You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 15:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #216634 Wysłany: 07 Lut 2009, 19:24; 
 Temat postu: Wymiana wkładek zamków, przekładka immobilaizera.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Alledrogo -> kupujemy taki zestaw:

Image

1 wkładka stacyjki (te na kluczyk scyzoryk nie mają pozycji w tył PARK więc nie ma postojówek z wyjętym kluczykiem... można dorobić jakiś włącznik ;) )
2 wkładki do zamków
1 wkładka do bagażnika
1 switch poduszki (ja nie mam podusi)
przydała by się wkładka do korka baku :| ale nie było w tym zestawie :( (jest zupełnie inna od wkładek do zamków/przełącznika.... :/ )
Problem polega na tym, że zwykła wkładka ma 2 trójkątne bolce, wkładka w korku jeden okrągły... OK - kątówka i do dzieła :E Niestety te 2 bolce nie leżą w tym samym miejscu co bolec wkładki korka :(
[rozwiązanie problemu korka na dole tego postu!]

2 kluczyki :)

Cena ~100pln.

Karta kluczyków:
Mechanical code - przyda się przy dorabianiu grotów
Electronic code - nie przyda się do niczego ;)



1. Dobieramy się do stacyjki. Tutaj sprawa jest prosta.

Zdejmujemy dolną osłonę wału kierowniczego - 4 imbusy

przekręcamy kluczyk w pozycję MAR

naciskamy tą zapadkę:

Image
Image
Image


i wyjmujemy wkładkę z kluczykiem ;)

Wsadzamy nową.

Składamy wszystko do kupy :)


---------------------------------------------------

2. Zamki.

Wymiany wkładki w klapie bagażnika nie będę opisywał, ale czynności analogiczne do czynności w drzwiach :)


Odkręcamy klamkę, osłonę lusterka, głośnik, masę śrubek tapicerki, odpinamy zatrzaski i zdejmujemy do góry. Listwa przy szybie mocno się trzyma ale wystarczy szarpnąć mocno do góry i jest ok :)

Zobaczymy coś takiego:

Image

Odklejamy tyle folii zapobiegającej zamoczeniu tapicerki:

Image

W środku tak to wygląda:

Image
Image

Odkręcamy tą blachę:

Image

2 imbusy :)

Teraz wygląda to tak:

Image

Wyciągamy szczypcami blaszkę trzymającą zamek:

Image

Wypychamy wkładkę:

Image

:!: UWAGA :!: NIE ODPINAMY CIĘGIEN! Jak komuś to przyjdzie do głowy to będzie źle... ja się z podpięciem męczyłem 1,5h... zamek wychodzi na tyle bez odpinania, że nie trzeba ;)

Od spodu przecinamy 2 plastiki zabezpieczające zawleczkę wkładki i wyciągamy zawleczkę:

Image

Wsadzamy kluczyk i wkładka wychodzi z kluczykiem ;)

Image

Wsadzamy kluczyk do nowej wkładki i wsadzamy wkładkę, zawleczkę i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności :)

Image

------------------------------------

IMMOBILAIZER:

Dobieramy się nożykiem do tapet do starego kluczyka:

Image

Tu siedzi pastylka immobilaizera:

Image

Trochę rzeźby nożykiem aby ją trochę odsłonić i sama wypadnie ;)

Image
Image
Image

Rozbieramy kluczyk:

Image

Wiercimy tutaj dziurkę pod logo:

Image

Wsadzamy drut i wypychamy logo. Inną metodą np. podważanie śrubokrętem możemy zniszczyć kluczyk.

Odkręcamy śrubkę pod logo i kluczyk w kawałkach ;)

Pozbywamy się starego immobilaizera np szczypcami :E

Image

Wklejamy na klej z pistoletu pastylkę wyjętą z kluczyka ;)

Image

Składamy kluczyk do kupy ;)

I to wszytko :E

Efekt:

http://www.youtube.com/watch?v=AyTVMJA0F2w

http://www.youtube.com/watch?v=OQNX0BFrWKw (przed podmianą immobilaizera)

http://www.youtube.com/watch?v=Kb2k2eXyZAQ (po podmianie ;) )


-----------------------------

KOREK BAKU:

Szperamy na allegro aż znajdziemy kpl wkładek (kluczyk "z rowkiem") z wkładką korka baku:

Image
pierwsza wkładka z prawej :]

Image
Druga wkładka z prawej TAK! To jest wkładka korka baku 0)

31zł z przesyłką :E

Przystępujemy do rozłożenia na czynniki pierwsze wkładki.

Odginamy delikatnie blaszkę w miejscach zagięcia i samo się rozpadnie :E

Image

Wyciągamy szczypcami zawleczkę zapadek:

Image

To samo robimy z jakąś inną wkładką pod "nasz" kluczyk.

Teraz ciekawostka mogąca komuś tyłek uratować jeśli ma niedostateczną ilość wkładek:
Wkładka korka baku posiada tylko 4 zapadki z jednej strony!

Więc z jednej wkładki (mniej ważnej np z wyłącznika poduszki) można zrobić dwie ... :mrgreen:

-------------------------

Zawleczka w całej okazałości:

Image

Podmieniamy zapadki:

Image

NIE PODMIENIAMY WSZYSTKICH ZAPADEK! TYLKO JEDNĄ STRONĘ!

Dlaczego?
Korek będzie działać ze wszystkimi zapadkami, ale można go łatwo i szybko gwizdnąć!!! Jeśli wkładka ma wszystkie zapadki a nie co drugą to bez problemu można sobie zrobić pod nią kluczyk! A tak bez połowy zapadek nie da się! Więc dorobiony kluczyk na podstawie połowy zapadek drzwi nie otworzy!

Jak już wszystkie zapadki są podmienione, to wsadzamy zawleczkę, sworzeń ze sprężynką, zakładamy blaszkę-osłonkę na kluczyk, przykładamy do sprężynki tą taką sprężynującą zapadkę "zamykającą" wkładkę, wsadzamy kluczyk i ta zapadka nam nie ucieknie i na spokojnie można zakładać blaszkę będącą już na kluczyku:

Image

Zaginamy śrubokrętem, następnie zaklepujemy blaszkę na tyle na ile się da, wsadzamy kluczyk sprawdzając czy wszystkie zapadki się "chowają" i ..... eto wsio :)

Korek:

podważamy dwoma-trzema śrubokrętami i mamy korek w 2 kawałkach :P

Image

wyciągamy zawleczkę wkładki, wsadzamy kluczyk i wyciągamy kluczyk razem ze wkładką :>

Wsadzamy wkładkę, wsadzamy zawleczkę na swoje miejsce, spinamy korek do kupy i to wszystko -> działa ;D

Image

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV 20 Lut 2009, 01:11, edytowano w sumie 6 razy

Góra
 Profil  
 

 
 Post #216660 Wysłany: 07 Lut 2009, 20:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV fajnie, że o tym piszesz!

wyszabrowałem ostatnio sobie taki zestawik:

Image

i kombinowałem (teoretycznie) jak dokonać przekładki!

po tym, co napisałeś, zmartwiły mnie dwie rzeczy
- "przydała by się wkładka do korka baku ale nie było w tym zestawie (jest zupełnie inna od wkładek do zamków/przełącznika.... )"
- że zestaw wygląda troche inaczej niż mój (a zwłaszcza stacyjka).

jak będę miał pytania, nie zawacham się Cię molestować! ;)

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216663 Wysłany: 07 Lut 2009, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice / Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 233
Zajefajny opis :) i taniocha...bo za dorobienie kluczyka z codem obecnym w ASO chca calkiem fajna sumke :) a tu nowe zamki za 100 zl

szkoda ze tylko lipa z tym korkiem..

_________________
Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...

...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216667 Wysłany: 07 Lut 2009, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
E.T. napisał(a):
- że zestaw wygląda troche inaczej niż mój (a zwłaszcza stacyjka).


Od lewej co ja tam widzę...

Stacyjka? No fakt chyba nie będzie pasować :E ale bardziej mi to przypomina tylny zamek...

2. u góry osłonka zamka (ja jej nie demontowałem aż tak - u mnie było to do zamka przyklejone na "gąbkę")

2 na dole zamek lewy - wyciągasz zawleczkę i wkładka Twoja :)

3 g - kluczyk :E

3 d - nie wiem co to jest ale wkładkę z tego chyba da się wyjąć. podejrzewam, że jest to kawałek tylnego zamka...

i 4dół - prawy zamek - wyciągasz zawleczkę i wkładka Twoja.

