|
Obecny czas: 18 Maj 2025, 08:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#216634 Wysłany:
07 Lut 2009, 19:24; Temat postu: Wymiana wkładek zamków, przekładka immobilaizera. |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Alledrogo -> kupujemy taki zestaw:
1 wkładka stacyjki (te na kluczyk scyzoryk nie mają pozycji w tył PARK więc nie ma postojówek z wyjętym kluczykiem... można dorobić jakiś włącznik  )
2 wkładki do zamków
1 wkładka do bagażnika
1 switch poduszki (ja nie mam podusi)
przydała by się wkładka do korka baku  ale nie było w tym zestawie  (jest zupełnie inna od wkładek do zamków/przełącznika....  )
Problem polega na tym, że zwykła wkładka ma 2 trójkątne bolce, wkładka w korku jeden okrągły... OK - kątówka i do dzieła  Niestety te 2 bolce nie leżą w tym samym miejscu co bolec wkładki korka
[rozwiązanie problemu korka na dole tego postu!]
2 kluczyki
Cena ~100pln.
Karta kluczyków:
Mechanical code - przyda się przy dorabianiu grotów
Electronic code - nie przyda się do niczego
1. Dobieramy się do stacyjki. Tutaj sprawa jest prosta.
Zdejmujemy dolną osłonę wału kierowniczego - 4 imbusy
przekręcamy kluczyk w pozycję MAR
naciskamy tą zapadkę:
i wyjmujemy wkładkę z kluczykiem
Wsadzamy nową.
Składamy wszystko do kupy
---------------------------------------------------
2. Zamki.
Wymiany wkładki w klapie bagażnika nie będę opisywał, ale czynności analogiczne do czynności w drzwiach
Odkręcamy klamkę, osłonę lusterka, głośnik, masę śrubek tapicerki, odpinamy zatrzaski i zdejmujemy do góry. Listwa przy szybie mocno się trzyma ale wystarczy szarpnąć mocno do góry i jest ok
Zobaczymy coś takiego:
Odklejamy tyle folii zapobiegającej zamoczeniu tapicerki:
W środku tak to wygląda:
Odkręcamy tą blachę:
2 imbusy
Teraz wygląda to tak:
Wyciągamy szczypcami blaszkę trzymającą zamek:
Wypychamy wkładkę:
 UWAGA  NIE ODPINAMY CIĘGIEN! Jak komuś to przyjdzie do głowy to będzie źle... ja się z podpięciem męczyłem 1,5h... zamek wychodzi na tyle bez odpinania, że nie trzeba
Od spodu przecinamy 2 plastiki zabezpieczające zawleczkę wkładki i wyciągamy zawleczkę:
Wsadzamy kluczyk i wkładka wychodzi z kluczykiem
Wsadzamy kluczyk do nowej wkładki i wsadzamy wkładkę, zawleczkę i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności
------------------------------------
IMMOBILAIZER:
Dobieramy się nożykiem do tapet do starego kluczyka:
Tu siedzi pastylka immobilaizera:
Trochę rzeźby nożykiem aby ją trochę odsłonić i sama wypadnie
Rozbieramy kluczyk:
Wiercimy tutaj dziurkę pod logo:
Wsadzamy drut i wypychamy logo. Inną metodą np. podważanie śrubokrętem możemy zniszczyć kluczyk.
Odkręcamy śrubkę pod logo i kluczyk w kawałkach
Pozbywamy się starego immobilaizera np szczypcami
Wklejamy na klej z pistoletu pastylkę wyjętą z kluczyka
Składamy kluczyk do kupy
I to wszytko
Efekt:
http://www.youtube.com/watch?v=AyTVMJA0F2w
http://www.youtube.com/watch?v=OQNX0BFrWKw (przed podmianą immobilaizera)
http://www.youtube.com/watch?v=Kb2k2eXyZAQ (po podmianie  )
-----------------------------
KOREK BAKU:
Szperamy na allegro aż znajdziemy kpl wkładek (kluczyk "z rowkiem") z wkładką korka baku:
pierwsza wkładka z prawej :]
Druga wkładka z prawej TAK! To jest wkładka korka baku
31zł z przesyłką
Przystępujemy do rozłożenia na czynniki pierwsze wkładki.
Odginamy delikatnie blaszkę w miejscach zagięcia i samo się rozpadnie
Wyciągamy szczypcami zawleczkę zapadek:
To samo robimy z jakąś inną wkładką pod "nasz" kluczyk.
Teraz ciekawostka mogąca komuś tyłek uratować jeśli ma niedostateczną ilość wkładek:
Wkładka korka baku posiada tylko 4 zapadki z jednej strony!
Więc z jednej wkładki (mniej ważnej np z wyłącznika poduszki) można zrobić dwie ...
-------------------------
Zawleczka w całej okazałości:
Podmieniamy zapadki:
NIE PODMIENIAMY WSZYSTKICH ZAPADEK! TYLKO JEDNĄ STRONĘ!
Dlaczego?
Korek będzie działać ze wszystkimi zapadkami, ale można go łatwo i szybko gwizdnąć!!! Jeśli wkładka ma wszystkie zapadki a nie co drugą to bez problemu można sobie zrobić pod nią kluczyk! A tak bez połowy zapadek nie da się! Więc dorobiony kluczyk na podstawie połowy zapadek drzwi nie otworzy!
Jak już wszystkie zapadki są podmienione, to wsadzamy zawleczkę, sworzeń ze sprężynką, zakładamy blaszkę-osłonkę na kluczyk, przykładamy do sprężynki tą taką sprężynującą zapadkę "zamykającą" wkładkę, wsadzamy kluczyk i ta zapadka nam nie ucieknie i na spokojnie można zakładać blaszkę będącą już na kluczyku:
Zaginamy śrubokrętem, następnie zaklepujemy blaszkę na tyle na ile się da, wsadzamy kluczyk sprawdzając czy wszystkie zapadki się "chowają" i ..... eto wsio
Korek:
podważamy dwoma-trzema śrubokrętami i mamy korek w 2 kawałkach
wyciągamy zawleczkę wkładki, wsadzamy kluczyk i wyciągamy kluczyk razem ze wkładką
Wsadzamy wkładkę, wsadzamy zawleczkę na swoje miejsce, spinamy korek do kupy i to wszystko -> działa

_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 20 Lut 2009, 01:11, edytowano w sumie 6 razy
|
|
Góra |
|
 |
|
|
E.T. |
#216660 Wysłany:
07 Lut 2009, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV fajnie, że o tym piszesz!
wyszabrowałem ostatnio sobie taki zestawik:
i kombinowałem (teoretycznie) jak dokonać przekładki!
po tym, co napisałeś, zmartwiły mnie dwie rzeczy
- "przydała by się wkładka do korka baku ale nie było w tym zestawie (jest zupełnie inna od wkładek do zamków/przełącznika.... )"
- że zestaw wygląda troche inaczej niż mój (a zwłaszcza stacyjka).
jak będę miał pytania, nie zawacham się Cię molestować! 
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
Kroolu |
#216663 Wysłany:
07 Lut 2009, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
Zajefajny opis  i taniocha...bo za dorobienie kluczyka z codem obecnym w ASO chca calkiem fajna sumke  a tu nowe zamki za 100 zl
szkoda ze tylko lipa z tym korkiem..
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#216667 Wysłany:
07 Lut 2009, 20:59; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
E.T. napisał(a): - że zestaw wygląda troche inaczej niż mój (a zwłaszcza stacyjka). Od lewej co ja tam widzę... Stacyjka? No fakt chyba nie będzie pasować  ale bardziej mi to przypomina tylny zamek... 2. u góry osłonka zamka (ja jej nie demontowałem aż tak - u mnie było to do zamka przyklejone na "gąbkę") 2 na dole zamek lewy - wyciągasz zawleczkę i wkładka Twoja  3 g - kluczyk  3 d - nie wiem co to jest ale wkładkę z tego chyba da się wyjąć. podejrzewam, że jest to kawałek tylnego zamka... i 4dół - prawy zamek - wyciągasz zawleczkę i wkładka Twoja. Kluczyk skopany trochę, bo jak immo do tego wsadzisz? żeby wyjąć trzeba rozwalić.... chyba że wywiercić dziurę z drugiej strony wsadzić i zakleić. Pastylka jest od strony numerka na grocie  Tylko ....  te bezzębne kluczyki numerków na grocie nie mają (mój w każdym razie nie ma  ) [ Dodano: 07 Lut 2009 19:59 ]Kroolu napisał(a): szkoda ze tylko lipa z tym korkiem..
