiem - uszczelnili w inny sposób.
Wydaje mi się, że to było coś z wariatorem, ale nie dam sobie ręki uciąć.

_________________
Fiat GP Active 1.4 8V
05.2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93402 Wysłany: 18 Lut 2008, 11:32; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3298
krowka napisał(a):
grandevito, w moim nadal sucho (13700km), co jakiś czas widzi 5500 obr/min :wink:


u mnie narazie też przy 32tyś

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93459 Wysłany: 18 Lut 2008, 13:56; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
W moim dawnym Punto I 1.1 silnik sie pocił, w Seicento 1.1 znajomego silnik sie pocił, w GP tez sie troche poci... nie jest zle. Silniki fiata są z pocenia się znane.

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93703 Wysłany: 18 Lut 2008, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Oświecim/Tychy
Rejestracja: 16 Kwi 2007,
Posty: 345
goraco im i poca sie bo sa fire :D

_________________
FIAT GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM EMOTION SZARY UNDERGROUND
ZABIC MUCHE NA BOCZNEJ SZYBIE BEZCENNE
http://fiatpunto.com.pl/album_personal.php?user_id=564


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93876 Wysłany: 19 Lut 2008, 00:34; 
 Temat postu:
mis1729 napisał(a):
Co zrobili dokładnie, to nie wiem - uszczelnili w inny sposób.
Wydaje mi się, że to było coś z wariatorem, ale nie dam sobie ręki uciąć.


To my w 1,4 8v mamy wariator???? :shock: :D :lol: :lol: :lol:

A ja już chciałem alfę sobie kupować hahahaha joke :E

Coś ci się chyba pomyliło, przecież w 1,4 8v nie ma zmiennych faz rozrządu :wink:


Góra
  
 
 
 Post #93934 Wysłany: 19 Lut 2008, 07:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 404
Oj, gdzieś ktoś (nawet na tym Forum) stwierdził (posta szukałbym na przełomie września i października 2007), że 1.4 8v ma wariator, ale bez zmiennych faz rozrządu. Mnie się nie pytajcie - ja się na tym nie znam. :)

Szybkie poszukiwanie na forum: należy rozpocząć czytanie od posta 20728. 8)

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93938 Wysłany: 19 Lut 2008, 08:03; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Grzegorz1976 1.4 8V ma wariator :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93945 Wysłany: 19 Lut 2008, 09:01; 
 Temat postu:
Yoka napisał(a):
1.4 8V ma wariator


Serio??? :shock: :shock: :shock: to mam prawię alfę :lol2: i ma się co psuć :devil:


Góra
  
 
 
 Post #93947 Wysłany: 19 Lut 2008, 09:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 11 Wrz 2007,
Posty: 508
Wczoraj sprawdzalem u siebie tzn w moim GP - suchutko :) Aktualny przebieg to ~7800 km.
Musze przyznac ze tez zdarza mi sie krecic motor do 5 tys. Choc bardzo sporadycznie, najczesciej zeby w miare dynamicznie jechac zmieniam bieg na wyzszy przy 3,5 tys. Pamietam za to ze w seicento mialem taka przypadlosc, ale to chyba jak wiele osob.
Za to zauwazylem cos innego (troche nie w temacie) nie zakleilem dziury w nadkolu i mam uwalony silnik :E

acha.. o co chodzi z tym wariatorem, bo nie jestem w temacie?!

[ Dodano: 19 Lut 2008 09:14 ]
Jezeli to moze miec cos wspolnego z tematem, to poziom oleju nie jest pod przyslowiowy korek, ale na 3/4 skali.

_________________
GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93959 Wysłany: 19 Lut 2008, 09:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 42
Ja mam najręcony 26kkm i mam suchutko. Poziom oleju w silniku 1/2 stanu. A co do obrotów to róźnie....zdarza sie ze krece do 5000...

_________________
FIAT Grande Punto 1,4 8V Energy Blue&Me 2007, przebieg: 155.000 km
FIAT Grande Punto 1,4 8V Estiva Blue&Me 2010, przebieg:35.000 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #94849 Wysłany: 21 Lut 2008, 08:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 69
http://testy.autocentrum.pl/?FF=402&view=1&viewId=716342356&msg_root=1483163557&id=11111&back_id=25&makeid=6&modelid=1111&typex=

Cytuj:
POCENIE
tO MIAŁEM. Jeżeli nie mocno to można jeździć. Jest inny problem wymieniłem uszczelkę w prywatnej stacji obsługi i dalej mi się pociło. Pojechałem do ASO i fachowcy powiedzieli że poci na uszczelkach cewek które sa w środku. wymieniłem obie jeszce raz i przestało pocić.


Znalazlem przy okazji takei cos moze komus to pomoze nie mam pojecia. U ,mnei w Albei (1.4 8V 77km) sucho, ale tez mama posyntetykiem zalany silnik.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #861365 Wysłany: 16 Gru 2023, 18:32; 
 Temat postu: Re: Pocenie się na uszczelce pokrywy zaworów w GP 1.4 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 749
Pomógł: 11
Pokrywę, znaczy uszczelkę, należy na całej długości przykleić do głowicy silikonem (a rowek w pokrywie posmarować). Zero wycieków gwarantowane, a uszczelka żyje wiele lat. Ale "o-ringi" (o-ringi podwójne) się zużywają (twardnieją, są spłaszczone). Więc one wymagają wymiany.

Pokrywa tutaj przekazuje olej do smarowania wałka i zmiennych faz, stąd trzeba uważać (ster FIRE miały rurkę olejową). Czyli sprawdzać przyleganie punktów, gniazd o-ringów pokrywy do odpowiednich miejsc na głowicy. Ma być kontakt metal-metal, a często nie ma (niedbała obróbka w fabryce).

Poprawka, czyli planowanie stopek (klasyka rodziny FIRE, wszystkie modele) nadal w tym modelu obowiązuje, ale celem nie jest pokrywa, a właśnie kwestia oleju! Numer jeden to o-ringi, uszczelka jest na drugim miejscu.
Przykład poprawki: http://fiatpunto.com.pl/post861074.html#p861074 Planowanie + kwestia głównego o-ringa (niepotrzebnie jest przyrośnięty do uszczelki, miejsce łączenia jest słabym punktem i tam może popuszczać).

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 54 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO