|
Obecny czas: 04 Maj 2024, 12:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#214681 Wysłany:
01 Lut 2009, 21:57; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
|
|
2rotor |
#214682 Wysłany:
01 Lut 2009, 21:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Lukis napisał(a): No i niech ktoś mi powie, że Fiat to badziewie, to normalnie zabije I z takiej współpracy sie ciesze
Fiat to badziew i złooo
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
STax |
#214683 Wysłany:
01 Lut 2009, 21:59; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Pod maską 159 pojawi się doładowany silnik 1,8 Di Turbo Jet, o którym pierwsze wzmianki padły w związku z premiowym kompaktem Lancia Delta. Jednostka otrzymała bezpośredni wtrysk paliwa, dwie turbosprężarki i system zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych. Nowoczesne rozwiązania pozwoliły uzyskać 147 kW (200 KM) przy relatywnie niskim zużyciu paliwa i niskich emisjach pełniących normę Euro 5.
http://www.roadlook.pl/technika/genewa- ... 00-km.html
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Diav |
#214687 Wysłany:
01 Lut 2009, 22:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jaworzno Rejestracja: 20 Lis 2008, Posty: 230
|
Cytuj: To co powiesz o DIturbo fiata o którym wspomniałem? 1.8 200km ??? nm
To samo tylko, że ten 1.8, o którym wspominałeś to benzyniak a twinturbo BMW to Diesel, a jak wiadomo Opel 2.0 Turbo 240 KM i VAG 2.0 TSI 200KM już produkują silniki benzynowe z turbo o podobnej mocy ... Zawsze uważałem, że Fiatowskie MultiJety to jedne z najlepszych Diesli. Nie wiem czy o benzyniakach można powiedzieć to samo ...
Jak sam widzisz z tej dyskusji wynika nic innego jak to, że Fiatowi współpraca z BMW nie wyjdzie gorzej niż współpraca z Chryslerem ;P
_________________ Grande Punto 1.4 8v 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
STax |
#214694 Wysłany:
01 Lut 2009, 22:14; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Diav: ja nie twierdzę, że z tego będzie coś złego, tylko po prostu nie widzę w BMW niczego, czego fiat by nie mógł osiągnąć sam. No ale pożyjemy zobaczymy
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
henias75 |
#214700 Wysłany:
01 Lut 2009, 22:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#214706 Wysłany:
01 Lut 2009, 22:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
henias75 napisał(a): Moze BMW poprawi jakosc u Fiata
na to nie liczmy...
|
|
Góra |
|
|
henias75 |
#214711 Wysłany:
01 Lut 2009, 22:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
|
Diav |
#214735 Wysłany:
01 Lut 2009, 23:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jaworzno Rejestracja: 20 Lis 2008, Posty: 230
|
henias75 napisał(a): sadoo napisał(a): na to nie liczmy czemu może Fiat będzie bardziej dopracowy i jakos wyższa
Nie liczyłbym na to dopóki fiaciki będą składane w italii ... Nie oszukujmy się, Włosi to partacze ... porównajcie sobie jakość wykonania GP i 500 ;P
_________________ Grande Punto 1.4 8v 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
charlie |
#214762 Wysłany:
02 Lut 2009, 00:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
STax napisał(a): Diav napisał(a): Natomiast benzynka ... Czy jakiś inny koncern wyprodukował silnik o pojemności 2 litrów BEZ TURBO, który by miał takie osiągi ? Tak Podałem przykład hondy s2000, ale też w innych modelach np civic typeR http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... 5&typ=7843 2.0 201km, 193nm, 6,6s do 100km/h... Co do diesli do 1.9 m-jet biturbo 190km nie ma po prostu konkurencji wg mnie.
Honda typeR 201KM/7800,193Nm/5600, czyli bardzo wysoko. Moment na poziomie 193Nm to nic szczegolnego, na poziomie zwyczajnych 2 litrowek benzynowych.
Fiat niczego nie pokazał produkujac 1.9 m-jet biturbo 190KM, konkurencja była lepsza blisko 10 lat temu vw/seat/skoda/audi silnik 1.8 T w roznych seryjnych wariantach mocy 150KM/180KM/190KM/210KM seat leon cupra/225KM audi TT.
W kwesti diesli również, wspomniany wyzej silnik bmw 2.0d 177KM/350Nm czy też 2.0 biturbo z modelu bmw 123d, 204KM/4400 , 400Nm/2000- najlepszy silnik swiata w swojej klasie.
Fiat powinien trzymac sie swojego segmentu czyli aut małych 500, seicento, panda,GP - mial swoich klientow i będzie miał, do tego dostawcze fiorino, doblo, ducato i na tym robić kase, a nie porywac sie z motyką na słońce, bo nigdy nie zdobędzie prestiżu, przy całej sympatii, fiat to fiat. Była kiedyś limuzyna croma, a teraz co to ma byc, ni to kombi, ni to van .
Porownujac fiata bravo z bmw serii 1, jest roznica w wykonaniu, uzytych materiałach, na korzyść bmw. Kiedys rowniez audi aspirowało do klasy premium, ale teraz w moich oczach audi to skoda/vw, a3 to octawia, a4 to superb, a8 to vw phaeton.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
|
STax |
#214801 Wysłany:
02 Lut 2009, 09:16; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
charlie napisał(a): Fiat niczego nie pokazał produkujac 1.9 m-jet biturbo 190KM, konkurencja była lepsza blisko 10 lat temu vw/seat/skoda/audi silnik 1.8 T w roznych seryjnych wariantach mocy 150KM/180KM/190KM/210KM seat leon cupra/225KM audi TT. 1.9 m-jet to diesel... charlie napisał(a): 2.0 biturbo z modelu bmw 123d, 204KM/4400 , 400Nm/2000- najlepszy silnik swiata w swojej klasie.
I tu właśnie twierdzę, że 1.9 m-jet biT jest lepszy od tego 123d z bmw...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#214809 Wysłany:
02 Lut 2009, 09:58; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Wszędzie gdzie czytałem o silniku 2.0 d 204 KM twierdzą, że to mistrz. Podobnie jak wiele innych silników BMW w swoich kategoriach które często wygrywają testy porównawcze czy plebiscyty na silnik roku.
Nie sądzę by Fiatu opłacało się perspektywicznie samodzielnie rozwijać silniki ponad 1600 cm wzwyż ze wzgledu na małą sprzedaż (zwłaszcza biorąc pod uwagę dramatyczną sytuację Alfy). Lepiej wyspecjalizować się w małych pojemnościach a duże kupić od BMW
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#214834 Wysłany:
02 Lut 2009, 12:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
zoon pewnie ze tak, i zaoferowac swoje małe jednostki dla BMW...
charlie ale zobacz ile BMW1 kosztuje na starcie ok 100 a bravo ile?? bravo za 110 masz ze wszystkim co możliwe...
a poza tym tak jak STax pisze to były turbo benzyny... a diesla mieli 2,5 180KM...
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#214852 Wysłany:
02 Lut 2009, 14:16; Temat postu: |
|
|
Czytając dzisiaj gazetę, napotkałem test silnika SGE Fiata, ma on rzeczywiście palić 2,8 l na 100 km, moc 65 koni w najsłabszej wersji.
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#214864 Wysłany:
02 Lut 2009, 15:32; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Barrtek96 napisał(a): napotkałem test silnika SGE Fiata, ma on rzeczywiście palić 2,8 l na 100 km, moc 65 koni w najsłabszej wersji.
Jaką wersję testowano, w jakim samochodzie i jakie są wyniki testu? A może to nie był test?
|
|
Góra |
|
|
charlie |
#214868 Wysłany:
02 Lut 2009, 15:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Nikogo nie bronie i nie mowie też tego złosliwie. Uwazam, ze mija sie z celem podrasowywanie diesli przez drugie turbo ponieważ takie auta z racji swojej mocy nie sa juz ekonomiczne (a takie powinny byc diesle), a po drugie im wiecej rozbudowanej technologii tym wieksze szanse na kosztowne awarie zwłaszcza elektroniki i turbosprezarek. Patrze pod kątem zwykłego kierowcy. Dlatego też zamiast 190KM biturbo fiata, wybrałbym fiatoski tdiesel 150KM, a z półki bmw zamiast 123d biturbo 204KM, wybrałbym 120d tdiesla 177KM.
Co do porównań ok, to nie bede porownywał fiata bravo z bmw serii 1, bo są przeznaczone dla innych klientów. Porownam więc lancie delte z bmw serii 1. Otoz lancia delta 2.0 MultiJet 16v 165 KM (wersja ORO od 98 990 zł,wersja PLATINO od 108 990 zł) , a bmw 120d od 105 200 zł. Wybrałbym bmw: cena podobna, lepsza jakość wykonania, wiekszy prestiz i mimo wszystko mniejsza utrata wartości.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#214892 Wysłany:
02 Lut 2009, 19:26; Temat postu: |
|
|
Co do utraty wartości, trzeba się pochwalić, że Fiat traci już dość mało, znacznie się pod tym względem poprawił. To spalanie to tylko spekulacje, było to w dziale technika, opis silnika SGE.
|
|
Góra |
|
|
charlie |
#214972 Wysłany:
03 Lut 2009, 00:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
zoon napisał(a): Barrtek96 napisał(a): napotkałem test silnika SGE Fiata, ma on rzeczywiście palić 2,8 l na 100 km, moc 65 koni w najsłabszej wersji. Jaką wersję testowano, w jakim samochodzie i jakie są wyniki testu? A może to nie był test?
,,Motor'' z dnia 02.02.09, artykuł dotyczący silnika fiata SGE (small gasoline engine - mały silnik benzynowy). Od 2010r silniki fiata ,,FIRE" o pojemnosci 1100,1200, 1400 stracą dwa cylindry, ich pojemnosc będzie zmniejszona do 900 ccm. Podstawową jednostka będzie 80KM, który ma zuzywac poniżej 3l/100km i spełniac normy emisji spalin EURO5 i EURO6.
SGE występowac ma w rożnych wariantach mocy: 65KM-105KM, 65KM to wolnossący, a 80KM i 90KM oraz 105KM to silniki turbo. Silniki będą wyposażone w system zmiennych faz rozrządu Multiar, montowane będą w 500, Pandzie, GP, Lanci Ypsilon.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
|
Diav |
#214975 Wysłany:
03 Lut 2009, 00:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jaworzno Rejestracja: 20 Lis 2008, Posty: 230
|
2 Cylindry !?
Ciekawe jaka będzie kultura pracy takiego silnika ... i jakie wibracje ...
_________________ Grande Punto 1.4 8v 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#214977 Wysłany:
03 Lut 2009, 00:15; Temat postu: |
|
|
charlie nie żebym się czepiał ale z prostej matematyki po wywaleniu dwóch cylindrów z Fire trzeba zwiększyć pojemność istniejących dwóch do ok. 900, a nie zmniejszyć
Co do tego małżeństwa Fiat-BMW to ja widzę same minusy. Od najprostszych, w stylu zero ekstrawagancji w projektach po te ekstremalne, w stylu migracja ludzi z IQ mniejszym niż ilość pasków na dresie do tańszych BMW spod znaku Fiata.
Tak na poważnie to Włosi niczego się nie nauczyli i nie wyciągnęli żadnych wniosków z poprzednich małżeństw... Inni włoscy producenci też najpierw "żenili się" z innymi koncernami i wychodzili na tym jak Zabłocki na mydle będąc stopniowo wchłanianym i przejmowanym za bezcen.
|
|
Góra |
|
|
charlie |
#214986 Wysłany:
03 Lut 2009, 00:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
mrider napisał(a): charlie nie żebym się czepiał ale z prostej matematyki po wywaleniu dwóch cylindrów z Fire trzeba zwiększyć pojemność istniejących dwóch do ok. 900, a nie zmniejszyć
Zmniejszenie pojemności silnika z 1100/1200/1400 na 900, z prostej matematyki wynika, że 900 < 1100/1200/1400
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
Ostatnio edytowany przez charlie, 03 Lut 2009, 00:48, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#214988 Wysłany:
03 Lut 2009, 00:47; Temat postu: |
|
|
1100 na czterech cylindrach, czyli 275 na cylinder. Po odjęciu dwóch cylindrów pojemność silnika wyniesie 550 ccm. Zmniejszamy do 900 ?
Pojemność silnika to łączna pojemność wszystkich cylindrów, ale o tym wiesz tak jak każdy.
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#215040 Wysłany:
03 Lut 2009, 10:55; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Nie wierzę by Fiat popełnił samobójstwo i wypuścił silniki pracujące jak dawne dwucylindrowe. Z dieslami też stały się rzeczy dawniej niemożliwe. Jeszcze przed II wojną na polskiej prowincji ludzie bywało że uciekali na widok samochodu. Tu widzę niektórzy też tak reagują na postęp techniczny.
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#215262 Wysłany:
03 Lut 2009, 22:20; Temat postu: |
|
|
zoon jeśli postępem nazywasz naszpikowanie silnika stadem wałków wyrównoważających, oraz innych elektroniczno-mechanicznych stabilizatorów pracy to ja dziękuję za taki postęp. Kolejne zawodne elementy i zyski z napraw dla ludzi z branży.
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#215271 Wysłany:
03 Lut 2009, 22:37; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
mrider bardzo dobrze mówisz.
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|