Kluczyk skopany trochę, bo jak immo do tego wsadzisz? żeby wyjąć trzeba rozwalić.... chyba że wywiercić dziurę z drugiej strony wsadzić i zakleić. Pastylka jest od strony numerka na grocie ;) Tylko .... :E te bezzębne kluczyki numerków na grocie nie mają (mój w każdym razie nie ma :E )

[ Dodano: 07 Lut 2009 19:59 ]
Kroolu napisał(a):
szkoda ze tylko lipa z tym korkiem..

Podejrzewam, że jakby kupić wkładkę do korka na bezzębny kluczyk i przełożyć zapadki - da się zrobić :)

Alternatywą jest:

http://www.allegro.pl/item542719840_fia ... aliwa.html

:E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216693 Wysłany: 07 Lut 2009, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
I następny pomocny poradniczek. U mnie nie otworzę tylnej klapy, jak linka pęknie to :E. Jak będę miał trochę czasu, to też pomyślę nad takim zestawikiem.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216698 Wysłany: 08 Lut 2009, 12:58; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Adas napisał(a):
jak linka pęknie to

To pochyla się oparcie tylnego fotela, i taki cyngiel przy zamku się ciągnie :]

[ Dodano: 08 Lut 2009 11:54 ]
Tak apropos tego wyłącznika poduszki to jakieś dziwne to :E Potencjometr? :E

Na "ON" opór 100Ohm, na "OFF" 400Ohm :E

Ja myślałem, ze to zwykły przełącznik z kluczyka :E

[ Dodano: 08 Lut 2009 11:58 ]
Rozkręciłem ;) 2 oporniki są wlutowane :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216856 Wysłany: 08 Lut 2009, 13:31; 
 Temat postu:
ipIV no bo ten opór daje informację do centralki że poduszka jest i ma się ok. Trzeba oszukać centralkę bo inaczej nie da się zdezaktywować poduszki :) Jej faktyczne odłączenie spowodowałoby wywalenie kontrolki niesprawności na desce. Odkryłeś to co dawno odkryli handlarze sprowadzający uszkodzone auta z zagranicy i dlatego tyle po drogach porusza się krzywych, oczywiście bezwypadkowych aut z kompletem poduszek, a raczej z poklejoną tapicerką i opornikami zamiast poduszek :/


Góra
  
 
 
 Post #216900 Wysłany: 08 Lut 2009, 15:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 212
Korek wlewu przerobi Ci każdy dobry klucznik !!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216901 Wysłany: 08 Lut 2009, 15:29; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Michal_0603 napisał(a):
Korek wlewu przerobi Ci każdy dobry klucznik !!

Mam inny misterny plan :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216935 Wysłany: 08 Lut 2009, 17:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
Od lewej co ja tam widzę...

Stacyjka? No fakt chyba nie będzie pasować ale bardziej mi to przypomina tylny zamek...

2. u góry osłonka zamka (ja jej nie demontowałem aż tak - u mnie było to do zamka przyklejone na "gąbkę")

2 na dole zamek lewy - wyciągasz zawleczkę i wkładka Twoja

3 g - kluczyk

3 d - nie wiem co to jest ale wkładkę z tego chyba da się wyjąć. podejrzewam, że jest to kawałek tylnego zamka...

i 4dół - prawy zamek - wyciągasz zawleczkę i wkładka Twoja.

Kluczyk skopany trochę, bo jak immo do tego wsadzisz? żeby wyjąć trzeba rozwalić.... chyba że wywiercić dziurę z drugiej strony wsadzić i zakleić. Pastylka jest od strony numerka na grocie Tylko .... te bezzębne kluczyki numerków na grocie nie mają (mój w każdym razie nie ma )

[ Dodano: 07 Lut 2009 19:59 ]
Kroolu napisał:
szkoda ze tylko lipa z tym korkiem..

Podejrzewam, że jakby kupić wkładkę do korka na bezzębny kluczyk i przełożyć zapadki - da się zrobić

Alternatywą jest:

http://www.allegro.pl/item542719840_fia ... aliwa.html


ze stacyjką zobacze, jak moja wygląda!
osłonak tylnego jest na 2 zatrzaskach!
3d się zgadza i całe się przykręci do zamka!
kluczyk właśnie taki chciałem i z nim jest najmniejszy problem, bo to taki z pilotem, więc wystarczy roztworzyć go, by podmienić immo!

jaki misterny plan masz?

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216937 Wysłany: 08 Lut 2009, 17:09; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
E.T. napisał(a):
jaki misterny plan masz?

Część1:
centralny na pilot :)
2:
korek wlewu, ale jak plan wypali to opiszę :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216943 Wysłany: 08 Lut 2009, 17:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV napisał(a):
korek wlewu, ale jak plan wypali to opiszę

zdradz zarys koncepcji!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216947 Wysłany: 08 Lut 2009, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
E.T. napisał(a):
zdradz zarys koncepcji!


W sumie jest zdradzony już :)

korek z nowszego mk2fl i przełożyć zapadki z jednej wkładki która mi została.

Na starych wkładkach już przećwiczyłem wymianę zapadek :)

Tym, którym nie zostaną żadne wkładki niestety.... pozostaje zrobienie sobie kluczyka do korka i można wozić np w popielniczce.

No chyba, ze ktoś będzie uparty to coś wymyśli :D

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216948 Wysłany: 08 Lut 2009, 17:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV trzeba zobaczyć koncepcje którą podał Michal_0603, bo mi wkładka nie zostanie, chyba, że bym nie zmieniał od poduchy!

[ Dodano: 08 Lut 2009 16:34 ]
mrider ale i tak w jakiś sposób powinno wygenerować komunikat o dezaktywacji na desce!

jak oszukać centralke i braku fotela z poduchą! (z tego, co pamiętam do/od fotale idą 3 przewody!)

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216961 Wysłany: 08 Lut 2009, 18:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Sie 2008,
Posty: 212
E.T. napisał(a):
ipIV trzeba zobaczyć koncepcje którą podał Michal_0603, bo mi wkładka nie zostanie, chyba, że bym nie zmieniał od poduchy!

[ Dodano: 08 Lut 2009 16:34 ]
mrider ale i tak w jakiś sposób powinno wygenerować komunikat o dezaktywacji na desce!

jak oszukać centralke i braku fotela z poduchą! (z tego, co pamiętam do/od fotale idą 3 przewody!)


Wpiąć rezystor 150 ohm i będzie w porządku :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216970 Wysłany: 08 Lut 2009, 18:48; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
E.T. napisał(a):
bo mi wkładka nie zostanie, chyba, że bym nie zmieniał od poduchy!

No i nie zmieniaj ;) Jak wozisz malucha to przenieś go na tylną kanapę i już nigdy więcej nie będziesz z tego korzystać :)

--------------------------

Kilka fotek poglądowych z destrukcji kluczyka 'z rowkiem'

Immobilaizer jest schowany głęboko pod plastikową zatyczką (zatyczka zaznaczona na fotkach, pokazana jest również wyjęta :) ALe to immobilaizer nie jest!) - siedzi na drugim końcu kluczyka przy grocie - taka trójkątna pastylka z napisem PULSE (nie pokazana na foto gdyż gdzieś mi uciekła pod biurko a nie chce mi się jej szukać)

Jest również z drugiej strony miejsce na walcowatą szklaną pastylkę, lecz jest zapchane niebieską okładziną kluczyka.

Image
Image
Image

Oczywiście FIAT nie ułatwił nam życia i niestety grot z tego kluczyka nie pasuje P&P do scyzoryka! Ale to nie problem :D

[ Dodano: 08 Lut 2009 17:36 ]
aha i wnętrze przełącznika poduszki :)

Image

[ Dodano: 08 Lut 2009 17:48 ]
Na początku chciałem przerobić ten kluczyk na fiatowski scyzoryk, ale taki kluczyk kosztuje 50zł!

Za 90zł kupię centralkę centralnego na pilot z 2 kluczykami scyzorykami i obejdzie się bez druciarni w kluczyku. Dodatkowo siłownik klapy bagażnika i też będzie otwierana z guziczka!

Ten scyzoryk pozostanie kluczykiem zapasowym, a z tego rozwalonego kluczyka zrobię grot pasujący do scyzoryka-pilota.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217116 Wysłany: 09 Lut 2009, 08:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
Michal_0603 napisał(a):
Wpiąć rezystor 150 ohm i będzie w porządku

narazie komunikat o błędzie sobie wygenerowałem, ale skoro rezystor starczy, to nic nie powsyrzyma mnie przed wstawieniem kubła! :twisted:

[ Dodano: 09 Lut 2009 07:51 ]
ipIV nie mam malucha i nieprędko mi do niego!!

rano po pracy (dla odreagowania) zrobiłem przekładke stacyjki, centralnego i immo! :D

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217398 Wysłany: 17 Lut 2009, 00:23; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Znalazłem to co mi uciekło :lol:

Tak wygląda Immo z kluczyka "z rowkiem" ;)

Image

[ Dodano: 16 Lut 2009 23:23 ]
Część "misternego planu" w trakcie realizacji :)

Image
Image

:)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220019 Wysłany: 17 Lut 2009, 16:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV dalej, dalej!!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220153 Wysłany: 17 Lut 2009, 22:26; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Dalsza część w trakcie realizacji :)

Image
pierwsza wkładka z prawej :]

Image
Druga wkładka z prawej TAK! To jest wkładka korka baku 0)

Chyba widać dlaczego nie da rady przerobić zwykłej na taką :P

31 zł z wysyłką :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220218 Wysłany: 18 Lut 2009, 08:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
to w czarnej dupie jestem! :(
(przynajmniej wiem już na czym stoje i nie musze rozkładać!)

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220600 Wysłany: 19 Lut 2009, 18:25; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
To lecimy z tym koksem :E

Po zakupieniu innego zestawu z kluczykiem rowkiem i wkładką do korka baku :P przystępujemy do rozłożenia na czynniki pierwsze wkładki.

Odginamy delikatnie blaszkę w miejscach zagięcia i samo się rozpadnie :E

Image

Wyciągamy szczypcami zawleczkę zapadek:

Image

To samo robimy z jakąś inną wkładką pod "nasz" kluczyk.

Teraz ciekawostka specjalnie dla E.T. jeśli ma niedostateczną ilość wkładek:
Wkładka korka baku posiada tylko 4 zapadki z jednej strony! Z drugiej strony można podmienić, ale nie trzeba! :E :P :mrgreen:

Więc z jednej wkładki (mniej ważnej np z wyłącznika poduszki) można zrobić dwie! ... :mrgreen:

-------------------------

Zawleczka w całej okazałości:

Image

Podmieniamy zapadki:

Image

Jak podmieniamy obydwie strony to trzeba przełożyć również sprężynki.

Jak już wszystkie zapadki są podmienione, to wsadzamy zawleczkę, sworzeń ze sprężynką, zakładamy blaszkę-osłonkę na kluczyk, przykładamy do sprężynki tą taką sprężynującą zapadkę "zamykającą" wkładkę, wsadzamy kluczyk i ta zapadka nam nie ucieknie i na spokojnie można zakładać blaszkę będącą już na kluczyku:

Image

Zaginamy śrubokrętem, następnie zaklepujemy blaszkę na tyle na ile się ta, wsadzamy kluczyk sprawdzając czy wszystkie zapadki się "chowają" i ..... eto wsio :)

Korek:

podważamy dwoma-trzema śrubokrętami i mamy korek w 2 kawałkach :P

Image

wyciągamy zawleczkę wkładki, wsadzamy kluczyk i wyciągamy kluczyk razem ze wkładką :>

Porównanie wkładek:

Image
(Jak widać wkładka świeżo wyjęta z korka ma tylko 4 zapadki a ta moja 8 :P )

Wsadzamy wkładkę, wsadzamy zawleczkę na swoje miejsce, spinamy korek do kupy i to wszystko -> działa ;D

Image

[ Dodano: 19 Lut 2009 17:25 ]
Dobra :E Już się domyśliłem dlaczego z jednej strony w korku zapadek nie było.... (zaraz lecę do auta wyjąć je!)
Otóż! Korek można łatwo i szybko gwizdnąć!!! Jeśli wkładka ma wszystkie zapadki a nie co drugą to bez problemu można sobie zrobić pod nią kluczyk! A tak bez połowy zapadek nie da się! Więc dorobiony kluczyk drzwi nie otworzy!

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 19 Lut 2009, 21:51, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #220613 Wysłany: 19 Lut 2009, 19:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV chyle czoła i dzięki za dedykacje! :)

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220630 Wysłany: 19 Lut 2009, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Aha przy zaciskaniu blaszki na wkładce radzę tak jak na drodze... zachować szczególną ostrożność :E
Ja zaciskałem śrubokrętem :E i... przypadkiem zsunął się i rozpruł mi na głębokość ~0,5cm opuszek kciuka... także zanim zorientowałem się co sie dzieje wszędzie była KREW! fontanna krwi! :E

Mocno zaciśnięty plaster i wyciek z układu opanowany!

Chusteczka po wycieraniu biurka :E :

Image

(ku przestrodze :E ;) )

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220647 Wysłany: 19 Lut 2009, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
ipIV muszą być bohaterowie i padło akurat na Ciebie! ;)

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO