|
Obecny czas: 28 Maj 2025, 05:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
poziomek |
#23911 Wysłany:
15 Maj 2007, 09:56; Temat postu: Re: pokrywa zaworów |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 69
|
tdmd11 napisał(a): ....Poinformowano mnie również że naprawa ma potrwać 5 godzin ( co oni z tą pokrywą zaworów będą robili - nie mam zielonego pojęcia- uszczelkę wymieniają w niecałe 1,5 godziny) Pozdro
Hehe zdejma pokrywe i przez 3h beda sie zastanawiac co dalej
A na powaznie trzymam kciuki!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Dzióbel |
#23946 Wysłany:
15 Maj 2007, 14:22; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
kurna chłopaki nie straszcie mnie , czy mozecie dać wiecej fotek tej usterki??? bede wdzieczny choc mam nadzieje ze mi sie nigdy nie przytrafią 
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
tdmd11 |
#24976 Wysłany:
21 Maj 2007, 00:42; Temat postu: Cieknąca uszczelka |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 22 Kwi 2007, Posty: 22
|
Aby pokazać jak wygląda to ustrojstwo od środka strzeliłem dla was foty.
i z moim serwisem wypracowałem patent na cieknącą uszczelkę
Pokrywa zaworów wygląda tak i żadne piłowanie stopek nie wchodzi tu w grę - na środku pokrywy widać kanały smarownicze uszczelnione oringami
Głowica silnika - dolną krawędz trzeba pokryć silikonem - uszczelkę także oraz gwinty srub (tych 2 dolnych) i dobrze założyć uszczelkę.
Oczywiście jak przyjechałem byłem miło zaskoczony herbatka ciastko , a na domiar tego umyli mi autko
Ten klient z bielska co przybył na to przedstawienie bacznie obserwował całą naprawę. przywieżli jakieś cudowne przyżądy - ponoć laserowe aby sprawdzić cdzy aby napewno głowica jest dobra i nowa pokrywa.
Nawet breloczek nowy dostałem gratis - cud miód malina
Pozatym pierwszy przegląd ma być gratis
he he jak to dobrze się tam poskarżyć
Podobno ( tak zapewniał fachman z bielska) te silniki można śmiało kręcić na 5,5k - tylko żeby nie rzarły tyle paliwa wtedy było by cool.
Odbyłerm jazdę testową - po kolejnych 3 dniach pojawiłem się na kontrolę - wycieków brak. Następna ma się odbyć za miesiąc.
Cóż podobało mi się skakali koło mojego autka jam małe mróweczki. Wszystko sprawdzili co się dało
Nawet wyczyścili mi przyokazji układ wentylacyjny
No poprostu było na 5
Ciekawe dlaczego dopiero po skargach w bielsku ??
Z jednym mnie zawiedli - nie dali mi takiego fasjnego kalendarzyka z nowym brawo. Niech no tylko znów coś się stanie zaraz się poskarżę w bielsku - może wtedy mi dadzą
Jak się okazało dało się to zrobić dobrze.
PS. Pamiętajcie jak wam wymieniają uszczelkę mają obowiązek wymienić ORINGI USZCZELNIAJĄCE KANAŁY SMAROWNICZE.
Pozdrawiam
_________________ Grande Punto 1.4
Kwiaciarnia Częstochowa
Dekoracja pojazdów
|
|
Góra |
|
 |
Jaco |
#24996 Wysłany:
21 Maj 2007, 09:15; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
tdmd11 oby było już OK
Zrobisz fotki 1,4 T-JET w GP ? ciekawe jak to tam wygląda 
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
 |
mis1729 |
#28309 Wysłany:
14 Cze 2007, 01:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 26 Kwi 2007, Posty: 10
|
Witam ponownie!
Niestety nie mam dobrych wieści. Po przejechaniu ok 2tys. km po ostatnim przeglądzie, dalej mam wyciek. Chyba nie uszczelnili mi tej śruby. Zastanawiam się jak tą sprawę teraz rozegrać.
tdmd11 jak możesz, to napisz do kogo mozna się zwrócić w Fiat Poland, aby tę sprawę szybko załatwić. Mam komplet dokumentów, to będzie również ich 5 próba naprawy.
_________________ Fiat GP Active 1.4 8V
05.2006
|
|
Góra |
|
 |
Kubi |
#91020 Wysłany:
12 Lut 2008, 14:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 169
|
Miałem przegląd przy 19tys, i jw. po paru tysiącach znowu wyciek, silnik usyfiony z przodu, że hej. Kolejna wizyta w ASO z tą samą usterką 
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#91024 Wysłany:
12 Lut 2008, 14:52; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Kubi ale wszystkie fajery fiatowskie sie pocą ....predzej czy później. 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
Kubi |
#91038 Wysłany:
12 Lut 2008, 15:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Gru 2006, Posty: 169
|
 byle do następnego 
_________________ GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km
|
|
Góra |
|
 |
grandevito |
#91158 Wysłany:
12 Lut 2008, 21:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Oświecim/Tychy Rejestracja: 16 Kwi 2007, Posty: 345
|
ja swojego nieoszczedzam czesto go krece do 5tys i jak narazie nic nie cieknie a przebieg juz podchodzi do 10 tys mam nadzieje ze tak juz zostanie czyli silniczek bedzie suchy
_________________ FIAT GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM EMOTION SZARY UNDERGROUND
ZABIC MUCHE NA BOCZNEJ SZYBIE BEZCENNE
http://fiatpunto.com.pl/album_personal.php?user_id=564
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#91217 Wysłany:
12 Lut 2008, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
grandevito, w moim nadal sucho (13700km), co jakiś czas widzi 5500 obr/min 
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
mis1729 |
#93138 Wysłany:
17 Lut 2008, 22:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 26 Kwi 2007, Posty: 10
|
Witam Wszystkich!
W koncu udalo mi sie rozwiazac problem. Zadzwonilem do Fiat Poland i przedstawilem sprawe. Po 15 min zadzwonili do mnie z mojego ASO i poprosili o wizyte. Szybka reakcja  .
Po przyjezdzie na umowiona wizyte, serwis chcial sie brac do kolejnej wymiany uszczelki. Tutaj nie wytrzymalem. Poprosilem kierownika i powiedzialem, ze maja sie zastanowic , zanim zaczna cos robic. Bo ja nie mam zamiaru ich odwiedzac po kolejnym miesiacu i 6 raz robic to samo.
Kierownik, rozgarniety gosciu, porobil zdjecia miejsca gdzie sie poci, dolaczyl historie sprawy i poslal do wsparcia technicznego Fiata. Na tym skonczyla sie wizyta. Po 4 dniach zadzwonili, ze maja rozwiazanie. Przyjechalem, zrobili i tutaj zaskoczenie 5 m-cy spokoju.
Czasami trzeba wymusic zdrowy rozsadek.
Mam nadziej, ze moj przypadek pomoze innym szybciej rozwiazac problem z ASO.
_________________ Fiat GP Active 1.4 8V
05.2006
|
|
Góra |
|
 |
grandevito |
#93231 Wysłany:
18 Lut 2008, 00:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Oświecim/Tychy Rejestracja: 16 Kwi 2007, Posty: 345
|
|
Góra |
|
 |
mis1729 |
#93234 Wysłany:
18 Lut 2008, 00:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 26 Kwi 2007, Posty: 10
|
Co zrobili dokładnie, to nie wiem - uszczelnili w inny sposób.
Wydaje mi się, że to było coś z wariatorem, ale nie dam sobie ręki uciąć.
_________________ Fiat GP Active 1.4 8V
05.2006
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#93402 Wysłany:
18 Lut 2008, 11:32; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
krowka napisał(a): grandevito, w moim nadal sucho (13700km), co jakiś czas widzi 5500 obr/min 
u mnie narazie też przy 32tyś
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#93459 Wysłany:
18 Lut 2008, 13:56; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
W moim dawnym Punto I 1.1 silnik sie pocił, w Seicento 1.1 znajomego silnik sie pocił, w GP tez sie troche poci... nie jest zle. Silniki fiata są z pocenia się znane.
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
grandevito |
#93703 Wysłany:
18 Lut 2008, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Oświecim/Tychy Rejestracja: 16 Kwi 2007, Posty: 345
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#93876 Wysłany:
19 Lut 2008, 00:34; Temat postu: |
|
|
mis1729 napisał(a): Co zrobili dokładnie, to nie wiem - uszczelnili w inny sposób. Wydaje mi się, że to było coś z wariatorem, ale nie dam sobie ręki uciąć.
To my w 1,4 8v mamy wariator????
A ja już chciałem alfę sobie kupować hahahaha joke
Coś ci się chyba pomyliło, przecież w 1,4 8v nie ma zmiennych faz rozrządu 
|
|
Góra |
|
 |
michalj |
#93934 Wysłany:
19 Lut 2008, 07:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew Rejestracja: 22 Wrz 2007, Posty: 404
|
Oj, gdzieś ktoś (nawet na tym Forum) stwierdził (posta szukałbym na przełomie września i października 2007), że 1.4 8v ma wariator, ale bez zmiennych faz rozrządu. Mnie się nie pytajcie - ja się na tym nie znam.
Szybkie poszukiwanie na forum: należy rozpocząć czytanie od posta 20728. 
_________________ Michał Jazłowiecki (michalj) Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#93938 Wysłany:
19 Lut 2008, 08:03; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Grzegorz1976 1.4 8V ma wariator 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1976 |
#93945 Wysłany:
19 Lut 2008, 09:01; Temat postu: |
|
|
Yoka napisał(a): 1.4 8V ma wariator
Serio???  to mam prawię alfę  i ma się co psuć 
|
|
Góra |
|
 |
uzziah |
#93947 Wysłany:
19 Lut 2008, 09:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 11 Wrz 2007, Posty: 508
|
Wczoraj sprawdzalem u siebie tzn w moim GP - suchutko  Aktualny przebieg to ~7800 km.
Musze przyznac ze tez zdarza mi sie krecic motor do 5 tys. Choc bardzo sporadycznie, najczesciej zeby w miare dynamicznie jechac zmieniam bieg na wyzszy przy 3,5 tys. Pamietam za to ze w seicento mialem taka przypadlosc, ale to chyba jak wiele osob.
Za to zauwazylem cos innego (troche nie w temacie) nie zakleilem dziury w nadkolu i mam uwalony silnik
acha.. o co chodzi z tym wariatorem, bo nie jestem w temacie?! [ Dodano: 19 Lut 2008 09:14 ]Jezeli to moze miec cos wspolnego z tematem, to poziom oleju nie jest pod przyslowiowy korek, ale na 3/4 skali.
_________________ GP 5d 2007 czarny crossover
In theory there is no difference between theory and practice. But in practice there is. - Jan L. A. van de Snepscheut
|
|
Góra |
|
 |
Mekl |
#93959 Wysłany:
19 Lut 2008, 09:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 42
|
Ja mam najręcony 26kkm i mam suchutko. Poziom oleju w silniku 1/2 stanu. A co do obrotów to róźnie....zdarza sie ze krece do 5000...
_________________ FIAT Grande Punto 1,4 8V Energy Blue&Me 2007, przebieg: 155.000 km FIAT Grande Punto 1,4 8V Estiva Blue&Me 2010, przebieg:35.000 km
|
|
Góra |
|
 |
poziomek |
#94849 Wysłany:
21 Lut 2008, 08:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 69
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#861365 Wysłany:
16 Gru 2023, 18:32; Temat postu: Re: Pocenie się na uszczelce pokrywy zaworów w GP 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 749 Pomógł: 11
|
Pokrywę, znaczy uszczelkę, należy na całej długości przykleić do głowicy silikonem (a rowek w pokrywie posmarować). Zero wycieków gwarantowane, a uszczelka żyje wiele lat. Ale "o-ringi" (o-ringi podwójne) się zużywają (twardnieją, są spłaszczone). Więc one wymagają wymiany. Pokrywa tutaj przekazuje olej do smarowania wałka i zmiennych faz, stąd trzeba uważać (ster FIRE miały rurkę olejową). Czyli sprawdzać przyleganie punktów, gniazd o-ringów pokrywy do odpowiednich miejsc na głowicy. Ma być kontakt metal-metal, a często nie ma (niedbała obróbka w fabryce). Poprawka, czyli planowanie stopek (klasyka rodziny FIRE, wszystkie modele) nadal w tym modelu obowiązuje, ale celem nie jest pokrywa, a właśnie kwestia oleju! Numer jeden to o-ringi, uszczelka jest na drugim miejscu. Przykład poprawki: http://fiatpunto.com.pl/post861074.html#p861074 Planowanie + kwestia głównego o-ringa (niepotrzebnie jest przyrośnięty do uszczelki, miejsce łączenia jest słabym punktem i tam może popuszczać).
_________________
Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|