You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 03 Maj 2024, 01:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #215155 Wysłany: 03 Lut 2009, 18:53; 
 Temat postu: Klekot między 1000 a 2000 RPM
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 01 Lut 2009,
Posty: 27
Mój pierwszy post na forum tak więc witam serdecznie szanowne forumowe grono :!:
Nurtuje mnie wydobywający się dzwięk, który objawia się między 1000 a 2000 RPM. Trudno go opisać, jest to jakby telepanie czegos o coś, raczej nie brzmi metalicznie, słyszalne jest po prawej stronie komory śilnika tylko podczas jazdy. Poprzedni właściciel też to zauważył i twierdzi iż zawsze tak było od nowości. Sprawdzał to ponoć w stacji ASO gdzie mu powiedziano cytuje "ten typ tak ma"
Co Waszym zdaniem z własnego doświadczenia powoduje ten bliżej nie określony klekot i jak tego się pozbyć :?:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #215183 Wysłany: 03 Lut 2009, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Wałek rozrządu, ale to raczej po przebiegu ok 100 tyś, wyrabia się trochę w głowicy tam gdzie się obraca i puka.

Już tak, nie pytając wiem, że masz silnik 1.2 8V. Powiedzmy, że ten typ tak ma. U niektórych puka, u niektórych nie.

[ Dodano: 03 Lut 2009 19:59 ]
p.s. To dotyka też punto 1, wiem bo mój wujek też tak ma. Samochód szanowany....

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215194 Wysłany: 03 Lut 2009, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 330
kurka dolacze sie do tematu - ja mam podobny objaw :( - i nie wiem co z tym mozna zrobic - wplywa to jakos negatywnie - moze sie cos stac czy mozna z tym smigac :?:

_________________
FIAT PUNTO MK2 1,2 8v SX - "CZARNA ŻABKA" Image - SPRZEDANY.

SEAT LEON 1M 1.9TDI ASV - 110KM BYŁO JEST 147KM Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215197 Wysłany: 03 Lut 2009, 20:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Można, i nawet trzeba :/

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215293 Wysłany: 03 Lut 2009, 23:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 01 Lut 2009,
Posty: 27
Adas napisał(a):
Wałek rozrządu, ale to raczej po przebiegu ok 100 tyś, wyrabia się trochę w głowicy tam gdzie się obraca i puka.

Już tak, nie pytając wiem, że masz silnik 1.2 8V. Powiedzmy, że ten typ tak ma. U niektórych puka, u niektórych nie.

[ Dodano: 03 Lut 2009 19:59 ]
p.s. To dotyka też punto 1, wiem bo mój wujek też tak ma. Samochód szanowany....


Zgadza się, śilniczek 1.2 8V, rozrząd był robiony przy przebiegu 65tyś, obecnie jest na zegarze prawie 72tyś więc coś jakby za wcześnie aby się posypał. Autko szanowane przez poprzedniego właściciela bardzo. Macie jeszcze jakieś pomysły co to można z tym zrobić? Irrytujące jest to pukanie/klekotanie powiem szczerze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215310 Wysłany: 04 Lut 2009, 00:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tczew
Rejestracja: 11 Sty 2009,
Posty: 12
u mnie jest to samo, to jest taki dziwny dźwięk, ja to kojarzę tak: stuk płyty CD w coś plastikowego. Ale to jest tylko moje skojarzenie :lol: No i niestety trzeba sie z tym meczyc :?

_________________
Punto II FL ACTIVE 1.2 8V 60KM B/G


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215316 Wysłany: 04 Lut 2009, 00:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 01 Lut 2009,
Posty: 27
karol_vw napisał(a):
u mnie jest to samo, to jest taki dziwny dźwięk, ja to kojarzę tak: stuk płyty CD w coś plastikowego. Ale to jest tylko moje skojarzenie :lol: No i niestety trzeba sie z tym meczyc :?


I też tak jakby za schowkiem, troche nad w komorze silnika?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215331 Wysłany: 04 Lut 2009, 00:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Wrz 2008,
Posty: 54
hmmm ja mam podobnie, ale u mnie raczej to taki metaliczny dzwiek. Zawsze wlasnie jest on na niskich obrotach czyli zazwyczaj przy zmianie biegu na wiekszy. Jednak gdy silnik jet rozgrzany to wtedy duzo ciszej klekocze. I nie jest to raczej dzwiek zaworow wedlug mnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215369 Wysłany: 04 Lut 2009, 07:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
To to, po prostu się wyrabia, tam gdzie wałek się obraca i jest te Klepanie.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215375 Wysłany: 04 Lut 2009, 08:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tczew
Rejestracja: 11 Sty 2009,
Posty: 12
Sounder napisał(a):
karol_vw napisał(a):
u mnie jest to samo, to jest taki dziwny dźwięk, ja to kojarzę tak: stuk płyty CD w coś plastikowego. Ale to jest tylko moje skojarzenie :lol: No i niestety trzeba sie z tym meczyc :?


I też tak jakby za schowkiem, troche nad w komorze silnika?


Dokładnie tak u mnie identycznie słychać. 8)

_________________
Punto II FL ACTIVE 1.2 8V 60KM B/G


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215383 Wysłany: 04 Lut 2009, 09:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
klep klep klep klep klep klep, bum bum bum bum, cos takiego :). U mnie czasami też to jest, ale żadko.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215384 Wysłany: 04 Lut 2009, 09:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 30 Wrz 2008,
Posty: 87
Stawiam na elektrozawór recyrkulacji spalin. Dźwięk pojawia się przy niskich temperaturach, przypomina wygłuszone stukanie metalu o plastik. Słyszalny w zakresie 1000 - 2000 obrótów bo powyżej 2000 obrotów jest zagłuszany przez silnik. Zawór znajduje się pod filtrem powietrza, od strony podszybia. Z prawej strony ( patrząc od strony maski !!) jest wpięta do niego wtyczka elektryczna. Aby sprawdzić, czy stuki które słyszycie pochodzą z tego elementu trzeba odłączyć od niego tę wtyczkę. Wtedy zawór nie pracuje czyli nie stuka. U mnie wypięcie wtyczki nie spowodowało żadnych skutków ubocznych typu oświecenie się kontrolki check engine. Nie mam już niestety PII więc nie mogę dołączyć zdjęć. Na gwarancji wymianiano mi ten zawór dwa razy i każdy stukał.

Przy okazji ostrzegam wszystkich posiadaczy PII przed zakupem GP. Uczcie się na błędach innych.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215402 Wysłany: 04 Lut 2009, 12:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Hmm, czyli jest po stronie akumulatora ?? Myślałem, że od strony rozrządu..

[ Dodano: 04 Lut 2009 12:06 ]
Tzn chyba ida niebieskie kable, tak w nadkole strona rozrzadu, a sam elektrozawór jest w kolektorze ssącym:)

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215410 Wysłany: 04 Lut 2009, 12:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 01 Lut 2009,
Posty: 27
Szumen napisał(a):
Stawiam na elektrozawór recyrkulacji spalin. Dźwięk pojawia się przy niskich temperaturach, przypomina wygłuszone stukanie metalu o plastik. Słyszalny w zakresie 1000 - 2000 obrótów bo powyżej 2000 obrotów jest zagłuszany przez silnik.


Wydaje mi się, że nie jest zagłuszany. Wrażenie jest takie, jakby w tym zakresie 1000-2000 a dokładniej do 1800 obrótów to "coś" powodujące ten dzwiek wpadalo w rezonans. Powyżej 1800 rezonans ustaje.

Cytuj:
Zawór znajduje się pod filtrem powietrza, od strony podszybia. Z prawej strony ( patrząc od strony maski !!) jest wpięta do niego wtyczka elektryczna.


W takim razie czemu ten dzwięk jest slyszalny po prawej stronie ale siedząc za kółkiem ?

Cytuj:
Aby sprawdzić, czy stuki które słyszycie pochodzą z tego elementu trzeba odłączyć od niego tę wtyczkę. Wtedy zawór nie pracuje czyli nie stuka. U mnie wypięcie wtyczki nie spowodowało żadnych skutków ubocznych typu oświecenie się kontrolki check engine. Nie mam już niestety PII więc nie mogę dołączyć zdjęć. Na gwarancji wymianiano mi ten zawór dwa razy i każdy stukał.


OK to teraz wytłumacz proszę jak laikowi :)
Jesli odłącze wtyczkę elektrozaworu tak jak to opisujesz to będę mógł bezpiecznie bez szkody dla autka zrobić jazdę próbną celem sprawdzenia czy ten dzwięk jeszcze się pojawia?
Słyszalny jest tylko podczas jazdy, na biegu jałowym po wdepnięciu w gaz nic takiego się nie dzieje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215434 Wysłany: 04 Lut 2009, 14:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Na fotce widac niebieski okrągły przewód,

http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_46 ... e77260.jpg

idzie on do zaworu, oprocz tego, do niego bedzie szła wtyczka z kabelkami, trzeba ja odczepić. Odpalisz silnik to zobaczysz, czy nie zapali sie marchewka :)

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #215639 Wysłany: 04 Lut 2009, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 30 Wrz 2008,
Posty: 87
Sounder
Sounder napisał(a):
W takim razie czemu ten dzwięk jest slyszalny po prawej stronie ale siedząc za kółkiem ?

Ponieważ dźwięk to wrażenie słuchowe spowodowane falą akustyczną rozchodzacą się w ośrodku sprężystym.

Cytuj:
Jesli odłącze wtyczkę elektrozaworu tak jak to opisujesz to będę mógł bezpiecznie bez szkody dla autka zrobić jazdę próbną celem sprawdzenia czy ten dzwięk jeszcze się pojawia?
Słyszalny jest tylko podczas jazdy, na biegu jałowym po wdepnięciu w gaz nic takiego się nie dzieje.

U mnie odłączenie wtyczki przy pracującym silniku nie spowodowało żadnych skutków ubocznych. Nie musiałem robić jazdy próbnej bo od razu po odłączeniu wtyczki zwiększyłem obroty ręcznie kółkiem pod filtrem powietrza. Wtyczkę włączyłem z powrotem także przy pracującym silniku. Poniżej załączyłem zdjęcie Adasia na którym zaznaczyłem o którą wtyczkę chodzi. Wyłączasz na własną odpowiedzialność.

Sounder napisał(a):
Wrażenie jest takie, jakby w tym zakresie 1000-2000 a dokładniej do 1800 obrótów to "coś" powodujące ten dzwiek wpadalo w rezonans. Powyżej 1800 rezonans ustaje.

Może najpierw sprawdź rurę doprowadzającą powietrze do filtra powietrza. U mnie właśnie ta rura wpadała w rezonans powodując brzęczenie.

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223237 Wysłany: 26 Lut 2009, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 01 Lut 2009,
Posty: 27
Szumen zgadza się, rura doprowadzająca powietrze powodowała ten dźwięk. Chwilowo "usztywniłem" ją przez zdjęcie z uchwytu tego po lewej stronie i podłożyłem jej koniec pod ten właśnie uchwyt. Spowodowało to zagięcie rury ku dołowi zwiększając jej naprężenie. Jest to chwilowa pomoc doraźna, w wolnej chwili zastanowię się nad założeniem dodatkowej obejmy by usztywnić ją na dobre.
Dziękuję wszystkim za chęć pomocy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223283 Wysłany: 27 Lut 2009, 00:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Szumen napisał(a):
Stawiam na elektrozawór recyrkulacji spalin


Od kiedy PII 1,2 8V ma recyrkulacje spalin, może chodzi Ci o elektrozawór pochłaniania par paliwa zwany czasem elektrozaworem oczyszczania pojemnika. Wszystkie znane mi 1,2 8V nie mają recyrkulacji spalin. Popraw mnie jeśli się myle, jak nie nie wprowadzaj w błąd. Elektrozawór recyrkulacji spalin wprowadza spaliny do powtornego spalenia w celu obniżenia temperatury komór spalania a w konsekwencji obniża zawartość tlenków azotu. (więc musi mieć połączenie z kolektorem wydechowym). Elektrozawór pochłaniania par paliwa dozuje opary paliwa z pojemnika (w PII bodajże koło nadkola od strony rozrządu) Jest to zawór elektromagnetyczny i stukanie jego jest normalne.
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223308 Wysłany: 27 Lut 2009, 02:08; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13055
Pomógł: 54
ja tam nie wiem, skopiuję swojego posta z innego tematu :>

Ja coś podobnego zauważyłem niedawno :lol: W bardzo zimne dni.... po rozgrzaniu kabiny odgłos znika!

Odgłos jakby ktoś stukał delikatnie paznokciem ze stałą częstotliwością (więc elementy mechaniczne silnika odpadają) 1,5 może 2Hz w plastik :E (coś jak programator w niektórych pralkach)

Ja tutaj myślę ze to pod maska jakieś plastiki filtra powietrza czy coś... nasłuchiwałem się kręciłem przepustnicą - nic nie słychać... ale w środku tak... :| Być może ręką dotknąłem przewód? :lol: Posprawdzam :>

Występuje to tylko pomiędzy 1500-3000rpm jak pedał gazu jest wciśnięty natomiast jak hamuję silnikiem ten odgłos znika, dmuchawa to nie jest, częstotliwość stała.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223324 Wysłany: 27 Lut 2009, 09:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Poniższy opis działania dla GP 1,2 8V
"Strategia steruje pozycją elektrozaworu odcinającego pary w następujący sposób:

- w czasie fazy uruchomienia elektrozawór pozostaje zamknięty, uniemożliwiając, aby pary paliwa nie wzbogacały nadmiernie mieszanki; takie warunki pozostają aż do momentu kiedy płyn chłodzenia silnika nie osiągnie 65 °C;

- w silniku po uzyskaniu temperatury pracy, centralka elektroniczna wysyła do elektrozaworu sygnał o fali prostokątnej (sterowanej w duty-cycle), który moduluje otarcie.

W ten sposób centralka steruje ilością oparów paliwa wysyłanych do kolektora ssącego, unikając większych zmian składu mieszanki.

Dla polepszenia funkcjonowania silnika zostaje wyłączone sterowanie elektrozaworu, utrzymując tą samą pozycję zamkniętą w niżej wymienionych warunkach funkcjonowania:

- przepustnica w pozycji zamkniętej

- obroty poniżej 1500 obr/min

- ciśnienie w kolektorze ssącym poniżej wartości granicznej obliczonej przez centralkę w zależności od ilości obrotów"
Te elektrozawory lubią stukać (u mnie w linei też je słychać szcególnie w chłodniejsze dni) tylko że nie jest to wadą samego zaworu a raczej umiejscowienia i tego że przewód jest wykonany z plastiku co moze wzmagać hałas. Te same elektrozawory (f-my Weber) stosuje grupa VW w systemach sterowania Marelli (GIV, Fabia itp silniki 1,4 16V i 1,6 16V) ale są wpięte w przewód gumowy w okolicach rozrządu i w kabinie są niesłyszalne a jak podniesie się maskę "grają" jak na koncercie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223562 Wysłany: 27 Lut 2009, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 30 Wrz 2008,
Posty: 87
krzysiek_pere napisał(a):
Od kiedy PII 1,2 8V ma recyrkulacje spalin, może chodzi Ci o elektrozawór pochłaniania par paliwa zwany czasem elektrozaworem oczyszczania pojemnika. Wszystkie znane mi 1,2 8V nie mają recyrkulacji spalin. Popraw mnie jeśli się myle, jak nie nie wprowadzaj w błąd.


Dla mnie PII ma recyrkulację spalin od momentu jak w ASO FIATA wpisano mi na zleceniu gwarancyjnym "wymiana zaworu recyrkulacji spalin" a pod maską wskazano mi to co pokazałem na zdjęciu. Wyraźnie zaznaczyłem na nim co powodowało stuki w moim PII. Każdy amator, a takich jest na tym forum 99%, potrafi na podstawie tego zdjęcia znaleźć odpowiedni element który może tukać. Więc co za różnica, za co odpowiedzialny jest widoczny na zdjęciu zawór ? Jak by wszyscy byli tacy wyuczeni jak Ty to to forum by umarło śmiercią naturalną.

Może prościej było by wstawic zdjęcie i dać opis: Tyn łon na tym łonym łonaczy, jak sie go odłonaczy to nie łonaczy. Na podstawie pewnej klientki, która pokazując mi na dłoni resztki jakiejś części elektronicznej zapytała " Mocie takie coś ? Bo łon to tam łonaczył i to złonaczył.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223574 Wysłany: 27 Lut 2009, 23:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Szumen w sumie masz rację. Poprawnie zlokalizowałeś źródło hałasu, ja wskazałem tylko na błąd nazewnictwa i starałęm się to w sposób prosty wytłumaczyć(tak na przyszłość). Sam nieuważam się za wszechwiedzącego, człowiek uczy się całe życie ale dotychczasową wiedzą staram się pomóc.

[ Dodano: 27 Lut 2009 22:25 ]
krzysiek_pere napisał(a):
może chodzi Ci o elektrozawór pochłaniania par paliwa


krzysiek_pere napisał(a):
Popraw mnie jeśli się myle

zauważ,że sam do końca nie byłem pewien pomimo pewnego już doświadczenia. Przyznam się szczeże że wertowalem schematy szukając recyrkulacji w PII 1,2 8V.
Pozdrawiam i mam nadzieje że nie masz mi za złe że neguje niektóre posty ale uważam że lepiej pewne sprawy wyjaśnić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223587 Wysłany: 27 Lut 2009, 23:43; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
aa czy czasami rura wydechowa o coś nie uderza :?: Sprawdź dokładnie podwozie jak jest włączony silnik i obroty między 1000 a 2000 RPM

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223598 Wysłany: 28 Lut 2009, 00:16; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 01 Lut 2009,
Posty: 27
xONx napisał(a):
aa czy czasami rura wydechowa o coś nie uderza :?: Sprawdź dokładnie podwozie jak jest włączony silnik i obroty między 1000 a 2000 RPM


Ale przeca tu jest mowa o rurze doprowadzającej powietrze przy filtrze powietrza a nie o wydechu :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223616 Wysłany: 28 Lut 2009, 01:42; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
za późno się skapnąłem żeby usunąć post

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO