You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 16:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #217687 Wysłany: 10 Lut 2009, 20:31; 
 Temat postu: Zawór upustowy turbo
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Witam!

Ostatnio przeglądałem kilka filmów na youtube, na których mozna zobaczyć i posłuchać syczące zawory upustowe w GP (wersje silnikiem turbo oczywiście). Czy ktoś z Was instalował w swoim samochodzie coś takiego? Jaki jest koszt i zakres ingerencji mechanicznej?

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #219626 Wysłany: 16 Lut 2009, 10:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Raczej nie znajdziesz pomocy.
Wszystkie T-Jety na forum są jeszcze na gwarancji, a montaż blow-off'a jest na tyle widoczny że każda wizyta w ASO powodowała by jej utratę.
Co do zakresu zmian, to montaż zaworu ma sens kiedy robione są inne zmiany - przede wszystkim zwiększane ciśnienie doładowania.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278595 Wysłany: 10 Sie 2009, 10:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Tutaj bym się nie zgodził, że montaż takiego zaworu ma sens tylko przy podnoszeniu ciśnienia doładowania. Przecież taki zawór jest zainstalowany fabrycznie a jego zmiana miałaby przyczynić się wyłącznie do podniesienia jego "słyszalności". Co do gwarancji to nie jestem pewny. Można np. zainstalować zawór od Abartha w autoryzowanej stacji.

Nie chcę zakładać nowego tematu więc dopisze tutaj. Ostatnio widziałem we Fiacie Uno Turbo i Lanci Delta Integrale analogowe wskaźniki ciśnienia doładowania. Czy w GP (wersji turbo oczywiście) można podpiąć taki wskaźnik? Niektóre wersje komputera GP mają wskaźnik doładowania ale... tylko cyfrowy wg mnie niezbyt ciekawy z wyglądu a i jego dokładność pozostawia sporo do życzenia. Tak więc zwykły, mały analog ze wskzówką byłby miłym dodatkiem :wink:

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279453 Wysłany: 13 Sie 2009, 23:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 27 Wrz 2008,
Posty: 54
Możesz tak samo jak do kazde auta i nie koniecznie z turbo. W wolnossakach pokazuje podciśnie a w turbo doładowanie. Montaż prosty-podpinasz pod podcisnienie-w turbo nadciśnienie i jazda :)

_________________
www.projektsafari.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279464 Wysłany: 14 Sie 2009, 00:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Bez turbo to uważam jest bez sensu. No chyba, że ktoś lubi choinkę :wink: Przy obecnej turbinie przynajmniej widać jak ją kręcić. Fajnie to napisałeś... podpiąć i po sprawie. A da radę więcej szczegółów? Co najlepiej podpiąć (jaki wskaźnik, może jakiś typ), gdzie konkretnie podpiąć (jak wygląda instalacja czegoś takiego najlepiej konkretnie w GP, czy nie trzeba pruć połowy samochodu albo wiercić dziur w tapicerce :twisted: ) itd.

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279466 Wysłany: 14 Sie 2009, 00:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 27 Wrz 2008,
Posty: 54
Nie wiem jak dokładnie wygląda to w Twoim silniku, ale ogólnie podpina się wężyk-który masz w zestawie z zegarem, pod podciśnienie-któreś z wyjść przed przepustnicą. Robisz trójnik i wpinasz się przewodem od zegary. DO zegara musisz jeszcze doprowadzic prąd pod podświetlanie-najlepiej od podświetlania deski rozdzielczej zeby sie włączał jak światła się włączają-tzn ty je włączasz :) no i musisz gdzies to zamontować, wiec albo słupek, albo jakies tajemne miejsce. Jeśli chodzi o firmy zo zalezy ile chcesz na to kasy wydać. Tanie są auto guade czy jakos tak bo kupisz za 60zł zegar i mysle ze do seri wystarczy. Bardziej precyzyjny Greedy ale kosztuje ok 800zł. Ja mam taki w Bravo HGT Turbo i jest dokładniejszy ale dużo droższy. pozdro

_________________
www.projektsafari.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279734 Wysłany: 15 Sie 2009, 21:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
A czy Ty w HGT miałeś tego typu wskaźnik seryjnie? Zastanawiam się czy nie ma takiego wskaźnika np. w GP Abarth. Wtedy byłoby skąd podpatrzeć gotowe rozwiązania a może nawet ASO coś takiego by zamontowało. Miałoby to swoje zalety :D Szczególnie w temacie gwarancji. Bo jednak trzeba tam pogrzebać w "rurkach z ciśnieniem".

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279823 Wysłany: 16 Sie 2009, 15:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 27 Wrz 2008,
Posty: 54
W HGT\nie bylo seryjnie bo HGT nie wychodzilo seryjnie z turbo :) ja uturbilem auto. Mozliwe ze Abarth na wskaznik seryjnie.

_________________
www.projektsafari.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279933 Wysłany: 16 Sie 2009, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007,
Posty: 161
Rozumiem. Tylko, że z tego co udało mi się ustalić Abarth (i chyba jeszcze jakaś wersja GP) ma wskaźnik doładowania zrealizowany za pomocą wyświetlacza komputera pokładowego. Takiego czegoś nie zrobię chyba, że wymieniłbym komp. razem z wyświetlaczem. Zresztą takie rozwiązanie raczej nie przypadło mi do gustu. Wskaźnik analogowy ma swój urok (i precyzję). Zdaje się, że ASO jednak nie będzie pomocne (ale zapytam).

_________________
GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #502850 Wysłany: 04 Wrz 2011, 17:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Podepnę się pod temat.

Czy da się zamontować blow-off'a w 1.4 16v 95KM ?
Jeśli tak to w którym miejscu go dać?
Chodzi mi tylko o efekt "syczenia".


Góra
 Profil  
 
 
 Post #502853 Wysłany: 04 Wrz 2011, 18:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 204
A ma turbo ten samochód??

_________________
Punto GT 1.4 Turbo custom

Układy dolotowe i wydechowe z kwasówki itp, modyfikacje aut, turbodoładowania, nitro...

Biała Podlaska 18.09.2011r sss 1/4 mili Czas 14.599 ET
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET

Punto GT 1.8 Turbo
Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET


Góra
 Profil  
 
 
 Post #502862 Wysłany: 04 Wrz 2011, 19:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Sebooo napisał(a):
Podepnę się pod temat.

Czy da się zamontować blow-off'a w 1.4 16v 95KM ?
Jeśli tak to w którym miejscu go dać?
Chodzi mi tylko o efekt "syczenia".


A w którym miejscu masz tam nadciśnienie?

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #502887 Wysłany: 04 Wrz 2011, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
2rotor napisał(a):
A w którym miejscu masz tam nadciśnienie


jak to? to nie wiesz?
w 4 takich okrągłych z gumy ...... no jak im tam........
o mam juz sobie przypomniałem ....opony:)

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #502929 Wysłany: 04 Wrz 2011, 22:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
:? Ja pier...
O coś was zapytać to masakra.

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #502933 Wysłany: 04 Wrz 2011, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
Sebooo napisał(a):
Czy da się zamontować blow-off'a w 1.4 16v 95KM ?

jak nie masz turbo to niema co ci syczeć

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #502935 Wysłany: 04 Wrz 2011, 22:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
I o to mi chodziło, dzięki

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #502937 Wysłany: 04 Wrz 2011, 22:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
proszę ;)

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506202 Wysłany: 20 Wrz 2011, 10:53; 
 Temat postu:
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
<facepalm>

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506208 Wysłany: 20 Wrz 2011, 11:15; 
 Temat postu:
Offline
GPS
Awatar użytkownika

Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 2786
Pomógł: 2
ciekawe jak to wyglada jesli w gre wchodzi ropniak? moze ktoś wie?

_________________
Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd :)

check >> topic12808-925.html << check


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506209 Wysłany: 20 Wrz 2011, 11:17; 
 Temat postu:
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
wszystko zalezy od tego jakie cisnienie bije Ci turbo , zazwyczaj w niekreconym dieslu jest na tyle małe ze nawet nie syknie:P

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506210 Wysłany: 20 Wrz 2011, 11:25; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Ciśnienie to jedno, ale z dieslami też był jeszcze jakiś inny problem, nie wiem czy we wszystkich, ale chyba o brak typowej przepustnicy chodziło.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #554287 Wysłany: 01 Mar 2012, 18:06; 
 Temat postu: Re: Zawór upustowy turbo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
No i fajowo wreszcie mogę sobie taki bajerek zamontować.
Orientujecie się ile taka przyjemność kosztuje?
Mogę teraz zamontować podczas gwarancji czy muszę poczekać do jej końca czyli czerwca by jej wcześniej nie tracić? :>

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #554650 Wysłany: 02 Mar 2012, 18:36; 
 Temat postu: Re: Zawór upustowy turbo
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
wypnij sobie wąż zwrotny i juz masz blow off:P

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #554746 Wysłany: 02 Mar 2012, 21:49; 
 Temat postu: Re: Zawór upustowy turbo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
O to by było super rozwiązanie ale jakoś nie widzi mi się.
Jeden kolo na forum Abartha dał mały filterek powietrza coś przerobił i wyszło dobrze.
Niestety nie mogę tam zajrzeć bo coś jest z forum.
Wolałbym zamontować blow-offa czy ktoś wie jakie są ceny lub montował u siebie?

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #554791 Wysłany: 02 Mar 2012, 23:18; 
 Temat postu: Re: Zawór upustowy turbo
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 204
Wpisz na allegro blow off i będziesz wiedział jakie są ceny ;)

_________________
Punto GT 1.4 Turbo custom

Układy dolotowe i wydechowe z kwasówki itp, modyfikacje aut, turbodoładowania, nitro...

Biała Podlaska 18.09.2011r sss 1/4 mili Czas 14.599 ET
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET

Punto GT 1.8 Turbo
Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO