|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 06:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Michal_0603 |
#213238 Wysłany:
28 Sty 2009, 20:32; Temat postu: Demontaż poduszki powietrznej , Wymiana kierownicy |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 212
|
No to lecimy z demontażem poduszki powietrznej , wymianą kierownicy
Na sam początek musimy zdemontować dolną osłonę kierownicy , która jest montowana na 7 śrubach imbusowych
Plastik może nam nie zejść tak odrazu , wtedy przy stacyjce trzeba go podważyć (ja używam do podważania starej karty kredytowej  ) i wtedy zaczepy i kołki puszczają i ukazuje nam się poniższy obraz
Następnym etapem wymiany kierownicy jest demontaż poduszki powietrznej.
Mając kierownicę na wprost skręcamy ją o 90 stopni w lewo i ukazuje nam się widok od tyłu takich dziur
Taka sama dziura jest także po prawej stronie
Bierzemy płaski długi śrubokręt i wkładamy go i napotykamy na zaczep (drut) , który musimy podważyć , aż usłyszymy takie KLIPS , i wtedy pociągamy jedną stronę (tą
którą teraz się zajmujemy ) i wychodzi nam jedna strona
Druga strona już gorzej nam wyjdzie , ale to naprawdę nic trudnego , za pierwszym razem nie musi się udać.
Gdy już nam puszczą obydwa zaczepy , wyciągnijmy pomalutku poduszkę , aby nie urwać z któryś wtyczek od poduszki
Odpinamy trzy przewody , jeden od klaksonu od góry (1 przewód ) , oraz dwa (zielony i zółty od poduszki )
UWAGA !! NIE WOLNO WŁĄCZAĆ PRZY ODLĄCZONEJ PODUSZCE ZAPŁONU PONIEWAŻ WYSKOCZY WAM POZNIEJ KONTROLKA PODUSZKI POWIETRZNEJ
I mamy oto taki obraz
Teraz odkręcamy śrubę od kierownicy (trzymając przy odkręcaniu kierownicę )
Po odkręceniu odpinamy (jeśli mamy takowe ) przewody od sterowania w kierownicy i pomalutku wyciagamy kierownicę (uwaga na kable z taśmy airbagu )
No to mamy ściągniętą kierownicę . Mamy na naszych oczach taki obraz
Widzimy taśmę airbagu , którą nie wolno kręcić , ja zawsze jeśli coś robie przy kierownicy , zaklejam sobie taśmą taśme airbagu , żeby się nie ruszała !!
No to wkładamy nową kierownicę , przykręcamy ją (także trzymając ją przy dokręcaniu )
I teraz jeśli mamy kostkę od sterowania przyciskami to podpinamy ją i wkładamy ją na górę kierownicy (specjalne miejsce wyprofilowane na górze we wnętrzu .
Podpinamy 3 przewody poduszki , pamiętając zielony do zielonego , zółty do zółtego , jeszcze raz patrzymy czy przewody gdzieś nie zachodzą na zaczepy , i mocno wciskamy i UWAGA  , proszę się nie przestraszyć bo wtedy zawyje klakson
I to w sumie wszystko drodzy koledzy
Dziękuje za uwagę
Ostatnio edytowany przez Michal_0603, 29 Sty 2009, 16:37, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Gasiu |
#213284 Wysłany:
28 Sty 2009, 21:54; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
 |
Michal_0603 |
#213327 Wysłany:
28 Sty 2009, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 212
|
Lukis napisał(a): a powiedz jak sterowanie do radia, bo poprzednio miałeś bez Blue@Me a teraz ma z tym systemem, więc jak teraz działa 
Tak to prawda , teraz mam kierownicę z sterowaniem do radia z blue&me , a to dlatego , że te przyciski nie są wymienialne jak to pisaliście na forum. Otóż można je wyjąc , ale po włożeniu już nie przylegają do poduszki jak oryginał , a ,że zamierzam zrobic też w przyszłości blue&me to niech już zostaną
A oczywiście wszystkie przyciski oprócz blue&me działają 
|
|
Góra |
|
 |
brykAs |
#213535 Wysłany:
29 Sty 2009, 15:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: krk-NH Rejestracja: 09 Maj 2007, Posty: 186
|
kozak relacja, dobra robota
nie wie ktoś czy jesli posiadam kierownice bez sterowania radiem to mam podprowadzone kable które takie sterowanie umożliwią jak wymienie kierownice na taką ze sterowaniem ??
_________________ La Grande http://fiatpunto.com.pl/topic8370.html
Clarion DXZ778
XETEC P2 EVO + Hertz MLK 165
DLS A6 + 2xRE Audio SE10D
Dietz i wszystko jasne ...
|
|
Góra |
|
 |
Michal_0603 |
#213555 Wysłany:
29 Sty 2009, 16:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 212
|
brykAs napisał(a): kozak relacja, dobra robota nie wie ktoś czy jesli posiadam kierownice bez sterowania radiem to mam podprowadzone kable które takie sterowanie umożliwią jak wymienie kierownice na taką ze sterowaniem ??
Na 99 % nie masz , ale to łatwo sprawdzić  , wyciągasz radio i patrzysz czy masz kabel od CAN RADIO A i CAN RADIO B , jak to masz to jest OK , bo taśmy airbagu są uniwersalne , jedynie musiałbyś dokupić kabel między taśmą airbagu, a wtyczką od przycisków sterowania radiem
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#213558 Wysłany:
29 Sty 2009, 16:41; Temat postu: |
|
|
Przy takiej operacji trzeba bezwzględnie odłączyć akumulator! Dodaj to do opisu i nadaje się do działu "zrób to sam". Przestrzegam wszystkich przed zabawą z poduszkami przy podłączonym akumulatorze, bo może to skończyć się nieszczęściem.
|
|
Góra |
|
 |
Michal_0603 |
#213565 Wysłany:
29 Sty 2009, 17:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 212
|
mrider napisał(a): Przy takiej operacji trzeba bezwzględnie odłączyć akumulator! Dodaj to do opisu i nadaje się do działu "zrób to sam". Przestrzegam wszystkich przed zabawą z poduszkami przy podłączonym akumulatorze, bo może to skończyć się nieszczęściem.
Nie dodam ponieważ nie jest to prawda !!!! Poduszka powietrzna jest odpalana napięciem zmiennym więc nie ma możliwości wystrzału poduszki przy podpinaniu czy odpinaniu jej !!
Jedyne co przestrzegam , że nie wolno włączać zapłonu przy odłączonej poduszcce ponieważ skutkuje to zapaleniem się kontrolki airbag którą trzeba skasować na WDS-ie
A temat jest w dziale "Zrób to Sam " 
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#213566 Wysłany:
29 Sty 2009, 17:18; Temat postu: |
|
|
Michal_0603 no to chyba nie widziałeś sposobów odpalania poduszek/napinaczy ładunkiem elektrostatycznym... Ja tylko przestrzegam przed zabawami z tymi elementami przy podłączonym akumulatorze, każdy zrobi jak uważa.
|
|
Góra |
|
 |
Michal_0603 |
#213567 Wysłany:
29 Sty 2009, 17:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 212
|
mrider napisał(a): Michal_0603 no to chyba nie widziałeś sposobów odpalania poduszek/napinaczy ładunkiem elektrostatycznym... Ja tylko przestrzegam przed zabawami z tymi elementami przy podłączonym akumulatorze, każdy zrobi jak uważa.
Oczywiście , że słyszałem , ale jeśli kiedyś rozpinałeś poduszkę obojętnie jaką to napewno zauważyłeś jakie są kostki od airbagu . Nie ma możliwości odpalenia poduszki jeśli wszystko masz sprawne w aucie (mówie o poduszkach oraz sterowniku airbagu , który montowany jest pomiędzy siedzeniami pod tunelem ).
Oczywiście odłączamy akumulator jeśli rozbieramy samochód po wypadku w któym nie poszły poduszki , wtedy zgodze się , odpinamy akumulator .Lecz jeśli w aucie mamy wszystko w porządku nie widzę takiego sensu.
Pamiętajmy , że poduszki odpalają tylko wtedy gdy :
1) Samochód jest w ruchu
2) Samochód zostanie przemieszczony
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#249998 Wysłany:
06 Maj 2009, 14:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
Freeman |
#252043 Wysłany:
10 Maj 2009, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Ruda/Radzymin Rejestracja: 23 Kwi 2007, Posty: 19
|
ile kiera cie wyniosła?
b&m o którym piszesz, czy wystarczy kupić taki system na allegro(pochodzący zapewne z rozbitków) i on bedzie na lajcie działał?
_________________ rodzinny komis:):
Punto II Fl '03 1.2 8v
Punto II Fl '04 1.3 MultiJet
Grande Punto 1.3 MultiJet 75KM.
był
Punto II '99 1.9 D
|
|
Góra |
|
 |
Jarek_z |
#258816 Wysłany:
27 Maj 2009, 13:30; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 23 Lis 2008, Posty: 2
|
Witam
Jestem włascicielem faita Punto 2 w wersji ELX 2001r potrzebuję ściągnąć kierownicę w celu wymiany zespolonego przełącznika.
Problem mam z nakrętka ktora trzyma kierwonicę ponieważ jest zawinięta w dziwną podkładkę. Czy moge ją poprostu odkręcic z tą podkładką czy ta czynnosc wymaga jeszcze jakis dodatkowych zabiegów?
Jakim momentem przykręcic ją spowrotem?
|
|
Góra |
|
 |
Jarek T. |
#259018 Wysłany:
27 Maj 2009, 22:23; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Pomorskie Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 55
|
Jarek_z Witam. Nigdy nie miałem Punta 2, ale z tego co opisujesz myślę, że musisz odwinąć - wyprostować podkładkę np. za pomocą wkrętaka i młotka. Podkładka z pewnością ma wcięcia, które nie pozwalają jej na obrót na osi, a zagięcia mają zabezpieczyć nakrętkę przed odkręceniem. Jakim momentem ma być dokręcona nakrętka - niewiem, ale mocno a właściwie bardzo mocno
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#266276 Wysłany:
26 Cze 2009, 10:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
Lukis napisał(a): a powiedz jak sterowanie do radia, bo poprzednio miałeś bez Blue@Me a teraz ma z tym systemem, więc jak teraz działa 
Do Blue and Me potrzebny jest dodatkowe urządzenie. I najprawdopodobniej będzie tak jak w Bravo, nawet dołożenie tego ustrojstwa nie gwarantuje poprawnej pracy Blue and Me. Wygląda na to, że do auta musi być włożony zestaw w fabryce. [ Dodano: 26 Cze 2009 09:00 ]Dodam jeszcze od siebie to co zauważyłem:
1) Odnośnie ruszania taśmy poduszki. Nie ma obaw co do jej przemieszczania, ponieważ gdy kierownica jest zdjęta, środkowy plastikowy docisk uniemożliwi jej przekręcenie w lewo lub prawo. Dodatkowo po prawej, dolnej stronie znajduje się otwór, który musi pokrywać się z otworem pod spodem - pokryje się tylko we właściwym położeniu, czyli 3 obroty od lewej strony i 3,5 obrotu, jeśli skręcimy taśmę maksymalnie w prawo.
2) Co do śrubokręta do zdjęcia poduszki. Jak najbardziej długi, płaski śrubokręt, jednak warto zgiąć go delikatnie na wysokości ok. 5 cm, gdyż na wysokości rękojeści śrubokręta znajduje się element konstrukcji kolumny kierowniczej, który jest przynitowany i po prostu przeszkadza.
3) W niektórych egzemplarzach zdarza się, że po zdjęciu poduszki, przekręceniu stacyjki i ponownym jej podłączeniu błąd poduszki skasuje się po 3 przekręceniach stacyjki, kiedy poduszka jest na miejscu. Jednak błąd w komputerze zostanie. Nie ma problemu, jeśli mamy Examiner, którym usuniemy błąd. W niektórych wersjach błąd można usunąć wyłącznie Examinerem. Tak więc, tak jak opisane wyżej, nie przekręcać stacyjki bez podłączonej poduszki.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#360484 Wysłany:
28 Kwi 2010, 20:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
Michal_0603 masz może gdzieś foto poduszki od wewnątrz żeby zobaczyć jak wyglądają te zaczepy bo nie potrafiłem cholerstwa podważyć na tyle żeby wyciągnąć poduche
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
KICIUŚ |
#397522 Wysłany:
20 Wrz 2010, 19:04; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: GDAŃSK Rejestracja: 30 Paź 2008, Posty: 63 Pomógł: 2
|
mam pytanko jaki jest klucz do odkręcenia kierownicy
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#398666 Wysłany:
24 Wrz 2010, 19:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
kniazio |
#463487 Wysłany:
16 Kwi 2011, 11:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 18 Gru 2010, Posty: 14
|
Cytuj: kozak relacja, dobra robota thumleft
nie wie ktoś czy jesli posiadam kierownice bez sterowania radiem to mam podprowadzone kable które takie sterowanie umożliwią jak wymienie kierownice na taką ze sterowaniem ??
Na 99 % nie masz , ale to łatwo sprawdzić Smile , wyciągasz radio i patrzysz czy masz kabel od CAN RADIO A i CAN RADIO B , jak to masz to jest OK , bo taśmy airbagu są uniwersalne , jedynie musiałbyś dokupić kabel między taśmą airbagu, a wtyczką od przycisków sterowania radiem
Mam zwykla kierownice w moim GP i w zwiazku z tym pytanie co potrzebuje oprocz zakupu oryginalnego radia oraz kierownicy z przyciskami zeby to zadzialalo
Nie widze u siebie tych kabli od CAN RADIO A i CAN RADIO B
|
|
Góra |
|
 |
bravoemotionmjet |
#495047 Wysłany:
11 Sie 2011, 16:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 185
|
Michal_0603 napisał(a): mrider napisał(a): Przy takiej operacji trzeba bezwzględnie odłączyć akumulator! Dodaj to do opisu i nadaje się do działu "zrób to sam". Przestrzegam wszystkich przed zabawą z poduszkami przy podłączonym akumulatorze, bo może to skończyć się nieszczęściem. Nie dodam ponieważ nie jest to prawda !!!! Poduszka powietrzna jest odpalana napięciem zmiennym więc nie ma możliwości wystrzału poduszki przy podpinaniu czy odpinaniu jej !! Jedyne co przestrzegam , że nie wolno włączać zapłonu przy odłączonej poduszcce ponieważ skutkuje to zapaleniem się kontrolki airbag którą trzeba skasować na WDS-ie A temat jest w dziale "Zrób to Sam "  Jestes w bledzie. JAKIEKOLWIEK prace przy elektryce pojazdu wymagaja, aby odlaczyc zasilanie. Nie wyobrazam sobie lutowania przewodow do instalacji pod napieciem... Poleci przewod na metal i zwarcie gotowe. BEZWZGLEDNIE nalezy wylaczyc zasilanie. A co do poduszek, to nie powinna, aczkolwiek nalezy przyjac ze MOZE uruchomic sie przy niezbyt delikatnym obchodzeniu. Co do elektryki to nie wyobrazam sobie, aby dokladajac jakikolwiek uklad zasilanie bylo na komputerze. Komputer musi byc wylaczony. O nowosci ma dowiedziec sie po wlaczeniu zasilania do akumulatora, a nie w trakcie. Przewodow jednoczesnie nie podlaczysz, a rozne moduly posiadaja wiele przewodow w wielu miejscach. [ Dodano: 11 Sie 2011 15:45 ]kniazio napisał(a): Mam zwykla kierownice w moim GP i w zwiazku z tym pytanie co potrzebuje oprocz zakupu oryginalnego radia oraz kierownicy z przyciskami zeby to zadzialalo Nie widze u siebie tych kabli od CAN RADIO A i CAN RADIO B
Szczęścia i wiedzy gdzie co podłączyć 
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
 |
taki--jeden |
#500633 Wysłany:
25 Sie 2011, 22:29; Temat postu: |
|
|
dziś próbowałem wymienić kierownicę na taką ze sterowaniem i się nie udało:) Nie mogłem za nic odkręcić tej śruby na kierownicy.
A co do poduszek, to ja nie odłączałem akumulatora, za to po zdjęciu dolnej obudowy wypiąłem wtyczkę z przełącznika.

|
|
Góra |
|
 |
kox |
#500634 Wysłany:
25 Sie 2011, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
czemu nie mogłeś? porządne torxy kup i zaprzyj się na kierownicy, popuści napewno
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
taki--jeden |
#500719 Wysłany:
26 Sie 2011, 12:40; Temat postu: |
|
|
No nie mogłem bo się nie udało odkręcić - tak mocno przykręcone. Sama wymiana nie jest trudna.
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#500766 Wysłany:
26 Sie 2011, 16:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
a ja bym Ci radził jednak odłączyć akumulator  ,co by jakichś niespodzianek nie było 
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
taki--jeden |
#500768 Wysłany:
26 Sie 2011, 16:08; Temat postu: |
|
|
Chicane napisał(a): a ja bym Ci radził jednak odłączyć akumulator  ,co by jakichś niespodzianek nie było 
ale jakich? Skoro odpięcie wtyczki działa tak samo jak odpięcie klemy.
|
|
Góra |
|
 |
Zenedykt |
#513504 Wysłany:
23 Paź 2011, 13:35; Temat postu: Re: Demontaż poduszki powietrznej , Wymiana kierownicy |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 27 Wrz 2011, Posty: 3
|
Cytuj: UWAGA !! NIE WOLNO WŁĄCZAĆ PRZY ODLĄCZONEJ PODUSZCE ZAPŁONU PONIEWAŻ WYSKOCZY WAM POZNIEJ KONTROLKA PODUSZKI POWIETRZNEJ All right, co prawda Punto II, ale mam właśnie taki problem ;/ uruchomiłem zapłon w celu sprawdzenia nowego przełącznika zespolonego przed podłączeniem poduszki, co mam teraz zrobić? Czy tylko wizyta u elektryka?
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|