Podejrzewam, że jakby kupić wkładkę do korka na bezzębny kluczyk i przełożyć zapadki - da się zrobić
Alternatywą jest:
http://www.allegro.pl/item542719840_fia ... aliwa.html

_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#216693 Wysłany:
07 Lut 2009, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#216698 Wysłany:
08 Lut 2009, 12:58; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Adas napisał(a): jak linka pęknie to
To pochyla się oparcie tylnego fotela, i taki cyngiel przy zamku się ciągnie :] [ Dodano: 08 Lut 2009 11:54 ]Tak apropos tego wyłącznika poduszki to jakieś dziwne to  Potencjometr?
Na "ON" opór 100Ohm, na "OFF" 400Ohm
Ja myślałem, ze to zwykły przełącznik z kluczyka [ Dodano: 08 Lut 2009 11:58 ]Rozkręciłem  2 oporniki są wlutowane 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#216856 Wysłany:
08 Lut 2009, 13:31; Temat postu: |
|
|
ipIV no bo ten opór daje informację do centralki że poduszka jest i ma się ok. Trzeba oszukać centralkę bo inaczej nie da się zdezaktywować poduszki  Jej faktyczne odłączenie spowodowałoby wywalenie kontrolki niesprawności na desce. Odkryłeś to co dawno odkryli handlarze sprowadzający uszkodzone auta z zagranicy i dlatego tyle po drogach porusza się krzywych, oczywiście bezwypadkowych aut z kompletem poduszek, a raczej z poklejoną tapicerką i opornikami zamiast poduszek 
|
|
Góra |
|
 |
Michal_0603 |
#216900 Wysłany:
08 Lut 2009, 15:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 212
|
Korek wlewu przerobi Ci każdy dobry klucznik !!
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#216901 Wysłany:
08 Lut 2009, 15:29; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Michal_0603 napisał(a): Korek wlewu przerobi Ci każdy dobry klucznik !!
Mam inny misterny plan 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#216935 Wysłany:
08 Lut 2009, 17:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV napisał(a): Od lewej co ja tam widzę... Stacyjka? No fakt chyba nie będzie pasować ale bardziej mi to przypomina tylny zamek... 2. u góry osłonka zamka (ja jej nie demontowałem aż tak - u mnie było to do zamka przyklejone na "gąbkę") 2 na dole zamek lewy - wyciągasz zawleczkę i wkładka Twoja 3 g - kluczyk 3 d - nie wiem co to jest ale wkładkę z tego chyba da się wyjąć. podejrzewam, że jest to kawałek tylnego zamka... i 4dół - prawy zamek - wyciągasz zawleczkę i wkładka Twoja. Kluczyk skopany trochę, bo jak immo do tego wsadzisz? żeby wyjąć trzeba rozwalić.... chyba że wywiercić dziurę z drugiej strony wsadzić i zakleić. Pastylka jest od strony numerka na grocie Tylko .... te bezzębne kluczyki numerków na grocie nie mają (mój w każdym razie nie ma ) [ Dodano: 07 Lut 2009 19:59 ] Kroolu napisał: szkoda ze tylko lipa z tym korkiem.. Podejrzewam, że jakby kupić wkładkę do korka na bezzębny kluczyk i przełożyć zapadki - da się zrobić Alternatywą jest: http://www.allegro.pl/item542719840_fia ... aliwa.html
ze stacyjką zobacze, jak moja wygląda!
osłonak tylnego jest na 2 zatrzaskach!
3d się zgadza i całe się przykręci do zamka!
kluczyk właśnie taki chciałem i z nim jest najmniejszy problem, bo to taki z pilotem, więc wystarczy roztworzyć go, by podmienić immo!
jaki misterny plan masz?
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#216937 Wysłany:
08 Lut 2009, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
E.T. napisał(a): jaki misterny plan masz?
Część1:
centralny na pilot
2:
korek wlewu, ale jak plan wypali to opiszę 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#216943 Wysłany:
08 Lut 2009, 17:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV napisał(a): korek wlewu, ale jak plan wypali to opiszę
zdradz zarys koncepcji!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#216947 Wysłany:
08 Lut 2009, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
E.T. napisał(a): zdradz zarys koncepcji!
W sumie jest zdradzony już
korek z nowszego mk2fl i przełożyć zapadki z jednej wkładki która mi została.
Na starych wkładkach już przećwiczyłem wymianę zapadek
Tym, którym nie zostaną żadne wkładki niestety.... pozostaje zrobienie sobie kluczyka do korka i można wozić np w popielniczce.
No chyba, ze ktoś będzie uparty to coś wymyśli 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#216948 Wysłany:
08 Lut 2009, 17:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV trzeba zobaczyć koncepcje którą podał Michal_0603, bo mi wkładka nie zostanie, chyba, że bym nie zmieniał od poduchy!
[ Dodano: 08 Lut 2009 16:34 ] mrider ale i tak w jakiś sposób powinno wygenerować komunikat o dezaktywacji na desce!
jak oszukać centralke i braku fotela z poduchą! (z tego, co pamiętam do/od fotale idą 3 przewody!)
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
Michal_0603 |
#216961 Wysłany:
08 Lut 2009, 18:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 212
|
E.T. napisał(a): ipIV trzeba zobaczyć koncepcje którą podał Michal_0603, bo mi wkładka nie zostanie, chyba, że bym nie zmieniał od poduchy!
[ Dodano: 08 Lut 2009 16:34 ] mrider ale i tak w jakiś sposób powinno wygenerować komunikat o dezaktywacji na desce!
jak oszukać centralke i braku fotela z poduchą! (z tego, co pamiętam do/od fotale idą 3 przewody!)
Wpiąć rezystor 150 ohm i będzie w porządku 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#216970 Wysłany:
08 Lut 2009, 18:48; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
E.T. napisał(a): bo mi wkładka nie zostanie, chyba, że bym nie zmieniał od poduchy!
No i nie zmieniaj  Jak wozisz malucha to przenieś go na tylną kanapę i już nigdy więcej nie będziesz z tego korzystać
--------------------------
Kilka fotek poglądowych z destrukcji kluczyka 'z rowkiem'
Immobilaizer jest schowany głęboko pod plastikową zatyczką (zatyczka zaznaczona na fotkach, pokazana jest również wyjęta  ALe to immobilaizer nie jest!) - siedzi na drugim końcu kluczyka przy grocie - taka trójkątna pastylka z napisem PULSE (nie pokazana na foto gdyż gdzieś mi uciekła pod biurko a nie chce mi się jej szukać)
Jest również z drugiej strony miejsce na walcowatą szklaną pastylkę, lecz jest zapchane niebieską okładziną kluczyka.
Oczywiście FIAT nie ułatwił nam życia i niestety grot z tego kluczyka nie pasuje P&P do scyzoryka! Ale to nie problem
[ Dodano: 08 Lut 2009 17:36 ]
aha i wnętrze przełącznika poduszki
[ Dodano: 08 Lut 2009 17:48 ]
Na początku chciałem przerobić ten kluczyk na fiatowski scyzoryk, ale taki kluczyk kosztuje 50zł!
Za 90zł kupię centralkę centralnego na pilot z 2 kluczykami scyzorykami i obejdzie się bez druciarni w kluczyku. Dodatkowo siłownik klapy bagażnika i też będzie otwierana z guziczka!
Ten scyzoryk pozostanie kluczykiem zapasowym, a z tego rozwalonego kluczyka zrobię grot pasujący do scyzoryka-pilota.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#217116 Wysłany:
09 Lut 2009, 08:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
Michal_0603 napisał(a): Wpiąć rezystor 150 ohm i będzie w porządku
narazie komunikat o błędzie sobie wygenerowałem, ale skoro rezystor starczy, to nic nie powsyrzyma mnie przed wstawieniem kubła! [ Dodano: 09 Lut 2009 07:51 ]ipIV nie mam malucha i nieprędko mi do niego!!
rano po pracy (dla odreagowania) zrobiłem przekładke stacyjki, centralnego i immo! 
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#217398 Wysłany:
17 Lut 2009, 00:23; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#220019 Wysłany:
17 Lut 2009, 16:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#220153 Wysłany:
17 Lut 2009, 22:26; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Dalsza część w trakcie realizacji
pierwsza wkładka z prawej :]
Druga wkładka z prawej TAK! To jest wkładka korka baku
Chyba widać dlaczego nie da rady przerobić zwykłej na taką
31 zł z wysyłką 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#220218 Wysłany:
18 Lut 2009, 08:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
to w czarnej dupie jestem!
(przynajmniej wiem już na czym stoje i nie musze rozkładać!)
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#220600 Wysłany:
19 Lut 2009, 18:25; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
To lecimy z tym koksem
Po zakupieniu innego zestawu z kluczykiem rowkiem i wkładką do korka baku  przystępujemy do rozłożenia na czynniki pierwsze wkładki.
Odginamy delikatnie blaszkę w miejscach zagięcia i samo się rozpadnie
Wyciągamy szczypcami zawleczkę zapadek:
To samo robimy z jakąś inną wkładką pod "nasz" kluczyk.
Teraz ciekawostka specjalnie dla E.T. jeśli ma niedostateczną ilość wkładek:
Wkładka korka baku posiada tylko 4 zapadki z jednej strony! Z drugiej strony można podmienić, ale nie trzeba!
Więc z jednej wkładki (mniej ważnej np z wyłącznika poduszki) można zrobić dwie! ...
-------------------------
Zawleczka w całej okazałości:
Podmieniamy zapadki:
Jak podmieniamy obydwie strony to trzeba przełożyć również sprężynki.
Jak już wszystkie zapadki są podmienione, to wsadzamy zawleczkę, sworzeń ze sprężynką, zakładamy blaszkę-osłonkę na kluczyk, przykładamy do sprężynki tą taką sprężynującą zapadkę "zamykającą" wkładkę, wsadzamy kluczyk i ta zapadka nam nie ucieknie i na spokojnie można zakładać blaszkę będącą już na kluczyku:
Zaginamy śrubokrętem, następnie zaklepujemy blaszkę na tyle na ile się ta, wsadzamy kluczyk sprawdzając czy wszystkie zapadki się "chowają" i ..... eto wsio
Korek:
podważamy dwoma-trzema śrubokrętami i mamy korek w 2 kawałkach
wyciągamy zawleczkę wkładki, wsadzamy kluczyk i wyciągamy kluczyk razem ze wkładką
Porównanie wkładek:
(Jak widać wkładka świeżo wyjęta z korka ma tylko 4 zapadki a ta moja 8  )
Wsadzamy wkładkę, wsadzamy zawleczkę na swoje miejsce, spinamy korek do kupy i to wszystko -> działa
[ Dodano: 19 Lut 2009 17:25 ]
Dobra Już się domyśliłem dlaczego z jednej strony w korku zapadek nie było.... (zaraz lecę do auta wyjąć je!) Otóż! Korek można łatwo i szybko gwizdnąć!!! Jeśli wkładka ma wszystkie zapadki a nie co drugą to bez problemu można sobie zrobić pod nią kluczyk! A tak bez połowy zapadek nie da się! Więc dorobiony kluczyk drzwi nie otworzy!
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 19 Lut 2009, 21:51, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#220613 Wysłany:
19 Lut 2009, 19:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV chyle czoła i dzięki za dedykacje! 
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#220630 Wysłany:
19 Lut 2009, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Aha przy zaciskaniu blaszki na wkładce radzę tak jak na drodze... zachować szczególną ostrożność
Ja zaciskałem śrubokrętem  i... przypadkiem zsunął się i rozpruł mi na głębokość ~0,5cm opuszek kciuka... także zanim zorientowałem się co sie dzieje wszędzie była KREW! fontanna krwi!
Mocno zaciśnięty plaster i wyciek z układu opanowany!
Chusteczka po wycieraniu biurka  :
(ku przestrodze  )
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#220647 Wysłany:
19 Lut 2009, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV muszą być bohaterowie i padło akurat na Ciebie! 
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|